Miksi ?

2 hauvelia

Miksi te ihmiset joiden asuinkunnassa on koiravero ette maksa sitä? Useat kuitenkin käyttää koirapuistoja ja ottaa koirankakkapussiautomaatista pusseja. En pysty ymmärtämään..Tampereen kokoisessa kaupungissa noin joka kuudes on maksanut koiraveron. Vuosimaksu ei ole kummoinen. Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan tuollainen luimistelu. En minäkään koe saavani rahoille vastiketta ja maksan kuitenkin kahdesta koirasta. Ehkä sitten olen niin kuuliainen etten uskalla olla maksamatta. Maksaahan autollinen ihminen autoverot jne jne..kohta varmaan nousee koiravero sen takia ettei maksajia löydy..että etukäteen kiitos siitä teille jotka ette maksa mutta norkoatte koirapuistoissa ja otatte pusseja.
Vastuuta ihmiset, VASTUUTA

3

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin myös

      1.En käytä koirapuistoja. Syy: aidat niin huonossa kunnossa, että koirat karkaa ali/läpi, puisto täynnä kuoppia (kaverin koira katkas kinttunsa riehuessaan, kun jalka lumpsahti kuoppaan).
      Enkä tosiaankaan usko, että jos koiraveroa maksaisin, niin se puiston kuntoon mitenkään vaikuttaisi.

      2.Koirankakkapussiautomaatteja? Mitä ne on? Ei vaan ole täällä päin näkynyt! Kuten ei mitään muutakaan vastinetta koiraverolla (tietenkin lukuun ottamatta tuota "priima" kunnossa olevaa puistoa".

      Että miksikö jättäisin maksamatta? Niin, mun mielitekoihin ei kuulu rahan heittäminen kaivoon.

      • En minäkään käytä koirapuistoja. Tai no okei, siinä ainoassa, joka tällä paikkakunnalla on, olen käyttänyt koiriani kahdesti kolmeenkymmeneen vuoteen. Olisin kuitenkin kovin valmis maksamaan veroa koiristani, jos ne silläkeinoin saisivat paremman oikeuden olla ja elää omassa kotonaan ihmisen parhaana ystävänä kuten tähänkin mennessä tuhansien vuosien ajan. Eikä minunkaan tarvitsisi ajatella, että olen koiria omistavana jonkinlainen yhteiskunnan hylkiö. Maksanhan minä toki tälläkin hetkellä joka kuukausi nelinumeroisen luvun veroja ja veroluonteisia maksuja. Verorahani menevät terveydenhoitoon, eläkkeisiin, vanhustenhoitoon, koululaitokseen, puoluetukiin, teiden tekemiseen, pakolaisten elättämiseen, tieteelliseen tutkimukseen, byrokratian ylläpitämiseen. Kirjastoihin, uimahalleihin, puistoihin, lumenauraukseen, ties mihin kaikkeen. Kovin harvoja henkilökohtaisia etuja olen saanut nauttia näillä veroeuroillani. No, tarjoiltiinhan minulle neljänä ensimmäisenä kouluvuotenani ilmainen ateria koulussa. Tai oikeastaan ei ateriaa, pelkkä ruoka (yleensä keitto), koska leipä ja maito piti tuoda kotoa joka päivä. Jne. Tarkoitan tällä kirjoituksellani sitä, että valitettavasti kukaan ei todellakaan voi kuvitella, että aina saisi jotakin konkreettista vastinetta maksamalleen verorahalle. Vaikka olisi maksanut niitä veroja kuinka paljon tahansa. Valitettavasti näin on. Koiraverosta puolestaan olen sitä mieltä, että jos koirastakin pitäisi maksaa vero, niin sen veron maksamisen myötä ihan joka ainoa veronsa maksanut koira nousisi sille kuuluvaan arvoon ja asemaan. Sillä olisi ihan lakisääteinen oikeus olla yhdyskuntansa täysivaltainen jäsen. Ei minunkaan mielitekoihin kuulu heitellä rahaa 'kaivoon'. Jotkut meistä tämän yhteiskunnan jäsenistä kun vain on pakotettu tekemään niin. Vuodesta toiseen.


      • Koira koirasta
        tiinamuori kirjoitti:

        En minäkään käytä koirapuistoja. Tai no okei, siinä ainoassa, joka tällä paikkakunnalla on, olen käyttänyt koiriani kahdesti kolmeenkymmeneen vuoteen. Olisin kuitenkin kovin valmis maksamaan veroa koiristani, jos ne silläkeinoin saisivat paremman oikeuden olla ja elää omassa kotonaan ihmisen parhaana ystävänä kuten tähänkin mennessä tuhansien vuosien ajan. Eikä minunkaan tarvitsisi ajatella, että olen koiria omistavana jonkinlainen yhteiskunnan hylkiö. Maksanhan minä toki tälläkin hetkellä joka kuukausi nelinumeroisen luvun veroja ja veroluonteisia maksuja. Verorahani menevät terveydenhoitoon, eläkkeisiin, vanhustenhoitoon, koululaitokseen, puoluetukiin, teiden tekemiseen, pakolaisten elättämiseen, tieteelliseen tutkimukseen, byrokratian ylläpitämiseen. Kirjastoihin, uimahalleihin, puistoihin, lumenauraukseen, ties mihin kaikkeen. Kovin harvoja henkilökohtaisia etuja olen saanut nauttia näillä veroeuroillani. No, tarjoiltiinhan minulle neljänä ensimmäisenä kouluvuotenani ilmainen ateria koulussa. Tai oikeastaan ei ateriaa, pelkkä ruoka (yleensä keitto), koska leipä ja maito piti tuoda kotoa joka päivä. Jne. Tarkoitan tällä kirjoituksellani sitä, että valitettavasti kukaan ei todellakaan voi kuvitella, että aina saisi jotakin konkreettista vastinetta maksamalleen verorahalle. Vaikka olisi maksanut niitä veroja kuinka paljon tahansa. Valitettavasti näin on. Koiraverosta puolestaan olen sitä mieltä, että jos koirastakin pitäisi maksaa vero, niin sen veron maksamisen myötä ihan joka ainoa veronsa maksanut koira nousisi sille kuuluvaan arvoon ja asemaan. Sillä olisi ihan lakisääteinen oikeus olla yhdyskuntansa täysivaltainen jäsen. Ei minunkaan mielitekoihin kuulu heitellä rahaa 'kaivoon'. Jotkut meistä tämän yhteiskunnan jäsenistä kun vain on pakotettu tekemään niin. Vuodesta toiseen.

        Kyllä minusta maksamalleen verorahalle pitää saada vastinetta tai ainakin jotain sellaista varmuudella hyvää ympäristöön, jota tarvitaan. Itselläni ei ole lapsia, mutta veroja olen maksanut varmasti kaikkien päiväkotien, koulujen ym. eteen aikamoisen paljon.

        Mutta jos lähtisin maksamaan erikseen koiraveroa, odotan, että hyöty siitä käytetään kohdistetutsti koira-asioihin. Nyt koiravero menee kaupungin pohjattomaan kassaan; sitä ei ole mitenkään korvamerkitty / kohdistettu koiran ja koiranomistajan hyödyksi koirapuistioihin, roskiksiin tms. Tässä syy, miksi en sitä maksa. Vain liian tunnolliset ja tietämättömät maksavat, sorry.

        Miten suhtautuisivat ihmiset siihen, että vanhemmat joutuisivat maksamaan päivähoitoveroa, jota ei kohdisteta lasten päivähoitoon vaan raha menisi esimerkiksi teiden rakentamiseen, pakolaisten tukemiseen ym.

        Loppuun lainaus: "Suomen Kennelliiton mukaan koiraverolle ei ole enää perusteita. "Se on vanha jäänne, joka ei edes mene koiraharrastajien hyväksi", tiedotuspäällikkö Kaija Unhola sanoo." HS 6.1.2008

        http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vain neljässä Helsingin seudun kunnassa peritään enääkoiraveroa/HS20080106SI1KA02juf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe