TV-digilaitteen kelloa pitää puolen vuoden välein siirrellä. Unohtunut sopivasti miten se pitää taas tehdäkään. Kesäaika on turhake.
Kesäaika sapettaa.
11
566
Vastaukset
- töllötys
Eihän nyt 7kk tarvii sit käännellä.
Turhaa sapetusta, ota iisisti. on taas ajassa. En siirtänytkään talviaikaan ja hyvin ovat aikataulut pitäneet. Muutenkin tarvisi aikaa rukata vain kännykässä, sillä en omista kelloja.(telkkaria mulla ei tietenkään ole)
- mee automaattisesti
Mulla känny oli aamulla ajassa, siinähän on asetuksissa, automaattinen ajan päivitys.
Auton kello siirtyy ajaessa, uutisten ja aikamerkin aikaan oikeaan, ei ole tarvinnut kertaakaan 10v ite vaihtaa. mee automaattisesti kirjoitti:
Mulla känny oli aamulla ajassa, siinähän on asetuksissa, automaattinen ajan päivitys.
Auton kello siirtyy ajaessa, uutisten ja aikamerkin aikaan oikeaan, ei ole tarvinnut kertaakaan 10v ite vaihtaa.ja asetukset ovat vielä vähän pielessä, kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi. Auton kello on helposti käännettävissä, mutta olen antanut sen olla tarkoituksella etuajassa. On kivaa kun jää aikaa käväistä vaikka kahvilla!
- Kerro vaan
Miksi pitää siirtää?
Lohdutus: Aivojumppa tekee hyvää ja kokeilemalla voi onnistua ihan ilman ohjeiden kaivamista. (Oma telkkani vaihtaa ajan itse.) - 1943
jo unohtanut koko kesäajan ja luulin herääväni aikaisin. Yllätyin, kun radiossa sanottiin, että kello on yhdeksän. Ei kai tuosta kesäajasta eläkeläiselle mitään haittaa ole, kunhan muistaa missä ajassa kellot ovat. Sitten syksyllä saa odotella, että saa menetetyn tunnin takaisin.
ressatko tuollaisesta. Täytyyhän meidän vähän noita laitteita välillä raplata, että tuntuma säilyy.Ja mehän voidaan aamulla nukkua niinkauan kun jää silmät auki. Hätäkös tässä on valmiissa maailmassa!
Ihmetyttää digiboxi kun ei automaattisesti siirry, kun jo ikivanha videokin sen osasi.
Auton kelloa en viittä kuukautta varten siirtänytkään ja aiheutti se joskus hämminkiä, että onko kello jo noin paljon.
Kaikkia muita kelloja sitten saikin sitten taas urakaalla siirrellä etiäpäin.
Harmittaahan se aamulla nousta tuntia aikaisemmin ylös, kun illalla ei kuitenkaan aikaisemmin uni tule.- puunainen
Pikkujuttuhan se on siirrellä viisareita eteen- tai taakse päin, tai muutella muuten vain digikelloja. Virkistää aivojakin himpun verran kun saa muistella että mitenkä se meni...;-)
Sain taas aamusella hyvät naurut omasta mokailustani: Nukkumaan mennessä rukkasin herätyskellon valmiiksi, että tiedän heti oikean ajan. No siinä lyhyen yön jälkeen heräilin kellon näyttäessä 6:tta, eikä millään enää unta. Ei kun kahvin keittoon ja silmäni iskeytyi mikron kelloon, joka näytti aikaa 7.21! Siis täh?
Olin onnistunut vääntämään viisareita tuntia taaksepäin ja kun mulla on niin varma metodi, millä tiedän mihin suuntaan niitä käännetään: aina kesään päin... :-DDD
Vanhuus ei tule yksin.
- 1947
kuulemma. Masentuneisuuskin lisääntyy kellojen siirtelystä, kun keho ei pysykään mukana.
Oli ohjelma pari päivää sitten radiossa kesäajasta ja sen tarpeellisuudesta. Tarpeettomuudesta siis.
Turhaketta tuotiin meille energian säästösyillä, muistitteko?
Ei säästy energiat, paitsi laman aikana. Joten turhakkeen voisi poistaa.
Tiesittekö sitä, että Sanassa on sanottu, että lopun aikoina pyritään muuttamaan ajat ja lait?
Noinhan se näkyy menevän ja kaikella vääryydellä höystettynä.- 1981
ihmiset, joka asuu esim. Ruotsissa voivat käydä täällä Suomessa ja päinvastoin, kun aika eroa on tunti. Montako vuorokautta menee totutellessa uuteeen aikaan? Ihmiset matkustelee paljon, sehän kait sitten aiheuttaa stressiä, kun ei ehdi viikossa tottua. Miten paljon ihminen masentuu, kun käy Kanarian saarilla , kun kelloja pitää siirrellä siellä ja täällä.
Muuten mieheni on ns. uskovainen ja koko ajan on tulossa maailman loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324341Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252255Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene122177Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su511918- 301493
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731456Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321291- 661264
- 821221
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?40954