Siis onko mahdollista ottaa koira esim. kuukaudeksi ja katsoa onnistuuko hoito. Itselläni allergia ja haluaisin kovasti koiraa.
En ole ollut tekemisissä koiran kanssa 8-10 vuoteen. Onko mahdollista että allergiaa ei enää ole??
Mikä rotu sopisi parhaiten minulle?
Toivoisin pienehköä 2-6 kg koiraa.
liikunnan tarve voi olla suuri tai pieni.
Itse tykkään chihuista. Voisiko chihu pärjätä maalla??
Voisiko joku kertoa kyseisestä rodusta? Esim. Onko 2km sopiva lenkki päivässä?
Haluaisin kovasti koiraa!!
Kiitos kaikille auttaneille!!
Voiko koiran ottaa "vuokralle"??
10
1319
Vastaukset
- sama viesti tuli 2 kertaa
.....
- 2 koiran omistaja
Moikka!
Suosittelisin ottamaan selvää allergiasi laadusta vierailemalla esim kasvattajien luona. Näin saisit samalla tietoa ja tuntumaa mahdollisesta tulevasta rodustasi. Koiran ''vuokraaminen'' on täysin turhaa stressiä koiralle, etkä näin voi todennäköisesti tutustua koiran oikeaan luonteeseen. En suosittele itsesi, enkä varsinkaan koiran puolesta.
Roduista sinulle saattaisi sopia kääpiövillakoira. Ne eivät allergisoi juuri ollenkaan, ja jopa muille koirille pahemminkin allergiset ihmiset saattavat pystyä omistamaan kääpiövilliksen. En tiedä tarkemmin rodun luonteesta, sillä harrastan itse isompia rotuja :), mutta se vähä mitä olen rotuun päässyt tutustumaan, niin ovat iloisia ja oppivaisia pikku vipeltäjiä ;).
Ei muuta kuin onnea rodun valintaan ja ottamaan yhteyttä kasvattajiin! Heiltä saat luotettavimmat tiedot ja ohjeet kunkin rodun omistamisesta.- aloittaja
Joo niinhän se on. Kiitos!
- Hukka-Musti
Kyllä vakavasti koira-allergiset eivät siedä villakoiriakaan. Nekin allergisoivat jonkin verran, mutta sopivat vielä lievästi koira-allergisille.
- ja vielä kerran ei!
ei kannata ottaa omaa koiraa jos on allerginen. tai saa olla pirun varma että pärjää. pieni allergia voi joko lievittyä tai vastaavasti myös muuttua pahemmaksi ja siinä sitten itketään kun koira joudutaan antamaan pois.
itselläni oli tilanne että vuosien saatossa siedätyin hoitokoiralleni niin että pystyin lopulta ottamaan sen meille vaikka kolmeksi viikoksi hoitoon, eikä tullut mitään oireita. kun aloitin tämän snautserin hoitamisen, en voinut kuin hakea koiran heiltä lenkille ja viedä takaisin. olin siis vain iltapäivä lenkittäjä. myöhemmin kun muutin omaan kämppään, koira tuli meille hoitoon usein.
toinen hoitokoirani oli kääpiövillis. siitä en alun perin saanut mitään oireita, mutta myöhemmin oireet ilmaantuivat ja huononivat. eniten minulle oireita aiheutti koiran SYLKI.
ei siis koskaan voi tietää miten käy. omaa koiraa en aio hankkia. en sitten halua että joudun luopumaan. ei olisi reilua koiralle. älä ole itsekän vaan ajattele koiran parasta. voithan esim hoitaa muiden koiria.
- Nepsoni
Hei! Meilläkin äiti on hyvin koira-allerginen,mutta bichon frisestä ei ole tullut mitään, paitsi pentuvaiheessa. Sillä kun ei ole sitä aluskarvaa... Mekin ollaan mietitty että olisko se allergia jo hävinnyt ja jos vaikka voisi käydä vierailemassa jossakin että näkisi tulisiko oireita.
- Perhonen
Heij, mie oon allerginen koirille, ollu 6-vuotiaasta asti, silti miul on tällä hetkellä 5v sakemannin/belgin sekotus hauva, hän on ollut sen viisi vuotta meillä, eikä mitään ole tullut, mutta taas kultsuista tulee allergiaa, bichonista tulee allergiaa, ajokoirista tulee kaikista allergiaa, eli riippuu aivan koirasta ja rodusta. Miul on ollu myös kaks dalmatialaista ja hetken aikaa sekarotunen hauva, eikä niistäkään tullu mitään. Ainiin, saksanpaimenkoira vanhuskin on ollut pari vuotta, eikä siitäkään mitään tullut.
Ja miullakin koiran sylki aiheuttaa eniten allergiaa.
Meille tämä nykyinen koira tuli koe-ajalle kolmeksi viikoksi, ja sovittiin luovuttajan kanssa, että pentu palautetaan hälle takas, jos tule allergiaa, mut ei tullut, joten pentu jäi.
Koe-aika ei aina oo mahdollista, eikä se todellakaa oo paras amhdollinen ratkasu, varsinki jos pentu palautetaan kaiken kiintymisen ja tottumisen jälkeen. Mutta meillä toimi, onneks onnellisesti. :) Ja itse sanoisin, ettei oo olemassa allergiaystävällistä rotua tai idioottivarmaa rotua, josta vois olla varma, ettei allergisoi.
Toivottavasti löydät jonkun ratkaisun tuohon asiaan, keväänjatkot! :)- koiraihminen__________
tuli allergiaa mun edellisestä aviomiehestä, joten itkien laitoin sen pihalle ja vaihdoin uuteen, tästä nykyisestä ei tule allergiaa. ;) Ja ihmisiä ne kuitenkin on molemmat (tämä ihmisallergia todettiin sitten ihan ihotautilääkärissä, että tämä ei ole vitsi) eli oletettavasti samoin yhdestä koirasta voi tulla allergiaa ja toisesta ei... Tai sit voit allergisoitua vähitellen, tai toisaalta siedättyä vähitellen. Toisaalta voi olla että jäädään huomenna kaikki bussin alle, joten turha sitä on itseään pussissa pitää ja kuplassa elää.
- ww12
koiraihminen__________ kirjoitti:
tuli allergiaa mun edellisestä aviomiehestä, joten itkien laitoin sen pihalle ja vaihdoin uuteen, tästä nykyisestä ei tule allergiaa. ;) Ja ihmisiä ne kuitenkin on molemmat (tämä ihmisallergia todettiin sitten ihan ihotautilääkärissä, että tämä ei ole vitsi) eli oletettavasti samoin yhdestä koirasta voi tulla allergiaa ja toisesta ei... Tai sit voit allergisoitua vähitellen, tai toisaalta siedättyä vähitellen. Toisaalta voi olla että jäädään huomenna kaikki bussin alle, joten turha sitä on itseään pussissa pitää ja kuplassa elää.
minä ainakin antaisin chihuni sulle hoitoon. ei paha ajatus. misäs päin asut, sitä voisi vaikka kokeilla.
- Jasa123
ww12 kirjoitti:
minä ainakin antaisin chihuni sulle hoitoon. ei paha ajatus. misäs päin asut, sitä voisi vaikka kokeilla.
Suomen pysty korva on just tota maalla asuvaa tyyppii tai Rotwailleri ne on kans ja voi ollakki et kestää 4-2 km päivässä niiku ku ne on nii semmosii veikkoja mun tädil on 4 Rotwailerii :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005