Tein turhan vaikean aloituksen

HTZA

teen tämän suoraksi.
Stadi elättää maaseudun, ihan rahalla.
Nousukauden alkaessa ovat, lomauttaneet firmat, pississä.
Täällä syntyy raha, ja siksi tänne tarvitaan työntekijöitä.
Ei ole mitään järkeä elättää työttömiä jossain Juuassa, tai Suhmurassa.
Eikä pitää siellä lapsiaan väkisin opiskelemassa Svidun filosofiaa, jossain hiton, maaseutu- "yliopistoissa!.

9

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientä rajaa

      sinä olet höpöine väitteinesi.

    • tänne tuutte sitten kun/jos tulee pula-aika, täällä on leipää, voita ja sianläskiä.

    • Meriläinen

      kun näitä luen, joka paikassa asuneena, keskellä korpea missä karhut mellasteli viereisessä metsässä ja toisaalta sydänkeskustassa hesassa kuuntelin raitsikan meteliä.
      Mikä on se paras paikka ja missä elättäjät.
      Maaseudulla tehdään työtä sen ruoan eteen jota lihaksikin kutsutaan ja monen muun.
      Aika nälkä tulisi ja maaseutua ei olisi.
      Niin ja meillä täällä kotkassa näkkäri :D)
      stadissa on taas omat hyvät puolet ja omat työnsä kuin tekijänsäkin.
      Paperitehtaita on täällä alas ajettu ihan urakalla.
      Olen kiitollinen että on töitä, ja ihanaa kun pääsee Stadiin käymään ja vihdoin kuvaamaan niitä merihevosia kun taas vapaat tulee.
      Asuin Stadissa edellisen laman aikana, ja loppui ne työt sieltäkin.
      Joka paikassa toitotettiin ei tänään ei tänään.
      Niinkuin Hectorin biisissä sanotaan

    • liian vaikea

      vain sinulle koskapa lähdit toistamiseen jankuttamaan samasta asiasta. Typerää, jopa sinun tasollasi.

      • HTZA

        usko maailmaan.


    • jääkiekon

      SM ei tule menemään stadiin. Stadi ei ole ihmiselle sopivaa asuin aluetta.

    • henri/

      olemme jo eläkkeelä kun lama loppuu. Enempi terveydenhoitopalvelut, ynm muut sosiaalietuudet kiinnostaa, ja vaikkuttaa valintaan.

    • Anteeks ny vaan, et määki asun täälä maalla syrjäkylillä ja sää Hatsa jourut munki elättään, mut en mää vaan sinne kivierämaahanka viitti ennää muuttaa.
      Ja sama kai se on, misä mää sitä eläkettäni nostan ja kyl maar mää sillä toimeen tuun, ettei sun tartte musta hualta kantaa.

      Anteeks viälä toisenki kerran, et mää tulin kyl ny ninko vähän väärälle reviirille.

      Hyvvää yätä vaan sulle Hatsa ja koita kestää...

    • nouse junaan

      Vanhakantainen ja putkinäkö asioihin ei ole hyväksi kenellekkään. Vaihda verkkarihousuun ja mene pohjois-karjalaan, kyllä se olo siitä helpottuu. Harhaluulosi asioista saavat sinut huonovointiseksi, sen huomaa jokaisesta kirjoituksestasi.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe