Miten saan Ubuntuun toimimaan ulkoisen kovalevyn sekä muistitikun? Ne eivät näy tietokonevalikossa.
Ulkoinen kovalevy ja muistitikku
5
439
Vastaukset
- ulkoiset laitteet
"toimimaan ulkoisen kovalevyn sekä muistitikun? "
Nuo nykyisin liitetään automaattisesti, kunhan tökkäät USB-laitteen väyläänsä.
Nuo siis luovat /dev/sd* laitteet, jotka liittyvät /media hakemistoon yleensä laitteen nimen mukaan. Jos nimeä ei ole, ne voivat olla /media/disk nimellä.
Kun olet tökännyt laitteen/laitteet paikalleen, koitapa komentaa sudo fdisk tai df, näkyisikö laitteiden osiot tai vapaanaoleva levytila kullakin osiolla.
Nuo massamuistit voi toki liittää myös manuaalisesti (toki root-oikeuksin).- ei näy
Laitoin tikun usb:hen mutta ei näy media kansiossa.
- no nyt näkyy
ei näy kirjoitti:
Laitoin tikun usb:hen mutta ei näy media kansiossa.
Hyvin toimii tikku ja kovalevykin näkyy, mutta kovalevyltä en saa kuitenkaan tiedostoja katottua.
- eivät riitä?
no nyt näkyy kirjoitti:
Hyvin toimii tikku ja kovalevykin näkyy, mutta kovalevyltä en saa kuitenkaan tiedostoja katottua.
Lisää käyttäjän oikeuksia.
"Näkyykö" tiedostot tiedostoselaimella esim. sudo nautilus (komento annetaan päätteellä/terminaalissa/konsolissa).
Kerro ihan ensin mikä jakeluversio on käytössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255