Epäsäännölliset menkat ja raskaus

Kastehelmi-

Mistä tietää, milloin kuukautiset pitäisi alkaa jos ne ovat epäsäännölliset? Tämä epätietoisuus riivaa minua, koska tuntuu kuin olisin raskaana enkä voi mitenkään katsoa, milloin voisin tehdä raskaustestin. Pitäisikö minun sitten odottaa peräti kuukausi ennen testin tekoa?

8

8449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säkdgagåoaåog

Oletko pitänyt kirjaa kuukautisistasi? Jos muistat kuinka pitkä kierto on pisimmillään ollut, odota vielä pari päivää sen yli ja tee testi sitten. Itsellä kierto oli 28-42!!! Tein testin joskus 45 päivän tienoilla ja plussaa näytti:)

• tekisin

Mä tekisin kanssa näin.

Mulla kierto on ollut pari kertaa jopa yli 50 pv. Itse tein kerran testin ja pari pv sen jälkeen alkoi menkat. Pettymys...

• filar
        tekisin kirjoitti:

Mä tekisin kanssa näin.

Mulla kierto on ollut pari kertaa jopa yli 50 pv. Itse tein kerran testin ja pari pv sen jälkeen alkoi menkat. Pettymys...

Sama ongelma täällä! Mulla kierto ollut pisimmillään 54! ja nyt menossa 51, mutta negaa näyttää vielkii. hirveen inhottavaa kun ei tosiaan tiedä sitä milloin niinku vois tehdä testiä.

• ja ärsyttää kyllä

mulla on kans just sama tilanne..
      kauheesti ollut oireita jo kolmen viikon ajan..vatsaa nipistelee..pahaa oloa jne..ja nämä voivat siis täysin johtua vain menkoista, mut kun ei tiedä koska niiden pitäis alkaa..viimeks menkat alkoi 7.8 ja sitä edellisen kerran 1.7, että näin mulla..aika pitkää väliä pukkaa..ja vauvaa kun haluis niin vähän rupee stressaan koko homma..

Ikävää tälainen venailu..mut eipä täs auta..mä ajattelin, että jos ei ole menkat alkaneet viikonloppuun mennessä nii teen ainakin testin..mut sit jos se näyttää negaa niin jotenkin outoo sekin,.miten pitkiä nää kierrot tosiaan vói olla? Ja voinko edes tulla raskaaksi, kun noin pitkä kierto?? Toivotonta..

• ...

niin tohon edelliseen vielä, et te joilla kierto kans pitkä (jopa 50 päivää) niin kestikö kauan tulla raskaaksi?? Ihana kuulla, et se on ainakin mahdollista..tosin en tiedä kuinka vaikeaa..se tästä nyt vielä puuttuisikin..
        Hämmentää tää jotenkin..kun joutuu odottamaan aina niin kauan sitä plussaa..tai siis tähän asti niitä negoja..:(

• myös pitkääkin pidempi kierto

Kuulostaa tutulta.. Tuli itekin tehtyä herra yksin tietää kuinka monta raskaustestiä ihan tyhjän takia. Mulla oli kans tosi epäsäännölliset menkat, jonka takia en sitten ilman apuja raskaaksi edes tullutkaan, usein menkkojen epäsäännöllisyys kertoo ovuloimattomuudesta.. Jos olet raskaana onnea! Jos et niin käväse gyneltä hakemassa terolut resepti, sillä saat menkat kuriin ja kierron kohilleen. Se jo voi auttaa plus että tiedät sitten koska menkkoja odotella ja osaat tehdä testin oikeaan aikaan. Onnea yritykseen ;)

• eiajsgna

Mulla on sama tilanne, eli kierto on sellanen reilu 37 päivää ja pahimmillaan ollut jopa 53 päivää. Tein ekan kerran testin siinä 39 päivän paikkeilla ja silloin oli selkeesti negatiivinen. Nyt tein eilen testiä eli 53 päivän paikkeilla ja siinä saattoi näkyä sellainen tosi himmeä viiva, en oo ihan varma. Ajattelin tänään tai huomenna tehdä uutta testiä.

Tosi hieno, jos näyttää plussaa, mut nyt mulle on iskenyt ihan hirvee paniikki, kun viime viikon olin lomamatkalla ja siellä tuli vähän alkomaholiakin maisteltua... Iski hirvee pelko, että jos oon raskaana niin oonko nyt töpännyt pahasti?? Netissä kun on aika ristiriitasta tietoa aiheesta. Mietin sitäkin, että uskaltaakohan noihin testeihin luottaa, varsinkin kun mä yleensäkin ravaan ihan jatkuvasti vessassa ja varmaan aika "laimeaa" virtsaa ollut aina testatessa... Mitään oireita en oo kyllä huomannut, ja jotenkin oon pitänyt vähän epätodennäköisenä, että olisin voinut tulla raskaaksi... Mutta menkkoja ei tosiaan oo vieläkään näkynyt.

• jälkeen koska ovat

Oletko käyttänyt ovulaatiotestiä tai jotenkin muuten ollut tunnistavinasi ovulaation? Mulla menkat alkaa aina samaan aikaan ovulaation jälkeen. Ainoastaan kerran on ollut päivän myöhässä. Kiertojen pituudet sen sijaan vaihtelee paljon. Sillon alkuun, kun jätin pillerit pois en edes ajatellut varmaan koko ovulaatiota (ja oireita oli muutenkin jos jonkin näköisiä, joten tuskin olisin huomannut sitä) ja eka luomukiertokin oli muistaakseni 55 pv. Tein testin ja menkat alkoi seuraavana päivänä. Sen jälkeen en ole testiä tehnyt. Mä odottaisin ainakin niin kauan kuin pisimmät kierrot on olleet ja vähän yli. Varsinkin, jos ovulaation ajankohdasta ei ole mitään hajua. Mutta jos et malta niin tee toki testi aiemmin.

Niin on mulla kyllä useimmiten menkkakipujakin ennen menkkoja, mutta ei aina. Ja kipuja voi olla ovulaationkin takia.

Mä en saanut Terolut-kuuria, mutta täytyy varmaan kysyä toiselta gyneltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe