Kun autolla ajaa kylmiltään n. 10 minuuttia, tehot laskee ja pientä viivettä kaasua painaessa ja hiukan töksähtelevää meno. Valo sammuu kun painaa reippaammin kaasua, mutta pitkällä ajomatkalla jää palamaan jatkuvasti ja meno hyytyy max 90 km/h. Kyseessä paljon ajettu 2.0 dti jossa pumppuremontti tehty n. 1,5 v. sitten ja on sen jälkeen toiminut moitteetta. Käytetty opel huollossa jossa ei tarkempaa syytä mittarilla löytynyt.Mistähän pitäisi aloittaa, kun korjaamokäynti tulisi turhan tyyriiksi, aikomus itse ensiksi etsiskellä vikaa ja jos ei selviä, niin sitten ehkä korjauspajalle.
Vectran vikavalo
3
990
Vastaukset
- helposti
Kone paskana, eli vaihdata korjaamolla kone, niin valo sammuu.
- Vectrassa
Löytyikö ongelmaan korjausta? Mulla nimittäin ihan sama oire
- palaa
Minulla ainakin oli 2,0 dieselissä samanlaisia oireita. Tosin vikakoodina oli
milloin mitäkin. Asia tuli kuntoon kun pari alipaineletkua korjattiin (mustia kovamuovisia), joissa oli reikä.
Korjauksen jälkeen muös vikakoodit hävisivät. Jäljelle jäi vain ongelma, joka
ilmenee, kun auto seisoo pitempään esim. yön yli. Tämän jälkeen käyntiinlähtö
on huonoa. Pitkän starttauksen jälkeen yleensä lähtee käyntiin. Itse epäilen
pientä ilmavuotoa polttoainejärjestelmässä. Onnkohan muilla ollut samankaltaisia
ongelmia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672814
- 2012097
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501932- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91541- 831251
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1991039