millä

ohjelmalla voi

tehdä esitteen - nelisivuisen, eli yksi sivu olisi kooltaan A5? Onko se vaikeaa? Olen joskus kirjoitellut tavallisia A4 kokoa, mutta tuota tyyppiä en taida.

Siis sellainen kun taittaa A4 kahtia, pitäisi saada ja onnistua. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole osannut löytää, eli miten saan tehtyä esitteen?
Löytyykö yksityiskohtaista tietoa tai opasta tuollaisen tekoon?

4

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poro1

      avaa teksturisi, eli esim. word tai openofficen writer.

      Uusi sivu -> sivun koko A5.

      Tee 4 sivua juttua.

      Tulostusvaiheessa pitää laittaa oikea järjestys sivuille ja tulostaa samalle sivulle (paperille) 2 sivua, jolloin se onnistuu.

      Kerro vielä millä aiot tehdä niin neuvotaan lisää...

      :)

      • Ap...

        minulla on molemmat tekstinkäsittelyohjelmat koneella, siis word ja openoffice writer. Kumpi lienee kätevämpi? Lisäksi on jokin abiohjelma. Täytyy opetella ja mielellään otan neuvoja vastaan. Kiitos paljon :)

        Tarkoitus tehdä esite talomme (vuokratalon)kerhotiloista, säännöistä ja ohjeista ym joka annettaisiin aina uudelle asukkaalle.
        Kyse asukastoimikunnan esitteestä.


    • OpenOfficessa on esitetulostustoiminto, joka on tarkoitettu juuri tuota tarkoitusta varten.

      Laadi esite sivukoolla A5.

      Jos tulostimessasi on arkinkääntöyksikkö:
      1. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Vasemmat sivut, Oikeat sivut sekä Esite.
      2. Valitse Tiedosto -> Tulosta, valitse tulostimen asetuksista arkin suunnaksi vaaka (landscape) ja kaksipuoleinen tulostus.
      3. Tulosta kaikki sivut.

      Jos tulostimessasi ei ole arkinkääntöyksikköä, täytyy vähän tusata:
      1. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Oikeat sivut sekä Esite. Ota ruksi pois kohdasta Vasemmat sivut.
      2. Valitse Tiedosto -> Tulosta, valitse tulostimen asetuksista arkin suunnaksi vaaka (landscape).
      3. Tulosta kaikki sivut.
      4. Käännä tulostettujen arkkien nippu ympäri ja aseta uudestaan paperikaukaloon (tässä tulee tusausta: tulostimesta riippuu, miten päin nippu täytyy kääntää).
      5. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Vasemmat sivut sekä Esite (ja taas tusausta: tulostimesta riippuen täytyy mahdollisesti ruksata myös kohta Käännetty). Ota ruksi pois kohdasta Oikeat sivut.
      6. Valitse Tiedosto -> Tulosta, tarkista tulostimen asetuksista, että arkin suunta on vaaka (landscape).
      7 Tulosta kaikki sivut.

      Kun vaan etukäteen kokeilet, miten päin arkkinippu pitää asettaa kaukaloon kääntöpuolen tulostamiseksi ja pitääkö Käännetty-kohta ruksata, niin homma toimii hienosti. (Käännetty-asetus tarkoittaa, että sivut tulostetaan käännetyssä järjestyksessä, siis viimeisestä ensimmäiseen.)

      Muista lopuksi palauttaa OpenOfficen ja tulostimen asetukset ennalleen.

      • ap...

        kiittää tarkoista ohjeista ja hyvistä neuvoistasi. En ole ehtinyt käytännössä kokeilla, mutta tulostin neuvosi paperille ja lähipäivinä aloitan esitteen tekemisen. Varmasti onnistuu. Suuret kiitokset ja mukavaa kevään jatkoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe