tehdä esitteen - nelisivuisen, eli yksi sivu olisi kooltaan A5? Onko se vaikeaa? Olen joskus kirjoitellut tavallisia A4 kokoa, mutta tuota tyyppiä en taida.
Siis sellainen kun taittaa A4 kahtia, pitäisi saada ja onnistua. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole osannut löytää, eli miten saan tehtyä esitteen?
Löytyykö yksityiskohtaista tietoa tai opasta tuollaisen tekoon?
millä
4
1304
Vastaukset 4
- Poro1
avaa teksturisi, eli esim. word tai openofficen writer.
Uusi sivu -> sivun koko A5.
Tee 4 sivua juttua.
Tulostusvaiheessa pitää laittaa oikea järjestys sivuille ja tulostaa samalle sivulle (paperille) 2 sivua, jolloin se onnistuu.
Kerro vielä millä aiot tehdä niin neuvotaan lisää...
:)- Ap...
minulla on molemmat tekstinkäsittelyohjelmat koneella, siis word ja openoffice writer. Kumpi lienee kätevämpi? Lisäksi on jokin abiohjelma. Täytyy opetella ja mielellään otan neuvoja vastaan. Kiitos paljon :)
Tarkoitus tehdä esite talomme (vuokratalon)kerhotiloista, säännöistä ja ohjeista ym joka annettaisiin aina uudelle asukkaalle.
Kyse asukastoimikunnan esitteestä.
OpenOfficessa on esitetulostustoiminto, joka on tarkoitettu juuri tuota tarkoitusta varten.
Laadi esite sivukoolla A5.
Jos tulostimessasi on arkinkääntöyksikkö:
1. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Vasemmat sivut, Oikeat sivut sekä Esite.
2. Valitse Tiedosto -> Tulosta, valitse tulostimen asetuksista arkin suunnaksi vaaka (landscape) ja kaksipuoleinen tulostus.
3. Tulosta kaikki sivut.
Jos tulostimessasi ei ole arkinkääntöyksikköä, täytyy vähän tusata:
1. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Oikeat sivut sekä Esite. Ota ruksi pois kohdasta Vasemmat sivut.
2. Valitse Tiedosto -> Tulosta, valitse tulostimen asetuksista arkin suunnaksi vaaka (landscape).
3. Tulosta kaikki sivut.
4. Käännä tulostettujen arkkien nippu ympäri ja aseta uudestaan paperikaukaloon (tässä tulee tusausta: tulostimesta riippuu, miten päin nippu täytyy kääntää).
5. Ruksaa tulostusasetussivulta (Työkalut -> Asetukset -> OpenOffice.org Writer -> Tulostus) seuraavat kohdat: Vasemmat sivut sekä Esite (ja taas tusausta: tulostimesta riippuen täytyy mahdollisesti ruksata myös kohta Käännetty). Ota ruksi pois kohdasta Oikeat sivut.
6. Valitse Tiedosto -> Tulosta, tarkista tulostimen asetuksista, että arkin suunta on vaaka (landscape).
7 Tulosta kaikki sivut.
Kun vaan etukäteen kokeilet, miten päin arkkinippu pitää asettaa kaukaloon kääntöpuolen tulostamiseksi ja pitääkö Käännetty-kohta ruksata, niin homma toimii hienosti. (Käännetty-asetus tarkoittaa, että sivut tulostetaan käännetyssä järjestyksessä, siis viimeisestä ensimmäiseen.)
Muista lopuksi palauttaa OpenOfficen ja tulostimen asetukset ennalleen.- ap...
kiittää tarkoista ohjeista ja hyvistä neuvoistasi. En ole ehtinyt käytännössä kokeilla, mutta tulostin neuvosi paperille ja lähipäivinä aloitan esitteen tekemisen. Varmasti onnistuu. Suuret kiitokset ja mukavaa kevään jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran94887Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?150829- 63708
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47674Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25673Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46644- 44597
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä29542Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20533- 31531
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27516- 6486
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee408483Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭81479- 44461
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.29451- 30446
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363432En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39414Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole4401