Vieläkö vaivaa?

Jopel

Sanoivat jossain keskustelussa, että tuo ajanmuutos vaivaa joitakin ihmisiä kauankin.

Minä nukuin tänään pidempään kuin normaalisti viime aikoina ja olen nytkin vähän väsynyt.

Johtuneeko se tuosta kesäsikaan siirtymisestä?

19

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauantai-iltana siirsin keittiönkellon valmiiksi kesäaikaan, sunnuntai aamuna siirsin sen toistamiseen, emäntä kyseli sitten miksi se on tunnin edellä toisia kelloja.

      Sisäinen ajantaju väkivalloin sekoitetaan vieläpä kaksikertaa vuodessa, siitä ei ole mitään hyötyä se on minun mielipide ollut.

    • jotakuta

      Mutta minulle hyvä, kun olen aamuvirkku herräilen jo 4ltä, nyt se onkin siis 5si. Mutta syksyllä taas sitten menen sekaisin, että sillälaila....

      • Noin vähäinen muutos ei minua pahemmin häiritse.

        Olen silti sitä mieltä,
        että täällä Pohjolassa se on aivan turhaa,
        koska valoisuus lisääntyy niin paljon muutenkin keväällä ja kesällä.

        Eri asia sitten etelässä,
        jossa ilta pimenee nopeasti ja yö on aivan valoton.

        Ainoa juttu kait on liike-elämän etu siitä,
        että samassa ajassa ollaan heidän kanssaan.

        Nämä valistumattomia arvailujani.

        .


      • Jopsu
        satu kirjoitti:

        Noin vähäinen muutos ei minua pahemmin häiritse.

        Olen silti sitä mieltä,
        että täällä Pohjolassa se on aivan turhaa,
        koska valoisuus lisääntyy niin paljon muutenkin keväällä ja kesällä.

        Eri asia sitten etelässä,
        jossa ilta pimenee nopeasti ja yö on aivan valoton.

        Ainoa juttu kait on liike-elämän etu siitä,
        että samassa ajassa ollaan heidän kanssaan.

        Nämä valistumattomia arvailujani.

        .

        Mutta tuo pitää paikkansa, että puheluita
        soitettaessa tai aikoja sovittaessa Etelä-Euroopan maihin,
        on hyvä olla sama aika.


      • jjoutava
        Jopsu kirjoitti:

        Mutta tuo pitää paikkansa, että puheluita
        soitettaessa tai aikoja sovittaessa Etelä-Euroopan maihin,
        on hyvä olla sama aika.

        ole hyötyä nimeksikään edes eteläeuropassa, mikäli olen asian oikein ymmärtänyt.


    • Laritsa M

      ...on nyt mahdollista pidentää vuorokausittain tunnilla. Kotiinpäin kaikki.

      • järjetelyä

        vaikka heräänkin aikaisin jää kesäaikana pitempään
        valoisaa aikaa illalla. Näin luulisin,vaikka en
        ole varma.


      • jjoutava
        järjetelyä kirjoitti:

        vaikka heräänkin aikaisin jää kesäaikana pitempään
        valoisaa aikaa illalla. Näin luulisin,vaikka en
        ole varma.

        kannattaa tosiaankin, pienikin muutos valoisassa päivässä voi olla merkityksellinen pitkässä juoksussa, tuommonen kellojen edestakainen vatkaaminen ja aikataulujen sovittelu on ehkä kuitenkin pieni vaiva.


      • tämä keväinen

        ajan siirto eteenpäin vaikutti minuun kovasti ja vei aikaa ennenkuin totuin heräämään "tuntia aikaisemmin"
        Kyllä saisivat lopettaa koko touhun. Kaikissa Euroopan maissa tätä vastustetaan mutta kukaan ei vaan näytä pystyvän tekemään siitä mitään.


      • tämä keväinen kirjoitti:

        ajan siirto eteenpäin vaikutti minuun kovasti ja vei aikaa ennenkuin totuin heräämään "tuntia aikaisemmin"
        Kyllä saisivat lopettaa koko touhun. Kaikissa Euroopan maissa tätä vastustetaan mutta kukaan ei vaan näytä pystyvän tekemään siitä mitään.

        en tarvitse kelloa ,herään sillonkun huvittaa.
        Työssä käydessä se kello oli tarpeen. Muutenkin elän mistään aikatauluista piittaamatta. Eikä ole kiirettä koskaan ,eikä verenpaineitakaan.

        Toisaalta, kyllä Jerry on se joka sanoo aamulla koska noustaan ylös.

        Päivälläkin voin nukkua tovin ,ja yöllä nukun yleensä hyvin ,jos ei nykuta nousen ja pelaan Pasianssia ,taas nukuttaa sitten jonkunajan päästä


      • ullamirjami kirjoitti:

        en tarvitse kelloa ,herään sillonkun huvittaa.
        Työssä käydessä se kello oli tarpeen. Muutenkin elän mistään aikatauluista piittaamatta. Eikä ole kiirettä koskaan ,eikä verenpaineitakaan.

        Toisaalta, kyllä Jerry on se joka sanoo aamulla koska noustaan ylös.

        Päivälläkin voin nukkua tovin ,ja yöllä nukun yleensä hyvin ,jos ei nykuta nousen ja pelaan Pasianssia ,taas nukuttaa sitten jonkunajan päästä

        tämä meidän Ullamirjami, kun minullakin oli rannekello erräänä kesänä jääny siirtämäti vasta heinäkuulla huomasin unohuksen mutta eipä vahinkua mittään ollu tapahtunu.


      • Satu*
        ullamirjami kirjoitti:

        en tarvitse kelloa ,herään sillonkun huvittaa.
        Työssä käydessä se kello oli tarpeen. Muutenkin elän mistään aikatauluista piittaamatta. Eikä ole kiirettä koskaan ,eikä verenpaineitakaan.

        Toisaalta, kyllä Jerry on se joka sanoo aamulla koska noustaan ylös.

        Päivälläkin voin nukkua tovin ,ja yöllä nukun yleensä hyvin ,jos ei nykuta nousen ja pelaan Pasianssia ,taas nukuttaa sitten jonkunajan päästä

        Siinä syy, miksi en ota koiraa.

        Ihanaa nukkua pitkään aamuisin.


      • A-rannekello
        jjoutava5 kirjoitti:

        tämä meidän Ullamirjami, kun minullakin oli rannekello erräänä kesänä jääny siirtämäti vasta heinäkuulla huomasin unohuksen mutta eipä vahinkua mittään ollu tapahtunu.

        Eli sellaisen radio-ohjatun atomikellon. Eka patteri jo simahti 2v oston jälkeen.
        Ne on aina ajassa. Pidän sitä juhlakellona. Hinta tais olla alle 250€.


      • sattuu näitä
        A-rannekello kirjoitti:

        Eli sellaisen radio-ohjatun atomikellon. Eka patteri jo simahti 2v oston jälkeen.
        Ne on aina ajassa. Pidän sitä juhlakellona. Hinta tais olla alle 250€.

        Mikes suosikeissa aina ajassa mutta ei aina mukana.


      • Satu* kirjoitti:

        Siinä syy, miksi en ota koiraa.

        Ihanaa nukkua pitkään aamuisin.

        Onko parempaa kuin herätä kumppanin keittämän kahvin tuoksuun.


      • Jopel kirjoitti:

        Onko parempaa kuin herätä kumppanin keittämän kahvin tuoksuun.

        pusun kera ,ei valittamista.


      • kovin
        ullamirjami kirjoitti:

        pusun kera ,ei valittamista.

        hyvältä silmille,ihan lepoa.Untani ei tuo siirto
        ole haitannut.Yleensä menen nukkumaan jos nukuttaa. Kovin aikaisin en viitsi mennä,kun herään 5-6 tunnin kuluttua.

        Talvella tulee nukuttua enemmän,joku pimeän hormooni kait. Kaupoissa on ns.yö-maitoa,joka kuulemma parantaa unen laatua.

        En tiedä,mutta olen huomanut valon aktivoivan itseäni,varsinkin niin pitkän auringottoman talven jälkeen.


      • koira odottaa?
        Satu* kirjoitti:

        Siinä syy, miksi en ota koiraa.

        Ihanaa nukkua pitkään aamuisin.

        Aikuinen koira kyllä odottaa heräämistäsi. Sen jälkeen yleensä lenkille. Ellei sitten ole maaseutupihaa vapaana kulkea.
        Hyvä lenkittäjä koira on.


      • eräs ulkoilija
        koira odottaa? kirjoitti:

        Aikuinen koira kyllä odottaa heräämistäsi. Sen jälkeen yleensä lenkille. Ellei sitten ole maaseutupihaa vapaana kulkea.
        Hyvä lenkittäjä koira on.

        jotka ovat eläkkeelle siirtyessään hankkineet vakituisen ulkoiluttajan, nim. koiran.
        Eräskin rouva tulee usein lenkkipolulla vastaan kahden karvaturrin kanssa ja sanoo kuntonsa kohentuneen niiden ansiosta.

        Lasten ollessa pieniä, meilläkin oli aina joku koira, mutta nyt en enää jaksa ja liikun muutenkin päivittäin.
        Ongelma on se, että aina pitäis olla se hoitopaikka, kun reissuun lähtee.
        Olen usein pienillä ja vähän pitemmilläkin matkoilla, koiran pito ei onnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe