Adoptiomatka Kolumbiassa

Onko kokemusta?

Onko kenelläkään kokemusta Kolumbian adoptiosta?
Minkälaiset olosuhteet siellä on matkustella (adoptiomatka), kun monessa paikassa varoitellana maan epäturvallisuudesta? Matkahan on aika pitkä 3-8 viikkoon. Jossain lehdessä luki, että siellä on aseellisia ryöstöjä ym. myös turistikohteissa, että hieman arveluttaa maa adoption kohdemaana.

7

1984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös kiinnostunut

Ei ole kokemusta, mutta itse olen myös kiinnostunut Kolumbiasta kohdemaana.

• adoptiot

vähenivät olennaisesti noin viisi vuotta sitten, kun maa alkoi sijoittaa lapsia kotimaahan enenemvässä määrin. Mekin olimme silloin suuntaamassa Kolumbiaan, mutta pyörsimme suunnitelmamme odotuksen epävarmuuden vuoksi. Suurin osa silloin toimineista kohteista "sulki hanat" ja nyt lapsia tulee enää satunnaisesti. Jonot ja odotusajat ovat todella pitkät. Kannattaa käydä lukemassa Kolumbian tietoja Interpedian kysymys ja vastauspalstalla.

• päädyitte?

Ilmeisesti vaihdoitte kohdemaata vai? Mihin maahan päädyitte?

• päädyttiin
        päädyitte? kirjoitti:

Ilmeisesti vaihdoitte kohdemaata vai? Mihin maahan päädyitte?

ja nyt meillä on ollut kotona ihana pikku vesseli jo kohta kolme vuotta. Kolumbian jonoissa odoteltaisiin ilmeisesti yhä edelleen.

• mielessä :-)
        päädyttiin kirjoitti:

ja nyt meillä on ollut kotona ihana pikku vesseli jo kohta kolme vuotta. Kolumbian jonoissa odoteltaisiin ilmeisesti yhä edelleen.

Miten pitkään teillä tuo Thaimaan prosessi kesti? Neuvonta ilmeisesti on puolesta vuodesta vuoteen ja sitten kauheaa paperisotaa? Oliko siis pitkä odotus?
        Oliko teillä puhetta, että onko Thaimaasta mahdollista adoptoida kahta tai useampaa sisarusta kerralla?

• Hakijana
        mielessä :-) kirjoitti:

Miten pitkään teillä tuo Thaimaan prosessi kesti? Neuvonta ilmeisesti on puolesta vuodesta vuoteen ja sitten kauheaa paperisotaa? Oliko siis pitkä odotus?
        Oliko teillä puhetta, että onko Thaimaasta mahdollista adoptoida kahta tai useampaa sisarusta kerralla?

Tällä hetkellä Kolumbia toimii ihan samaan tahtiin kuin muutkin maat eli odotusaika arvio on terveelle ja pienelle lapselle n. 3-4 vuotta.

Nopeampia maita ei juurikaan ole, Venäjä kenties ja Etelä-Afrikka ainakin oli. Filippiinien odotusaika vielä alle 3v? Mutta muuten saa kyllä odottaa ja tosi kauan.

• Varoituksen sana
        Hakijana kirjoitti:

Tällä hetkellä Kolumbia toimii ihan samaan tahtiin kuin muutkin maat eli odotusaika arvio on terveelle ja pienelle lapselle n. 3-4 vuotta.

Nopeampia maita ei juurikaan ole, Venäjä kenties ja Etelä-Afrikka ainakin oli. Filippiinien odotusaika vielä alle 3v? Mutta muuten saa kyllä odottaa ja tosi kauan.

Noilta palveluntarjoajien sivuilta (Pela ja Interpedia) löytyy hyvin lapsiesitystietoja. Sieltä luin myös, että Venäjän puolella saattaa saada lapsiehdotuksen ja sitte ne saattaakin perua sen ilmoittamatta ja taas homma alkaa alusta. Vauva tai Kaks plussalla on muistaakseni iloisten adopio-odottajien ryhmä. Liittykää siihen. Sieltä saa hyvää tietoa asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe