Muutto yhdysvaltoihin.

uteliass-

Moi!

Voisiko joku kertoa yhsityikohtaisesti mitä suomessa ja jenkeissä vaaditaan kun haluaa muuttaa jenkkeihin.

Olen yh-äiti, mutta isällä tapaamisoikeudet.

Minulla on mies yhdysvalloissa (poikaystävä) ja haluaisin muuttaa sinne hänen luokseen. (aikomus mennä naimisiin)

Asun Helsingissä ja minulla on kaksoikansalaisuus (venäjä ja suomi)

Eli siis nyt olisi tarkoitus muuttaa Jenkkeihin lapseni kanssa.
Mutta tietoa prosessista ei minulla ole vaikka olen yrittänyt ottaa selvää yms. mutta en oikein ole saanut mitään aikaiseksi.

Ja olisi kiva tietää paljonko tälläinen prosessi vie aikaa.
Ja mites tavaroiden kanssa jotka minulla omassa asunnossa?
Isot tavarat tottakai myyn mutta siitä huolimatta siinä tulee olemaan ainakin muutama laatikko tavaraa eli millä keinolla ne saa sinne sitten?

Tarkoitus on muuttaa pohjois-carolinaan :)

Kiitos paljon avusta.

8

1554

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaisemmat viestit.

Tästä aiheesta on ollut paljonkin keskustelua, kannattaa lukea läpi nuo muutkin viestiketjut. Muutto ei käy käden käänteessä tuosta vain. Voit mennä vierailulle ja viipyä max. 90 päivää, pitempään oleskeluun tarvitset viisumin. Jos haluat puolisoviisumin, teidän on mentävä naimisiin ensin ja sen jälkeen aloitettava viisumin hakuprosessi. Viisumikäsittelyn ajan joudut odottamaan Suomessa. Käsittelyajoista en osaa sanoa kun ei ole kokemusta USA:sta, mutta syytä varautua vähintään muutamaan kuukauteen. Viisumit on aina tapauskohtaisia ja tarkkaa käsittelyaikaa tuskin kukaan pystyy kertomaan.

Muuttotavarat kannataa lähettää rahtina, joko meritse tai ilmateitse. Se maksaa, mutta muutakaan keinoa ei oikein ole.

• uteliass-

Olen lukenut joo.. mutta paljoa en löytänyt kun kyselijätkin olleet 15 vuotiaita ...

Ja siis jos menen sinne 90 päiväksi ja sen aikana menen sielä sen maan kansalaisen kanssa naimisiin niin miten sitten? Pitääkö silloin hakea sitä viisumia?

Ja entä lapsi?

Kiitos.

• jos kysyisit
        uteliass- kirjoitti:

Olen lukenut joo.. mutta paljoa en löytänyt kun kyselijätkin olleet 15 vuotiaita ...

Ja siis jos menen sinne 90 päiväksi ja sen aikana menen sielä sen maan kansalaisen kanssa naimisiin niin miten sitten? Pitääkö silloin hakea sitä viisumia?

Ja entä lapsi?

Kiitos.

USAn lahetystosta? Sielta saat varmaa tietoa. Viisumia voit hakea vain Suomesta kasin.

• uteliass-
        jos kysyisit kirjoitti:

USAn lahetystosta? Sielta saat varmaa tietoa. Viisumia voit hakea vain Suomesta kasin.

Lähetin sinne s-postia.

Mutta jos jollakin on mitään henkilökohtaista kokemusta asiasta niin olisi kiva kuulla kanssa :)

• linkittäjä iskee :-)

• Kaakaaa
        uteliass- kirjoitti:

Lähetin sinne s-postia.

Mutta jos jollakin on mitään henkilökohtaista kokemusta asiasta niin olisi kiva kuulla kanssa :)

hakea Expatriumin keskustelupalstalta. Tai pistä sinne kysymys. Toki suurlähetystöstä saa viimeisimmät tiedot.

• lukea

• =0)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      72
      1477
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      94
      1106
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      29
      981
    4. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      977
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      30
      903
    6. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      894
    7. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      55
      829
    8. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      129
      784
    9. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      27
      754
    10. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      182
      736
    11. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      727
    12. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      664
    13. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      48
      648
    14. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      605
    15. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      567
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      85
      558
    17. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      540
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      507
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    20. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      47
      500
    Aihe