Pyreneittenmastiffi

pyrrikkä

Kertokaa kokemuksianne pyreneittenmastiffeista.
Omistajan kokemuksia ja siitä miten kohtasitte näitä upeita koiria. Hauskoja juttujakin kertokaa!

Eikä vaan omistajat vaan kaikki joilla kerrottavaa on!

5

771

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

Ainakin täällä minulla päin joku noin 10-vuotiaan näköinen kakara lenkkeilyttelee yksinään usein valtavaa pyreneittenmastiffiurosta. Ihan sen kakaran tahtiin se koira näyttää kävelevän. Joten varmaankin koiran saa koulutettua olemaan remmissä turhia vetämättä. Ja varmasti pyreneittenmastiffi on myös lapsirakas.

• ah-med
    • Nimetön

Pystiffi on yleensä lempeä jättiläinen,
      mutta jos jokin uhkaa sitä, niin se voi muuttua pieneksi hirviöksi. Urokset painavat 90kg tai yli. Nartut 70g tai hiukan yli tai alle. Nartut ovat agressiivimmillään, kun ne odottavat pentuja, samalla kun joku ahdistelee sitä.
      Olen perheeni kanssa omistaneet pystiffin.

T. 13-vuotias tyttö

• pyrrikkä

Heh=)

Tuollaisia ne juuri ovat.

Mutta tarkoitukseni olikin juuri kysellä muistoja ja tarinoita pystiffeistä.
        Meilläkin on pystiffi ja aivan ihana koira. Jokaikinen päivä sattuu jos jonkinlaista.

Meillä koira tietää kokonsa ja voimansa, osaa äärettömän hellästi olla pienen lapsen kanssa, jo pentuna tiesi ettei vauvaan voi koskea ja pienen lapsen kanssa on oltava varovainen eikä 3v lapsi pysy pystyssä, kun sitä tassulla pikkuisen kokeilee(tämän se tosin kokeili).
        Parasta hermolepoa minulle on, kun "pikkuinen hauvani" tulee makaamaan viereeni ja haistelee hellästi "pienellä kuivalla kuonollaan" kasvoja ja korvia ja "lipaisee välillä hellän pienen kuivan" suuko poskelle.
        Ihanaa on myös se, kun ulkona leikimme ja hauveli ottaa oikeaoppisen painiotteen minusta ja halii. Se kun sattuu olemaan niin, että minä olen pienempi kuin hauva.=)

• lyllypylly
        pyrrikkä kirjoitti:

Heh=)

Tuollaisia ne juuri ovat.

Mutta tarkoitukseni olikin juuri kysellä muistoja ja tarinoita pystiffeistä.
        Meilläkin on pystiffi ja aivan ihana koira. Jokaikinen päivä sattuu jos jonkinlaista.

Meillä koira tietää kokonsa ja voimansa, osaa äärettömän hellästi olla pienen lapsen kanssa, jo pentuna tiesi ettei vauvaan voi koskea ja pienen lapsen kanssa on oltava varovainen eikä 3v lapsi pysy pystyssä, kun sitä tassulla pikkuisen kokeilee(tämän se tosin kokeili).
        Parasta hermolepoa minulle on, kun "pikkuinen hauvani" tulee makaamaan viereeni ja haistelee hellästi "pienellä kuivalla kuonollaan" kasvoja ja korvia ja "lipaisee välillä hellän pienen kuivan" suuko poskelle.
        Ihanaa on myös se, kun ulkona leikimme ja hauveli ottaa oikeaoppisen painiotteen minusta ja halii. Se kun sattuu olemaan niin, että minä olen pienempi kuin hauva.=)

Meillä myös 3v lapsi ja reilu vuoden ikäinen pystiffi. Koira osaa leikkiä lapsen kanssa varovasti ja menee 3veen käskystä istumaan, maate ja muutenkin tottelee pientä hyvin.

Ulkona on mahtavaa lenkkiseuraa, kulkee remmissä vetämättä ja metsässä juoksentelee vapaana, että puut vaan rytisee :) Rakastaa lunta ja möyrii siinä kuin myyrä, nenä hangen alla, peppu pystyssä. Lastenlauluja kun laittaa soimaan, heti on lelu suussa odottamassa, että nyt tanssitaan ja riehutaan.

Tosin... meillä on pureksitut keittiön kalusteet, riekaleisia kenkiä, kuolaa katossa, karvaa vaatteissa, limaisia luita sohvatyynyjen alla....

Mutta ihanaa on, kun "pikku hauva" tulee puoliksi syliin, painaa pään päätä vasten ja antaa "pikku" suukkoja tai kun tulee sohvalle kainaloon ja vähän "kirpustaa", rakastan sinua, se sanoo ja minä rakastan takaisin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2105
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      332
      1293
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1215
    4. 154
      1123
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      941
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      938
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      879
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      828
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      24
      814
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      779
    Aihe