Princen 1990-luvun toilailut

ovat

pilanneet rakkaan prinssimme maineen!

1980-luvun ajan Prince Roger Nelson piti ilmaisunsa ja imagonsa tuoreena ja raikkaana. Hittejä tuli vähintään yksi per vuosi (parhaimillaan kirjoitti viisi per vuosi). Media huomioi persoonallista artistia säännöllisesti ja levyt myivät loistavasti. Sitten kuin seinään loppui musiikillinen sanottava ja samalla alkoi sen paikkaileminen kaikella nolostuttavalla sekoilulla, mukaan lukien Symbol-vaiheet. Koska 1990-luvun Prince-musiikki oli niin keskinkertaista, piti Princen narsistina pitää edes jotenkin naamansa julkisuudessa.

Tekispä vielä yhtä hyviä levyjä kuin Sign 'O' The Times oli. Tai 1999. Ne kun olivat oikeasti tosi hyviä.

5

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daddy Pop

      oli tosiaan oikeasti tosi hyvä levy, ja aloitti vuoteen 1988 (Lovesexy) jatkuneen katkeamattoman mestariteosten sarjan. Sitten alkoi epätasaisempi kausi, johon kuitenkin mahtui jokunen tosi hyväkin levy, esim. Emancipation ja One Nite Alone...Live! Kieltämättä levy-yhtiön orjuudesta vapautunut artistimme tuotti 1990-luvulla liikaa kamaa, mutta aina siellä jotain välähti. Ja onhan Prince jo vuosia sitten lopettanut symbolistisen kautensa sekoilut.

      • välähtää"

        ei todellakaan riitä - ja kyllä ne välähdykset olivat aika pieniä ysärillä, jos niitä edes oli. Ehkä vaan vaadin "välähdykseltä" enemmän. :)

        Katkeamattomaan mestariteosten sarjaan ei voi kyllä kuulua sellaisia albumeita kuin Controversy, Around the World in a Day tai Lovesexy (kolmen tähden luokkaa, siinä missä mestariteos on vähintään neljä ja puoli tähteä). Minusta Prince teki Stevie Wonderin tavoin viisi hienoa levyä, mutta Wonderilla ne tulivat yhdessä putkessa, ja Princellä oli välissä vuoden 1981 ja 1985 levyt...


      • Daddy Pop
        välähtää" kirjoitti:

        ei todellakaan riitä - ja kyllä ne välähdykset olivat aika pieniä ysärillä, jos niitä edes oli. Ehkä vaan vaadin "välähdykseltä" enemmän. :)

        Katkeamattomaan mestariteosten sarjaan ei voi kyllä kuulua sellaisia albumeita kuin Controversy, Around the World in a Day tai Lovesexy (kolmen tähden luokkaa, siinä missä mestariteos on vähintään neljä ja puoli tähteä). Minusta Prince teki Stevie Wonderin tavoin viisi hienoa levyä, mutta Wonderilla ne tulivat yhdessä putkessa, ja Princellä oli välissä vuoden 1981 ja 1985 levyt...

        ilmestyi ennen 1999-albumia. Eihän se ihan samalle tasolle yllä, mutta eihän sinne muutenkaan yllä kuin Purple Rain, Parade, Sign of the Times, Lovesexy ja Emancipation. Eli viiden tähden levyjä on Princeltä tullut vähintään kuusi. Kokoelmat (3) ja livelevyt (1) mukaan lukien kymmenen.


      • Parade ja SOTT
        Daddy Pop kirjoitti:

        ilmestyi ennen 1999-albumia. Eihän se ihan samalle tasolle yllä, mutta eihän sinne muutenkaan yllä kuin Purple Rain, Parade, Sign of the Times, Lovesexy ja Emancipation. Eli viiden tähden levyjä on Princeltä tullut vähintään kuusi. Kokoelmat (3) ja livelevyt (1) mukaan lukien kymmenen.

        ovat ne viisi levyä, jotka Wonderin "viiden ikivihreän levyn" putkeen kestävät vertailun. Controversy ilmestyi tosiaan ennen DM:ää ja Around the World in a Day ennen Parade-levyä, eivätkä ole (DM ja ATWIAD siis) tosiaankaan kuin maksimissaan kolmen tähden levyjä.

        Lovesexyn kutsuminen ***** kokonaisuudeksi on lähes tulkoon rikos! ;)

        Kokoelmat eivätkä livelevyt ole viiden tähden albumeita, sillä ne ovat kokoelmia, eivät kokonaisuuksia. Paitsi yksi poikkeuskin löytyy: James Brownin Live at the Apollo, livelevy ja viiden tähden levykokonaisuus


      • Daddy Pop
        Parade ja SOTT kirjoitti:

        ovat ne viisi levyä, jotka Wonderin "viiden ikivihreän levyn" putkeen kestävät vertailun. Controversy ilmestyi tosiaan ennen DM:ää ja Around the World in a Day ennen Parade-levyä, eivätkä ole (DM ja ATWIAD siis) tosiaankaan kuin maksimissaan kolmen tähden levyjä.

        Lovesexyn kutsuminen ***** kokonaisuudeksi on lähes tulkoon rikos! ;)

        Kokoelmat eivätkä livelevyt ole viiden tähden albumeita, sillä ne ovat kokoelmia, eivät kokonaisuuksia. Paitsi yksi poikkeuskin löytyy: James Brownin Live at the Apollo, livelevy ja viiden tähden levykokonaisuus

        tosiaan meinasi unohtua... okei, myönnetään: Princellä on siis ainakin seitsemän viiden tähden levyä. Tai voi olla kahdeksankin, jos Dirty Mindin ja 1999-albumin välissä ilmestynyt Controversykin lasketaan sellaiseksi... no lasketaan sitten. Around the World in a Day on muuten rikollisen aliarvostettu albumi. Vähintään neljä ja puoli tähteä sillekin. Tai no pannaan saman tien viisi. Ja jos Brownin livelevy kelpaa, miksei kelpaisi Princenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe