Miten palkan suhteen kandin paperit vaikuttaa esim. parin viikon sijaisuudessa? Vaikuttaako miten paljon palkkaan?
Kandin papereilla väliä?
11
1350
Vastaukset
- palkkasama
Epäpätevä saa palkkaa ihan saman verran- olkoonpa yo tai kandi.
- yleensä
Jos on korkeakoulutukinto - amk, alempi tai ylempi - niin saa ainakin peruskoulussa enemmän palkkaa kuin vallan ilman tutkintoa paitsi erityisopetuksessa muistaakseni. Luokanopettajan sijaisena se ero on kuukausiperuspalkassa tämmöinen
Vuosiluokkien 1-6 tuntiopettaja/
korkeakoulututk./lastentarhanopett.tutk. I kalleusluokka 1863,22 ja II kalleusluokka 1820,27
muu kuin edellä mainittu I kl. 1776,94 ja II kl.1736,63.
Näistä kun laskee tuntipalkan niin joku euro siihenkin tulee eroa.
- huoletta heittää
roskikseen, edes noita sijaisuuksia muusta työstä puhumatakaan ei niillä heru.
- sitten
sijaisuushommia on riittänyt ennen niiden saamista? Heitän ne roskiin vasta sitten, kun maisterin paprut on taskussa.
- sijaisuuksia
sitten kirjoitti:
sijaisuushommia on riittänyt ennen niiden saamista? Heitän ne roskiin vasta sitten, kun maisterin paprut on taskussa.
saa epäpätevät opettajat! Siihen tarvita kandin tai maisterin papereita. Tuolla on töissä koulut pullollaan epäpätevää sakkia samaan aikaan kun pätevät pyörivät kortistossa.
- tulevat kunnille
sijaisuuksia kirjoitti:
saa epäpätevät opettajat! Siihen tarvita kandin tai maisterin papereita. Tuolla on töissä koulut pullollaan epäpätevää sakkia samaan aikaan kun pätevät pyörivät kortistossa.
ilmeisesti halvemmiksi näin huonoina aikoina, kuin pätevät... Ilmankos minäkin olen tämän alkavan vuoden saanut rauhassa nukkua... Kyllähän se tiedetään, että laman aikaan kunnille jotkut lapset on yks hailee juttu, ja rahaa säästetään aina ensin lasten- ja nuortenpalveluista, kun ne eivät voi tai osaa jaloillaan äänestää.
- papereilla
sitten kirjoitti:
et ole hommia saanut.
- Kaajsa
tulevat kunnille kirjoitti:
ilmeisesti halvemmiksi näin huonoina aikoina, kuin pätevät... Ilmankos minäkin olen tämän alkavan vuoden saanut rauhassa nukkua... Kyllähän se tiedetään, että laman aikaan kunnille jotkut lapset on yks hailee juttu, ja rahaa säästetään aina ensin lasten- ja nuortenpalveluista, kun ne eivät voi tai osaa jaloillaan äänestää.
Minulle opettajat puhuivat, että päteviä on vaikea saada muutaman päivän sijaisuuksiin, kun kokevat sen paperisodan turhaksi parin päivän takia. Epäpätevät - yleensä nuoria ylioppilaita - puolestaan tulevat mielellään vaikkapa vain muutamaksi tunniksi.
Ja kyllä, paljon olen tehnyt lo- ja lto-sijaisuuksia yo:na. - saanut
papereilla kirjoitti:
et ole hommia saanut.
niitä hommia ihan just, mutta toi alkuperäinen kysymys oli, että miten se vaikuttaa palkkaan, eikä mitään hiekkalaatikkotappelua siitä miten hyvin saa duunia. Täällä ei kyllä jengi lukemaansa sisäistä. Eli ei mitään tutkimusta siitä kuinka moni tekee sijaisuuksia yo:n papereilla ja kuinka moni kandin papereilla, vaan miten se vaikuttaa palkkaan. Nyt odotetaan seuraavaa ironista kuittikommenttia.
- Jännä-Erkki
Tuttu on töissä luokanvalvojana ja ei varmasti ole kuin kandi. Paikkakunta on kylläkin pieni, että sellaista.
- se on vanha
Jännä-Erkki kirjoitti:
Tuttu on töissä luokanvalvojana ja ei varmasti ole kuin kandi. Paikkakunta on kylläkin pieni, että sellaista.
Mun tuttu on ihan pätevä peruskoulun opettaja vaikka hän on kandi. Hän on vaan niin vanha, että on pätevöitynyt joskus muinoin 1970-luvulla. Silloin oli erilaiset pätevyysehdot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2644626Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442807Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281503- 591370
- 951262
- 471139
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138