Pääsiäiseksi pitäis mennä.Miten lentokentältä pääsee keskustaan helpoiten yleisillä?Onko Mitään Berliini-korttia jolla vois matkustaa yleisilä kulkuneuvoilla esim 4päivää? KIITOS vastauksista
Eka kertaa
4
1601
Vastaukset
- Bär
Berliinissä ei ole varsinaista yhteneistä keskustaa,
länsipuolella on Zoo'n ja Ku'damin alue itäpuolella Mitte (Unter dem Linden ja Alexandersplatz).
Oletan että saavut Tegelin lentokentälle mistä menee bussit 109 ja X9 Zoolle ja TXL Alexandersplatzille.
On ainoastaan päivälippu (alk. 6,10 €) ja viikkolippu (alk. 26,20). Löytyy myös erilaisia Berlin Welcome card ja B city card mutta niitä ei kannata ostaa jolei juokse museoissa ja muissa nähtävyyksissä päivät pitkät.
Lippujen hinnat ja muutakin löytyy täältä
http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Index/folder/211/name/Tarif%FCbersicht- eih!!
Tämä on jo myöhäistä mutta oikeikirjoitus on päin persett.
Ku'damm - ei Ku'dam
Unter den Linden - ei Unter dem Linden
Alexanderplatz - ei Alexandersplatz
Kannattaa opetella edes kopioimaan nimet oikein, muuten voit löytää itsesi vaikka mistä! - Berlinmään
...kuin päivälippu. Näyttäisi nimittäin esim. 5 pv:n welcome cardin hinta olevan 29,50 € ja sama päivälippuina 5x6,10€=30,5€ eli säästöä huikeat 1 €, mutta silti helpompaa käyttää ja mukana vielä alennuksia museoihin etc..Mikäli ymmärsin oikein noita nettisivuja.
- Berliiniin
Tegelin kentältä aiomme ottaa bussin 109, tulee aika lähelle hotelliamme länsipuolella. Taksi maksaisi 20 euroa.
Tarkoitus on ostaa jo kentältä 48 tunnin Welcome Berlin -kortit (16 euroa), joiden avulla pääsee kätevästi liikkumaan kaikilla julkisilla ja saa alennuksia museoissa, nähtävyyksissä ym.
Vastaava systeemi toimii kuin tauti esim. Amsterdamissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059