Olen tutkinut nettiä edes takas ja jos täältä joku viisas vastaisi..
Mulla on pohja provikka palkka.. Kuukausitulot eivät yllä minimiin.. se asia on hoidossa MUTTA
Maksetaanko teille lauantai ja iltalisät?
Mun käsityksen mukaan ne kuuluu mutta mistään en varmennusta löydä.. huomenna soitan kyllä liittoon, mutta nyt vaivaa että josko joku viisas jo tietäisi auttaa.
PROVIKKAPALKKAISET MYYJÄT
19
2252
Vastaukset
- kaikkilisätsiihen
kyllä TESsin lisät pitää maksaa päälle lisänä. Siitähän tuo nimikin tulee. Olen ollut neljässä työpaikassa ja kaikissa ollut tes takuuna ja aina on tullut lisät päälle. Sehän nyt on on sanomattakin selvää.
- Kokeile liukuhihnatöitä
Niissä palkka tulee tunneista ja lisistä. Myynnissä palkka tulee myynnistä, ja silloin myydään kun asiakkaan tavoittaa - vaikka keskellä yötä. Ja ilman lisiä.
- kokemuksia....
Olen huomannut että paikat joissa on TES pohjana on provisiot niin minimaaliset että porukkaa ei edes kiinnosta tehdä kauppaa.
Ihmettelen myös sitä miksi moni tarttuu siihen että missä on paras tuntipalkka. Jos on hyvä myyjä niin kyllä järkikin pitäis sanoa että ei hieman pienempi tuntipalkka haittaa kun on moninkertaiset provikat.
Kyllä myyntityössä palkka pitää tienata myymällä eikä kitisemällä lisistä. (tosin monessa paikassa varmaan täytyy kun provikoille ei hyväkään myyjä pääse) Jonkinlainen pohjapalkka on hyvä lähinnä psykologisena turvana mutta suosittelen vertailemaan tarkemmin myös eri työnantajien provikoita ei niinkään tuntipalkkoja.- Pohja+provisio
Niinhän sitä luulis että hyvä myyjä pärjää provisioilla, mutta entäs kun pitää ne asiakkaat taikoa jostain.. itse myyn kodin elektroniikkaa ja onhan se mukavaa palkan kannalta kun tulee joulu. silloin on palkka ihan kohdallaan. mutta esimerkiksi nyt kesällä noin 80% myyjistä ei saa edes tes:iä kasaan.. onko oikeus saada kaupanalan minimi tes??
- ihan väärä asenne
Olet varmasti väärällä alalla, jos sinua oikeasti kiinnostaa se, että tuleeko iltalisää 2,38 tunnilta vai 3,36 tunnilta.
Myynnissä palkka tehdään myymällä! Kun myyt itsellesi kuukaudessa 3000-4000 provision pohjapalkkasi päälle, on ihan helvetin yks' lysti montako senttiä joku lisä jossain on.
Jos tuntipalkat, lisät ja takuupalkat kiinnostaa, niin kaupan kassaneideillä on kiinteä palkka. Siinä saa "myydä" maitoa ja makkaraa varsin turvallisesti.- myyjä!
eiköhän omien saatavien saaminen ja niistä huolehtiminen ole FIKSUN ja omista oikeuksistaa huolta pitävän myyjän merkki... naurattaa tommonen "oot väärällä alalla huutelu"... ootteko niin TYHMIÄ ettette pidä huolta omista saatavista???
kyllä mua kiinnosti heti jo alusta lähtien kakki mikä MUN rahaa liittyi... outoa huutelua
tommonen... VAI oletko sittenkin PALKANMAKSAJA, ketä myt sattuu ärsyttämään kun joku rupesi kyseleen... ???
kyllä jokainen mulle kuuluva senttikin kuuluu mun lompakkoon, EI työnantajien... =) - pohja+provisio
Vois sitä kaikkea luulla.. tuo 3000-4000 euron provisio on ihan normaali kuukauden provisio ellei enemmänkin mutta ei ainakaan omalla työpaikalla pääse sillä edes tes:iin, vaikka se pohja siellä onkin!!
- kun täällä saa niin asialli...
Juu.. Monikohan teistä suosuisi tekemään töitä ilman että saatte sitä palkkaa mikä teille kuuluu?
Tuskin kovinkaan moni veikkaan..
On kyse muutamien eurojen tuntilisistä.. mutta.. kun katsoo kokonaiskuvaa.. ja kaikkea mitä meiltä pimitetään puhutaan sadoista euroista kuukaudessa..- tasapäistämistä tämä on?
Eli haluaisitko myös samalla että kaikkille myyntialalla maksetaan samanverran palkkaa?
Kun kerran osaan myydä ja jos on kaksi vaihtoehtoa: 1. paikka jossa tes palkka lisineen ja mahdollisesti pieniä provikoita päälle
2. paikka joissa kiinteä pohja ja reilut provikat päällä
Niin totta helkkarissa on sen mistä tienaan eniten kokonaisuutena.
Jos jostain tuntuu että provisiot eivät ole rahaa niin sitten ei varmaan luottamus omaan osaamiseenkaan ole kovin hyvä ja pitää turvata elantonsa iltalisillä ja muulla sonnalla.
ps. mitä helkkarin väliä on muutamalla satasella kuukaudessa jos työnantaja maksaa 3000€ provikkaa pohjanpalkan päälle? Ei tee mieli mennä kitiseen iltalisistä :)
- Mene pois
Tyhjänpäiväinen kitisijä, mene muualle pummimaan.
- hän on oikeassa
Tällä alalla yleistä: kyseessä on huiJAUkSISTA PITÄVIEn ja JOPA omilta DUUNIKAVEREILTAAN vievien kusta päässä olevien NARSISTI ääliöiden ihmisten ala jotka ajattelee vain omaa napaa... tosi myyjiäkin on kellä jotain kunnioitusta on työtään ja sen jälkeä mut joopa joo... mitä etuihin tulee :kovaa kolahtaa aina kun omalle kohdalle tulee mut kukaan ei pidä kuin omaa puolta loppujenlopuksi... paska ala ja kustapäässä ihmisiä löytyy paljon...
eli siis huijareita ja huijari yrityksiä.
eti joku oikea työ ja huomaat että palkka jota muka paljon sait ja korvukset jota muka paljon sait oli lumetta vain...
=D=D=D - haloo kaikki!!!
ite olet joko tyhmä tai sitten työnantaja joka kusettaa rahoja työtekijöiltä. en esim tekis täällee töitä toiselle ikinään:
esim. provikoista puolet maksetaa kilometrikorvauksina--- näin ollen työnantaja säästää palkkamenoissaan kun ei tarvii maksaa teille eläkkeitä niin paljoa.. ja mitä tuntipalkkoihin ja muihin tulee niin niitä ottaa ne ietysti pannuun koska NE ne joutuu ainakin maksaa omista pusseista eikä myynneistä josta maksetaan teidän niin kutsutut km korvaukset...
todella yleistä alalla... ihme kun kukaan ei tohon puuttunut..
työntekijä tossakin häviää jos sen ajatelee niin että km korvaukset maksetaan siis sun tehdystä myynnistä!!! (sun palkka... haloo) eli misssä korvaus omasta autosta? tai riittääkö se edes kun lasket paljonko autoosi menee kk:ssa kun ajelet, huollat ja korjaat...
mitä on kuullut ja seurannut niin karua menoa joissain firmoissa... ei voi muuta ku nauraa niille ketkä täällä pitelee niiden puolia jos eivät tietysti ole ite jotai pikkulafkojen kusettaja pomoja =D=D
siinä yrityksessä missä mä olin.. vaikka olin töissä lauantaisin.. niin ei tullut edes ylityökorvauksia.. puhumattakaan että olis ollut työterveyshuoltoa.. tms.TES:n mukaan palkan olisi pitänyt nousta tietyn väliajoin.. mulla ei noussut.. Meniköhän yritys sen takia konkurssiin.. vai mikä tuli työt kuitenkin päättyi siinä yrityksessä..
- Tommi
Moi.
Olin itse huonekalumyyjänä, jossa ei tullut sunnuntailisiä tai muuta sellaisia. Ylitöitä jos oli (eli asiakkaan kanssa kesti) niin se oli se palkka jos sai kaupan. Toisaalta työpaikan rento tunnelma tasoitti. Ohjeena oli että pitääkä taukoja kun siltä tuntuu ja jos on oikein paljon tehnyt "ilmaisia tunteja" taloon, niin lähtee aikasemmin joskus kun on hiljasta. Ja nuo lauantait ja sunnuntaitki kesä aikaan oli parhaita myyntipäiviä, joten kannatti mennä. Jos ketjun aloittaja ei tätä sisäistä, niin myyntiala ei välttämättä ole se oikeia. Tsemiä kaikille meille provikkapalkalla oleville!
- provikalla
ja kirjoiitusvirheitten kera.
olen...
-huonosti koulutettu (en osaa kielioppia ainakaa tähän aikaan yöstä)
-työehdoissa silmäänkustu (en saa ylityöpalkkaa 8-16 ulkopuolelta)
-selkeästi jossai huijaripuijari myyntifirmassa töissä
-en arvosta ketää eikä kukaan mua (mikä sääli sinänsä)
...paitsi ehkä lapseni joille turvaan huomisen provikkapalkkaisella myyjäntyölläni (keskiarvo kk-ansio ollut yli 5000 e kk viimeiset vuodet)
vapaapäivät ei oo saldovapaita vaan palkattomia...
lauantaisin en tee töitä enkä saa lisiäkään, kyllä harmittaa...
pitäkää provona, kännisen tekstinä, katkeran puheena, huijauksena tai minä hyvänsä haluattekin, se on vain oma kokemukseni.
valitkaa palsta jolle kirjoitatte OIKEAN toimenkuvanne mukaan, tai jos vaan ympäripyöreästi olette "MYYJIÄ" niin kertokaa-tapauksestanne edes tipan verran taustoja että olis helpompi vastata asiallisia vastauksia.
MIELESTÄNI: jos myyntityössä ei yllä minimipalkkaan, kannattaa katsoa peiliin ja verrata palkkanauhaa työkaverin vastaavaan, jos firmassa siihen ei pääse muutkaan vika on työpaikassa, jos muut pääsee palkassa yli minimin vika on tekijässä.
hyvää yötä!- sitten
kirjoittanut sen nopeasti kiireeltää oikeasta työpaikasta oikeita kauppoja sopimassa... =D=D
ja mitä rahaan tulee niin sitähän en teille kerro.. mutta sen voin kertoa että sitä kyllä löytyy... en vain alistu kusetettavaksi...
- esimerkki........
Otetaan esimerkki. Meillä on myyjä joka tekee puhelinmyyntiä.
A. Tarjotaan työtä jossa pohjana TES ja provikkaa saa kun on 50 kauppaa 1€ / myynti
Toimiston keskiarvomyyntiteho on 1 / h
B. Tarjotaan työtä jossa pohja 6€ / tunti ja provikka 6€ /myynti ja toiston keskiarvomyynti 2 / tunti
Niin sitä en ymmärrä että millä helv.. logiikalla joku saa väännettyä mielessään asian niin että paikassa a on parempi palkka. - kotona makkaajat
saat provikkaa joten saat palkkasi sen mukaan.... teet sitten työtä millon tahansa.
esim puhelinmyynnissä on mahdollista saada helppoja kauppoja naapurissa tai ystävien luona käydessä, ethän voi niistä vaatia isompaqa palkaa jos teet ne vapaa-ajalla, viikonloppuna tai illalla.
herätkää te liittoon soittajat ja tehkää työnne tai elelkää niillä liitonrahoilla. liitto taitaa maksaa hyvää iltakorvausta - Lukee
TES
On palkan silloin oltava TESin mukainen, eikä jotain sinnepäin.
Eikö?
Ja millainen on aiheen aloittajan provikka.. Itse olen ollut paikassa jossa provikka lähtee kertymään vasta kun tietyn summan on myynyt, eikä kaikista myynneistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2722400Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä2991289- 1081201
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831201Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581145Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811096- 44962
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67897Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33767