Millaisista asioista sinusta meidän "pitäisi" keskustella?
Minä olen sitä mieltä, että meidän tulisi keskustella kaikista itsellemme tärkeistä asioista.
Ylläoleva "itsellemme" kertoo kai itsestämme sen mihin keskusteluihin osallistumme ja mihin emme?
PS. Joskus tuntuu siltä kuitenkin, että keskustelu
sinänsä on tärkeämpää kuin se mistä keskustellaan.
Tämä mielestäni on hyvä asia ja jättää jokaiselle
meille valinnanvapauden... kysymykseenikin.
Millaista keskustelua toivoisit?
26
1140
Vastaukset
- =-_=............_
Keskustelunaiheita ei ole syytä rajoittaa. Sensuuri jo nyt sekaantuu liikaa aiheisiin. Monestakin kummallisesta asiasta voi saada aikaan mielenkiintoista mielipiteenvaihtoa. Sitähän keskustelu on, mielipiteenvaihtoa.
Olen itse muutenkin sen verran assosiaalinen, etten juurikaan keskustele ajantappamiseksi tai seurustelun vuoksi, en livessä tai netissä. Joka asiaan ei kannata kiinnittää suotta huomiota.
Höpisköön kukin mistä höpisee ja minkä verran höpisee, jokaisen oma valinta. En enää jaksa kirjoittaa taas kerran sananvapaudesta, internetin mahdollisuuksita tai anonyymiteetin mukanaan tuomasta "vapaudesta" ilmaista mielipidettään..........
=DW=- kuitenkin
on meissä suomalaisissakin kun uskaltavat laittaa oman kuvansa näytille.
Tuolla kansainvälisellä keskustelupalstalla Twitterissä on paljon ihmisiä jotka keskustelevat omalla nimellään ja kuvallaan.
Eikä siinä mitään kummallista, ihan mielenkiintoista katsoa kun on paljon fiksuja ihmisiä siellä. Mutta he eivät olekaan sitä pohjasakkaa joka huorittelisi ventovieraita ihmisiä keskustelupalstoilla vaan keskustelu on asiallista. - ::--____-____-_=
kuitenkin kirjoitti:
on meissä suomalaisissakin kun uskaltavat laittaa oman kuvansa näytille.
Tuolla kansainvälisellä keskustelupalstalla Twitterissä on paljon ihmisiä jotka keskustelevat omalla nimellään ja kuvallaan.
Eikä siinä mitään kummallista, ihan mielenkiintoista katsoa kun on paljon fiksuja ihmisiä siellä. Mutta he eivät olekaan sitä pohjasakkaa joka huorittelisi ventovieraita ihmisiä keskustelupalstoilla vaan keskustelu on asiallista.En halua tutustua ihmisiin, haluan lukea muitten mielipiteitä ja vaihtaa mielipiteitä. Suomalaiskansalliseen tyyliin asiat asioina.
Toisekseen itsensä identifioiminen netissä on erittäin riskaabelia. Kerran kun painaa entteriä, kaikki on ihan kaikkien katsottavissa ruudulta. Ja tallennettavissa. Niistä voi tulla välitöntä harmia, tai harmia vasta vuosien kuluttua.
Jokainen tyylillään. Itse poistin profiilini tästä portaalista heti, kun profiiliuudistus tuli. Sentään pian kymmenen vutta notkunut täällä enemmä tai vähemmän aktiivisesti.
=DW= - kukaan*
::--____-____-_= kirjoitti:
En halua tutustua ihmisiin, haluan lukea muitten mielipiteitä ja vaihtaa mielipiteitä. Suomalaiskansalliseen tyyliin asiat asioina.
Toisekseen itsensä identifioiminen netissä on erittäin riskaabelia. Kerran kun painaa entteriä, kaikki on ihan kaikkien katsottavissa ruudulta. Ja tallennettavissa. Niistä voi tulla välitöntä harmia, tai harmia vasta vuosien kuluttua.
Jokainen tyylillään. Itse poistin profiilini tästä portaalista heti, kun profiiliuudistus tuli. Sentään pian kymmenen vutta notkunut täällä enemmä tai vähemmän aktiivisesti.
=DW=omalla nimellään mitään omaelämänkertaa ja sairauskertomustaan tänne ala kirjoitelemaan vai mitä tarkoitit, että kun kerran on painanut enteriä niin on kaikkien luettavissa ja tallennetavissa? Eikös sitä varten kirjoiteta että ihmiset lukevat vai itsellesikö vain haluaisit kirjoitella? Sitten sun kannattaa ottaa Word esille ja ruveta sinne kirjoittelemaan päiväkirjaa:)
Rekatulla nimimerkillä kirjoitetun viestinhän voi poistaa jos tulee katumapäälle. - tankavaara
Korvenkukan lupaamaan asiaan... onko mitään kehystä
sopiville asioille tullut?
- saakoon keskustella
siitä, mistä mieli halajaa. Absurdia olisi puhua, mistä ei saa puhua.
Toinen asia taas se, ettei meistä kaikki osaa, halua, jaksa, viitsi tehdä omia aloituksiaan, joten silloin ottaa, tai on ottamatta osaa jo valmiisiin aloituksiin. Saa sitten vastauksia, tai on saamatta.
Toivoisin ajatusten paloa, uusia ajatuksia, toistemme kunnioitusta, sellaisina, kuin meillä on lupa olla.- tankavaara
onko se meidän "ukkojen" yhteinen ajatus?
- tankavaara
Olen vain hieman vanhemoi you know ja mitä sitten?
Kirjoituksesi on tällaisessa ympäristössä ehkä se "tärkein" juttu.
On kenelle tahansa hyväksi tuntea yhteenkuuluvuutta ja olla mukana tasavertaisena jäsenenä jossain "yhteisössä".
Se ei hevin onnistu muutoin, kuin kirjoittelemalla ajankuluksi yleisellä tasolla niitä näitä.
Itse olen tehnyt henkisellä(kin) puolella sukupolven vaihdoksen lasteni ja heidän kaveriden kontolle.
Toki aika-ajoin pitää maailmaa 'parantaa', mutta tykkään sitä vatvoa joko ikäisiäni vanhemman tai nuoremman sukupolven kanssa.
ps.Nyt on pikaisen iltapesun aika ja mentävä hetkeksi sänkyä pitelemään, sillä kello soi, tai todennäköisesti ei soi, vaan nousen uuteen päivään klo.02.10 viimeistään.
Mukava tavata edes näin pikaisesti:Hyvää yötä!- tankavaara
ymmärryksestä.
- uk-ko
omalla tavallaan. Keskusteluja katoaa, kuten olen saanut lukea, mutta nyt myös omin silmin havaita.
Tuossa oli aloitus uskovaisten yhteisöasumisesta ja se katosi. En osallistunut siihen koska en ole uskovainen. Musta olisi ollut kuitenkin kiva seurata, millaista kommenttia siihen olisi tullut, uskonnollisuuden tai yhteisöasumisen vinkkelistä.
Toivoisin minäkin kaikenlaista keskustelua. "Hassua" on, että melkosen viattoman tuntuisia keskusteluja katoaa. Vaikea on toivoa kaikenlaista, jos kaikenlaista ei kuitenkaan voi olla?- "hauskaa" on,
että vain "tutuille" vastataan, joten aika sisäsiittoista on "keskustelu".
Onko se sitä? - ___=_____
Sama viesti oli massapostattu usealle palstalle. Se on kiellettyä. Ihmiset pitää nykyään karsinoida omiin pieniin lokeroihinsa, jotta "johto" hallitee kaikkia, eikä mitään laajempaa keskustelua saada aikaiseksi. Jos kiinnostaa täsmälleen sama juttu on nelikymppisissä.
Toisekseen, täällä on pirusti palstoja, oikea kaleidoskooppi, tuo olisi luulunut jollekin "uskonto"- palstalle.
Ja kolmannekseen, moderointi puuttuu omien mielipiteidensä mukaan aiheisiin. Jos on eri mieltä kuin mode, se siitä keskustelusta.
Laaja periaatteellinen asia. Se on toteutunut jo melkein millä tahansa yhteiskunnan alueella.. Olihan jo ajat sitten omat sanomalehdet kommunisteille ja porvareille. Että siitä perustaa pirstaloitumisen pohdinnoille.
=DW= - uk-ko
"hauskaa" on, kirjoitti:
Onko se sitä?valinta, kenen kanssa juttelee? En osaa muuta vastata. Yritän itse vastata niihin, mitkä kiinnostavat. Muihin vastaaminen laskisi mielestäni vastausteni muutenkin vähäistä tasoa.
Tarkoitukseni oli sanoa alunperin vain se, että on ristiriitaista, että toisaalta toivotaan monipuolista keskustelua, mutta toisaalta silti keskusteluja poistetaan.
En muilta osin halua ottaa kantaa keskustelukulttuuriin, paitsi toivottamalla monipuolista keskustelua :-) - poistetun perään
uk-ko kirjoitti:
valinta, kenen kanssa juttelee? En osaa muuta vastata. Yritän itse vastata niihin, mitkä kiinnostavat. Muihin vastaaminen laskisi mielestäni vastausteni muutenkin vähäistä tasoa.
Tarkoitukseni oli sanoa alunperin vain se, että on ristiriitaista, että toisaalta toivotaan monipuolista keskustelua, mutta toisaalta silti keskusteluja poistetaan.
En muilta osin halua ottaa kantaa keskustelukulttuuriin, paitsi toivottamalla monipuolista keskustelua :-)en ole itkenyt.
Mitään maailmaakaatavaa ei ole poistettu.
Ihmettelen vain, eikö uskalleta uusia kirjoittajia innostaa, ehkä vanhojen uulaan?
Onhan se oma valinta, kun juttelee aina, ja vain vanhojen "kamujen" kanssa.
Sehän uusia kovin innostaa, vai eikö tänne uusia tuulia halutakaan, ummehtuneisuuteen?? - Sisäsiittoistako?
"hauskaa" on, kirjoitti:
Onko se sitä?Mäkin vastasin sulle eikä mulla ole hajuakaan että kuka sä olet:))Etkä säkään tiedä kuka mä olen...
- tankavaara
palstan seriffiltä tullut se lupaamansa "sallittujen
ja kiellettyjen" asioiden "lista"? - uk-ko
tankavaara kirjoitti:
palstan seriffiltä tullut se lupaamansa "sallittujen
ja kiellettyjen" asioiden "lista"?Olihan tää vitsi :-O
- tankavaara
uk-ko kirjoitti:
Olihan tää vitsi :-O
miksi olisi?
- uk-ko
tankavaara kirjoitti:
miksi olisi?
se ei ollut vitsi, niin sitten sen täytyy olla ihan tosissaan? Sen seriffin? Kiellettyjen ja sallittujen asioiden lista?
- >>>>
kamalaa linkitystä
jokainen vois kuunnella musiikkinsa keskutelupalstan ulkopuolella.
Musiikki palstalla.- Meriläinen
musiikkilinkeistä en ymmärrä.
Jos on ketju jossa näkee että vaihdetaan musiikkikokemuksia niitä ei tarvitse avata, jättää siis lukematta ja niitä on vähän ja vielä sielläkin on keskustelua musiikin lomassa.
Ja muilla palstoilla on harvoin musiikkilinkkejä,
Itse laitan jos tulee mieleen joku kappale joka sopii aiheeseen.
Itse kuuntelen musiikkia melkein koko ajan ollessani koneella. - Meriläinen
Meriläinen kirjoitti:
musiikkilinkeistä en ymmärrä.
Jos on ketju jossa näkee että vaihdetaan musiikkikokemuksia niitä ei tarvitse avata, jättää siis lukematta ja niitä on vähän ja vielä sielläkin on keskustelua musiikin lomassa.
Ja muilla palstoilla on harvoin musiikkilinkkejä,
Itse laitan jos tulee mieleen joku kappale joka sopii aiheeseen.
Itse kuuntelen musiikkia melkein koko ajan ollessani koneella.muissa ketjuissa.
Tosin en kyllä osaa tähänkään sanoa juuta enkä jaata :)
- tankavaara
jäi sanomatta, että...:)
- Oikealla asialla olet
Ei kannata mennä sorkkimaan, keskusteluun, josta ei edes piittaa.
Eikä omaa puumerkkiä tarvitse kaikkeen leimata.
Harvoin sivuilla käyvä.
-Huomannut kenen aloitukset ovat houkutelleet aitoudella vastaamaan... : ) terveisiä...
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283