Kivesten laskeutuminen

dsfsdfsdf

Milloin VIIMEISTÄÄN kivesten pitäisi laskeutua, että pitäisi huolestua? Itse täytän kesällä jo 15 eivätkä ole laskeutuneet.

44

24392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säkit

      humisee tyhjyyttään? Ei niiden tarvitse välttämättä polvissa roikkua, kuhan ovat suht paikoillaan. Jos todellakaan mitään ei ole mistä voi ottaa kiinni, niin lääkäriin pika pikaa.

      • ä-63

        Mene ihmeessä lääkäriin, toimenpide on pieni mutta tarpeellinen.

        Kivesten pitäisi laskeutua jo pienellä pojalla, mun poika oli alle 1 v kun huomattiin että toinen kives ei ollut laskeutunut ja se leikattiin saman tien.


      • lmao

        joo melkee :D


    • ...

      mulla laskeutu joskus 12-13 vuotiaana et en tiiä sit..

      • jerppa12301

        ite oon 12v eikä oo laskeutunu niinku"miehenmittaan" täytän parin kuukauden päästä 13 ja oskällä ainaki laskeutu joskus seiska luokan alussa et millo pitäis laskeutuu


      • jerppa12301
        jerppa12301 kirjoitti:

        ite oon 12v eikä oo laskeutunu niinku"miehenmittaan" täytän parin kuukauden päästä 13 ja oskällä ainaki laskeutu joskus seiska luokan alussa et millo pitäis laskeutuu

        siis iskällä


      • Anonyymi

        Laskeutu just tänä kevääl oon 12 7lk


    • käymään

      Varaa aika koululääkärille tai terveyskeskuslääkärille. Tila kannattaa tarkastaa mahdollisimman pian.

      • ämö-63

        Kivesten pitää laskeutua jo ihan vauvaiässä alle yksivuotiaana. Mun pojalla toinen kives ei laskeutunut siihen ikään mennessä ja se leikattiin alas.

        Mene ihmeessä lääkäriin, toimenpide itsessään ei ole kovinkaan iso, mutta tarpeellinen.


      • 16v...
        ämö-63 kirjoitti:

        Kivesten pitää laskeutua jo ihan vauvaiässä alle yksivuotiaana. Mun pojalla toinen kives ei laskeutunut siihen ikään mennessä ja se leikattiin alas.

        Mene ihmeessä lääkäriin, toimenpide itsessään ei ole kovinkaan iso, mutta tarpeellinen.

        Minulla on kivekset olleet laskeutuneena niin kauan, kuin muistan. On kyllä erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Kun toisilla kivekset ovat pusseissa jo syntyessä, niin toisilla samaan "prosessiin" saattaa mennä toistakymmentä vuotta. Mistäköhän moinen?


      • säkitin
        16v... kirjoitti:

        Minulla on kivekset olleet laskeutuneena niin kauan, kuin muistan. On kyllä erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Kun toisilla kivekset ovat pusseissa jo syntyessä, niin toisilla samaan "prosessiin" saattaa mennä toistakymmentä vuotta. Mistäköhän moinen?

        ite luulin ett ne on aina siel säkis kaikil :D


      • Teini132

        Nii miäki


      • Anonyymi
        16v... kirjoitti:

        Minulla on kivekset olleet laskeutuneena niin kauan, kuin muistan. On kyllä erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Kun toisilla kivekset ovat pusseissa jo syntyessä, niin toisilla samaan "prosessiin" saattaa mennä toistakymmentä vuotta. Mistäköhän moinen?

        Täysin sama minullakin.


    • jotain asiaa

      Kysä vanhemmiltasi onko sinua käytetty neuvolan tarkastuksissa normaalisti. Oikeesti jo neuvolassa tarkistetaan tuo asia ja jos jotain ongelmaa on niin lähettävät jatkotutkimuksiin. Olet varmaankin käsittänyt jotain väärin. Lämpimässä kivespussi rentoutuu esim. suihkussa silloin kun kokeilet kivespussia sen sisällä pitäisi tuntua pieni pyöreä kovempi pallukka. En osaa paremmin selittää.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Piilokiveksisyys

    • katariine

      Milloin lääkäri on tutkinut? Joskus lääkäri saa vetämällä ne esiin, mutta ne täytyy tutkia. Yleensä koululääkäri tutkii ja asia on tärkeä tehdä heti talvella.

    • Säkki69

      HAH mulla laskeutu jo kivekset ihan pikkusena!

      • Anonyymi

        En oo ihan varma et puhutaanko täällä samasta asiasta... kyllähän kaikilla on kivekset säkissä mutta sitte ne laskeutuu vielä alemmas ja suurentuu. Sitte munaki alkaa kasvamaa


    • terveee

      Yleensä pitäsi murrosiän aikana laskeutua jos eivät ole laskeutuneet. Ei minullakaan ollut laskeutunut jossain 12 vuoden iässä mutta ne leikattiin.

    • jokupoika14v

      Kyl ne mul on aina ollu laskeutuneena...

    • kivesexpert

      Tajuavathan nyt kaikki, että kivekset ovat silloin laskeutuneet, kun ne tuntuvat KIVESPUSSISSA. Se, että ne roikkuvat toisilla alempana on itse kivespussin ominaisuus. 95% pojista ne laskeutuvat jo ENNEN syntymää. Ei siis vasta murrosiässä..Jos kivekset eivät ole laskeutuneet, ne sijaitsevat edelleen vatsaontelossa tai nivuskanavassa.

      Yleinen harhaluulo on, että kivesten roikkuminen olisi kivesten laskeutumista. Moni taisi jo tietää tämän, mutta muutamalla taisi olla tieto hakusessa ja koska asiaa ei kunnolla mainittu ääneen, niin ajattelin selventää :)

      • Entiä

        Itse olen kohta 12v mutta kivekset eivät ole laskeutunut, pitäisikö olla huolissaan?


      • Kyrmy

        Kyllä tai sit sun rusinat ovat niin pienet ettet löydä niitä.


      • Anonyymi

        Itel o aina tuntunu 2 palloo siel


    • palliaivo

      Viimeistään 1v :D Jos ei ole 15v laskeutunut nii on kyllä kumma itellä kulkuset pyörii niinku viimistä päivää 11v ;D

      • Vaati

        Se on jo noin 21v...


    • Inka_olkaimet_kireellä

      Löysää henkseleitä, niin saattaa kiveksetkin laskeutua.

    • Wtfisthisshit

      siis miks tästä aiheesta on keskustelu

      • Sassiin

        Koska se ei ole mikään typerä tabu


    • Rolex669

      Hommaa muijja

    • Superkarhu5

      Kivekseni on laskeutunut jo muta mutoa einäy pusisa vaika on olu jo 5 vuta alhala eli ne on keskela kives pusia onko normalis

    • Sassiin

      Et ole käynyt kouluterkkarilla koskaan? Mene kiireesti. Sinulla voi olla piilokivekset, mikä aiheuttaa lapsettomuutta ja syöpää.
      Viimeistään murrosiän alkuun mennessä ne laskeutuvat. Onko karvoitusta, äänenmurros, yöllisiä siemensyöksyjä?
      Mene terkkarille, hänellä on vaitiolovelvollisuus. Edes vanhempasi eivät saa potilastietojasi.

      • Anonyymi

        Mitä jos runkkaa tarpeeks nii tuleeko niitä siemensyöksyjä yöllä jos saa ne runkkauksen aikaan. Ja minulla ainakin karvoitusta alkanu tulla mutta ei vielä äänenmurrosta ainakaan omasta mielesstä


    • Hirvonenjose

      Siis kun ottaa kädel kii ne menee ylös mut ne on suht koht alhaal

    • Nimimerkki132

      En itse osaa vastata

    • Viluttaa

      runkkaa vartti ja mee pakkasee tai pakastimee seisoon ni huomaat häviääks ne baalsit johonki?

    • Siistajutkaajo

      Siis se on jo joku 23-25v nii turhaa enää tänne tulla!

    • LADYGAGA05

      Ne laskeutuu viimeistään ku sä meet tekee sitä jonkun kanssa.... no ei oikeest. Eheh.

    • hjfd

      noin 12-13v normaalisti

      • Anonyymi

        Ennen syntymää normaalisti


    • JokuHuhu

      Itse olen 11v ja täytän 2kk päästä 12v ja minulla kyllä on jo laskeutunut 11vuotiaana suosittelee koululääkärille menoa

    • MattixJokinen

      Huara mul on kivekset

    • Kiveslääkäri

      Yksi mahdollisuus on käyttää kesällä kaulaliinaa. Ensin tosi kireällä ja sitten pikkuhiljaa löysäten, niin kivekset laskeutuvat alkusyksyllä.

    • Anonyymi

      ootko iikka

    • Anonyymi

      Eihän sulla mitää kiveksiä oo ku oot ruohonleikkuri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe