liittyykö nokisade jotenkin silmä oireisiin epäilen itselläni nokisadetta kertokaapas viisaat vähän tarkemmin
mikä on nokisade
4
12326
Vastaukset
- Sappi
Minulla on ollut silmissä nokisadetta välikorvan tulehduksen sivuoireena.
Se näyttää siltä kuin silmien edessä olisi mustapilkkuinen harso, tai mustilla pisteillä pilkutettu lasi. Mustat pisteet tai ennemmin pienet laikut kattavat koko näkökentän, ne ovat sinänsä liikkumattomia mutta tämä "pilkutettu lasi" liikkuu katseen mukana. Silmä ulkoapäin katsottuna näyttää ihan tavalliselta.
Todella häiritsevää ja epämiellyttävää. Häipyi onneksi antibioottikuurin myötä.- noki
Silmän sisusta on täynnä läpinäkyvää lasiaista, siinä voi olla esim. tummentumia, jotka liikkuessaan näyttävät ikään kuin oksanpätkät liikkuisivat näkökentässä. Ne ovat vaarattomia, mutta nämä nokijutut kannattaa hoitaa, nekin ovat siinä lasiaisessa eivätkä näy ulospäin.
- viivi
Verkkokalvon irtauma edustaa tyyppiesimerkkiä verkkokalvon sairaudesta, jonka taustalla on jokin verkkokalvon rakenteeseen vaikuttava tekijä: paikallinen rappeuttava tila, tulehdus, vamma tai lasiaisesta johtuva vetovaikutus. Oiremuodostukseen kuuluvat näön häiriöinä usein nokisade sekä jyrkän varjon muodostuminen näkökenttään. Verkkokalvon irtoamiseen alustastaan edeltää useimmiten siihen muodostuvan repeämän synty lasiaisen vetovaikutuksesta tai paikallisen rappeuttavan prosessin aikaansaamana verkkokalvoreiän muodostuminen. Keskeinen näöntarkkuus säilyy hyvänä niin kauan kuin verkkokalvo on alustassaan kiinni silmän keskikuopan alueelta - sen jälkeen se romahtaa. Edellä kuvattujen oireiden ilmaantuessa on syytä kääntyä silmälääkärin tai päivystävän lääkärin puoleen.
- liisa
voi johtua myös silmän verkkokalvon repeämästä. Näkökentässä nakyy mustia täpliä, eli niinkuin sataisi nokea. Tällöin viipymättä lääkäriin! Repeämä voidaan korjata laseroinnilla, mutta verkkokalvon irtautuminen vaatii jo leikkauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855