Aikaisemmin olen aloittanut esim. "onko kähmitty" -ketjun ja muutenkin eri nimimerkeillä kirjoittanut kommentteja. Yleensä lopputulos on hirveä raivo miehiä kohtaan. Tuntuu voisin vaikka tappaa eräänkin hehheh-paskiaisen. Viha liittyy nimenomaan seksuaalisuuteen. Minun käsitykseni on, että miehelle nainen on lähinnä masturbaatioväline ja se loukkaa syvästi. Siitä tämä raivo.
Näkemykseni on ilmeisen vääristynyt ja on kohtuutonta leimata koko miessukupuoli sioiksi kokemusteni perusteella (myös isäni oli sika).
En halua kantaa loppuikääni tällaista vääristynyttä vihaa, joten pyydän teiltä
Miesten puolustuspuheenvuoroja
Naisten miehiä puolustavia puheenvuoroja
Kirjavinkkejä?
Yms.
Miten päästä miesvihasta?
68
2026
Vastaukset
- jos osaisin
Minulla tuo ns. viha liittyy vielä laajemmalle. Mies vain edelleen pitää naista jotenkin itselleen alamaisena ja palvelijana.
Trefipalstallakin lähes komennetaan tekemään joko niin tai näin, tyyliin: soita, tavataan nyt heti.
Ihan kuin naisen tulisi olla joka hetki valmis tekemään sitä mitä mies just sillä hetkellä haluaa.
En ymmärrä, siis kirjallisuutta vaikka please, että tästä kammosta pääsee yli.
terv. kaksi kertaa naimisissa ja yhteensä 4 x kihloissa muutama avoliitto, nyt sinkku, lähes 60 vuotias akateeminen nainen. - Ei tuo muuten
parane, koska on jo lapsuudesta lähtöisin.
Minusta miehet on ihan kivoja, haluaisin sellaisen mukavan rehellisen älykkään itselleni lemmikiksi.
Onhan niitä kaikenlaisia tyyppejä tullut tavattua,voisi katkeroituakin, mutta enpä viitsikään, en!- moppen
itsellesi:)
- viha nousee kun ajattelen, et
mies se sotii ja raiskaa.
Ja et normaalisti ystäviä puolison kanssa ei voida olla, aina on se taka-ajatus mukana. muuten se ei naista välttämättä tarvi, mut yks asia on mitä ilman se ei tule toimeen.- seksi kuuluu elämään,
ystävät mielestäni kuuluvat suhteen ulkopuoliseen elämään.Minä en ikinä rakkaani kanssa voisi olla pelkkä "ystävä",mutta jos ajatusmaailma naisella on tuo, niin eipä siinä paljon pohjaa miehelle rakentaa hyvä suhde ole...ei me miehet sitä koko ajan vaadita,mutta kun on noita paikkoja alapäässä, mihin tulee täyttyessään paineita ja mikä sen parempi paikka niitä on purkaa kuin oman rakkaan kanssa?!Tosin monet meistä miehistä on vähemmän romantiikkaa haluavia ja ajattelevia, mikä tietysti saa naisen tuntemaan itsensä varmaan käyttötavaraksi,jos näin voi sanoa.Eli taas tullaan tähän ikuiseen ristiriitaan miehen ja naisen erilaisuudesta,kannattaisi välillä molempien ajatella asioita toisenkin näkökulmasta...kevättä kohden alkaa hormonit taas jyllää enenevässä määrin molemmilla sukupuolilla,että siitä vaan ELÄMÄÄN!!!
- Adria
seksi kuuluu elämään, kirjoitti:
ystävät mielestäni kuuluvat suhteen ulkopuoliseen elämään.Minä en ikinä rakkaani kanssa voisi olla pelkkä "ystävä",mutta jos ajatusmaailma naisella on tuo, niin eipä siinä paljon pohjaa miehelle rakentaa hyvä suhde ole...ei me miehet sitä koko ajan vaadita,mutta kun on noita paikkoja alapäässä, mihin tulee täyttyessään paineita ja mikä sen parempi paikka niitä on purkaa kuin oman rakkaan kanssa?!Tosin monet meistä miehistä on vähemmän romantiikkaa haluavia ja ajattelevia, mikä tietysti saa naisen tuntemaan itsensä varmaan käyttötavaraksi,jos näin voi sanoa.Eli taas tullaan tähän ikuiseen ristiriitaan miehen ja naisen erilaisuudesta,kannattaisi välillä molempien ajatella asioita toisenkin näkökulmasta...kevättä kohden alkaa hormonit taas jyllää enenevässä määrin molemmilla sukupuolilla,että siitä vaan ELÄMÄÄN!!!
Miehenä rakastamisen ja rakastelun olevan hieman eri asian.
Olen sitä mieltä, että luonto on ohjannut urokset olemaan aktiivisempi osapuoli pariutumisessa ja pyrkivän pariutumaan. Naaras vasta sopivaksi katsomansa uroksen kanssa. Tästä johtuu, että naaras on jo 'ehtinyt rakastumaan'. Näin karkeasti luonnon kannalta katsellen.
Juuri siinä pariutumisvaiheessa uros ei ajattele kuinka rakastunut on. Kunnon uros hoivaa ja ajattelee rakkaudella parisuhdettaan sitten seksin jälkeen ja tietenkin ennen sitä, mutta seksin aikana ikäänkuin 'puree naarasta niskasta'.
Olen huomannut, että juuri tuo kertomani seikka on naaraille jotenkin käsittämätöntä. - päässä muutakin kuin
seksi kuuluu elämään, kirjoitti:
se yksi asia, niin ei ole hauskaa, kun tietää, että aina kun käveletkin, niin miehen nähdessä sen, se ajattelee jo että koska taas.
Eikö muu auta kuin avioero? Joka kyllä tilanteessani on ihan mahdottomuus sekin.
- Irmatellervo
noin alkeellisella keinolla yritäkään saada mieskehuntaa aikaiseksi! Mitäpä niissä (ei "heissä") kehumista onkaan!
- Adria
Et pääse vihastasi koskaan kokonaan eroon. Se tuntuu olevan patologista.
Helpottaisi jos saisit rähjättyä oikein kunnolla jollekin miehelle ja tämä mies osaisi ottaa sen terapiana sinulle.- pariinkin
väkivaltaiseen (ei ne näytä karvaansa alussa), yritettyä (tyhmää kyllä) pelastaa juoppoa yms.
Silti uskon täysillä, että on olemassa ihan ok-miehiä, jopa ihania miehiä.
Ja että oikeaa rakkautta on olemassa, ja mahdollista minunkin saavuttaa.
Ja olipa millainen tallukas, aina siitä jotain hupia irtoaa ;)On ihan hupaisaa tarkkailla esim. miesten kapakkakäyttäytymistä. - Adria
pariinkin kirjoitti:
väkivaltaiseen (ei ne näytä karvaansa alussa), yritettyä (tyhmää kyllä) pelastaa juoppoa yms.
Silti uskon täysillä, että on olemassa ihan ok-miehiä, jopa ihania miehiä.
Ja että oikeaa rakkautta on olemassa, ja mahdollista minunkin saavuttaa.
Ja olipa millainen tallukas, aina siitä jotain hupia irtoaa ;)On ihan hupaisaa tarkkailla esim. miesten kapakkakäyttäytymistä.Että sinä olisit lähinnä se koulutettava aihio parisuhteeseen.
Sinulla saattaa olla vielä mahdollisuus, mikäli osaat valita hyvän kouluttajan. - Ei-koira
Adria kirjoitti:
Että sinä olisit lähinnä se koulutettava aihio parisuhteeseen.
Sinulla saattaa olla vielä mahdollisuus, mikäli osaat valita hyvän kouluttajan.Uskon ilman kouluttamatta oppineeni jo jotain aiemmista epäonnisista miessuhteistani.
Olen kyllä hyvinkin tarkkaan ajatellut, mikä sai niihin tilanteisiin ja miten olisi tullut toimia. Suurena syynä huono itseluottamus.
Ikinä enää en jää huonoon suhteeseen. Osaan lukea merkit ja varoa jo ennakolta.
Mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että mikään suhde ei toimi, ellei ole joustavuutta ja että yhteiselämää joutuu opettelemaan toinen toistaan hioen.
Ja ettei aina pidä vaan tuoda itseään ja omaa tahtoaan esille, ideaali on vastavuoroinen "palveleminen".
Monet naiset on kotonaan melkoisia tyranneja, jotka sanelee kaiken, miesparka ei osaa edes lusikkaa pestä oikein. - Adria
Ei-koira kirjoitti:
Uskon ilman kouluttamatta oppineeni jo jotain aiemmista epäonnisista miessuhteistani.
Olen kyllä hyvinkin tarkkaan ajatellut, mikä sai niihin tilanteisiin ja miten olisi tullut toimia. Suurena syynä huono itseluottamus.
Ikinä enää en jää huonoon suhteeseen. Osaan lukea merkit ja varoa jo ennakolta.
Mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että mikään suhde ei toimi, ellei ole joustavuutta ja että yhteiselämää joutuu opettelemaan toinen toistaan hioen.
Ja ettei aina pidä vaan tuoda itseään ja omaa tahtoaan esille, ideaali on vastavuoroinen "palveleminen".
Monet naiset on kotonaan melkoisia tyranneja, jotka sanelee kaiken, miesparka ei osaa edes lusikkaa pestä oikein.Tuo kirjoittamasi
-Ikinä enää en jää huonoon suhteeseen. Osaan lukea merkit ja varoa jo ennakolta.
Luettavansa on kyettävä myös tulkitsemaan oikein. En väitä, mutta saattaa olla, että olet ajanut jonkun kerran onnesi ohi tulkitsemalla liikennemerkit väärin.
Yksi tapa on harjoitella liikennöintiä kunnes se alkaa sujumaan, tai sitten lopettaa koko ajelu jos se vain turhauttaa.
Jos yksi katu on kuoppanen, ei se tarkoita kaikkien katujen olevan surkeita.
Itse en ole erityisen hyvä tulkitsemaan oikein kaikenlaisia merkkejä, mutta en nyt ihan surkeakaan. - Olen
Adria kirjoitti:
Tuo kirjoittamasi
-Ikinä enää en jää huonoon suhteeseen. Osaan lukea merkit ja varoa jo ennakolta.
Luettavansa on kyettävä myös tulkitsemaan oikein. En väitä, mutta saattaa olla, että olet ajanut jonkun kerran onnesi ohi tulkitsemalla liikennemerkit väärin.
Yksi tapa on harjoitella liikennöintiä kunnes se alkaa sujumaan, tai sitten lopettaa koko ajelu jos se vain turhauttaa.
Jos yksi katu on kuoppanen, ei se tarkoita kaikkien katujen olevan surkeita.
Itse en ole erityisen hyvä tulkitsemaan oikein kaikenlaisia merkkejä, mutta en nyt ihan surkeakaan.koko ikäni istunut nurkassa ja tarkkaillut heitä;)
No ei nyt aivan niinkään. Mutta aiemmin minulla oli niin huono itseluottamus ja pelkäsin yksinäisyyttä, että aloitin suhteita joissa ei ollut kyse rakastamisesta, ja jäin vielä virumaan niihin.
Ainut hyöty näistä vaiheista on, että jollain tavoin olen ehkä kasvanut vahvemmaksi ja ymmärtäväisemmäksi, kuin jos olisin elänyt 30 v. jossain siistissä naimakaupassa, kello 9-16 töissä ja elämä sopuisaa mammonankeräystä ja pullan mutustelua lauantaisin lottoarvontaa katsoessa, - Adria
Olen kirjoitti:
koko ikäni istunut nurkassa ja tarkkaillut heitä;)
No ei nyt aivan niinkään. Mutta aiemmin minulla oli niin huono itseluottamus ja pelkäsin yksinäisyyttä, että aloitin suhteita joissa ei ollut kyse rakastamisesta, ja jäin vielä virumaan niihin.
Ainut hyöty näistä vaiheista on, että jollain tavoin olen ehkä kasvanut vahvemmaksi ja ymmärtäväisemmäksi, kuin jos olisin elänyt 30 v. jossain siistissä naimakaupassa, kello 9-16 töissä ja elämä sopuisaa mammonankeräystä ja pullan mutustelua lauantaisin lottoarvontaa katsoessa,Parempi olla vahvempi ja ymmärtävämpi kuin siistissä ja auvoisessa parisuhteessa, kuten sitä kuvailit.
Kuinka käännät tuon noin itsellesi. - ja töllistellä
Adria kirjoitti:
Parempi olla vahvempi ja ymmärtävämpi kuin siistissä ja auvoisessa parisuhteessa, kuten sitä kuvailit.
Kuinka käännät tuon noin itsellesi.lottoarvontoja, nykertää mammonaa kasaan ja elää säntillistä elämää, olisin siistissä mutta en auvoisessa liitossa.
Luultavasti olisi myös kyseinen mies lempannut minut pihalle, ennen kuin olisin ikävystynyt kuoliaaksi.
- sanoa, miten
siitä pääsee, jos sitä tuntee.
Onneksi en itse sitä tunne, toivon, etten tule tuntemaankaan.
Tunne perustunee omiin kokemuksiisi, ja kuvaasi omasta isästäsi. Ei meidän kaikkien muidenkaan isät lieneet kaikki malli-isiä, ihmisiä kumminkin. - Irmatellervo
Suomi pyysi kansainvälisessä Afganistan -kokouksessa selvyyttä tietoihin, joiden mukaan Afganistanissa valmisteilla oleva perhelainsäädäntö merkittävästi heikentäisi naisten oikeuksia.
- viha kun luen lehdistä
ja muualta kun mies on raiskannut ja kohdellut kaltoin naista, yms.
- ent.tehtaantyttö
normaalimies kun ei raiskausta hyväksy ei liioin tuota väkivaltaa ym.
t.friidu
- uk-ko
vastata, vaikka en oikein tiedä, mitä sanoisin. Miehen on turha "puolustaa" miehiä, enkä aio sitä tehdä. Ja sanon sen, mitä sanon, tietämättä tuon miesvihasi syitä.
Olen seurannut nettipalstoja nyt pari vuotta. Sitä ennen mulla ei ollut mitään kosketusta tähän maailmaan. Ahdistavin havainto mulle on ollut se, kuinka paljon sukupuolten välistä vihaa täällä ilmenee. Siinä on varmasti kärjistystä paljon mukana. Mutta. Vaikka palstoilla ollaan pitkälti "kavereita" nin aika ajoin leimahtaa ja yleensä rauhalliset, joviaalit tyypit paöjastavat katkeruutensa - ja se on syvää, toista sukupuolta kohtaan. Mulle se on kuin esirippu aukenisi ja näkisin sellaiseen pimeyden maailmaan, josta en oo ennen ollut tietoinen.
Mielestäni siinä toisen sukupuolen vihaamisessa on jossain määrin kyse oman pahuuden ulkoistamisesta (enkä väitä että tämä koskisi juuri sinua). Miehet ja naiset tekevät pahaa eri tavoin ja usein huomio kiinnitetään toisen sukupuolen tapaan harjoittaa pahuutta. Ja kun huomio on siihen toisen pahuuteen kiinnitetty, omaa pahuutta ei ole tarvis niin tarkasti tutkailla.
Miehet tekevät pahaa tekemällä pahaa: se on brutaalia, väkivaltaista, kylmää. Se näkyy ja kuuluu. Jos mies lyö, raiskaa, se on niin selkeää pahuutta, että sitä ei käy kiistäminen.
Miehet myös tekevät kaikkea tuollaista enemmän kuin tahtoisin uskoa ja hyväksyä. Hävettää aika usein oman sukupuolen puolesta. Mutta mutta.
Naiset tekevät pahaa tekemällä hyvää: se on salaista, hidasta, manipuloivaa, tekopyhää ja usein kiedottu rakkauden ja hyvyyden kaapuun. Se ei näy, eikä kuulu. Usein kohde itsekään ei älyä olevansa pahanteon kohteena. Kun nainen vahingoittaa parisuhdetta, lasten hyvinvointia jne. esim. tunteiden manipuloinnilla, se on helppo kiistää ja esittää rakkauden tekona. Naiset myös tekevät kaikkea tuollaista enemmän, kuin nuorena miehenä tahdoin uskoa. En ole ottanut kontolleni hävetä erikseen naisten puolesta.
Noista lähtökohdista sukupuolet sitten katselevat toisiaan Miehet selittävät pahat tekonsa SYILLÄ: miksi oli PAKKO toimia niin pahoin, kuin toimi. Ja syyt ovat itsen ulkopuolella. Naiset kiistävät pahat tekonsa ylimalkaan: he eivät tee pahojaan, he YRITTÄVÄT KAIKKENSA rakkauden, perheen, parisuhteen puolesta, vaikka usein tekevät sen vain itsensä puolesta.
Pahanteon muodot kuvastavat myös sukupuolten emotionaalisia eroja, pakostikin. Naisten toiveet, pelot, odotukset, yritykset hyvään, sortumiset pahaan, ovat lähtöisin feminiinisestä ihmisyydestä. Ja miehillä vastaavasti maskuliinisesta, tietysti. Se hyvä ja paha ovat samasta lähteestä.
Noh. Tämä on varmaan itsestäänselvyyksien jauhamista. Kirjoitanpahan myös itselleni tässä, omia ajatuksiani suoriksi.
Tarkoitus ei ole kiistää sinun pahoja kokemuksiasi, joita en edes tiedä. Tarkoitus oli pohtia mahdollisuuksia yleensä anteeksiantoon. Se ei mielestäni ole mahdollista yksipuolisesti katumalla (paitsi henkilökohtaisesti omassa elämässä), kun edes miehet eivät ole niin yksiulotteisia, että niillä olisi vain se yksi mielessä. - KAUHEAA?
kun vieras mies osoittaa kiinnostustaan, ihailuaan, naista koskettaen, vaikkapa taputtaen peppua tai sivellen hiuksia tai käsivartta tai laskien käden polvelle?
Minä en pidä sitä loukkaavana, minusta kosketus on pikemminkin naista arvostava. Ja minua saat vihata, saat sylkeä kasvoilleni, minä en lopeta koskettelua, enkä koskaan etene niin pitkälle, että poliisille kannattaisi asiasta kannella.- Jos ei tykkää
miehestä! Kuten aiemmin ketjussa totesin, tällaisia tilanteita (yrityksiä) saattaa tulla edelleen vastaan, kun silloin tällöin käyn kuppilassa (en ole mikään baarikärpänen).
Takamukseen tai rintoihin käymistä en sulata missään tapauksessa, en edes voisi tykätä sellaisesta miehestä, joka saisi päähänsä ruveta perseelle taputtelemaan. Myös suuteleminen on minusta sen verta intiimiä, etten halua että kuka vain pussailisi minua noin vain.
Joku tukan silittäminen tai hartioista kiinni ottaminen on eri asia. Mutta silloinkin vain jos on joku, johon periaatteessa suhtaudun ihmisenä myönteisesti. Viimeksi minua halasi eräs kehitysvammainen; halasin takaisin.
En erityisemmin pidä myöskään muodiksi tulleesta halausvillityksestä. Toisilleen yhdentekevät, puolituntemattomat ihmiset, esim. jollain kurssilla, hyökkäävät halaamaan kuin henkiystävät. Siinä on jotain feelua koko hommassa. - Mutta en
Jos ei tykkää kirjoitti:
miehestä! Kuten aiemmin ketjussa totesin, tällaisia tilanteita (yrityksiä) saattaa tulla edelleen vastaan, kun silloin tällöin käyn kuppilassa (en ole mikään baarikärpänen).
Takamukseen tai rintoihin käymistä en sulata missään tapauksessa, en edes voisi tykätä sellaisesta miehestä, joka saisi päähänsä ruveta perseelle taputtelemaan. Myös suuteleminen on minusta sen verta intiimiä, etten halua että kuka vain pussailisi minua noin vain.
Joku tukan silittäminen tai hartioista kiinni ottaminen on eri asia. Mutta silloinkin vain jos on joku, johon periaatteessa suhtaudun ihmisenä myönteisesti. Viimeksi minua halasi eräs kehitysvammainen; halasin takaisin.
En erityisemmin pidä myöskään muodiksi tulleesta halausvillityksestä. Toisilleen yhdentekevät, puolituntemattomat ihmiset, esim. jollain kurssilla, hyökkäävät halaamaan kuin henkiystävät. Siinä on jotain feelua koko hommassa.pidä itseäni ollenkaan kylmänä ihmisenä ja naisena siitä huolimatta, etten halua henkilökohtaista reviiriäni noin vain ylitettävän.
Jos on vähänkin sievänpuoleinen nainen, niin kyllä eläissään monta kertaa joutuu altistumaan näille tilanteille. Varsinkin jos tyypiltään on naisellinen, eikä joku karski jakkupukutantta joka pelottaa jo ulkonäöllään miehiä. - Se on
KAUHEAA, loukkaavaa, toisen henkilökohtaiselle alueelle tunkeutumista! On, on, on! Sinä sitä harrastava (ja naisen arvostamiseksi väittävä) olet, jos et sairas, niin ainakin pihalla.
Oppisitko, jos naisten isät, puolisot, pojat ja veljet vähän oikaisisivat ajatteluasi?
Phyi, hakeudu hoitoon! - hoitoon, mutta
Se on kirjoitti:
KAUHEAA, loukkaavaa, toisen henkilökohtaiselle alueelle tunkeutumista! On, on, on! Sinä sitä harrastava (ja naisen arvostamiseksi väittävä) olet, jos et sairas, niin ainakin pihalla.
Oppisitko, jos naisten isät, puolisot, pojat ja veljet vähän oikaisisivat ajatteluasi?
Phyi, hakeudu hoitoon!sitä ennen tahdon vielä muutaman kerran edes hiukan hipaista naista. Ihailemaani naista. Kiinnostavaa naista, jollaisen omakseni ottaisin, jos voisin, jos saisin, jos kelpaisin.
Kaikki miehet eivät koskaan kelpaa, ja näilläkin miehillä saattaa olla halu koskea naista. Ehkei kaikilla, mutta ainakin minulla. hoitoon, mutta kirjoitti:
sitä ennen tahdon vielä muutaman kerran edes hiukan hipaista naista. Ihailemaani naista. Kiinnostavaa naista, jollaisen omakseni ottaisin, jos voisin, jos saisin, jos kelpaisin.
Kaikki miehet eivät koskaan kelpaa, ja näilläkin miehillä saattaa olla halu koskea naista. Ehkei kaikilla, mutta ainakin minulla.Lupaa? Koskea naista?
Naiseen kohdistuvan ihailunkin voi, usein saa ja jopa kannattaa kertoa kohteelle.
Kunhan on korrekti, eikä tee sitä häiriköiden!- Jos ..................
hoitoon, mutta kirjoitti:
sitä ennen tahdon vielä muutaman kerran edes hiukan hipaista naista. Ihailemaani naista. Kiinnostavaa naista, jollaisen omakseni ottaisin, jos voisin, jos saisin, jos kelpaisin.
Kaikki miehet eivät koskaan kelpaa, ja näilläkin miehillä saattaa olla halu koskea naista. Ehkei kaikilla, mutta ainakin minulla.kuka tahansa nainen, olipa miten ällöttävä humalainen akka hyvänsä kävisi lääppimään sinua.
Humalassa hohottaen tarttuisi alapään killukkeihisi, puristelisi, ja suureen ääneen kommentoisi genitaaliesi kokoa (vrt. naisten rintojen arvostelu).
Baaritiskille kävellessäsi ojentuisi koura ja kouraisisi kunnon otteen pakaroistasi naisköörin höhöttäessä hyväksyvästi pöydässä.
Jokaisellahan on oikeus lähestyä kiinnostavaa miestä! - Tämän täytyy olla
provo!Kukaan täyspäinen mies ei noin ajattele,pari kertaa elämässäni olen tollaista"lääppijää" päässyt kouluttamaan!
- ent.tehtaantyttö
Jos .................. kirjoitti:
kuka tahansa nainen, olipa miten ällöttävä humalainen akka hyvänsä kävisi lääppimään sinua.
Humalassa hohottaen tarttuisi alapään killukkeihisi, puristelisi, ja suureen ääneen kommentoisi genitaaliesi kokoa (vrt. naisten rintojen arvostelu).
Baaritiskille kävellessäsi ojentuisi koura ja kouraisisi kunnon otteen pakaroistasi naisköörin höhöttäessä hyväksyvästi pöydässä.
Jokaisellahan on oikeus lähestyä kiinnostavaa miestä!kyllä jokaisella on oikeus oman kehonsa koskemattomuuteen. Aja tiehen..lääppijät..miksi annat koskea? Tönäse vaikka kumoon..
t.friidu - ent.tehtaantyttö
emw34 kirjoitti:
Lupaa? Koskea naista?
Naiseen kohdistuvan ihailunkin voi, usein saa ja jopa kannattaa kertoa kohteelle.
Kunhan on korrekti, eikä tee sitä häiriköiden!miksi et kysy? Minä ainakin säikkyisin, kovasti, jos joku minulle ihan tuntematon ihminen tulisi noin vain lääppimään...ja ihan normaareaktio sekin. Emw. tuossa hienosti yrittää tuota muotoilla...lähestyä kun voi monella tapaa..myös hienotunteisesti...
Ihailusta vielä...vaikka se itse katse paljon sanoisikin...niin ensiaskeleen on oltava korrekti..pääsee paremmin tutuksi;) uskoisin näin monen ajattelevan sekä naisen näkökulmasta että miehen näkökulmasta.
t.friidu - sanaakaan suustani
Jos .................. kirjoitti:
kuka tahansa nainen, olipa miten ällöttävä humalainen akka hyvänsä kävisi lääppimään sinua.
Jokaisellahan on oikeus lähestyä kiinnostavaa miestä!jos tapahtuisi noin. Ei kukaan humalainenkaan nainen ole kimppuuni käynyt, ei hipaissutkaan, enkä yleensä liiku sellaisissa paikoissa, missä voisin tuollaiseen tilanteeseen joutua. En juo, en käy baareissa, ei tanssi, en käy lavoilla, ja harvoin liikun julkisilla kulkuvälineillä illoin, humalaisten esiintymisaikoina.
Selvin päin en usko kenenkään naisen villiintyvän niin, että minuun koskisi, mielenhäiriö olisi johtanut jo aiemmin laitoshoitoon. - Pirre*
sanaakaan suustani kirjoitti:
jos tapahtuisi noin. Ei kukaan humalainenkaan nainen ole kimppuuni käynyt, ei hipaissutkaan, enkä yleensä liiku sellaisissa paikoissa, missä voisin tuollaiseen tilanteeseen joutua. En juo, en käy baareissa, ei tanssi, en käy lavoilla, ja harvoin liikun julkisilla kulkuvälineillä illoin, humalaisten esiintymisaikoina.
Selvin päin en usko kenenkään naisen villiintyvän niin, että minuun koskisi, mielenhäiriö olisi johtanut jo aiemmin laitoshoitoon.lukea kommenttisi, - miksi Sinulla on noin negatiivinen kuva itsestäsi?
Kaikissa ihmisissä on jotain kaunista ja hyvää, älä aliarvioi itseäsi, kaikille on jossain se toinen puolisko varattuna. :) - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
lukea kommenttisi, - miksi Sinulla on noin negatiivinen kuva itsestäsi?
Kaikissa ihmisissä on jotain kaunista ja hyvää, älä aliarvioi itseäsi, kaikille on jossain se toinen puolisko varattuna. :)et ehkä onnistu häntä löytämään tuolla taktiikalla, ja kun saat negatiivista palautetta huonosta käytöksestäsi, siitä seuraa että luulet ettei Sinusta pidetä, ja että olet muutenkin vastenmielinen, - sinun pittää aloittaa se seuranpitäminen sivistyneellä tavalla ja edetä toisen/kin ehdoilla.
- löytymiseen
Pirre* kirjoitti:
et ehkä onnistu häntä löytämään tuolla taktiikalla, ja kun saat negatiivista palautetta huonosta käytöksestäsi, siitä seuraa että luulet ettei Sinusta pidetä, ja että olet muutenkin vastenmielinen, - sinun pittää aloittaa se seuranpitäminen sivistyneellä tavalla ja edetä toisen/kin ehdoilla.
enkä pane tikkua ristiin sen vuoksi, tässä iässä, riittää hyvin saada joskus koskettaa jotakuta ja siinä kaikki. Onhan se miehelle piristys, aivan luonnollinen halu siinä takana sitäpaitsi, onhan mies luotu naisesta kiinnostuneeksi - paitsi että yhä useampi mies on kiinnostunut toisista miehistä.
- itselleni kyllä
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
kyllä jokaisella on oikeus oman kehonsa koskemattomuuteen. Aja tiehen..lääppijät..miksi annat koskea? Tönäse vaikka kumoon..
t.friidukävi, ei kovin monta kesää sitten, niin että pubissa baaritiskiä kohti hame päällä astellessani (huom. normaali hame, ei mikään hutsumainen vesiraja!), huomasin sivusilmällä, miten pöydästä ojentui karvainen koura takamustani kohti.
Suutuin niin, että poljin jalkaa ja annoin tulla täyslaidallisen. Mies jäi suu auki hölmöttämään.
Valitettavasti kaikissa paikoissa ei ole hienoja seurusteluravintoloita. Jos haluaa pistäytyä jonnekin ihmisten ilmoille, on valinnanvara niukka.
Elämä metsissä on joskus aika karua, ei nämä ole tulleet vielä alas puusta.
Samasta syystä en ikinä tanssi ko. kuppilassa. - ???
Pirre* kirjoitti:
lukea kommenttisi, - miksi Sinulla on noin negatiivinen kuva itsestäsi?
Kaikissa ihmisissä on jotain kaunista ja hyvää, älä aliarvioi itseäsi, kaikille on jossain se toinen puolisko varattuna. :)Jokaiselle kumppani varattu???
Millä tavalla jokaille "varattu" ja kukahan tämän kumppanin on varannut? Siis jossain-ko maailmankaikkeudessa olisi yksi juuri minullekin? Ihanko tosissasi ajattelet noin? - Pirre*
??? kirjoitti:
Jokaiselle kumppani varattu???
Millä tavalla jokaille "varattu" ja kukahan tämän kumppanin on varannut? Siis jossain-ko maailmankaikkeudessa olisi yksi juuri minullekin? Ihanko tosissasi ajattelet noin?ihan Sinulle hän on jossain, ja kun oikein toivot ja uskot löydät hänet :)
- Pirre*
löytymiseen kirjoitti:
enkä pane tikkua ristiin sen vuoksi, tässä iässä, riittää hyvin saada joskus koskettaa jotakuta ja siinä kaikki. Onhan se miehelle piristys, aivan luonnollinen halu siinä takana sitäpaitsi, onhan mies luotu naisesta kiinnostuneeksi - paitsi että yhä useampi mies on kiinnostunut toisista miehistä.
ei kai sen enempää kuin ennenkään, nyt vaan ovat tulleet pois piiloistaan.
Ai, sinä saat joitain kiksejä tuosta koskettelusta, ja vain haluat pitää "harrastuksesi". - kuin koira kusemalla
Tämän täytyy olla kirjoitti:
provo!Kukaan täyspäinen mies ei noin ajattele,pari kertaa elämässäni olen tollaista"lääppijää" päässyt kouluttamaan!
Jotkut miehet merkkaavat kuvitteellista reviiriä tuolla alkukantaisella tavalla. Kosketus ei suinkaan tarkoita että ihailisivat naista vaan sillä paisutetaan olematonta omanarvontunnetta. Mies ikäänkuin levittää omaa hajuaan vrt. koiran/kissan virtsa.
Ei tarvitse antaa kusta päälle. - muiden nähden
kuin koira kusemalla kirjoitti:
Jotkut miehet merkkaavat kuvitteellista reviiriä tuolla alkukantaisella tavalla. Kosketus ei suinkaan tarkoita että ihailisivat naista vaan sillä paisutetaan olematonta omanarvontunnetta. Mies ikäänkuin levittää omaa hajuaan vrt. koiran/kissan virtsa.
Ei tarvitse antaa kusta päälle.mutta sivummalla, kun ei olla lukemattomien katseiden alla, miehen kosketus voi olla vallan ystävällismielinen teko, vaikka säikäyttääkin naista. Ei ole tarkoitus tahrata, ei ole naisen syytä rynnätä peseytymään. Ei ole tarkoitus nolata, ei halventaa, ei häpäistä. Kosketus on vain alkeellinen yritys osoittaa kiinnostusta.
- se helpottaa
??? kirjoitti:
Jokaiselle kumppani varattu???
Millä tavalla jokaille "varattu" ja kukahan tämän kumppanin on varannut? Siis jossain-ko maailmankaikkeudessa olisi yksi juuri minullekin? Ihanko tosissasi ajattelet noin?Jossain maailmankaikkeudessa, jossain Linnunradalla, jossain maapallolla on varmasti jokaiselle joku, valmiina, parittomana, vailla ottajaa. Ehkä Euroopassa, jopa Suomessa, vaan koskaan ei ilmesty eteen. On kuitenkin.
Eipä ole syytä surra yksinäisyyttä, kun on tuo joku, tuo juuri minulle sopiva, minua odottava. - Eikä tarvitse
kuin koira kusemalla kirjoitti:
Ei tarvitse antaa kusta päälle.olla kovin humalassakaan. Tällainen tyyppi esim. baaritiskillä on liu'uttamassa kättä polvellesi, toista hartioille ennen kuin ehdit aivastaakaan, usein varustettu viiksillä.
Jos uhrilla ei riitä toimintatarmoa tyyppi pällistelee ylpeänä ympärilleen, minä poika tässä jo naisen pokasin.
- ent.tehtaantyttö
edes pätevä siihen neuvomaan. Mutta, mieleeni kyllä nyt tulee sellainen asia, että, jos olet traumaattisesti joutunut lapsena/nuorena kokemaan seksuaalista ahdistelua...niin parasta olisi kääntyä jonkun ammattiauttajan puoleen. Ihan luottamuksellisesti kun pystyisit keskustelemaan. Käänny oman lääkärisi puoleen. Älä jää tuon asian kanssa yksin.
Ihan oikein tuossa arvioit itsekkin eivät suinkaan KAIKKI miehet ole mitään sikoja, vaan ihan tavallisia ja inhimillisiä, rakastavia ja tuntevia, ajattelevia rehellisiä ihania miehiä ja ihmisiä..siinä missä me naisetkin..
Otan osaa...minun on vaikeaa asettua samoihin saappaisiin, itse kun en ole joutunut kaltoin kohdelluksi..ja toivon, mukaan en myös joudu. No, riskikin kun onneksi pienenee iän myötä.
Tosi surullista. Tsemppiä nyt vaan sinulle..asiat selviät monesti...tai ainakin helppotuvat kun uskallat niistä pelottavista kokemuksistasi puhua.
t.friidu Mitenkähän muuten sen asian yli pääsisit, kuin löytämällä juuri sinun kemiaan sopiva mies.:)
Keinot moisesta vihasta irtipääsyyn eivät ratkea pelkällä omakohtaisella päätöksellä/pohdinnalla, mutta jostainhan on aloitettava ja hyvästä alusta käy tämäkin kirjoituksesi.
Totta on, että miehet (keskimäärin) ovat suorituskeskeisempiä ja suorasukaisempia seksipartnereita, kuin naiset, mutta meistäkin suuri joukko huomioi naisten tarpeet ja malttaa mielensä antaen naiselle mahdollisuuden päättää, mihin asti tai millä 'aikataululla' edetään, jos edetään.
Siis, ei se ole miehen(kään) tunteiden kannalta positiivista hoitaa tarpeensa naisen tunteista/tuntemuksista välittämättä, vaan paremman mielen saa, kun antaa asian olla, jos toisella ei ole innostusta tai halua esim. sukupuoliaktiin.
Ihmisten välisistä kemioista nämäkin asiat ovat pääsääntöisesti kiinni, niinkuin muutkin ihmissuhdeasiat.
Ei ole mitään mieltä jatkuvasti puida samoja "parisuhdeasioita" jos ei asiat vaivattomasti muutoin luista, sillä se on varmin tae leipääntyä toiseen ihmiseen.
Ihmistenvälisten 'kemioiden' pitäisi antaa vastauksia mielenliikkeistä, haluista, tarpeista, pienistä eleistä, ilmeistä, katseista, äänensävystä ym.ym. tunnistaen!
No, tässä yhdenlainen ja yleisellä tasolla kirjoitettu, melko neuraali puheenvuoro ko. kysymykseesi, ole hyvä!:)- Yxitypy
sinulle täällä palstalla on kenenkään sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä miesvihallesi.
Syystä että: Me emme täällä palstalla tiedä sinun taustastasi.. lapsuudesta jne. mitään, emmekä ole ammatti-ihmisiä sinua ko. asiassa auttamaan. Täällä kun on mielipiteiltään niin montaa mieltä kuin on miestä tai naistakin.
Mitä jos kääntyisit ammattiauttajan puoleen.
Ja kuten mainitsit, on tosiaankin kohtuutonta leimata miehet oman kokemuksesi perusteella.
Miehet ovat ihmisiä siinä missä me naisetkin.
Ja jos joistain miehistä sika löytyy, löytyy niitä naisistakin. - sellainen reaktio
jota ei järkisyin eikä puolustelemalla voi juurikaan hävittää. Jos et tajua, että tälläkin palstalla kirjoitetaan käytännössä pelkkiä provoja ja kirjoittajat eivät läheskään aina ole niitä joita sanovat olevansa, ei voi auttaa. Erityisen suosittua on täällä naisten kirjoittelu mukamiehinä.
Minulla on äärimmäisen huonoja kokemuksia naisista. Olen varma siitä, että niitä ei voi yleistää. Varmuudestani huolimatta täytyy sanoa etten todennäköisesti koskaan pääse irti siitä, että arvioin kaikkia naisia tähänastisten pelkästään huonojen kokemusteni perusteella enkä välitä mätämunien joukosta muuta etsiä. Ajanhukkaa.- ent.tehtaantyttö
että, sinulla pelkästään on negatiivisia kokemuksia. Jos, olisi yksin positiivinen kokemus, ajattelisit varmasti toisin...anna itsellesi vielä mahdollisuus..tai mikä minä olen sinua neuvomaan..
Tuntuu vaan kovin kurjalta kuulla..
Itse ajattelen, että ihminen on aina jotenkin ainutkertainen yksilö..en lähde koskaan vertaamaan. Ei täysin kahta samanlaista ihmistä ole...samanlaisia piirteitä kuitenkin voi olla...
Tästä kerran juttelimme että, ehkä jotenkin tiedostamatta me naiset haemme miehestä samoja luonteenpiirteitä kun omissa isissämme oli..ja miehet taas samoja luonteenpiirteitä mitä äidissään oli../ tai on. Ja tuo fyysinen puoli sitten myös..en tiedä..mutta, ehkä perää siinäkin...tämä nyt ei tarkoita että, täydellisesti hakisimme samanlaista kun omat vanhempanne olivat / ovat...mutta, joitakin piirteitä kuitenkin..
t.friidu - isän tyttö*
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
että, sinulla pelkästään on negatiivisia kokemuksia. Jos, olisi yksin positiivinen kokemus, ajattelisit varmasti toisin...anna itsellesi vielä mahdollisuus..tai mikä minä olen sinua neuvomaan..
Tuntuu vaan kovin kurjalta kuulla..
Itse ajattelen, että ihminen on aina jotenkin ainutkertainen yksilö..en lähde koskaan vertaamaan. Ei täysin kahta samanlaista ihmistä ole...samanlaisia piirteitä kuitenkin voi olla...
Tästä kerran juttelimme että, ehkä jotenkin tiedostamatta me naiset haemme miehestä samoja luonteenpiirteitä kun omissa isissämme oli..ja miehet taas samoja luonteenpiirteitä mitä äidissään oli../ tai on. Ja tuo fyysinen puoli sitten myös..en tiedä..mutta, ehkä perää siinäkin...tämä nyt ei tarkoita että, täydellisesti hakisimme samanlaista kun omat vanhempanne olivat / ovat...mutta, joitakin piirteitä kuitenkin..
t.friiduoikeessa,tuohon-et naiset hakee tiedostamattaan isän oloista/näköistä-miestä.
Itsellä juuri näin,exäni oli iso ja komea mies ja siksi hänestä tuli exä,koska "tappelimme" kuin isäni kans nuoruudessa,joka yritti määräillä ja hallita mua.Pelkäsin isääni,mutta en halunnut pelätä miestäni enkä enää alistua hänen määräilyn alle,kuten jouduin tekemään lapsuudessa.
Siltikin ihailen vieläkin isoja miehiä.
Ja ehkäpä löydän vielä sellaisen,onhan kevät jälleen...(ja aprillipäivä)
- HTZA
Pura kiukkusi mieheen.
Minä olen valmis, koska kaikki kuvaamasi paheet olen tehnyt, ja olen sovinisti.
Pystyn myös, terapeuttisesti, hymyilemään lempeästi, vaikka kuin kauan. Lempeä hymyni saa sinut raivoihisi, vielä enemmän.
Lupaan sen.
Anna tulla.- ent.tehtaantyttö
mitäpä sinulle voisi enää sanoa. Olen ihan sanaton..ja puistelee friidu vain avuttomana hiuksiaan vaaleita hiuksiaan...hyvä ettei kauniisiin tähtisilmiini kyyneleet nyt tule hitsi..ja ripsivärit sen kun poskille varisee...ja kuumat kyyneleet poskelleni vierivät...mutta, sinähän et huomaa..että, välikös sillä..
t.friidu
Tässä tapauksessa pitää ilmeisesti kohdata miehiä, jotta väärät käsitykset oikenevat.
- Meriläinen
paljon töissä miesvaltaisilla aloilla, rakennuksilla, siivoamassa laitosmiesten koppeja ym. missä olen joutunut erittäin pienissäkin tiloissa olemaan miesten kanssa kahden sekä myös ukkoporukassa.
En ole koskaan joutunut kähminnän kohteeksi.
Olen kuunnellut härskiä puhetta ja siihen vastannut.
Mutta olen myös kuunnellut oikeaa puhetta miesten suusta ja päässyt hyvinkin syviin keskusteluihin miesten kanssa näissä tilanteissa.
Kosketettu on toki mutta en ole koskaan joutunut itseäni puolustamaan.
Olen sen kähmintäketjun jälkeen oikein miettinyt, vaan en muista että työpaikoilla olisi miehistä ollut haittaa.
Olen kyllä joutunut miesten kohdalla väärinkohdelluksi muualla ja saanut kokea myös sikamaisuuden mikä tähän ryhmään kuuluu.
Olen jossain vaiheessa vihannut yhtä miestä niin paljon että luulin tulevani hulluksi, mutta en enää se tunne kuoli pois, ja sen jälkeen tuli täydellinen tyhjyys ja enää ei merkitse mitään mitä se ihminen tekee tai on tekemättä. Toivon vaan ettei kovin usein törmätä.
Miehiä yleisesti en vihaa niinkuin naisiakaan Olen myös naisten kohdalla saanut kokea sikamaisuuden, vieläpä sellaisen jota pidin ystävänäni.
Joten jos alakaisin vihaamaan pitäisi vihata kaikkia ja en minä toki jaksa sellaiseen ruveta. Ihminen on ihminen on sitten nainen tai mies kumpikin osaa olla ihan mitä vaan. - miehetkö sikoja...
Kiitos kaikista tähänastisista vastauksista. Eilisen raivon jälkeen tuli totaalinen uupumus. Luin vastaukset kahteen kertaan ja tein muistiinpanojakin ja yritän katsoa asiaa eri kanteilta.
Yritän ihan oikeasti päästä tästä vihasta. Se pohjautuu ainakin alistamiseen, turhautumisiin ja kokemuksiin fyysisestä väkivallasta, isän ylivoimaiseen ja narsistiseen mielivaltaisuuteen, myös kokemuksiini patriarkaalisesta uskonnollisesta yhteisöstä ja loputtomasta alistumisen vaatimuksesta jumalan tahtoon. Kun asettuu kynnysmatoksi, niin on selvä, että päältä kävellään. Eräs nimim. viittasikin alistamiseen.
Rakkaus on antamista. Kyllä. Joskus käy vain niin, että kun toinen antaa niin toinen ottaa ja uskoo, että toiselle riittää pelkkä antamisenilo. Sitähän se on uskonnossakin. Maksat koko elämäsi etumaksua siitä, että joskus saat sen taivasosuuden.
En syytä jumalaa kaikesta. Jotkin varhaiset muistikuvat viittaavat siihen, että olen kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa. Veljeni mukaan isän taholta.
Neuvot mennä terapiaan olivat asiallisia. Käynkin jo seitsemättä vuotta. Ehkä se on auttanut niin, kun aggressiot ovat vihdoin nousseet pintaan. Tähän asti olen vain "ymmärtänyt" isää (olihan hänelläkin vaikea lapsuus), ymmärtänyt exää. "Jumalaa" on vaikea ymmärtää. Narsistinen ja itseriittoinen vallankäyttäjä, joka vaatii, että häntä on rakastettava ylikaiken tai hän hylkää ihmisen helvettiin.
Räjähdän siis jumalalle. Tai niille jotka keksivät jumalan, miehiä hekin. Kiitos kuitenkin tarjouksesta, HZSA. Pidän tarjouksesi mielessä, jos jumala luistaa hommasta.
Vihanpurkauksen jälkeen minusta löytyy vähän huumorintajuakin. Ryhdyn lukemaan Oliver Sacksin "Mies joka luuli vaimoaan hatuksi".
Mies voisi aloittaa viestiketjun "Ovatko kaikki miehet hattuja?"- ovatko miehet sikoja......
Korjaan.
Mies voisi aloittaa viestiketjun:
"Ovatko kaikki NAISET hattuja?" - mitä kaikkea
niitä nyt onkaan. En ole ikinä käynyt, mutta arvelen jos joku sellainen olisi omiaan avaamaan lukkojasi?
Väittävät, että sellaisessa torjutut kipeät asiat nousevat pintaan, mutta toisaalta, jos siitä pamahtaisi sitten johonkin hirveään ahdistukseen, en tiedä.
Joka tapauksessa pitäisi pohjamutiaan myöten saada sinun lapsuutesi kokemukset käsiteltyä, jotta ne lakkaisivat kummittelemasta.
On ikävää, että Jumala-kuvasikin on tärveltynyt ihmisten toimesta, toivottavasti sekin eheytyy. - Adria
mitä kaikkea kirjoitti:
niitä nyt onkaan. En ole ikinä käynyt, mutta arvelen jos joku sellainen olisi omiaan avaamaan lukkojasi?
Väittävät, että sellaisessa torjutut kipeät asiat nousevat pintaan, mutta toisaalta, jos siitä pamahtaisi sitten johonkin hirveään ahdistukseen, en tiedä.
Joka tapauksessa pitäisi pohjamutiaan myöten saada sinun lapsuutesi kokemukset käsiteltyä, jotta ne lakkaisivat kummittelemasta.
On ikävää, että Jumala-kuvasikin on tärveltynyt ihmisten toimesta, toivottavasti sekin eheytyy.Kuinkahan jumalakuva voi eheytyä?!
- tarkoitin
Adria kirjoitti:
Kuinkahan jumalakuva voi eheytyä?!
kun tämä kertoja kertoi eläneensä tiukan uskonnollisen yhteisön vaikutuspiirissä ja isänsä pahoinpitelemänä, epäilemättä se on muokannut hänen käsitystään Jumalasta tietyllä tavalla.
Näistä psyykkistä kuormista ja yhteisön paineesta vapautuneena hän voi ajatella kaikki nämä jutut uudestaan ilman ennakkokäsityksiä ja pakkopantoja, uskoa siihen mihin oikeasti uskoo.
En nyt jaksa sen hienommin selittää. - Adria
tarkoitin kirjoitti:
kun tämä kertoja kertoi eläneensä tiukan uskonnollisen yhteisön vaikutuspiirissä ja isänsä pahoinpitelemänä, epäilemättä se on muokannut hänen käsitystään Jumalasta tietyllä tavalla.
Näistä psyykkistä kuormista ja yhteisön paineesta vapautuneena hän voi ajatella kaikki nämä jutut uudestaan ilman ennakkokäsityksiä ja pakkopantoja, uskoa siihen mihin oikeasti uskoo.
En nyt jaksa sen hienommin selittää.Mutta onko sitten uskottava johonkin epäuskottavaan mielikuvaan tai kertomukseen.
- Pirre*
enemmän kuin uskommekaan, menneen ajan kasvatuksessa oman identiteetin kasvua ei tuettu, - piti vain totella.
Äitimme, ja isoäitimme... - niin tietenkin
Adria kirjoitti:
Mutta onko sitten uskottava johonkin epäuskottavaan mielikuvaan tai kertomukseen.
ihminen itse valitsee mihin uskoo ja mihin ei. Minä itse uskon, että on olemassa ylempi henki, Jumala. "Jumala ei ole kaukana yhdestäkään meistä. Hänessä me olemme, elämme ja liikumme".
- on loistava
Suosittelen lämpimästi. Ja tiedoksi: kirja ei käsittele naisen ja miehen eroja, siinä on lämpimän asiallisia tapauskertomuksia neurologisista häiriöistä. Siis niitä potevista ihmisistä.
Luin kirjan vuonna "Mikä niin autopuhelin?!", ja myöhemmin olen antanut itselleni kertoa, että kirjaa olisi käytetty jonkun leffan pohjamatskuna.
Terv. R
- oiugutic
tetrw
- sk49
Elin lähes 30 vuotta tasavertaisessa ja hyvässä avioliitossa, kunnes kuolema meidät erotti.
On minulla kokemusta päinvastaisestakin. Olin hyvin nuorena aviossa sellaisen miehen kanssa, jonka mielestä oli vain kahdenlaisia naisia. Ne jotka antaa on huoria ja ne jotka ei anna on hulluja. Tämänkaltaiset ajttelumallit kuuluivat jokapäiväiseen elämään, lisäksi juopottelu, pettäminen ja henkinen ja fyysinen väkivalta. Hän oli kuullut ohjeeksi itselleen, joltain kaverilta, Se se vasta mies on joka akkansa kuivaksi nai.
Kaiken tuon jälkeen hyvää puolisoa osasi arvostaa. - jtvcyrc
jtvyuct
- sk49
Tekstistäsi päättelen sinun olevan samaa mieltä sen ensimmäisin mieheni kanssa - eli eri mieltä kanssani.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696472
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612967
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341320
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201