RÄNTÄSADE

rakas62

Hautaudun peitteeni alle,
kainalossani pehmeä nalle.
Ikkunasta vilkaisin äsken ulos,
apea mieli tuli,se oli tulos.
Räntäsade piiskasi ikkunaan,
Sinua vieläkin kovasti kaipaan.
Minun oli pakko lähteä luotasi pois,
vaikka Luoja meidät toisillemme luonut ois.
Riitely, pettymykset, väkivalta ja kalja,
minulta ylitse vuosi kärsivällisyyden malja.
Vuosia kesti tämä meidän piina,
syyn tiedät se oli viina.
Ikuisesti kuitenkin Rakastan sinua,
vaikka sanot vihaavasi minua.
Ketään muuta en vierelleni halua,
enkä käytä vieläkään muiden kalua.
Nousen ylös ja ulos räntäsateeseen meen,
pisarat poistaa poskiltani kyyneleen.

23

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      melankolinen, hyvin aidon tuntuinen runo. Siitä
      voi lukea, mitä tekee parisuhteessakin viina.
      Myöskin sen, kuinka kuitenkaan ihmisen tunteet ei
      kuole, vaikka onkin astuttu eri suuntiin.

      • rakas62

        Tällaistakin elämää on paljon, kiitos kun kommentoit runoani, kirjoitin vasta ensimmäistä kertaa näille sivuille. Toivottavasti iloisiakin runoja vielä tulee.


    • uhri minäkin

      Toivottavasti jaksat kuitenkin hymyillä ja jatkaa elämässä eteenkin päin, vuosia siihen kuluu mutta pikkuhiljaa tuskan aallot laimenee.

    • saanut kohdalleen
      koskettava ja todentuntuinen
      runo?

      Rakkauden lämmin aalto
      kuivaa kyllä ajallaan kyyneleetkin.

      Valoa päiviisi.

    • Kesä yö 2009

      lavatansseista ja huomasin runosi. Oli kuin omasta elämästäni olisit kirjoittanut, sydämeen sattui ja sattuu vieläkin vaikka aikaa on kulunut jo vuosia. Lavalla tanssiessa kuitenkin unohtuu edellinen elämä, JAKSA SINÄKIN, VOIMIA JA KUIVAA SURUN KYYNELEESI; ILON KYYNELEET ODOTTAVAT ULOS PÄÄSYÄ:

    • sinua rasatan

      Uskallat tuoda julki asiat, joita muut ei tee.
      Itse olen uhri ja yritän jaksaa,...

    • Kaiken se kestää

      Rakkaus ja viha,
      miten lähellä ne ovatkaan toisiaan.
      Onneksi viha ei ole lähtenyt valtaamaan mieltäsi
      vaikka toisella osapuolella onkin.
      Aurinkoisia päiviä sinulle
      ja nauti ystäviesi tuesta sekä lämmöstä.
      Ystävät auttavat pahojen päivien yli.

    • tytteli 22

      ihana runo , sinussa on vielä tulevaisuutta kirjailijana. Tahtoisin lukea lisää.

    • jänkäläinen

      Rakkaus ei kysele eikä tunne rajoja niinhän se on. Kyllä elämä opettaa joskus kovallakin kädellä mutta kaiken kauheuksienkin keskellä aurinko vielä paistaa.

      Kauniisti olet riimitellyt runosi vaikka siinä katkeruus ja mielipaha ovat hallitsevina tekijöinä.

      • Pieni sydän

        Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Nainen sinua odottaa suuri tulevaisuus, katso takkatulta miten pienistä liekeistä alkaa suuri tuli roihuta jos vaan on kuivat puut. Räntäsateen kastelemat eivät pala kunnolla jos ollenkaan. Nauti lasi kotiviiniä se lämmittää sitten sisäisesti. Sinä olet kaunis nainen ja kauneuttasi moni kadehtii koska kauneutesi tulee sisältä päin.


    • Vielä on lämmintä

      Räntäsadekin voi puhdistaa ja tunteet viilentää
      kunnes uusi Rakkaus tiellesi lentää.
      Räntäsadetta odotellessa
      nautitaan kauniista syyspäivistä.

    • Siriukkus

      Eihän tuollaisen ihmisen kanssa voisi edes elää.

    • mies5555

      Kaunis runo jossa tunteet mukana

    • Quattros 99

      Niin viina vie monet turmioon ja sairauteen. Älä itseösi soimaa tyttö hyvä, näitä toisia ihmisiä hyväksikäyttäjiähän on paljon.

    • räntäsateenkastelema

      Räntäsadetta minäkin alku viikolla katselin ja masenti kovasti mieltä.
      Tällä loppu viikolla sit sohjoa ja sohjoa loputtomiin.
      Ensi viikolla toivottavasti aurinko jo paistaa ja näyttää valoisammalta.

    • Sademies 90

      Nyt ei räntäsadetta näy,
      vesisadetta vaan riittää.

    • kotiviinimme

      Sinun kanssasi odotan räntäsadetta,
      se mieleeni tuo omistamani majatalon,
      jossa kahden katsoimme kuutamoon pakkasyönä.
      Maitolaiturin hämyssä huikat otimme kotiviinistä.

    • 250561

      Onpas kivan näpsäkkä runo
      Voin aivan hyvin kuvitella sinut sinne räntäsateeseen menossa

    • VIINATON

      Paljon viina tekee pahaa ja nykyisin menet minne vaan niin viinaa tarjotaan

    • runoillaherkuttelija

      Ihana runo ja loppusoinnut kohdallaan,
      jotka ei monissakaan runoissa täällä ole.
      KIITOS runostasi.

    • naikkonen1960

      KIITOS RAKAS62 KIVASTA RUNOSTASI
      LÖYSIN TÄMÄN SATTUMALTA.
      ITSE OLIN MENNÄ TURMIOON
      MUTTA TAKAISIN LÖYSIN ONNENI
      TOIVON SYDÄMESTÄNI JOTTA SINÄKIN
      TAKAISIN SAISIT KULTASI.
      SAIRASTUTTUANI SEN VASTA HUOMASIN
      MINKÄ KULTAKIMPALEEN MEINASIN MENETTÄÄ.

    • Dr.Phil 777

      Dr.Phil kertoi juuri televisiossa tällaisista ihmisistä surullista kyllä näitä on paljon.

    • Kesän aurinkoa odote

      Että jaksaakin sataa, onneksi räntäsade on jo muuttunut vesisateeksi ja kesä tulee kohisten.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe