Ruotsiin vuodeksi, vuokra-asuntojen ja bussilippujen hinnat?

theruusunen

Olen suunnitellut muuttavani Ruotsiin lukion toiseksi vuodeksi. Aloitan lukion vasta ensi syksynä, joten asia ei ole vielä kovin ajankohtainen, mutta haluan ottaa asioista hyvissä ajoin selvää ja miettiä onko se edes rahallisesti mahdollista.
Koulu johon haluaisin sijaitsee noin 100 km päässä Tukholmasta pienessä kunnassa nimeltä Rimbo. Koulussa on asuntola, mutta haluan ehdottomasti ottaa koirani mukaan, joten haluaisinkin tietää vuokra-asuntojen hintatasoa tällaisella ei-niin-hyvällä sijainnilla. Myös soluasuntojen hinnat kinnostavat. Yritin jo etsiä ruotsalaista asunnonvälitystoimistoa netistä, että olisi vähän voinut katsoa niitä hintoja, mutta en löytänyt oikein mitään. Joten sellaisiakin voi joku ystävällinen linkittää.
Minua kiinnostavat myös bussilippujen hinnat Ruotsissa.
En laittanut tätä vaihto-oppilas osioon, koska kysymykseni koskivat mielestäni enemmän siellä asumista kuin vaihto-oppilaana olemista (kun en edes sanan varsinaisessa merkityksessä vaihtariksi ole menossa. Kai..)

4

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edvard

      josta voit katsoa. www.blocket.se ja siellä meet sivulle bostäder. ONNEA.

    • Tietäjäeinari

      Tukholmasta saa helposti vuokra-asunnon. Itse voin suositella mmm. www.bostadsdirekt.com nimistä vuokra-asunnonvälitysfirmaa. Jos sen kautta ei saa asuntoa niin pitää olla todella tumpelo. Homma toimii siellä sillai, että maksat 690 kruunua välityspalkkiota ja saat sen jälkeen kuudeksi viikoksi nettiin salasanan ja pääset katsomaan yksityisten ihmisten tarjoamia vuokra-asuntoja. Siellä on satoja ja satoja vapaita asuntoja alkaen todella halvasta jne. Ja sen jälkeen ei muuta kuin soittelemaan. Kaikki asunnot ovat siis vapaita eikä niitä ole mitenkään varattu etukäteen. Itse olen käyttänyt kahteen otteeseen kyseistä firmaa ja molemmilla kerroilla olen saanut asunnon jo samana päivänä.

      Rimbo on vähän syrjässä Tukholmasta katsottuna, mutta kylä kuuluu Tukholman läänin lippuhommaan, eli kuukausilippu maksaa 690 kruunua ja siihen hintaan saat ajaa kaikilla mahdollisilla julkisilla vehkeillä yötä päivää niin paljoin kuin sielu sietää. Eli halpaa kuin mikä.

      • Fasulas

        Hei, etsin vuokkra asunnot gotenborgista, mista kautta voi etsia sita? tietaako kukaan vastaava sivu kuin bostadsdirekt.com jolla voi myos lukea englantia?


      • lieneeään
        Fasulas kirjoitti:

        Hei, etsin vuokkra asunnot gotenborgista, mista kautta voi etsia sita? tietaako kukaan vastaava sivu kuin bostadsdirekt.com jolla voi myos lukea englantia?

        Ruotsin virallinen kieli?

        Missä maassa on gotenborg?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe