Olen suunnitellut muuttavani Ruotsiin lukion toiseksi vuodeksi. Aloitan lukion vasta ensi syksynä, joten asia ei ole vielä kovin ajankohtainen, mutta haluan ottaa asioista hyvissä ajoin selvää ja miettiä onko se edes rahallisesti mahdollista.
Koulu johon haluaisin sijaitsee noin 100 km päässä Tukholmasta pienessä kunnassa nimeltä Rimbo. Koulussa on asuntola, mutta haluan ehdottomasti ottaa koirani mukaan, joten haluaisinkin tietää vuokra-asuntojen hintatasoa tällaisella ei-niin-hyvällä sijainnilla. Myös soluasuntojen hinnat kinnostavat. Yritin jo etsiä ruotsalaista asunnonvälitystoimistoa netistä, että olisi vähän voinut katsoa niitä hintoja, mutta en löytänyt oikein mitään. Joten sellaisiakin voi joku ystävällinen linkittää.
Minua kiinnostavat myös bussilippujen hinnat Ruotsissa.
En laittanut tätä vaihto-oppilas osioon, koska kysymykseni koskivat mielestäni enemmän siellä asumista kuin vaihto-oppilaana olemista (kun en edes sanan varsinaisessa merkityksessä vaihtariksi ole menossa. Kai..)
Ruotsiin vuodeksi, vuokra-asuntojen ja bussilippujen hinnat?
4
1663
Vastaukset
- edvard
josta voit katsoa. www.blocket.se ja siellä meet sivulle bostäder. ONNEA.
- Tietäjäeinari
Tukholmasta saa helposti vuokra-asunnon. Itse voin suositella mmm. www.bostadsdirekt.com nimistä vuokra-asunnonvälitysfirmaa. Jos sen kautta ei saa asuntoa niin pitää olla todella tumpelo. Homma toimii siellä sillai, että maksat 690 kruunua välityspalkkiota ja saat sen jälkeen kuudeksi viikoksi nettiin salasanan ja pääset katsomaan yksityisten ihmisten tarjoamia vuokra-asuntoja. Siellä on satoja ja satoja vapaita asuntoja alkaen todella halvasta jne. Ja sen jälkeen ei muuta kuin soittelemaan. Kaikki asunnot ovat siis vapaita eikä niitä ole mitenkään varattu etukäteen. Itse olen käyttänyt kahteen otteeseen kyseistä firmaa ja molemmilla kerroilla olen saanut asunnon jo samana päivänä.
Rimbo on vähän syrjässä Tukholmasta katsottuna, mutta kylä kuuluu Tukholman läänin lippuhommaan, eli kuukausilippu maksaa 690 kruunua ja siihen hintaan saat ajaa kaikilla mahdollisilla julkisilla vehkeillä yötä päivää niin paljoin kuin sielu sietää. Eli halpaa kuin mikä.- Fasulas
Hei, etsin vuokkra asunnot gotenborgista, mista kautta voi etsia sita? tietaako kukaan vastaava sivu kuin bostadsdirekt.com jolla voi myos lukea englantia?
- lieneeään
Fasulas kirjoitti:
Hei, etsin vuokkra asunnot gotenborgista, mista kautta voi etsia sita? tietaako kukaan vastaava sivu kuin bostadsdirekt.com jolla voi myos lukea englantia?
Ruotsin virallinen kieli?
Missä maassa on gotenborg?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959