1. kuinka kauan olet ollut hierojana?
2. Montako asiasta hierot keskimäärin päivän aikana?
3. Kuinka kauan kesti ennenkuin asiasmääräsi
vakiintui/lisääntyi, tarkoitan esim. ensimmäinen
vuosi verrattuna toiseen, kolmanteen vuoteen tai
nykytilanteeseen?
4. Onko alkava talouden taantuma vaikuttanut
asiakasmääriin?
Kysymyksiä hieroja yrittäjille
12
5904
Vastaukset
- paukkuu :)
Kohta tulee 10 vuotta täyteen.Toiminta-alueellani on noin 40 000 asukasta ja n 30 hierojaa.Lasken vuosittain kokonaistyömäärän, sillä asiakakkaiden kappalemäärä ei aina kuvaa todellista työn määrää.(osa-puoli-kokohieronnat ja hoitoajat vaihtelevat 30 min - 2 h). Hulluimmillaan tein yli 2350 laskutettavaa/teholista tuntia /vuosi, eli lähes 6,5 h per joka ikinen päivä. Nyt olen "rauhoittanut" tuonne 1800-1900 h/vuosi. (Ei kannata ottaa mallia...sanovat työhulluksi :)
Työmäärän vakiinnuttaminen vei parisen vuotta. Heti alle puolen vuoden jälkeen asiakkaita riitti elämiseen, mutta välillä oli hiljaista ja elääkseen piti tehdä tosi pitkiä viikkoja ja päiviä kysyntäpiikkien sattuessa...
Vieläkin kymmenen vuoden jälkeen on osa asiakkaista "alkuperäisiä", mutta luonnollisen poistuman, muuttojen, kyllästymisen tms seurauksena vieläkin "sopii" uusia asiakkaita joukkoon ja se on varmaan hyvä minun ja asiakkaiden kannalta....
Taantuma ei ole vaikuttanut millään tapaa ja en oikein usko sen tulevaisuudessakaan vaikuttavan. Suurimmalla osalla työ ja toimeentulo säilyy ja sen mahdollinen epävarmuus ei poista omaan hyvinvointiin panostamista euromääräisen panostuksen ollessa pieni. Es auton tai asunnon vaihtoa harkitaan tarkemmin, mutta panostuksen ollessa 30-50 € / hoitokerta mahdollinen ensi vuonna tuleva lomautus ei "huoleta" ...
t. urheiluriehuja - ...........
Hierojana kohta 15v.
Hieron 5,5h päivässä , yleensä lyhyitä hoitoja(virastoaikana).
Kaksi vuotta meni ennen kuin rupes homma pyörimään. (Panosta markkinoiniin ja kulujen kyttäämiseen. Mulla vuokra 0 euroo.) Jos markkinointi on "rautaista" voi vuodessakin päästä alkuun (HARVINAISTA).
Taantumaa en huomaa (vielä ainakaan;).- kuppariakka
Kuudetta vuotta hieron.
Asiakaskunta tais vakiintua siinä 2vuoden tienoilla.
Hieron (teen myös muita hoitoja) vaihtelevasti 6-10h päivässä.
Lama ei ole vaikuttanut, hoitoihin 2kk jonot.
Tärkeintä minusta on asiakaslähtöisyys (=kuuntelee, mitä vaivaa asiakas valittaa ja hoitaa myös sitä) ja jatkuva itsensä kehittäminen ja kouluttaminen-se pitää virkeänä! - kohdillaan ???
kuppariakka kirjoitti:
Kuudetta vuotta hieron.
Asiakaskunta tais vakiintua siinä 2vuoden tienoilla.
Hieron (teen myös muita hoitoja) vaihtelevasti 6-10h päivässä.
Lama ei ole vaikuttanut, hoitoihin 2kk jonot.
Tärkeintä minusta on asiakaslähtöisyys (=kuuntelee, mitä vaivaa asiakas valittaa ja hoitaa myös sitä) ja jatkuva itsensä kehittäminen ja kouluttaminen-se pitää virkeänä!Jos kahden kuukauden jonot, niin ainakin olisi varaa nostaa taksoja. Tekemätön työ ei elätä ketään :)
- kuppariakka
kohdillaan ??? kirjoitti:
Jos kahden kuukauden jonot, niin ainakin olisi varaa nostaa taksoja. Tekemätön työ ei elätä ketään :)
Ei se ole hinnasta kiinni vaan hyvin tehdystä työstä. Hinnat on samaa luokkaa kuin muillakin tällä paikkakunnalla, jossa osalle pääsee viikon sisällä.
Jostain syystä moni vaan haluaa just mun hoitoon, teen myös jäsenkorjausta samalla tarvittaessa, ehkä hoidon vaikutus on parempi näin. - kapitalistina
kuppariakka kirjoitti:
Ei se ole hinnasta kiinni vaan hyvin tehdystä työstä. Hinnat on samaa luokkaa kuin muillakin tällä paikkakunnalla, jossa osalle pääsee viikon sisällä.
Jostain syystä moni vaan haluaa just mun hoitoon, teen myös jäsenkorjausta samalla tarvittaessa, ehkä hoidon vaikutus on parempi näin.Sitä minä vaan, että hinnassa tuolla jonon pituudella on nostamisen varaa ja todennäköisesti yli 5 €/ tunti. Muitten hintoja ei kannata miettiä, jos kysyntää omaa hoitoa kohtaan on ylimäärä. Jos ja kun on varaa nostaa keskimääräistä taksatasoa tuon 5 € / tunnilta ja teet leppoisat 1500 tuntia vuodessa, niin se tekee joko 4500 € BRUTTOON lisää tai antaa mahdollisuuden nauttia pidemmmistä lomista.
Jos ja kun olet niin haluttu, niin kysyntä ei ratkaisevasti tipahda ja vaikka hieman tipahtaisikin, niin jos se kahden kuukauden hoitojono ei ole itsetarkoitus sinulle niin töitä saa tehdä ihan yhtä paljon 3 pv hoitojonolla ja asiakas saa palvelun ja hoidon nopeammin. eli palvelutasosi nousee.....
Vaikka tämä on hoitotyötä, se on myös elinkeino ja yritystoimintaa.... - kuppariakka
kapitalistina kirjoitti:
Sitä minä vaan, että hinnassa tuolla jonon pituudella on nostamisen varaa ja todennäköisesti yli 5 €/ tunti. Muitten hintoja ei kannata miettiä, jos kysyntää omaa hoitoa kohtaan on ylimäärä. Jos ja kun on varaa nostaa keskimääräistä taksatasoa tuon 5 € / tunnilta ja teet leppoisat 1500 tuntia vuodessa, niin se tekee joko 4500 € BRUTTOON lisää tai antaa mahdollisuuden nauttia pidemmmistä lomista.
Jos ja kun olet niin haluttu, niin kysyntä ei ratkaisevasti tipahda ja vaikka hieman tipahtaisikin, niin jos se kahden kuukauden hoitojono ei ole itsetarkoitus sinulle niin töitä saa tehdä ihan yhtä paljon 3 pv hoitojonolla ja asiakas saa palvelun ja hoidon nopeammin. eli palvelutasosi nousee.....
Vaikka tämä on hoitotyötä, se on myös elinkeino ja yritystoimintaa....Ei tuo jono ole itsetarkoitus, vakiasiakkaat ottavat uuden ajan, yleensä useitakin aina. Mielluummin aloitan viikon niin, että tiedän, mitä on tulossa. Orpo ois olo jos kalenteri tyhjä.
Voihan niitä hintoja nostaa, jonot tuskin lyhenee. Tykkään tästä työstä, ehdin kyllä lomaillakin. Ei mulla mitään hätää ole, muilla on? - minä vain, että.....
kuppariakka kirjoitti:
Ei tuo jono ole itsetarkoitus, vakiasiakkaat ottavat uuden ajan, yleensä useitakin aina. Mielluummin aloitan viikon niin, että tiedän, mitä on tulossa. Orpo ois olo jos kalenteri tyhjä.
Voihan niitä hintoja nostaa, jonot tuskin lyhenee. Tykkään tästä työstä, ehdin kyllä lomaillakin. Ei mulla mitään hätää ole, muilla on?Jos mikä tahansa yritys painaa täydellä kapasiteetilla ja tuotanto on jo kaksi kuukautta etukäteen myyty, niin yritysjohto joko nostaa hintaa tai lisää kapasiteettia. Ja kun hierojalla kapasiteetin lisäämisessä tulee rajat vastaan, niin hinnannosto on järkevä ja ainoa tapa toimia taloudellisessa mielessä.
Kuka ei halua samasta työstä parempaa tulosta huutakoon hep !!!
- Miina-Stiina
kaikille kysymyksiini vastanneille :)
- uhuhuhuh
23 asiakasta päiväs 30 ekuu per asiakas.
- Nostelua2017
Millaisia asiakasmääriä hierotte, päätoimisesti yrittävät?
Millaista yel maksua maksatte - kannattaako ottaa pienin mahdollinen ja yrittää sijoittaa muulla tavoin eläkkeen ja sairastumisen varalle? Yel maksut tuntuu korkealta ja silti saisi vain muutaman kympin/arkivuorokausi korvausta. Alinta yeliä maksaessakin maksu on yli 2000€ vuodessa, mutta korvaus Kelalta tuon mukaan maksettuna 20€/arkivuorokausi (työmarkkinatukihan nyt yli 32€/arkivuorokausi)
Miten toimitte?
Onko teillä työtila, mikä vuokra?
Toimitteko kotona työhuoneessa? Valmistuin lääkintävahtimestari-sairaankuljettajaksi 1991 ja hierojaksi 1993 eli siitä asti tehty töitä. Tällä hetkellä päätyönä olen ensiavussa töissä ja teen hierontakeikkoja viikottain. Eli tältä pohjalta täällä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346