Golf V NOx-anturi

Jakke__84

Terve,

Tietääkö kukaan mistä voisi kysellä kohtuullisella hinnalla NOx-anturia 2004 1.6FSI Golffiin?

Laakkosella aika suolainen hinta 450€.

8

5734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emmi Vilèn

      www.annetaan.net

      ei vaan just nyt oo myynniss'

    • golffilajaminenkallista

      Itelläni Golf V 1.6 FSI -04 sytytti NOx anturin, ja selvisi nopeasti että sen vaihtaminen maksaisi yli 500€ (eikä ole takuuta, että sen vaihtaminen 100% auttaisi, jos vika onkin jossain muussa kuin itse anturissa).

      Tehdastiedotteesta 16.12.2009 löytykin tälläistä tietoa, että VW on itse myöntänyt että noissa nox antureissa, jotka ovat -a ja -c loppuisia on valmistusvirhe ja VW on sanonut, että ne pitäisi vaihtaa viattomiin -D loppuisiin. Olen törmännyt foorumeilla lukuisiin keskusteluihin tästä nox anturista, kun kaikki ihmettelevät, miksi ne pamahtelee rikki. Eikö Volkswagenin olisi pitänyt informoida kaikkia merkkihuollon asiakkaita ja vaihtaa anturit viattomiin eikä laittaa 500€ laskuja perään???

      Nyt kuitenkin herää kysymys: Mistä me oltaisiin voitu tietää tästä mahdollisuudesta? En joka päivä googlaile sanalla "golf 1.6 nox anturi" ja järkevää olisikin, että VW huoltoja tekevät ihmiset saisivat tietää ton VW:ltä. No, mun auto ollut juuri noissa huolloissa, eikä kukaan ole mitään sanonut ... !!! Ja tietysti alan kaivamaan tätä juttua, vasta kun se anturi hajoaa eli 6v tämän jälkeen.

      Kävin äsken VW:n huollossa, selitin huollon asiakaspalvelijalle tilanteen ja näytin paperit jossa lukee asia englanniksi. Asiakaspalvelija huutaa ja naureskelee minulle "ymmärrät väärin lukemasi" ja sanoo ottavansa auton mielellään maksulliseen huoltoon ja sitten sanoo keskustelun olevan tylysti ohi. Onpas tullut kyseiseltä konsernilta paljon paskaa viallisten osien ja kaiken maailman salailun suhteen... Mitä seuraavaks??? Ja kaikista firman virheistä maksaa asiakas ja saa vielä vittuilut kaupan päälle.

      Kannattaa tarkistaa, onko teidän anturissa -A tai -C loppuinen koodi, jos on vanhempi kuin viikko 41/2004. Siinä tapauksessa se on viallinen ja sanoivat mulle että saa soittaa ja valittaa numeroon: 010 5332 910 . Mielestäni todella törkeää VW:ltä ja olisi pitänyt huollon yhteydessä asiakkaalle ilmottaa ja vaihtaa!!!!!

    • voihan_trolli

      Ebay. alkaen 60e.

    • VWt-ei-kestä

      Museoauto jo - paalaten vaan

    • voihan_trolli

      Taas selvisi nopsasti. Selvitysprosenntti kasvaa.

    • kokenutmoisen

      Joo tuosta kalliista lambdasta & anturiboxista oli aikanaan takaisinkutsu Euroopan monissa maissa ja ainakin Englannissa. Omasta FSI:stä se poksahti n. 100tkm ajettuna ja menin merkkihuoltoon valittamaan ja vetosin Englannin takaisinkutsuun. Takaisinkutsu oli Suomessa kampanja/tarkastus josta oli merkkihuollossa liimattu takapyöräkoteloon tarra. Lodja oli ollut tarkastettaessa ehjä... Kolmen-neljän puhelinkeskustelun jälkeen Metro-Auto päätyi sellaiseen ratkaisuun, että silloin lähes 600€ lambda&boxi myytiin minulle n. puoleen hintaan ja vaihdoin sen omassa tallissa itse.

      Muutama muovimutteri irti ja pohjan muovinen peitelevy löysälle. Levyn päällä oli lapiollinen hiekoitushiekkaa ja se oli ikävin osa. Lambda-avain on pakko olla ja se irroitettava lambda on ikävästi alkuper. pakoputkessa yläpuolella ja aukikiertäminen kestää jonkin aikaa...

      Käytettyä ei kannata ostaa sillä se on tod.näk. sökö.

    • humpataan

      Hevonhumppaa ja höpöhöpöjuttua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe