Mitä olette mieltä

asiallisuuskunniaan

Melko harvakseltaan kun näitä Kanarian viestejä luen, otti silmääni jatkuva pistely toisten kyselyitä kohtaan.
Tämä on paljon tietoa antava palsta, varsinkin
monille ensikertalaisille,
ja kun matka lähenee, voi käydä kertaamassa asi-
oita.
Ja näinhän sen pitäisikin olla.
Mutta sitten....
Joku kysyy esim. asiallisesti Teneriffan suomalaisesiintyjistä.
Hän on kiinnostunut niistä ja hänellä on oikeus
siihen.
Toinen kysyy ostospaikoista jne.
Ja tämäntapaisiin kysymyksiin vastaavat melkein
aina ensimmäisenä ne, jotka eivät asiasta mitään tiedä,
mutta haluavat kommentoida sanomalla,
miksi sinne menet...tyhmää....pysy kotona.
Eli oma mielipiteeni tällaisista kirjoittajista
on, että olisivat vastaamatta.
Itse en ainakaan vastaa kysymykseen, mistä en mitään tiedä, olen silloin hiljaa.
Miksi palstaa lukevat ne, jotka eivät
tippaakaan ole kiinnostuneita Kanariasta!!!!
Harmittaa asiallisten ihmisten puolesta.

80

3463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mats

      -ja olen tästä kirjoittanutkin. Kysyjälle yleensä aina kysymys tärkeä. Vaikka se jonkun mielestä on hölmö, niin ei sitä tarvitse ruveta pilkkaamaan.
      On täälä kuitenkin aina muutamia provoja, joita tätä lukeville henkilöt on tiedossa, eikä heidän provoihin kannata vastata. Luulen, että nämä provoilijat ovat enimmäkseen nuorukaisia, jotka eivät ole kyläbaaria kauempana käyneet.
      Olen myös sen huomannut, että keskusteluketjuun pukkaa mukaan joku em. häiriköistä ja pyrkii sabotoimaan koko aiheen. Tämä on minusta valitettavaa.

      • don luis

        joka jutun heittää, antaa samalla näytteen hengelahjoistaan.asioita yleistetään kun ei ole ykstyiskohdista perustietoja ja soppaa pitää päästä hämmentämään.no, kestämme tämän vaikka se hiukan pilaa ilmapiiriä.asiaton arvostelu on varma merkki kateudesta.


      • don luis kirjoitti:

        joka jutun heittää, antaa samalla näytteen hengelahjoistaan.asioita yleistetään kun ei ole ykstyiskohdista perustietoja ja soppaa pitää päästä hämmentämään.no, kestämme tämän vaikka se hiukan pilaa ilmapiiriä.asiaton arvostelu on varma merkki kateudesta.

        Aloittajalla, ja teillä ensiksi vastanneilla vakkareilla. Joitakin tuntuu harmittavan se vakituisempien kirjoittajien välille syntynyt kiinteämpi keskusteluyhteys. Siitähän tulee palautetta ajoittain, mikä on kätketty sydämeen (ei siihen joka on jäänyt tiettyihin paikkoihin), mutta kuitenkin. Varmasti se asiallisuuden säilyminen on jokaisen vastuulla, tällä tarkoitan ensisijaisesti Sotista, joka potkii tässä parastaikaa itseään ahterille ja lupaa käyttäytyä kunnolla.


    • sitä en tajua

      samoja asioita kysytään lähes joka päivä. Nytkin on äkkilähtöjä kysytty 3 viikossa, millaiset kelit, onko halpaa, eikö ole, missä on mitäkin, onko mitään jne jne kun niihin olisi vastaus kun viitsii vähän itse. Ja miksi kysytään onko kukaan lähdössä 3.4 tai että tietääkö kukaan onko siinä ja siinä hotelissa fööni? Kun se lukee kun viitsii katsoa ihan paikan esittelystä. Ja parasta että nämä palstan häiriköt mentirat, don luisit, ooket, sotaventot jne tietää nämäkin vaikka eivät mitään voi varmasti tietää sillä kerta vuodessa PDC ei tee kenestäkään niin viisasta että voi kaiken tietää. Ja vähän tuntuu kun heidän juttuja lukee ettei muista enää elistä?
      Ja kun täällä mainitsee muun lomapaikan nimen niin kyllä summerit soi ja ollaan suu ammollaan seriffiä apuun huutamassa. Te olette tehneet tästä palstasta surkean ja ei kun pahenee päivä päivältä.

      • Mentira

        tuli kovat omatunnontuskat kerta olen omalta osaltani ollut palstaa pilaamassa. Pitänee mennä nurkkaan istumaan ja ripotella tuhkaa päälleni.. ja suorittaa muutamia katumusharjoituksia.. *syvä huokaus* Ei kai se auta kun pyytää yp´tä pistämään minut banniin. Lohduttaisiko se sinua ystävä kallis? Olen kuitenkin ihan hyväsydäminen täti-ihminen enkä halua kenenkään palstaa enkä päivää pilata!

        Mutta hei, nythän on aprillipäivä! Sinähän vain aprillasit ja meitsi meni heti retkuun!! Oishan se pitänyt arvata että kyllä sinä meitsistäkin tykkäät.. tykkääthän???


      • masa10
        Mentira kirjoitti:

        tuli kovat omatunnontuskat kerta olen omalta osaltani ollut palstaa pilaamassa. Pitänee mennä nurkkaan istumaan ja ripotella tuhkaa päälleni.. ja suorittaa muutamia katumusharjoituksia.. *syvä huokaus* Ei kai se auta kun pyytää yp´tä pistämään minut banniin. Lohduttaisiko se sinua ystävä kallis? Olen kuitenkin ihan hyväsydäminen täti-ihminen enkä halua kenenkään palstaa enkä päivää pilata!

        Mutta hei, nythän on aprillipäivä! Sinähän vain aprillasit ja meitsi meni heti retkuun!! Oishan se pitänyt arvata että kyllä sinä meitsistäkin tykkäät.. tykkääthän???

        Teistä kaikista.
        Itse olen saanut paljon hyviä vinkkejä tältä palstalta. Vaikka sitä on tullut parisenkymmentä kertaa kanarialla käytyä, niin silti aina oppii uutta.
        Olisi hauska tietää, että mistä täällä sitten tulisi puhua ja kuka saa puhua. Voisitko sinä vastata, joka totesit Mentiran edellä palstan menevän huonompaan suuntaan. Vedä sinä jotain mielestäsi oikeita suuntaviivoja ja avaa hyviä keskusteluaiheita. Keskustellaan rakentavasti!
        Terv. masa


      • don luis

        koko elämästäni en ole ollut PDC:ssä kuin vajaan tunnin.siksi en siitä mitään kirjoita.inglesissä sentään n.30 kertaa ja yritän olla avuksi.määritteleppäs tämä häiriköinti niin tiedän miten muutan tarinoitani.surkeus on katsojan silmissä,ellei peräti ihan sinä vieressä.ilokseni kerron kyllä mallorcan kokemuksianikin ,eli muun lomapaikan esiintuominen ei haittaa,vaikka niille onkin omat otsikot.myös manner-espanja aurinkorannoilta on tuttua,saatan kommentoida sieltäkin.aiemmin otin tuon kateuden esiin,voisiko nyt olla siitä kyse.


      • Mentira kirjoitti:

        tuli kovat omatunnontuskat kerta olen omalta osaltani ollut palstaa pilaamassa. Pitänee mennä nurkkaan istumaan ja ripotella tuhkaa päälleni.. ja suorittaa muutamia katumusharjoituksia.. *syvä huokaus* Ei kai se auta kun pyytää yp´tä pistämään minut banniin. Lohduttaisiko se sinua ystävä kallis? Olen kuitenkin ihan hyväsydäminen täti-ihminen enkä halua kenenkään palstaa enkä päivää pilata!

        Mutta hei, nythän on aprillipäivä! Sinähän vain aprillasit ja meitsi meni heti retkuun!! Oishan se pitänyt arvata että kyllä sinä meitsistäkin tykkäät.. tykkääthän???

        Kuten aiemmin olen sanonut, koirat haukkuu (paitsi ei meidän piski enää) ja karavaani kulkee. Matkaa tässä odottelen ja kun katselin ihan normaalin ostokäyttäytyjän tapaan noita äkkilähtöjä, taisin tehdä ihan hyvän valinnan. Eli matkat Kanarian kohteisiin on kyllä myyty tosi hyvin.


      • Mentira
        Sotavento kirjoitti:

        Kuten aiemmin olen sanonut, koirat haukkuu (paitsi ei meidän piski enää) ja karavaani kulkee. Matkaa tässä odottelen ja kun katselin ihan normaalin ostokäyttäytyjän tapaan noita äkkilähtöjä, taisin tehdä ihan hyvän valinnan. Eli matkat Kanarian kohteisiin on kyllä myyty tosi hyvin.

        Vaikka tästä turpaansa taas saa, niin uskaltaudun silti taas kysymään hauvan vointia? Toivottavasti hän ei ole kovin huonossa kunnossa!! Ja haluatko paljastaa että suunnilleen milloin ja kuinka pitkäksi aikaa meinaat kadota Kanarialle?

        Ja siitä asiallisuudesta. Noh, kyllähän se on myönnettävä etten aina ole se asiallisin kirjoittaja kun jutut vähän lipsahtelee sinne sun tänne, mutta en kyllä toisaalta harrasta kenenkään dissausta, haukkumista tms. ilkeämielisyyttä. Jos jostain asiasta mulla on kokemusta tai ainakin luulisin tietäväni jotain faktaakin, niin tokihan silloin ihan vakavissani vastaan kysyjälle, mutta sekin näköjään jaksaa ärsyttää joitain henkilöitä. Auttaskohan se jos vaihtais nimmaria? Epäilen..


      • Mentira kirjoitti:

        Vaikka tästä turpaansa taas saa, niin uskaltaudun silti taas kysymään hauvan vointia? Toivottavasti hän ei ole kovin huonossa kunnossa!! Ja haluatko paljastaa että suunnilleen milloin ja kuinka pitkäksi aikaa meinaat kadota Kanarialle?

        Ja siitä asiallisuudesta. Noh, kyllähän se on myönnettävä etten aina ole se asiallisin kirjoittaja kun jutut vähän lipsahtelee sinne sun tänne, mutta en kyllä toisaalta harrasta kenenkään dissausta, haukkumista tms. ilkeämielisyyttä. Jos jostain asiasta mulla on kokemusta tai ainakin luulisin tietäväni jotain faktaakin, niin tokihan silloin ihan vakavissani vastaan kysyjälle, mutta sekin näköjään jaksaa ärsyttää joitain henkilöitä. Auttaskohan se jos vaihtais nimmaria? Epäilen..

        Tuossa pääsiäisen tietämissä pakenen arkea hetkeksi. Ja haukku voi olosuhteisiin nähden hyvin, mutta oireellista on se, että se ihan oikeasti on lakannut haukkumasta...

        Ihan vakavasti, viittaa "kintaalla päivän peliin" noille provoille. Sinulla on valtava tietämys ja kiva tapa kirjoittaa. Anna palaa vaan. Moni odottaa kirjoituksiasi, kuten ollaan saatu lukea. Käännetään poskea, turpaan tulee taas varmaan Sotiksellekin. Mutta mitäs noista...


      • asiallisuuskunniaan

        Nimimerkki -sitä en tajua-,
        kerro viisaana ihmisenä, mitä tekisimme
        tällä palstalla, jos mitään uutta ei saisi
        kirjoittaa.
        Aina vaan pitäisi arkistosta hakea vastaus
        mieltä askarruttavaan asiaan.
        Voin kyllä sanoa, että sillä periaatteella
        palstan toiminta hiipuisi hiljakseen.
        Tuskin edes on olemassakaan enää mitään uutta,
        mistä ei joskus joku ole kysynyt ja kirjoittanut.
        Ja ajattele vanhempia ihmisiä, jotka eivät
        ole saaneet minkäänlaista koulutusta tietokoneen
        käyttöön, tuskin he kaikki osaisivatkaan etsiä
        vanhoja asioita arkiston kätköistä.
        Jatkakaa samaan malliin Sotavento, Mentira, don
        luis ja muut.
        Kiva lukea tekstejänne ja joskus olisi mukava
        heittää omia mokiakin kirjoitustenne sekaan.
        Ja voin sanoa esimerkiksi masa 10:lle,
        että tulostettuani antamasi bussiaikataulut ja
        pysäkit edelliselle Inglesin matkalle,
        olin kuin vanha tekijä bussien käytössä.
        Ilman noita hukassa olisin ollut!


      • annabolena
        Sotavento kirjoitti:

        Tuossa pääsiäisen tietämissä pakenen arkea hetkeksi. Ja haukku voi olosuhteisiin nähden hyvin, mutta oireellista on se, että se ihan oikeasti on lakannut haukkumasta...

        Ihan vakavasti, viittaa "kintaalla päivän peliin" noille provoille. Sinulla on valtava tietämys ja kiva tapa kirjoittaa. Anna palaa vaan. Moni odottaa kirjoituksiasi, kuten ollaan saatu lukea. Käännetään poskea, turpaan tulee taas varmaan Sotiksellekin. Mutta mitäs noista...

        ..älä koskaan ikinää muutu, pysy aina sellaisena kuin oot...vai mitenkäs ne vanhan laulun sanat menikään.. Sotis, Mentira, Masa10, donluis,senjorita, ookkekara ja muut ihanat, aikuiset Kanarian ystävät; ei muuta kuin nokka pystyyn ja uusia kivoja juttuja kirjoittamaan!
        Minä ainakin henk.koht. nautin jutuistanne, välillä asiallisista ja välillä "höpöhöpöistä"ja monta hyvää vinkkiä olen seuraavaa matkaa ajatellen teiltä saanut! Eihän välitetä pahansuovista ihmisistä, ihmetellään yhdessä, mitä he täällä Kanarian sivuilla tekevät...


      • annabolena kirjoitti:

        ..älä koskaan ikinää muutu, pysy aina sellaisena kuin oot...vai mitenkäs ne vanhan laulun sanat menikään.. Sotis, Mentira, Masa10, donluis,senjorita, ookkekara ja muut ihanat, aikuiset Kanarian ystävät; ei muuta kuin nokka pystyyn ja uusia kivoja juttuja kirjoittamaan!
        Minä ainakin henk.koht. nautin jutuistanne, välillä asiallisista ja välillä "höpöhöpöistä"ja monta hyvää vinkkiä olen seuraavaa matkaa ajatellen teiltä saanut! Eihän välitetä pahansuovista ihmisistä, ihmetellään yhdessä, mitä he täällä Kanarian sivuilla tekevät...

        Näin virtuaalisesti. Sotis on keitetty aika monessa liemessä, enkä jaksa noista jutuista piitata. Mutta sinulle, annabolena, tosiaan kiitos mukavasta viestistä!
        Terkuin Sotis


      • asiallisuuskunniaan kirjoitti:

        Nimimerkki -sitä en tajua-,
        kerro viisaana ihmisenä, mitä tekisimme
        tällä palstalla, jos mitään uutta ei saisi
        kirjoittaa.
        Aina vaan pitäisi arkistosta hakea vastaus
        mieltä askarruttavaan asiaan.
        Voin kyllä sanoa, että sillä periaatteella
        palstan toiminta hiipuisi hiljakseen.
        Tuskin edes on olemassakaan enää mitään uutta,
        mistä ei joskus joku ole kysynyt ja kirjoittanut.
        Ja ajattele vanhempia ihmisiä, jotka eivät
        ole saaneet minkäänlaista koulutusta tietokoneen
        käyttöön, tuskin he kaikki osaisivatkaan etsiä
        vanhoja asioita arkiston kätköistä.
        Jatkakaa samaan malliin Sotavento, Mentira, don
        luis ja muut.
        Kiva lukea tekstejänne ja joskus olisi mukava
        heittää omia mokiakin kirjoitustenne sekaan.
        Ja voin sanoa esimerkiksi masa 10:lle,
        että tulostettuani antamasi bussiaikataulut ja
        pysäkit edelliselle Inglesin matkalle,
        olin kuin vanha tekijä bussien käytössä.
        Ilman noita hukassa olisin ollut!

        Matkustan yksinäni Las Palmasiin lähiaikoina ja saatan poiketa Inglesissä, joten tulostinpa minäkin sen masa10:n aikataulun. Ingles on tuttu paikka, mutta haluan kyllä yksin liikkuvana tietää tarkkaan nuo kuviot.


      • Mentira
        Sotavento kirjoitti:

        Näin virtuaalisesti. Sotis on keitetty aika monessa liemessä, enkä jaksa noista jutuista piitata. Mutta sinulle, annabolena, tosiaan kiitos mukavasta viestistä!
        Terkuin Sotis

        teille mukaville kirjoittajille joiden kirjoituksia on ollut ilo lukea ja monen kanssahan on pari sanaa "keskenään" vaihdettukin.. vaikka se taitaakin olla synneistä suurin tällä palstalla. Mutta pitäähän niitä jotain paheitakin ihmisellä olla.. eikö!?!

        Meitä on moneksi, niin kuin myös mielipiteitä ja kiinnostuksen kohteitakin oli sitten kyseessä Kanaria tai joku muu elämän alue. Erilaisuus on rikkautta ja mielipiteiden, kokemusten vaihto mielenkiintoista niin kauan kun siitä ei kehitetä rähäkkää tai aleta vastapuolta dissaamaan. Eri mieltä saa ja pitääkin olla, mutta riitely ja typerä nokittelu on mielestäni todella turhaa eikä se johda mihinkään hyvään. Emme me kaikki voi tykätä samoista asioista ja HYVÄ niin!!

        Tästä olen kirjoittanut joskus aikaisemminkin, mutta vielä kerran on pakko kysyä että mikä ihmeen sisäpiiri tai kuppikuntaisuus? Kai minä olen sitten niin tyhmä kun en vieläkään huomaa täällä mitään klikkejä tai rinkejä. Kun muutamia kuukausia sitten löysin tämän palstan, en tiennyt tästä yhtään mitään. En tiennyt mitä täällä on kirjoitettu ja millä tyylillä, enkä varmasti tunnistanut yhtään nimimerkkiä tai nimimerkitöntä että onko kyseessä satunnainen kirjoittaja tai jo vuosia palstalla pyörinyt ihminen. Minä rupesin vaan höpöttelemään omiani siitä innostuneena että OSASIN kirjoittaa nettiin ja vieläpä itseäni kiinnostavasta aiheesta!
        Ja kas, kukaan ei tullut minua uppo-outoa nimimerkkiä täältä pois häätämään tai alkanut ilkeilemään, vaan hyvin pian huomasin täällä olevan paitsi Kanariasta kiinnostuneita nimimerkkejä, niin myös hyvin mukavia ja ystävällisiä IHMISIÄ.
        Tässä kuukausien aikana on täällä usein pyörineet nimimerkit jääneet mieleen tietenkin paremmin kuin satunnaiset kävijät, mutta kaikkien kanssa haluan vaihtaa Kanarian(-kin) kuulumisia ja kokemuksia ihan samalla lailla oli sitten kyseessä "vakkari" tai ei! Enkä taatusti tule "sisäpiirin jäsenkirjaa" kyselemään kun eihän minulla itsellänikään sitä ole!!! :))


      • vilperi57
        Mentira kirjoitti:

        teille mukaville kirjoittajille joiden kirjoituksia on ollut ilo lukea ja monen kanssahan on pari sanaa "keskenään" vaihdettukin.. vaikka se taitaakin olla synneistä suurin tällä palstalla. Mutta pitäähän niitä jotain paheitakin ihmisellä olla.. eikö!?!

        Meitä on moneksi, niin kuin myös mielipiteitä ja kiinnostuksen kohteitakin oli sitten kyseessä Kanaria tai joku muu elämän alue. Erilaisuus on rikkautta ja mielipiteiden, kokemusten vaihto mielenkiintoista niin kauan kun siitä ei kehitetä rähäkkää tai aleta vastapuolta dissaamaan. Eri mieltä saa ja pitääkin olla, mutta riitely ja typerä nokittelu on mielestäni todella turhaa eikä se johda mihinkään hyvään. Emme me kaikki voi tykätä samoista asioista ja HYVÄ niin!!

        Tästä olen kirjoittanut joskus aikaisemminkin, mutta vielä kerran on pakko kysyä että mikä ihmeen sisäpiiri tai kuppikuntaisuus? Kai minä olen sitten niin tyhmä kun en vieläkään huomaa täällä mitään klikkejä tai rinkejä. Kun muutamia kuukausia sitten löysin tämän palstan, en tiennyt tästä yhtään mitään. En tiennyt mitä täällä on kirjoitettu ja millä tyylillä, enkä varmasti tunnistanut yhtään nimimerkkiä tai nimimerkitöntä että onko kyseessä satunnainen kirjoittaja tai jo vuosia palstalla pyörinyt ihminen. Minä rupesin vaan höpöttelemään omiani siitä innostuneena että OSASIN kirjoittaa nettiin ja vieläpä itseäni kiinnostavasta aiheesta!
        Ja kas, kukaan ei tullut minua uppo-outoa nimimerkkiä täältä pois häätämään tai alkanut ilkeilemään, vaan hyvin pian huomasin täällä olevan paitsi Kanariasta kiinnostuneita nimimerkkejä, niin myös hyvin mukavia ja ystävällisiä IHMISIÄ.
        Tässä kuukausien aikana on täällä usein pyörineet nimimerkit jääneet mieleen tietenkin paremmin kuin satunnaiset kävijät, mutta kaikkien kanssa haluan vaihtaa Kanarian(-kin) kuulumisia ja kokemuksia ihan samalla lailla oli sitten kyseessä "vakkari" tai ei! Enkä taatusti tule "sisäpiirin jäsenkirjaa" kyselemään kun eihän minulla itsellänikään sitä ole!!! :))

        Eri foorumeilla olen kirjoitellut muutaman vuoden ja se pitää kyllä paikkansa että niissä tutustuu eri ihmisiin joko nimimerkeillä tai jopa ihan henkilökohtaisestikin. Joidenkin immeisten kanssa ne kemiat vaan jotenkin loksahtavat kohdilleen esim. yhtäläisten harrastuksien vuoksi ja siksi jonkun verran vierastankin tätä Suomi 24:sta koska täällä voi todellakin roiskia jostain puskasta mitä tahansa soopaa jollaista ilmiötä on vähemmän noissa rekisteröitymistä vaativilla foorumeilla.
        Jo pelkästään se vakituisesti samalla nimimerkillä kirjoittaminen vaatii jonkinlaista itsekuria säilyttääkseen nimimerkin uskottavuuden.
        Määrätyillä foorumeilla meikäläinenkin on aika tunnettu persoona ja paljonkaan ei tarvi googlettaa niin minut tai nickini Vilperi johdannaisineen löytyy. Mun kantani on aina ollut se että jos ei uskalla kirjoittaa muuten kuin jonkun puskan takaa, niin näille kirjoituksille ei myös tarvitse antaa minkäänlaista painoarvoa!!
        Lasken hyväksi käytökseksi näiden muutamien tälläkin sivustolla kirjoittavien rekisteröityneiden nickien tavan vastata eri kysymyksiin joista tietoakin näyttää löytyvän ja samaan pyrin itsekin. Noi provoilijat sais kyllä häippästä vaikka sinne thaikkulandiaan, koska sieltä ei pahemmin järjen ääntä näytä löytyvän.
        Tän sivuston pitäisi käsitellä Kanarian saaria, mutta jos melkein puolet teksteistä on pelkästään provoiluja saaria vastaan, niin jotain vikaa on joko sivustossa tai ylläpitäjän valvonnassa.
        Tietty kriittisyys on aina paikallaan, mutta senkin voi esittää paljon fiksummin kuin monet täällä kirjoittavista sen tekevät.
        T. Vilperi (reilun viikon päästä Granilta sitten vastailen)


      • don luis
        vilperi57 kirjoitti:

        Eri foorumeilla olen kirjoitellut muutaman vuoden ja se pitää kyllä paikkansa että niissä tutustuu eri ihmisiin joko nimimerkeillä tai jopa ihan henkilökohtaisestikin. Joidenkin immeisten kanssa ne kemiat vaan jotenkin loksahtavat kohdilleen esim. yhtäläisten harrastuksien vuoksi ja siksi jonkun verran vierastankin tätä Suomi 24:sta koska täällä voi todellakin roiskia jostain puskasta mitä tahansa soopaa jollaista ilmiötä on vähemmän noissa rekisteröitymistä vaativilla foorumeilla.
        Jo pelkästään se vakituisesti samalla nimimerkillä kirjoittaminen vaatii jonkinlaista itsekuria säilyttääkseen nimimerkin uskottavuuden.
        Määrätyillä foorumeilla meikäläinenkin on aika tunnettu persoona ja paljonkaan ei tarvi googlettaa niin minut tai nickini Vilperi johdannaisineen löytyy. Mun kantani on aina ollut se että jos ei uskalla kirjoittaa muuten kuin jonkun puskan takaa, niin näille kirjoituksille ei myös tarvitse antaa minkäänlaista painoarvoa!!
        Lasken hyväksi käytökseksi näiden muutamien tälläkin sivustolla kirjoittavien rekisteröityneiden nickien tavan vastata eri kysymyksiin joista tietoakin näyttää löytyvän ja samaan pyrin itsekin. Noi provoilijat sais kyllä häippästä vaikka sinne thaikkulandiaan, koska sieltä ei pahemmin järjen ääntä näytä löytyvän.
        Tän sivuston pitäisi käsitellä Kanarian saaria, mutta jos melkein puolet teksteistä on pelkästään provoiluja saaria vastaan, niin jotain vikaa on joko sivustossa tai ylläpitäjän valvonnassa.
        Tietty kriittisyys on aina paikallaan, mutta senkin voi esittää paljon fiksummin kuin monet täällä kirjoittavista sen tekevät.
        T. Vilperi (reilun viikon päästä Granilta sitten vastailen)

        rekisteröityminen tai sen tekemättä jättäminen ole asiallisuuden tae.


      • vilperi57
        don luis kirjoitti:

        rekisteröityminen tai sen tekemättä jättäminen ole asiallisuuden tae.

        Eihän se mikään tae ole, mutta esim. sinun käyttämäsi tyyli että tuo julki mielipiteensä saman nickin kautta on jo paljon parempaa kuin näiden jotain suurinpiirtein "hv" ihmisten vastaukset.
        Ainahan sekaan mahtuu ilkikurisiakin ja toisinaan humoristejakin viestejä jopa vakikirjoittajienkin taholta, mutta nehän ovat eri foorumeiden suola sen sokerin lisäksi. Täällä ei tule sillä tavalla ehkä näitä läheistuttavuuksia tämän palstan rajoittuneisuudesta johtuen, mutta varmaan tietoa saa eri henkilöiltä joilla kuitenkin on vuosien kokemus Kanarian saarista.
        Nuo provoilijat vain pilaavat useimmiten hyvänkin kysymyksen vastaushalukkuuden heti kättelyssä. Ja mitä olen joskus toisella osiolla huomauttanut asiasta, niin tyylinä on ollut poistaa koko viestiketju joten sen provon ansiosta koko hyvin aloitettu ketju häipyy bittiavaruuteen. :(
        Esim. noissa PHP formaateissa avatuissa ketjuissa (joita löytyy joka lähtöön) se rekisteröinti luo jonkunlaisen turvallisuuden tunteen koska samoilla nickeillä kirjoitellaan ja joskus voidaan heittää jotain yksäriäkin keskenämme ja sitä kautta tulee hyviä uusia tuttavuuksia jotka jopa lopulta johtavat tapaamisiin saman harrastuspiirin omaavien henkilöiden kesken.
        Samoin noilla foorumeilla voidaan liittää valokuvia joukkoon selventämään jotain asiaa. Esim. jonkun hyvän ruokapaikan osoite on helppoa ilmoittaa kartan avulla johon olet sen merkinnyt.
        Mutta meitä on moneksi ja ainakin tällä foorumilla provoilu puskien takaa näyttää olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus joten kait tähän on tyytyminen!! :(


    • ei ymmärrä

      miten ne joiden mielestä kanarian saaret on niiin vastenmielinen matkailukohde, jaksavat olla tällä palstalla päivästä toiseen????
      Ei voi olla muuta vaihtoehtoa kuin kateus, ja se ettei nämä tyypit tosiasiassa mitään muuta haluaisi kuin päästä kanarian matkalle.
      Otan osaa, minä olen kaksi kertaa ollut kanarian matkalla tänä talvena.

      • samat

        tyypit taitavat pyörivät kaikilla matkailusivuilla. Ainakin täysin samaa tyyliä löytyy esim. Thaimaa-palstalla. Joko kateutta tai lapsellista kiusantekoa.


      • uskon nöin
        samat kirjoitti:

        tyypit taitavat pyörivät kaikilla matkailusivuilla. Ainakin täysin samaa tyyliä löytyy esim. Thaimaa-palstalla. Joko kateutta tai lapsellista kiusantekoa.

        ollaan liian tosissaan ja liian vakavalla mielellä liikkeellä. Missä lukee ettei saa myös antaa negatiivistä tietoa ja jopa joskus ihan oikeaakin tietoa esim.säästä. Heti ollaan haukkumassa jne vaikka sekin on ihan sopivaa kun tämä on foorumi jossa saa nyt antaa mitä palautetta haluaa. Minulla on yksi sana ja se on sisäsiittoinen ja täällä sitä esiintyy ja luullaan että kaikkien matkojen napa on Kanaria ja sitä ei missään tapauksessa ole.


      • miss ellie
        uskon nöin kirjoitti:

        ollaan liian tosissaan ja liian vakavalla mielellä liikkeellä. Missä lukee ettei saa myös antaa negatiivistä tietoa ja jopa joskus ihan oikeaakin tietoa esim.säästä. Heti ollaan haukkumassa jne vaikka sekin on ihan sopivaa kun tämä on foorumi jossa saa nyt antaa mitä palautetta haluaa. Minulla on yksi sana ja se on sisäsiittoinen ja täällä sitä esiintyy ja luullaan että kaikkien matkojen napa on Kanaria ja sitä ei missään tapauksessa ole.

        Yhdet tietyt henkilöt tällä palstalla viestittelevät keskenään ja kun "rinkiin" kuulumaton esittää ASIALLISEN kysymyksen siihen vastataan epäasiallisesti koko porukalla ja... Olen myös Kanarialla kävijä ja haluaisin asiallista tietoa. Mutta kiitos olen saanut myös asiallisia vastauksia kysymyksiini muilta palstalla vierailijoilta : )


      • don luis
        miss ellie kirjoitti:

        Yhdet tietyt henkilöt tällä palstalla viestittelevät keskenään ja kun "rinkiin" kuulumaton esittää ASIALLISEN kysymyksen siihen vastataan epäasiallisesti koko porukalla ja... Olen myös Kanarialla kävijä ja haluaisin asiallista tietoa. Mutta kiitos olen saanut myös asiallisia vastauksia kysymyksiini muilta palstalla vierailijoilta : )

        yritän aina vastata asiallisesti mikäli kysymyskin on sitä.


      • näin se on
        miss ellie kirjoitti:

        Yhdet tietyt henkilöt tällä palstalla viestittelevät keskenään ja kun "rinkiin" kuulumaton esittää ASIALLISEN kysymyksen siihen vastataan epäasiallisesti koko porukalla ja... Olen myös Kanarialla kävijä ja haluaisin asiallista tietoa. Mutta kiitos olen saanut myös asiallisia vastauksia kysymyksiini muilta palstalla vierailijoilta : )

        näistä häiriköistä eli asiantuntijoista pistoksen rinnassaan. Kaikki ei halua eikä edes kaipaa teidän neuvoja siitä miten hyviä te olette ja ainutlaatuisia näissä asioissa. Ja tuo terrori mitä keskenään teette julkisella palstalla on minusta törkeää ja alarvoista ja vain heikentää palstan uskottavuutta ja ruokkii provoja kun te ärsytätte monia. Soitelkaa, meilatkaa,kirjoitelkaa kortteja, mese jne jne mutta lopettakaa tämä mitä teette joka päivä.


      • ja vielä hih!
        näin se on kirjoitti:

        näistä häiriköistä eli asiantuntijoista pistoksen rinnassaan. Kaikki ei halua eikä edes kaipaa teidän neuvoja siitä miten hyviä te olette ja ainutlaatuisia näissä asioissa. Ja tuo terrori mitä keskenään teette julkisella palstalla on minusta törkeää ja alarvoista ja vain heikentää palstan uskottavuutta ja ruokkii provoja kun te ärsytätte monia. Soitelkaa, meilatkaa,kirjoitelkaa kortteja, mese jne jne mutta lopettakaa tämä mitä teette joka päivä.

        Onko se siis vakkareiden vika että provoja ilmestyy? Aikamoisen kaukaa haettua varsinkin kun melkein kaikilla Suomi24 sivustoilla on provoilua ja paljon pahempaa kuin täällä.
        Kertokaa kuka häiriköi, miten häiriköi ja antaa neuvoja niille kuka niitä ei kaipaa tai kysy? Kuka on kehunut olevansa hyvä ja ainutlaatuinen?
        Taitaa kateus taas nostaa rumaa päätään!


      • Kerro,
        miss ellie kirjoitti:

        Yhdet tietyt henkilöt tällä palstalla viestittelevät keskenään ja kun "rinkiin" kuulumaton esittää ASIALLISEN kysymyksen siihen vastataan epäasiallisesti koko porukalla ja... Olen myös Kanarialla kävijä ja haluaisin asiallista tietoa. Mutta kiitos olen saanut myös asiallisia vastauksia kysymyksiini muilta palstalla vierailijoilta : )

        mihin kysymykseen olet saanut epäasiallisen vastauksen ja keneltä?


      • v*ttu
        ja vielä hih! kirjoitti:

        Onko se siis vakkareiden vika että provoja ilmestyy? Aikamoisen kaukaa haettua varsinkin kun melkein kaikilla Suomi24 sivustoilla on provoilua ja paljon pahempaa kuin täällä.
        Kertokaa kuka häiriköi, miten häiriköi ja antaa neuvoja niille kuka niitä ei kaipaa tai kysy? Kuka on kehunut olevansa hyvä ja ainutlaatuinen?
        Taitaa kateus taas nostaa rumaa päätään!

        teitä yksinnaurajia ja kaiken tietäviä vakkareita, joista yksi olet sinäkin, muttet just nyt "viitsinyt" laittaa nimmariasi.

        Kateuskorti vedetään esiin, kun ei ole muuta sanottavaa. Ja teillä ei lähiaikoina ole ollut juuri sanottavaa. Sitten laitetaan näitä hyväämatkaakiitoskiitosviedäänköterveisiäsotismentiseipilvenhattaraa- viestejä. Kai teillä on keskinäisiin höpinöihinne omatkin kanavanne? Kirjeet? Sähköpostit? Puhelimet?

        Joo joo, mekin matkustellaan usein ja mm. Kanarialla, mutta tämä kuppikuntaisuus tällä palstalla on murskaavan yliampuvaa. Kun tulee seuraava kysely (tai jotain), olisiko liian paljon pyydetty, jos näistä supertietäjistä kukaan ei rientäisi "avuksi" vaan malttaisi pitää suunsa ja näppäimistönsä ja antaisi keskustelun rullata vapaasti? Koska teidän "keskustelut" ovat keskinäisen kehun -kerhoja. Edes kerran? Please....


      • v*ttu kirjoitti:

        teitä yksinnaurajia ja kaiken tietäviä vakkareita, joista yksi olet sinäkin, muttet just nyt "viitsinyt" laittaa nimmariasi.

        Kateuskorti vedetään esiin, kun ei ole muuta sanottavaa. Ja teillä ei lähiaikoina ole ollut juuri sanottavaa. Sitten laitetaan näitä hyväämatkaakiitoskiitosviedäänköterveisiäsotismentiseipilvenhattaraa- viestejä. Kai teillä on keskinäisiin höpinöihinne omatkin kanavanne? Kirjeet? Sähköpostit? Puhelimet?

        Joo joo, mekin matkustellaan usein ja mm. Kanarialla, mutta tämä kuppikuntaisuus tällä palstalla on murskaavan yliampuvaa. Kun tulee seuraava kysely (tai jotain), olisiko liian paljon pyydetty, jos näistä supertietäjistä kukaan ei rientäisi "avuksi" vaan malttaisi pitää suunsa ja näppäimistönsä ja antaisi keskustelun rullata vapaasti? Koska teidän "keskustelut" ovat keskinäisen kehun -kerhoja. Edes kerran? Please....

        Ensinnäkin eksoottinen nimimerkki sinulla, kuka sitten oletkin. Mutta et ainakaan kirjoita rekattuna tai vakiintuneella nimimerkillä. Ne sinua ärsyttävät vakkarit esiintyvät aina reilusti omilla tunnuksillaan, eivätkä ammu puskan takaa.
        Vakituisempien kirjoittajien välille syntyy monella muullakin palstalla, joita seurailen, selvästi kiinteämpi yhteys. Eikä nämä hyvän loman toivotukset mielestäni mitenkään sodi palstan sääntöjä tai henkeä vastaan. Mutta sallin sinulle sen ilon, että saat haukkua rekattuja ja muuten tunnettuja nimimerkkejä. Siis nimenomaan raukkamaisesti puskan takaa.
        Sotista saa tykittää ihan vapaasti, mutta säästä muut.


      • don luis
        v*ttu kirjoitti:

        teitä yksinnaurajia ja kaiken tietäviä vakkareita, joista yksi olet sinäkin, muttet just nyt "viitsinyt" laittaa nimmariasi.

        Kateuskorti vedetään esiin, kun ei ole muuta sanottavaa. Ja teillä ei lähiaikoina ole ollut juuri sanottavaa. Sitten laitetaan näitä hyväämatkaakiitoskiitosviedäänköterveisiäsotismentiseipilvenhattaraa- viestejä. Kai teillä on keskinäisiin höpinöihinne omatkin kanavanne? Kirjeet? Sähköpostit? Puhelimet?

        Joo joo, mekin matkustellaan usein ja mm. Kanarialla, mutta tämä kuppikuntaisuus tällä palstalla on murskaavan yliampuvaa. Kun tulee seuraava kysely (tai jotain), olisiko liian paljon pyydetty, jos näistä supertietäjistä kukaan ei rientäisi "avuksi" vaan malttaisi pitää suunsa ja näppäimistönsä ja antaisi keskustelun rullata vapaasti? Koska teidän "keskustelut" ovat keskinäisen kehun -kerhoja. Edes kerran? Please....

        onko se sinun käsitys vapaasta keskustelusta.keitä olen kehunut?jos et voi vastustaa niin liity.


      • Juustossa löytyy
        uskon nöin kirjoitti:

        ollaan liian tosissaan ja liian vakavalla mielellä liikkeellä. Missä lukee ettei saa myös antaa negatiivistä tietoa ja jopa joskus ihan oikeaakin tietoa esim.säästä. Heti ollaan haukkumassa jne vaikka sekin on ihan sopivaa kun tämä on foorumi jossa saa nyt antaa mitä palautetta haluaa. Minulla on yksi sana ja se on sisäsiittoinen ja täällä sitä esiintyy ja luullaan että kaikkien matkojen napa on Kanaria ja sitä ei missään tapauksessa ole.

        "Uskon nöin" sanoo:
        "luullaan että kaikkien matkojen napa on Kanaria ja sitä ei missään tapauksessa ole."
        No Kanariapalstalla keskustellaan Kanariasta ja jossain muualla jostain muusta. Nimimerkin käyttötavasta päätellen olet se henkilö joka jokapäivä seuraa Kanarian lämpötiloja ja ilmoittelee että kuinkas kylmää siellä taas on, ei kannata lähteä. Kalloosi ei vaan mahdu että monet eivät pidä yli 25 asteen lämpötiloista ja siksi valitsevat Kanarian leppeän ilmaston. Itse olen ihastunut Malesiaan, mutta mieleenikään ei tulisi tulla Kanariapalstalle asiaa huutamaan (köyhät! jne.), vaan ylistän sitä omalla palstallaan´. Maailmasta löytyy monta muutakin huippupaikkaa, mutta Kanaria on omasta mielestäni loistava lyhyen lentomatkansa ansiosta (on muitakin syitä).
        Miksi muuten usein mainitaan Kanariasta puhuttaessa (negatiiviseen sävyyn) "Sikajuhlat"? En ole moisissa päässyt käymään (olen käynyt Kanarialla vasta 2000-luvulla), niitä ei varmaan järjestetä enää? Vois olla ihan hauskaakin...:-)


      • Juustossa löytyy kirjoitti:

        "Uskon nöin" sanoo:
        "luullaan että kaikkien matkojen napa on Kanaria ja sitä ei missään tapauksessa ole."
        No Kanariapalstalla keskustellaan Kanariasta ja jossain muualla jostain muusta. Nimimerkin käyttötavasta päätellen olet se henkilö joka jokapäivä seuraa Kanarian lämpötiloja ja ilmoittelee että kuinkas kylmää siellä taas on, ei kannata lähteä. Kalloosi ei vaan mahdu että monet eivät pidä yli 25 asteen lämpötiloista ja siksi valitsevat Kanarian leppeän ilmaston. Itse olen ihastunut Malesiaan, mutta mieleenikään ei tulisi tulla Kanariapalstalle asiaa huutamaan (köyhät! jne.), vaan ylistän sitä omalla palstallaan´. Maailmasta löytyy monta muutakin huippupaikkaa, mutta Kanaria on omasta mielestäni loistava lyhyen lentomatkansa ansiosta (on muitakin syitä).
        Miksi muuten usein mainitaan Kanariasta puhuttaessa (negatiiviseen sävyyn) "Sikajuhlat"? En ole moisissa päässyt käymään (olen käynyt Kanarialla vasta 2000-luvulla), niitä ei varmaan järjestetä enää? Vois olla ihan hauskaakin...:-)

        Mulla on meidän Porin mökillä keräilykappaleena HS-kuukausiliitteen numero vuodelta muistaakseni
        -85. Siinä suosikkitoimittajani Esa Kero teki huumoripitoisen jutun matkastaan Inglesiin ja kertoi mm. juuri noista sikajuhlista. En muista sanatarkasti, mutta meininki oli ollut semmosella rullaati-rullaati -tasolla. Sapuskaa riitti ja viiniä sai kuulemma lipittää niin paljon, kuin ilkesi. Paluumatkalla Inglesiin oli valittu Miss sika, joku tanskalainen daami, joka oli vetänyt viskiä suoraan pullosta. Siitä oli kuvakin lehdessä.
        Se juttu oli oikeasti todella hauska ja jos joskus mökkikaudella (harvoin) oikein hatuttaa, kaivan keräilykappaleeni piironginlaatikosta esiin ja jo vain on Sotiksella hymy huulilla.

        Eipä ole sikajuhlista omaa kokemusta meilläkään, ylipäätään on kartettu noita joukkotapahtumia, vaikka uskon niiden olevan monelle ihan myönteinen kokemus. Kai noita vastaavia on edelleen, eri toimistoilla omansa. Ja tietysti sitten kansainväliset retket erikseen.


      • Täällä ollaan
        Sotavento kirjoitti:

        Mulla on meidän Porin mökillä keräilykappaleena HS-kuukausiliitteen numero vuodelta muistaakseni
        -85. Siinä suosikkitoimittajani Esa Kero teki huumoripitoisen jutun matkastaan Inglesiin ja kertoi mm. juuri noista sikajuhlista. En muista sanatarkasti, mutta meininki oli ollut semmosella rullaati-rullaati -tasolla. Sapuskaa riitti ja viiniä sai kuulemma lipittää niin paljon, kuin ilkesi. Paluumatkalla Inglesiin oli valittu Miss sika, joku tanskalainen daami, joka oli vetänyt viskiä suoraan pullosta. Siitä oli kuvakin lehdessä.
        Se juttu oli oikeasti todella hauska ja jos joskus mökkikaudella (harvoin) oikein hatuttaa, kaivan keräilykappaleeni piironginlaatikosta esiin ja jo vain on Sotiksella hymy huulilla.

        Eipä ole sikajuhlista omaa kokemusta meilläkään, ylipäätään on kartettu noita joukkotapahtumia, vaikka uskon niiden olevan monelle ihan myönteinen kokemus. Kai noita vastaavia on edelleen, eri toimistoilla omansa. Ja tietysti sitten kansainväliset retket erikseen.

        Kyllä ns. Porsasjuhlat olivat minusta todella mukava tapahtuma. Täällä Playa del Inglésissä niitä vietettiin San Fernandossa linnamaisessa isossa talossa, joka seisoo vieläkin paikallaan. Nimensä mukaisesti siellä grillattiin kokonainen porsas, josta sai makoisat viipaleet kukin vieras. Viintä sai juoda todellakin niin paljon kuin halusi. Tavallisesti samoilla juhlilla oli useita kansallisuuksia, joiden kesken järjestettiin leikkimielisiä kilpailuja, kuten kuka ensin ehtii tuoda kilpailun vetäjälle viidet rintaliivit ja yhtä monet miesten alushousut! Lopuksi tanssittiin ja hauskaa oli. Menisin vieläkin "sikajuhliin", jos niitä vielä joku järjestää.


      • don luis
        Sotavento kirjoitti:

        Mulla on meidän Porin mökillä keräilykappaleena HS-kuukausiliitteen numero vuodelta muistaakseni
        -85. Siinä suosikkitoimittajani Esa Kero teki huumoripitoisen jutun matkastaan Inglesiin ja kertoi mm. juuri noista sikajuhlista. En muista sanatarkasti, mutta meininki oli ollut semmosella rullaati-rullaati -tasolla. Sapuskaa riitti ja viiniä sai kuulemma lipittää niin paljon, kuin ilkesi. Paluumatkalla Inglesiin oli valittu Miss sika, joku tanskalainen daami, joka oli vetänyt viskiä suoraan pullosta. Siitä oli kuvakin lehdessä.
        Se juttu oli oikeasti todella hauska ja jos joskus mökkikaudella (harvoin) oikein hatuttaa, kaivan keräilykappaleeni piironginlaatikosta esiin ja jo vain on Sotiksella hymy huulilla.

        Eipä ole sikajuhlista omaa kokemusta meilläkään, ylipäätään on kartettu noita joukkotapahtumia, vaikka uskon niiden olevan monelle ihan myönteinen kokemus. Kai noita vastaavia on edelleen, eri toimistoilla omansa. Ja tietysti sitten kansainväliset retket erikseen.

        kävin varmaan 10 kertaa sikajuhlissa,kerran jopa hienostuneemmaksi muuttuneessa son amar show:ssa.minulla oli jo oma juhlintataktiikkakin kehitelty,mutta se on jo toinen juttu.yhden kerran olen käynyt las palmasista sikajuhlissa,jossain agaeten suunnalla.suomalaiset olivat vähemmistönä ja kun juhlamissit y.m. sankarit valittiin huutoäänestyksellä niin ei siellä meikäläiset pärjänneet.inglesissä on jotkut vastaavat juhlat.ainakin olleet?en ole osallistunut.


    • Ei minua mikään ärsytä! Niin tai joskus minua tosissaan ärsyttää yksi ’vakkari’ kun se on niin kuivan asiallinen asiattomuuksissaan. Heti kun vastaan sille niin se alkaa puolustelemaan itseään kamalasti.
      Nyt kun oikein tarkemmin ajattelen sitä, mitä olen joutunut kokemaan kun olen lukenut hänen juttunsa loppuun asti, niin minua todella Ärsyttäää!! sen asialliset ’asiattomuudet’.
      En tarkoita tällä vaipumista säälittävään itsekritiikkiin omista surkeita kyhäelmistäni vaan sen säälimättömyys, ymmärtämättömyys ja suvaitsemattomuus.
      Tarkoitan tuolla säälimättömyydellä sitä, että kun muut palstalaiset ovat käsityskykynsä rajoilla, toiset jopa ylittäneet sen, niin Mentira vaan jyrää päälle. Miten se voi pysyä noin kylmän viileästi asialleen uskollisena. Ja kuinka se voi tietääkin niin paljon Puertosta vaikka valta osan ajastaan viettää jossain ’susirajan’ takana.
      Sus siunakkoon, tuli mainittua nikki!
      Nii ja toi Sotis. Senkin kansa on vielä pöytä putsaamatta ennen lähtöä; jätti nimittäin vastaamatta valta-osiin kysymyksistäni.
      Nyt lopuks ko mä oikke tarkka ajattele, ni taitaa mua sittenkin aika lailla ärsyttää.

      • Hei vaan All-Marino...

        Sotiksella on saattanut ed. parin viikon matkalta jäädä jokunen viesti lukematta. Joten mistä kiikastaa? Mihin haluat minun vastaavan? Kirjoitappa ne avoimet kysymykset tähän ihan reilusti. Lupaan vastata, ennenkuin Sotiksen uusi matkalaukku on pakattu. Ts. älä urputa, vaan anna palaa.

        Missä se susiraja sitten liikkuu? Stadilaisten mielestä kaikki, mikä on kehäkolmosen liittymästä pohjoiseen päin, on suunnilleen Siperiaa. Tämän mukaan voit liittää myös Sotiksen siihen joukkoon. Ja luultavasti myös itsesi.

        Jokaisella on oma hikirajansa. Itse tykkään lukea Mentiran huumoripitoisia juttuja, joissa on mukana paljon elämänkokemusta ja vankka tietopohja sekä Puertosta että monesta muusta Kanarian kohteesta, joissa hän on käsittääkseni matkustellut pikkutytöstä saakka.


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        Hei vaan All-Marino...

        Sotiksella on saattanut ed. parin viikon matkalta jäädä jokunen viesti lukematta. Joten mistä kiikastaa? Mihin haluat minun vastaavan? Kirjoitappa ne avoimet kysymykset tähän ihan reilusti. Lupaan vastata, ennenkuin Sotiksen uusi matkalaukku on pakattu. Ts. älä urputa, vaan anna palaa.

        Missä se susiraja sitten liikkuu? Stadilaisten mielestä kaikki, mikä on kehäkolmosen liittymästä pohjoiseen päin, on suunnilleen Siperiaa. Tämän mukaan voit liittää myös Sotiksen siihen joukkoon. Ja luultavasti myös itsesi.

        Jokaisella on oma hikirajansa. Itse tykkään lukea Mentiran huumoripitoisia juttuja, joissa on mukana paljon elämänkokemusta ja vankka tietopohja sekä Puertosta että monesta muusta Kanarian kohteesta, joissa hän on käsittääkseni matkustellut pikkutytöstä saakka.

        Äläs ny sitä susirajaa kehä kolmoseen rajoita; sen sisäpuoleltakin on niistä havaintoja ja minä kun seuraan noita metsästysaiheisia foorumeita pääsääntöisesti niin porukka nimenomaan toivoo näiden levittäytyvän kehä kolmosen sisäpuolelle!! :) Varsinkin lounaisuomessa asuvat olisivat valmiit siirtämään kaikki sutensa tänne meikäläisen nurkalle ja mulle se sopisi oikein hyvin kun koiruuteni kanssa mettällä käyn vähän keskisemmässä suomessa!! :)

        OK!! Pahasti off topicin, mutta en voinut olla puuttumatta!!
        T. Vilperi


      • Sotavento kirjoitti:

        Hei vaan All-Marino...

        Sotiksella on saattanut ed. parin viikon matkalta jäädä jokunen viesti lukematta. Joten mistä kiikastaa? Mihin haluat minun vastaavan? Kirjoitappa ne avoimet kysymykset tähän ihan reilusti. Lupaan vastata, ennenkuin Sotiksen uusi matkalaukku on pakattu. Ts. älä urputa, vaan anna palaa.

        Missä se susiraja sitten liikkuu? Stadilaisten mielestä kaikki, mikä on kehäkolmosen liittymästä pohjoiseen päin, on suunnilleen Siperiaa. Tämän mukaan voit liittää myös Sotiksen siihen joukkoon. Ja luultavasti myös itsesi.

        Jokaisella on oma hikirajansa. Itse tykkään lukea Mentiran huumoripitoisia juttuja, joissa on mukana paljon elämänkokemusta ja vankka tietopohja sekä Puertosta että monesta muusta Kanarian kohteesta, joissa hän on käsittääkseni matkustellut pikkutytöstä saakka.

        Silloin "urputettiin" 'Rajoituksista'!
        En tiedä 'erittelystä' mitään. Erottelusta olen kuullut. Ja missään nimessä en anna palaa! Haluaisin kuulua enemmänkin sammutusjoukkoihin.
        Susirajasta minulla ei ole harmainta aavistustakaan, mitä nyt luin mainitun "vakkarin" omasta kirjoituksesta.
        Kuinka niin Siperiassa? Kun osoitan sormellani Siperiaan, siis leveysasteikon suuntaan, niin sillä suunnallahan sijaitsee myös Helsinski. Siis täältä päin katsoen.
        Kuten olen jo aiemmin täällä maininnut, niin käymiskerrat eivät välttämättä tee kaikista asiantuntijoita.Mentirasta taas on tehnyt.
        Toisista tulee pienemmällä käyntimäärällä asiantuntija.
        Mika Waltari kirjoitti Sinuhe Egyptiläisen käymättä paikan päällä. Oliko näin???


      • Mentira
        All-Marino kirjoitti:

        Silloin "urputettiin" 'Rajoituksista'!
        En tiedä 'erittelystä' mitään. Erottelusta olen kuullut. Ja missään nimessä en anna palaa! Haluaisin kuulua enemmänkin sammutusjoukkoihin.
        Susirajasta minulla ei ole harmainta aavistustakaan, mitä nyt luin mainitun "vakkarin" omasta kirjoituksesta.
        Kuinka niin Siperiassa? Kun osoitan sormellani Siperiaan, siis leveysasteikon suuntaan, niin sillä suunnallahan sijaitsee myös Helsinski. Siis täältä päin katsoen.
        Kuten olen jo aiemmin täällä maininnut, niin käymiskerrat eivät välttämättä tee kaikista asiantuntijoita.Mentirasta taas on tehnyt.
        Toisista tulee pienemmällä käyntimäärällä asiantuntija.
        Mika Waltari kirjoitti Sinuhe Egyptiläisen käymättä paikan päällä. Oliko näin???

        sulla on huono muisti..
        Se EN nimittäin ollut minä joka ekan kerran mainitsi että olisin susirajalta (mikä ja missä se nyt lieeekään) vaan se oli eräs toinen "vakkari" jonka kirjoituksesta suora lainaus: "Kuten Rouva Nunca susirajan murteella sanoo".
        Ja hei, se kuulosti niin kivalta että pienenä vitsintynkänä liitin ko. ilmauksen myös omaan kirjoitukseeni - asuin sitten missä asuinkaan. Ihan niin kuin se en ollut minä, joka minua ensin alkoi mummoksi kutsumaan.. Mutta sudetkan ovat komeita elukoita ja mummot kivoja joten ei minua haittaa vaan päinvastoin! ;))

        Mutta nyt menee kiinnostavaksi, eli minkähän alan asiantuntija minä nyt syytten mukaan olenkaan? Omasta mielestäni olen aina korostanut sitä että saatan muistaa väärin tai itse faktana pitämäni asia saattaa olla jotain muuta (ja pyytänyt viisaammilta korjausta jos tarpeen).
        Mutta minä en olekaan täydellinen ihminen..


      • All-Marino kirjoitti:

        Silloin "urputettiin" 'Rajoituksista'!
        En tiedä 'erittelystä' mitään. Erottelusta olen kuullut. Ja missään nimessä en anna palaa! Haluaisin kuulua enemmänkin sammutusjoukkoihin.
        Susirajasta minulla ei ole harmainta aavistustakaan, mitä nyt luin mainitun "vakkarin" omasta kirjoituksesta.
        Kuinka niin Siperiassa? Kun osoitan sormellani Siperiaan, siis leveysasteikon suuntaan, niin sillä suunnallahan sijaitsee myös Helsinski. Siis täältä päin katsoen.
        Kuten olen jo aiemmin täällä maininnut, niin käymiskerrat eivät välttämättä tee kaikista asiantuntijoita.Mentirasta taas on tehnyt.
        Toisista tulee pienemmällä käyntimäärällä asiantuntija.
        Mika Waltari kirjoitti Sinuhe Egyptiläisen käymättä paikan päällä. Oliko näin???

        SE on ihan totta, että Waltari kirjoitti vuosisadan klassikon käymättä koskaan Egyptissä.
        Onpa tullut nefenererit luettua moneen kertaan...

        Mitä me täällä kaksi köyhää Kanarian matkaajaa väännetään kättä. Jos et halua yksilöidä kysymyksiä, joihin olen jättänyt vastaamatta, valinta on sinun.

        Olet ilmeisesti lähdössä matkalle lähiaikoina, joten rentouttavaa lomaa ja mukavaa kevään jatkoa!
        Sotis ymmärtää kyllä


      • Mentira
        Sotavento kirjoitti:

        SE on ihan totta, että Waltari kirjoitti vuosisadan klassikon käymättä koskaan Egyptissä.
        Onpa tullut nefenererit luettua moneen kertaan...

        Mitä me täällä kaksi köyhää Kanarian matkaajaa väännetään kättä. Jos et halua yksilöidä kysymyksiä, joihin olen jättänyt vastaamatta, valinta on sinun.

        Olet ilmeisesti lähdössä matkalle lähiaikoina, joten rentouttavaa lomaa ja mukavaa kevään jatkoa!
        Sotis ymmärtää kyllä

        Palasin juuri pitkän työpäivän päätteeksi kotiin, ja nyt arvon että alanko kävelyttämään pölynimuria vai heräänkö huomenna normaaliakin aikaisemmin ahkeroimaan.. Tosin silloin herättäisin kaikki muutkin, joten parempi se on viettää perjantai-iltaa rätti kourassa!
        Ahkeruus on ilomme..
        Ja kiitos kaikista ystävällisistä sanoista joita olet minusta ja minulle kirjoittanut. Ne merkitsevät minulle todella paljon. Oikeasti! Vaikka olenkin tälläinen ärsyttävä hupakko.


      • Mentira kirjoitti:

        Palasin juuri pitkän työpäivän päätteeksi kotiin, ja nyt arvon että alanko kävelyttämään pölynimuria vai heräänkö huomenna normaaliakin aikaisemmin ahkeroimaan.. Tosin silloin herättäisin kaikki muutkin, joten parempi se on viettää perjantai-iltaa rätti kourassa!
        Ahkeruus on ilomme..
        Ja kiitos kaikista ystävällisistä sanoista joita olet minusta ja minulle kirjoittanut. Ne merkitsevät minulle todella paljon. Oikeasti! Vaikka olenkin tälläinen ärsyttävä hupakko.

        Kaikki on ansaittua!
        Sotiksella on nyt uusi matkalaukku, johon on lähipäivinä tarkoitus tunkea kevyt matkavarustus. Kun en yksinäni uskalla yöelämässä liikkua, pärjään melko vähillä kamoilla. Mietin vielä, uskaltautuuko uimaan siihen rantaan, mieli tekisi, mutta jos käy kuten Kokolle, että riuttojen yli tuleva kuohu tempaisee rannalle. Olisi siinä rannalla olevilla nauramista, kun Sotis kömpisi ylös hiekalta, kenties pari lasta teloneena. Oikeasti, myös siinä Canterasin rannalla, vaikka se valliriutta suojaa tosi tehokkaasti, oli meidän viime matkalla jatkuvia kuulutuksia uimisen vaaroista.
        Palaillaan!
        Sotis


      • Mentira kirjoitti:

        sulla on huono muisti..
        Se EN nimittäin ollut minä joka ekan kerran mainitsi että olisin susirajalta (mikä ja missä se nyt lieeekään) vaan se oli eräs toinen "vakkari" jonka kirjoituksesta suora lainaus: "Kuten Rouva Nunca susirajan murteella sanoo".
        Ja hei, se kuulosti niin kivalta että pienenä vitsintynkänä liitin ko. ilmauksen myös omaan kirjoitukseeni - asuin sitten missä asuinkaan. Ihan niin kuin se en ollut minä, joka minua ensin alkoi mummoksi kutsumaan.. Mutta sudetkan ovat komeita elukoita ja mummot kivoja joten ei minua haittaa vaan päinvastoin! ;))

        Mutta nyt menee kiinnostavaksi, eli minkähän alan asiantuntija minä nyt syytten mukaan olenkaan? Omasta mielestäni olen aina korostanut sitä että saatan muistaa väärin tai itse faktana pitämäni asia saattaa olla jotain muuta (ja pyytänyt viisaammilta korjausta jos tarpeen).
        Mutta minä en olekaan täydellinen ihminen..

        Suomenkielinen sana: asiantuntija , on hieman pliisu ilmaisu. Kaikkihan me olemme asiantuntijoita. Englannin specialist kajahtaa tosi reteeltä. Mehän voimme käyttää sanaa Expertti, se on siis yhtä kuin henkilö joka tuntee jonkun aiheen perinkotaisin.
        Mutta täällä palstalla laimennamme hieman tuota ’perinpohjin’ merkitsemään enemmän kuin ensikertalaiset. Jos sinulla kerran on jostain tietoa annettavana enemmän kuin muilla niin olet mielestäni aikamoinen ekspertti. Tai kieltäydytkö avunannosta?
        Hyvä antaa vähästäänkin ja joskus jopa ilman pyyntöä.

        Siis Mertira, alias Nunca, on Expertti, X:llä.

        Susi on tosiaankin hieno eläin. Taitaa olla eläinkunnan hienommasta päästä.
        Mutta , mitä hiivattia toi PÖÖ tarkoitti. Jos täällä pyritään tosissaan oljen-kuivaan asiallisuuteen, niin tuollaiset ilmaisut pitää lopettaa.
        Ja Sotis, kui sä kehtaat lähteä matkalle ihan uuden uutukaisella kapsäkillä. En mä vaa kehtais. Muut matkalaise luuleva, et sä olet eka kert reissus.


      • Mentira
        All-Marino kirjoitti:

        Suomenkielinen sana: asiantuntija , on hieman pliisu ilmaisu. Kaikkihan me olemme asiantuntijoita. Englannin specialist kajahtaa tosi reteeltä. Mehän voimme käyttää sanaa Expertti, se on siis yhtä kuin henkilö joka tuntee jonkun aiheen perinkotaisin.
        Mutta täällä palstalla laimennamme hieman tuota ’perinpohjin’ merkitsemään enemmän kuin ensikertalaiset. Jos sinulla kerran on jostain tietoa annettavana enemmän kuin muilla niin olet mielestäni aikamoinen ekspertti. Tai kieltäydytkö avunannosta?
        Hyvä antaa vähästäänkin ja joskus jopa ilman pyyntöä.

        Siis Mertira, alias Nunca, on Expertti, X:llä.

        Susi on tosiaankin hieno eläin. Taitaa olla eläinkunnan hienommasta päästä.
        Mutta , mitä hiivattia toi PÖÖ tarkoitti. Jos täällä pyritään tosissaan oljen-kuivaan asiallisuuteen, niin tuollaiset ilmaisut pitää lopettaa.
        Ja Sotis, kui sä kehtaat lähteä matkalle ihan uuden uutukaisella kapsäkillä. En mä vaa kehtais. Muut matkalaise luuleva, et sä olet eka kert reissus.

        "PÖÖ" on ilmaus jota kaltaiseni lapsenomaisen leikkisä ihminen käyttää ilmaistakseen huvittuneisuutta. Vaihtoehtoinen ilmaus olisi "PIIP hölmöläistä napaan", mutta siinä on jo liian monta kirjainta näppäiltäväksi, ja juuri nyt olen aika väsynyt pitkän päivän jäljiltä.

        Ja mitä tulee olemiseen asiantuntijana, niin on toki olemassa ala josta tiedän jonkin verran, ehkä jopa keskivertoa sukankuluttajaa enemmän, mutta se ei ole Kanarian saaret eikä edes Puerto de la Cruz. Mutta en kyllä ole niin lahjakas että sitäkään alaa/aihetta perinkohtaisesti tuntisin ja itseäni xpertiksi kutsuisin. Pois se minusta.
        Ja kuten olet jo huomannutkin, niin en ole hoksottimiltani kovinkaan kaksinen enkä edes järin nokkela.. mutta kaikki ei voi ollakaan..


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        Kaikki on ansaittua!
        Sotiksella on nyt uusi matkalaukku, johon on lähipäivinä tarkoitus tunkea kevyt matkavarustus. Kun en yksinäni uskalla yöelämässä liikkua, pärjään melko vähillä kamoilla. Mietin vielä, uskaltautuuko uimaan siihen rantaan, mieli tekisi, mutta jos käy kuten Kokolle, että riuttojen yli tuleva kuohu tempaisee rannalle. Olisi siinä rannalla olevilla nauramista, kun Sotis kömpisi ylös hiekalta, kenties pari lasta teloneena. Oikeasti, myös siinä Canterasin rannalla, vaikka se valliriutta suojaa tosi tehokkaasti, oli meidän viime matkalla jatkuvia kuulutuksia uimisen vaaroista.
        Palaillaan!
        Sotis

        Mä oon Palmasissa pyörinyt vrmaan eniten noilla Granin reissuillani, mutta ainoastaan pari kertaa käynyt uimassa Canterasissa; paljon hienompi mesta löytyy Plya de Amadoresista (hyvä laguuni kuin uimareita varten luotu ja vesi taatusti kropan mukaista). Ainoa vika että joutuu ensin menemään qua qua 1:llä San Telmoon ja sieltä sitten hyppäämään global 91:en ja matka-aika reilu tunti per sivu. Tosin silloin kun Palmasissa on viileää tai pilvistä niin reissu useimmiten kannattaa koska perillä on sitten aurinkoista ja lämpöäkin pääsääntöisesti reippaasti yli 20 pykälää!! :)


      • Senorita:)
        Sotavento kirjoitti:

        Kaikki on ansaittua!
        Sotiksella on nyt uusi matkalaukku, johon on lähipäivinä tarkoitus tunkea kevyt matkavarustus. Kun en yksinäni uskalla yöelämässä liikkua, pärjään melko vähillä kamoilla. Mietin vielä, uskaltautuuko uimaan siihen rantaan, mieli tekisi, mutta jos käy kuten Kokolle, että riuttojen yli tuleva kuohu tempaisee rannalle. Olisi siinä rannalla olevilla nauramista, kun Sotis kömpisi ylös hiekalta, kenties pari lasta teloneena. Oikeasti, myös siinä Canterasin rannalla, vaikka se valliriutta suojaa tosi tehokkaasti, oli meidän viime matkalla jatkuvia kuulutuksia uimisen vaaroista.
        Palaillaan!
        Sotis

        Oikein hyvää matkaa Sotavento, Las Palmas on myös yksi suosikkini lomapaikoista. Viimeksi asuimme Las Palmasin lomalla Luz Playa hotellissa joka on ihan Canterasin rannalla, niin ihana ranta, hyvin hoidettu, uimassa käytiin päivittäin.
        Vanha kaupunki, kauppahalli ja kaikki ihanat vanhat talot, puistot... voi että! Kaikkea hyvää matkallesi!

        Mentira, kiitos sinulle myös mukavista kirjoituksistasi, kivaa huumoria joukossa, sitä tarvitaan joskus hieman raskaassa arjessa.

        Teillä molemmilla Mentira ja Sotavento on kirjoittamisen TAITO. Taannoin tässä harmitti kun ookke kara piti taukoa kirjoituksista aika ankarankin arvostelun saattelemana, hänenkin kirjoituksiaan oikein kaipasi, onneksi saimme hänet "takaisin". Terveisiä vaan ookke karalle sinne Puerto de la Cruziin.

        Kaikkea hyvää teille ja jatkakaa edelleen samaan tyyliin!


      • vielä..
        Senorita:) kirjoitti:

        Oikein hyvää matkaa Sotavento, Las Palmas on myös yksi suosikkini lomapaikoista. Viimeksi asuimme Las Palmasin lomalla Luz Playa hotellissa joka on ihan Canterasin rannalla, niin ihana ranta, hyvin hoidettu, uimassa käytiin päivittäin.
        Vanha kaupunki, kauppahalli ja kaikki ihanat vanhat talot, puistot... voi että! Kaikkea hyvää matkallesi!

        Mentira, kiitos sinulle myös mukavista kirjoituksistasi, kivaa huumoria joukossa, sitä tarvitaan joskus hieman raskaassa arjessa.

        Teillä molemmilla Mentira ja Sotavento on kirjoittamisen TAITO. Taannoin tässä harmitti kun ookke kara piti taukoa kirjoituksista aika ankarankin arvostelun saattelemana, hänenkin kirjoituksiaan oikein kaipasi, onneksi saimme hänet "takaisin". Terveisiä vaan ookke karalle sinne Puerto de la Cruziin.

        Kaikkea hyvää teille ja jatkakaa edelleen samaan tyyliin!

        lisäisin, että patsas teille joka helvetin Suomen niemeen ja minne nyt hyvänsä, ja mielellään järjestettyja pyhiinvaellusretkiä ko.paikoille.

        Eiks tää itsekehu lopu koskaan. Teille pitäisi olla oma sivusto, sellainen, jonne te itse vain pääsette. Joku teistä on taatusti, paitsi kanaria-nero, myös tietotekniikan tohtori, jotta siitä vaan.

        Mutta anna olla, kun joku pyysi pientä paljastustuokiota pannen itsensäkin täysillä peliin, jopa lauma hiljeni. Miksiköhän?


      • esimerkki
        vielä.. kirjoitti:

        lisäisin, että patsas teille joka helvetin Suomen niemeen ja minne nyt hyvänsä, ja mielellään järjestettyja pyhiinvaellusretkiä ko.paikoille.

        Eiks tää itsekehu lopu koskaan. Teille pitäisi olla oma sivusto, sellainen, jonne te itse vain pääsette. Joku teistä on taatusti, paitsi kanaria-nero, myös tietotekniikan tohtori, jotta siitä vaan.

        Mutta anna olla, kun joku pyysi pientä paljastustuokiota pannen itsensäkin täysillä peliin, jopa lauma hiljeni. Miksiköhän?

        ja paljasta jotain itsestäsi ensin. Mitä haluat tietää ja kenestä?


      • Senorita:) kirjoitti:

        Oikein hyvää matkaa Sotavento, Las Palmas on myös yksi suosikkini lomapaikoista. Viimeksi asuimme Las Palmasin lomalla Luz Playa hotellissa joka on ihan Canterasin rannalla, niin ihana ranta, hyvin hoidettu, uimassa käytiin päivittäin.
        Vanha kaupunki, kauppahalli ja kaikki ihanat vanhat talot, puistot... voi että! Kaikkea hyvää matkallesi!

        Mentira, kiitos sinulle myös mukavista kirjoituksistasi, kivaa huumoria joukossa, sitä tarvitaan joskus hieman raskaassa arjessa.

        Teillä molemmilla Mentira ja Sotavento on kirjoittamisen TAITO. Taannoin tässä harmitti kun ookke kara piti taukoa kirjoituksista aika ankarankin arvostelun saattelemana, hänenkin kirjoituksiaan oikein kaipasi, onneksi saimme hänet "takaisin". Terveisiä vaan ookke karalle sinne Puerto de la Cruziin.

        Kaikkea hyvää teille ja jatkakaa edelleen samaan tyyliin!

        Kaunis kiitos, Senorita. Aamu on kovin harmaa, joten mielellään tässä Las Palmasia jo ajattelee.
        Se Luz Playa on tuttu hotelli myös meille, useita kertoja on siinä asuttu. Rakastan sitä merinäkymää. Hotelli on erittäin suosittu, eikä syyttä.
        Ja vielä kerran kiitos!


      • Mentira
        Senorita:) kirjoitti:

        Oikein hyvää matkaa Sotavento, Las Palmas on myös yksi suosikkini lomapaikoista. Viimeksi asuimme Las Palmasin lomalla Luz Playa hotellissa joka on ihan Canterasin rannalla, niin ihana ranta, hyvin hoidettu, uimassa käytiin päivittäin.
        Vanha kaupunki, kauppahalli ja kaikki ihanat vanhat talot, puistot... voi että! Kaikkea hyvää matkallesi!

        Mentira, kiitos sinulle myös mukavista kirjoituksistasi, kivaa huumoria joukossa, sitä tarvitaan joskus hieman raskaassa arjessa.

        Teillä molemmilla Mentira ja Sotavento on kirjoittamisen TAITO. Taannoin tässä harmitti kun ookke kara piti taukoa kirjoituksista aika ankarankin arvostelun saattelemana, hänenkin kirjoituksiaan oikein kaipasi, onneksi saimme hänet "takaisin". Terveisiä vaan ookke karalle sinne Puerto de la Cruziin.

        Kaikkea hyvää teille ja jatkakaa edelleen samaan tyyliin!

        Ja hyvää alkanutta päivää niin sinulle, Sotikselle kuin toki kaikille muillekin palstalaisille!
        Poikkeuksellisesti tulikin vapaa aamu.. iltapuoli on vielä ???

        Pitää ihan nostaa Sotikselle hattua kun ypöyksin reissuun lähtee!!
        Vaikka olenkin tottunut paljon yksinkin liikkumaan (ja siitä nauttinut!), niin kuten jo aiemmin todettua niin mulla melkein pitäisi olla edes joku tuttavuus kohteessa jonka seuraan välillä pääsisi, jottei ihan aina tarvitsisi yksin palloilla ja itsekseen jutella.
        Ja ne illat! Tutussa kohteessa jo aika hyvin tietää paikat missä yksinäinen naisihminenkin kärsii istuksia ja mitä reittejä hotlalle palailla myöhäisempäänkin ajankohtaan.. mutta olen kai niin vanhanaikainen että se yksin baarissa istuskelu ei ole minun juttuni! Olen sitä kokeillut kyllä ja aika vaivautuneeksi itseni tuntenut.. ja ehkä jopa normaaliakin typerämmäksi. Noh, nössöhän minä olenkin..!

        Siitä onkin aikaa kun minä olen viimeksi Canterasin nähnyt.. Mistäpä sitä tietää vaikka jo ensi talvenna sinne suuntaan lähdettäisiin JOS yhteinen matka ukon kanssa on mahdollinen. Kummasti alkaa LaPa taas vetämään puoleensa, vaikka Cruziin matkaan vaikka sitten yksin.. Ehkä.


      • Mentira kirjoitti:

        Ja hyvää alkanutta päivää niin sinulle, Sotikselle kuin toki kaikille muillekin palstalaisille!
        Poikkeuksellisesti tulikin vapaa aamu.. iltapuoli on vielä ???

        Pitää ihan nostaa Sotikselle hattua kun ypöyksin reissuun lähtee!!
        Vaikka olenkin tottunut paljon yksinkin liikkumaan (ja siitä nauttinut!), niin kuten jo aiemmin todettua niin mulla melkein pitäisi olla edes joku tuttavuus kohteessa jonka seuraan välillä pääsisi, jottei ihan aina tarvitsisi yksin palloilla ja itsekseen jutella.
        Ja ne illat! Tutussa kohteessa jo aika hyvin tietää paikat missä yksinäinen naisihminenkin kärsii istuksia ja mitä reittejä hotlalle palailla myöhäisempäänkin ajankohtaan.. mutta olen kai niin vanhanaikainen että se yksin baarissa istuskelu ei ole minun juttuni! Olen sitä kokeillut kyllä ja aika vaivautuneeksi itseni tuntenut.. ja ehkä jopa normaaliakin typerämmäksi. Noh, nössöhän minä olenkin..!

        Siitä onkin aikaa kun minä olen viimeksi Canterasin nähnyt.. Mistäpä sitä tietää vaikka jo ensi talvenna sinne suuntaan lähdettäisiin JOS yhteinen matka ukon kanssa on mahdollinen. Kummasti alkaa LaPa taas vetämään puoleensa, vaikka Cruziin matkaan vaikka sitten yksin.. Ehkä.

        Sotis on täällä vapaaehtoisesti soppatykin vartijana (lainaus Vilperiltä). Pistin hallituksen kauppaan ja poika lähti Helsinkiin, jotta täällä sapuskat porisevat hyvää vauhtia.

        Asiaan taas... Yksin kun liikkuu, kuten tuolla aiemmin sanoin, se yöelämä jää kyllä käytännössä väliin. Taisin kertoa jo aiemmin yhdestä sinkkureissusta nimenomaan Las Palmasiin. Töissä kyselivät, että taisi sulla mennä siellä lujaa, kun sinkkuna liikuit. Juu lujaa meni. Menin nukkumaan kymmeneltä ja nukuin pois viikkojen univelkaa rankan työputken jälkeen ja nukuin käytännössä 10-12 tuntia hela natten.

        Joskus on hyvä matkustaa myös yksin, ainakin Sotis tarvitsee aika ajoin ihan omaa tilaa. Ei ole ketään sanomassa että nyt sinne, tänne tai tuonne. Ei repimässä hihasta tavaratalossa tai museossa. Se on aika ylellistä ja siitäkin halaus Mr. Sotikselle, että sallii riiviöeukolle moisen mahdollisuuden. Mutta kuten tuolla sanoin, kun perävalot lentoaseman lähtevät -parkista häviävät, Mr. Sotis huutaa "jihuu", ajaa kotiin ja avaa kuoharin siitä riemusta, että pääsee minusta hetkeksi eroon. Sotis tekee saman sitten perillä.


      • don luis
        vielä.. kirjoitti:

        lisäisin, että patsas teille joka helvetin Suomen niemeen ja minne nyt hyvänsä, ja mielellään järjestettyja pyhiinvaellusretkiä ko.paikoille.

        Eiks tää itsekehu lopu koskaan. Teille pitäisi olla oma sivusto, sellainen, jonne te itse vain pääsette. Joku teistä on taatusti, paitsi kanaria-nero, myös tietotekniikan tohtori, jotta siitä vaan.

        Mutta anna olla, kun joku pyysi pientä paljastustuokiota pannen itsensäkin täysillä peliin, jopa lauma hiljeni. Miksiköhän?

        sann sinut vielä selville,etsintä on käynnissä...


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        Sotis on täällä vapaaehtoisesti soppatykin vartijana (lainaus Vilperiltä). Pistin hallituksen kauppaan ja poika lähti Helsinkiin, jotta täällä sapuskat porisevat hyvää vauhtia.

        Asiaan taas... Yksin kun liikkuu, kuten tuolla aiemmin sanoin, se yöelämä jää kyllä käytännössä väliin. Taisin kertoa jo aiemmin yhdestä sinkkureissusta nimenomaan Las Palmasiin. Töissä kyselivät, että taisi sulla mennä siellä lujaa, kun sinkkuna liikuit. Juu lujaa meni. Menin nukkumaan kymmeneltä ja nukuin pois viikkojen univelkaa rankan työputken jälkeen ja nukuin käytännössä 10-12 tuntia hela natten.

        Joskus on hyvä matkustaa myös yksin, ainakin Sotis tarvitsee aika ajoin ihan omaa tilaa. Ei ole ketään sanomassa että nyt sinne, tänne tai tuonne. Ei repimässä hihasta tavaratalossa tai museossa. Se on aika ylellistä ja siitäkin halaus Mr. Sotikselle, että sallii riiviöeukolle moisen mahdollisuuden. Mutta kuten tuolla sanoin, kun perävalot lentoaseman lähtevät -parkista häviävät, Mr. Sotis huutaa "jihuu", ajaa kotiin ja avaa kuoharin siitä riemusta, että pääsee minusta hetkeksi eroon. Sotis tekee saman sitten perillä.

        Vähän sama tilanne meidänkin perheessä; tuolla kanssaeläjällä ei ole töidensä puolesta mahdollisuuksia lähteä reissuille vaikka kuinka mieli tekisi, mutta ei onneksi ole pyrkinyt rajoittamaan minun Granireissujani. Yhdessä käydään kun on mahdollista, mutta paljon olen vuosien varrella saanut käydä myös nk. A-luokan matkoilla; keskinäinen sopimus on että "katsoa saa, mutta ei koskea", mut ans olla kun yhdessä liikutaan, niin jos mun silmät viipyy liian pitkään jossain sulottaressa, niin läpsäys tulee välittömästi!! :)
        Samoin tuossa ollaan Sotiksen kanssa samoilla linjoilla; iltaisin hyvä kirja vie voiton paikallisesta yöelämästä. Onhan sitä aikanaan tullut riekuttua jopa aamuun asti varsinkin ensimmäisillä reissuilla, mutta vuodet ovat rauhoittaneet elämää kummasti.
        Samoin tuo oman tilan ja ajankäytön hallinta on todellakin tärkeää henkisesti!


    • ZZTOP

      on myös muiden palstalla kirjoittavien jatkuva arvostelu ja haukkuminen

      • asiallisuuskunniaan

        Kiitos teille kaikille hyvät Kanarian matkaajat.
        Kysymykseni antoi paljon ajattelemisen aihetta asiasta ja sen vierestä.
        Annettakoon jokaiselle mahdollisuus ilmaista itseään ja toivokaamme, että asiasta tietämättömät antaisivat sanaisen arkkunsa ainakin ilkeyksien suhteen olla kiinni.
        Vakiokävijätkin jatkakaa samaan malliin eli
        asiaa huumorilla höystettynä.
        Pian Kanariakin hiljenee meistä suomalaisista
        tältä kaudelta ja samoin tämä palstakin.
        Vielä osa teistä lähtee nauttimaan ihanasta
        Kanariasta, joten teille hyvää matkaa!
        "Asiallisuuskunniaan" päättää tämän osion.
        Tavataan toisten aiheiden seurassa.
        Kiitos


    • matkamatami

      Tyhmiä kysymyksiä ei ole vaan tyhmiä vastauksia on mulle sanottu kun joudun työni puolesta kyselen asiota joista en tiedä.

      • täpästämään.

        Eikös tällä saitilla ole tarkoitus keskustella Kanariansaarista, eikä Kauniaisista.

        Yrittääkö joku taas provoilla... Jos minun siippa on Kauniaisiin menossa, ei todellakaan tarvitse minun lupaani.


    • käynnistyvä

      matkailukausi tuo muutoksen tälle palstalle. Ei provoiluja kiitos.

    • Mielenkiintoinen esimerkki ajoista jolloin kirjoittelu oli melko runsasta ja (melko) asiallista.

      • donIuis

        Luulen tietäväni asioista ja rehvastelen ulkoa opettelemiani nippelitietoja, sori. Olen harmaatunut luovuttaja ja näpyttelen näitä yksiössäni Korsossa.


    • hiekkaajavettä

      Kuka sinne hiekan sekaan haluaa espanoolien narrattavaksi.Huono ruoka ja huonot palvelut ja kalliimmat hinnat alkaa olla kun koto suomessa.Nuo vakkarit on aika pöllöjä jos 30 kertaa pitää käydä.On kai sama levy jäänyt pyörimään päälle. Varmaan toivotte että saisitte sinne sen viimeisien leposijankin...heh heh

      • Hyvä kannanotto, kuapa sinee haluaisi. Suosituin lomakohde kertoo omaa kieltään.Ehkä se on tämä hyvä ruoka, ystävällinen palvelu,edullisemmat hinnat.Siksi nyt jo 40 kertaa lähentelevä käyntimäärä. Tämähän ei tarkoita sitä , että kyseessä olisi ainut matkailukohteeni ,muuan suosituimmista kuitenkin.


      • aadalmiina

        Olen käynyt Las Palmasissa vuodesta 1967 lähtien jokavuosi hyvä ranta palvelut lähellä elintaso puolet halvempaa kuin Suomessa ,syyskuussa taas lähdössä pariksi kuukaudeksi


    • Meedis

      Mitä järkee vetää näitä sata vuotta vanhoja juttuja tänne, huoks.
      No joo, ennen voi sentään keskustella, nykyisin kaiken maailman feikkiantiikit ym trollit horisee mitä sattuu apukoulutasoista läppää.

      • ktxpwwrer

        Höpöttäjät äänestäneet jaloillaan yhtä poikkeusta lukuun ottamatta ja ymmärtäneet jättää palstoilla horisemisen. Tilalle tullut trollit. Kumpi pahempi?


      • entinenlukija
        ktxpwwrer kirjoitti:

        Höpöttäjät äänestäneet jaloillaan yhtä poikkeusta lukuun ottamatta ja ymmärtäneet jättää palstoilla horisemisen. Tilalle tullut trollit. Kumpi pahempi?

        Ennen kuin antigue tuli tänne trollaamaan satojen nimimerkkiensä kanssa niin täällä oli vielä asiallista keskustelua. Nyt jatkuvaa ihmisten ja ravintoloiden haukkumista hänen toimestaan. Lukijat ovat kaikonneet. Nykyisin käyn itse silloin tällöin toteamassa ettei täällä ole mikään muuttunut.


      • Pelletpois

        Joo, varsinainen pellepalsta.


    • Anonyymi

      Tää on ihan pellepalsta , luulevat olevansa jotain kun käyvät kanarialla...voi tsiisus.

      • Anonyymi

        Hei kohta taas Las Palmasin auringossa,hyvää ruokaa ja kuohuviiniä, terv. auli


      • Anonyymi

        Onko se Eläkepappa kun nostelee näitä vanhoja ketjuja koko ajan. Kun Eläkepappa ei itse pysty sisällön tuotantoon niin hän pilaa meidän asiakirjoittajien matkajutut. Olisihan se pitänyt arvata


      • Anonyymi

        Ai se on Eläkepappa kun pilaa meidän asiakirjoittajien matkajutut. Olisihan se pitänyt arvata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se on Eläkepappa kun pilaa meidän asiakirjoittajien matkajutut. Olisihan se pitänyt arvata

        Ai se on tää ”olisihan se pitänyt arvata” tyyppi joka pilaa kaikkien jutut. Olisihan se pitänyt arvata.


      • Olihan tässä paljon mielenkiintoista,ajoilta jolloin käytöstavat olivat kunniassaan. Mehän siis olemme jotain,kun käymme kanarialla,nimittäin tavallisia turisteja.Se on kuulkaas mukavaa olla tavis.Heittäytykää rivimiehiksi ja naisiksi.


      • Anonyymi

        AI nyt me ollaan juopottelevia tuulipukuja eli taviksia. Kyllä sää Eläkepappa donluis jaksat. Etkö voisi jättää meitä asiakirjoittajia jo rauhaan. Vaikka sinusta ei ole sisällön tuottajaksi, niin me muut haluamme keskustella asiallisesti Kanarian matkoistamme. Jätä meidät jo Eläkepappa rauhaan.


      • Anonyymi

        AI se on Eläkepappa kun vertaa meitä asia kirjoittajia juopotteleviin tuulipukuihin. Olisihan se pitänyt arvata


      • Anonyymi kirjoitti:

        AI nyt me ollaan juopottelevia tuulipukuja eli taviksia. Kyllä sää Eläkepappa donluis jaksat. Etkö voisi jättää meitä asiakirjoittajia jo rauhaan. Vaikka sinusta ei ole sisällön tuottajaksi, niin me muut haluamme keskustella asiallisesti Kanarian matkoistamme. Jätä meidät jo Eläkepappa rauhaan.

        Jätä "eläkepappa" rauhaan.En milloinkaan ole sitä nimimerkkiä käyttänyt.Asiakirjoittelunne on minulle liian taitavasti kätkettyä,en ymmärrä tuollaista.Kuka kirjoitti juopottelusta ??


    • Anonyymi

      On mahotonta trollausta taas Antiguella ja Eläkepapalla. Ihan mahotonta on nyt kyllä.

      • Anonyymi

        Ai ne on Antigue ja Eläkepappa jotka trollaa. Olishan se pitänyt arvata.


    • Anonyymi

      On kyllä mahotonta trollausta Antiguelta ja Eläkepapalta . Koko päivän ne on taas näköjään trollanneet. On ne kovia trolleja.

      • Anonyymi

        Ai ne on Antigue ja Eläkepappa jotka on taas koko päivän trollanneet. Olishan se pitänyt arvata.


      • Anonyymi

        On näköjään jo aamulla Antigue trollannut. On ihan mahotonta


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe