Haaveena olisi suht hyvä palkkainen työ, ettei tarviis kituuttaa ja voisi välillä matkustellakin. En vain oikein tiedä, mitä lähtisin opiskelemaan, koska paperit eivät ole mitkään erikoiset. tai sellaiset, että niillä ei ainkaan yliopistoon pääse. jOku ehdotti insinööriksi, pääsisinköhän sinne tai onko niillä hyvät palkat?? antakaa vinkkejä, mitä voisin päästä opiskelemaan, ja josta työssä saisi hyvää palkkaa, vaikka paperit nyt on mitä on..
Hyväpalkkainen työ huonoilla papereilla,,,
13
3869
Vastaukset
- fsgsgsg
Huonot paperitkin voi tarkoittaa montaa eri asiaa, mutta esim. AMK-inssitkin tienaavat enemmän kuin suuri osa yliopisto-koulutuksen saaneista, ja tuonne ei ole kovin hankala päästä. Jos tuo on liian korkealla, niin putkimiehet kai koulutetaan ammattikoulutasolla? Putkimiehenä kun pistät toiminimen pystyyn niin voi tienestit nousta jopa diplomi-inssien tasolle.
Putkimiehenä matkustelu nyt yleensä rajoittuu kaupungin sisälle, mutta pätäkkää tienaa sen verran että on varaa hoitaa se matkustelu vapaa-aikana. Inssien työt taas on niin vaihtelevat, että niistä voi hyvinkin löytää homman jossa pääsee matkustamaan. - koulun benkille
Yliopistoihin pääsee erillisessä kiintiössä myös pelkän pääsykokeen perusteella, mikä onkin hyvä asia, jos ei lukioaikana ollut suunnitelmat ja motivaatio kohdallaan, niin voi näyttää kykenevänsä opiskeluun osaamalla pääsykokeessa hyvin.
- bfdbfdbfdbfd
AMK-insinööri, varsinkin energia tai tuotantotalouden (myös logistiikka jossain määrin) alalta on ihan hyvä valinta vähän heikommat paperit omaavalle ihmiselle, töitä pitäisi olla hyvin tarjolla 4-6 vuoden kuluttua kun elämme uutta nousukautta ja suuret ikäluokat ovat jäämässä eläkkeelle.
Jos noiden alojen AMK-opiskelupaikat on nykyisellä paikkakunnalla vaikeasti saatavilla, niin noita AMK-koulutuslinjoja löytyy melkein jokaisesta peräkylän AMK:sta, joten heikoilla papereilla kannattaa hakeutua suoraan jonnekin syrjäkylän AMK:hon, esim. Kemi-Tornion AMK;:hon pääsee lähes kaikki hakeneet sisään, myös muita pikkuisia/helppoja AMK:ta kannattaa harkita.
Tuon perinteisen AMK-insinöörin lisäksi voit tietenkin myös hakea jonnekin pienempään yliopistoon opiskelemaan jotakin kaupallista alaa (markkinointi on aina helppo ja hyvä jos tähtää kv-hommiin). Pikku yliopistoihin on usein huomattavasti helpompi päästä kuin suurempiin, esim. Vaasa ja Rovaniemi ovat hyviä vaihtoehtoja, jos ei ole kovinkaan hääppöisiä papereita. Tosin mihinkään noihin yliopistoihin ei ole ihan niin helppoa päästä kuin noihin pikkuisiin AMK:in. Ja jos tuohon KTM-tutkintoon sitten saat liitettyä vielä sen MBA-tutkinnon (pitää hakea erikseen 2-3 vuoden aikana ja vaatii vuoden opinnot ulkomailla), niin kv-ura lähtee varmasti ihan hyvin käyntiin. Se missä yliopistossa olet nuo perusopintosi suorittanut ei ole mitään merkitystä jos haet ulkomaille töihin ja sinulla on taskussa KTM ja MBA-paperit.
KTM:n papereilla saat hieman nopeammin sen vähän lihavamman tilipussin kuin AMK-papruilla, mutta muista että mikään ei ole varmaa kun puhutaan tulevasta työtilanteesta ja juuri sinun mahdollisesta työllistymisestä. AMK-tutkinto on nopeampi saada kasaan kuin KTM/MBA-tutkinto, ja parin vuoden alan työkokemuksen omaava AMK-insinööri saa kyllä useamman vuoden ajan parempaa palkkaa kuin vastavalmistunut KTM/MBA, jolla ei ole alantyökokemusta kuin vähän tai ei lainkaan.
Se pääseekö sitten itse siinä tulevassa työssä paljoa matkustelemaan ei ole niinkään käydyistä koulusta kiinni, vaan siitä miten työura alkaa kehittymään. Jos omaa hyvän kielitaidon ja hakeutuu ihan uran alusta asti tietoisesti kv-hommiin, niin tulevaisuudessa on erittäin hyvät mahdollisuudet päästä työn puolesta matkustelemaan ulkomaille. - riittää
Kun olet viisi vuotta tehnyt duunia, jossa matkapäivien luku ylittää vuosittain 200, niin olet toista mieltä matkustelun ihanuudesta. Ei ole mukavaa, vaikka ulkomaan päivärahakin juoksee.
- neuvonantaja****
Muistathan, että pelkällä tutkintotodistuksella et tienaa yhtään mitään vaikka olisi kuinka hieno tutkinto.
Tienata voi vaikka puhelinmyyjänä, jos niikseen tulee ja on hyvä työssään. Eikä vaadi mitään koulutusta. Toisaalta sulla voi olla ekonomin paperit ja olet Prisman kassalla töissä lopun ikäsi (yhtään rankkaa työtä tekeviä kassatyöntekijöitä väheksymättä).
Pointtini siis on, että nyt ei kannata mennä siitä mistä aita on matalin (niinkuin nähtävästi olet aiemmassa koulussasi tehnyt, koska paperit ovat nyt ongelma). Todellisuus kun on, että pitemmänpäälle rahaa ei hirmuisesti tule mistään ammatista, ellei osaa asiaansa ja panosta työhönsä.
Lopuksi täytyy todeta, että esim. insinöörikoulutkseen on todella helppo päästä sisään, mutta opiskelu voi olla jo ihan toista esimerkiksi matematiikan ja fysiikan osalta. Pelkkä kouluun sisäänpääsy ei tee ketään rikkaaksi tai valmista inssiksi. - rahaa tulee
Maailman vanhinta ammattia - se ei vaadi yläpäätä.
Pelkka titteli esim insinööri, tai tutkintotodistus ei takaa mitään henkilön osaamisesta. Oletteko muuten ajatelleet että oppilaitoksille opiskelijat ovat "asiakkaita", joita ilman niitä kouluja ja niiden työntekijöitä ei tarvita. Sen takia ne niin innoissaan markkinoivat omaa erinomaisuuttaan, oli sitä sitten tai ei.
Käyttäkää omia aivojanne, ei pelkkä KTM tai insinööri ole mikään ihme. Niitähän on satoja työttömänä. Eikä niitä tarvita enemää kuten monia muitakaan akateemisia huuhaa henkilöitä.
Olisi syytä osata jotakin perinpohjin, hyvin. Esim uunimuurareista on kova puute ja palkan voipi saada handuun pimeesti usein jos haluaa. KTM:n plakatr kalpenee kirkkaasti. Koululaisilla kuva maailmasta on jotenkin median glorifioima - tittelit on pelkkaa potaskaa. Kattokaa mitä työstä maksetaan ja onko tehdystä työstä jotain hyötyä kellekään. Tyhjänpuhujien avlla ei tämä maa nouse lamasta. - Bk...
Vähän huonommilla papereilla kannattaa hakea tikkarimieheksi, eli liikenteen ohjaajaksi tietyömaille.
Itse työskentelin tikkarimiehenä 40 vuotta nyt jääden eläkkeelle. Palkka oli noin 8 euroa tunti! Hyvin sillä toimeen tuli!
Toinen vaihtoehto on, että menet lossin kuljettajaksi Nauvon ja Turun väliselle osuudelle. Se on hyvää kesätyötä ja tulevaisuuden näkymät ovat auvoisat, koska ilmastonmuutoksen ja siitä seuraavan lämpiämisen johdosta väylä saattaa lähitulevaisuudessa pysyä sulana ympärivuotisesti ja lossinkuljettajan työ voidaan vakinaistaa!- mutta..
Aloittaja kyseli hyväpalkkaisten hommien perään. 8 euroa tunti ei ole hyvä palkka, vaikka se voi lapselle sellaiselta tuntuakin.
Aloittajalle: insinööriksi on suhteellisen helppo päästä lukemaan. Opiskelu voi tehdä tiukkaa, mutta jos sen selvittää ja jo opiskeluaikana osoittaa työelämälle (käytännössä töitä siis opintojen aikana muulloinkin kuin kesällä) olevansa hyvä ja kehityskelpoinen, niin helposti pääsee jo heti valmistuessa tuollaiseen 2800-3200€ kuukausituloihin josta se luonnollisesti lähtee nuorella insinöörillä aika nopeasti nousuun.
Itse olen insinööri ja lisäksi huonopalkkaiseksi haukutulla suunnittelualalla, mutta valmistumispalkkani sain neuvoteltua tuon antamani haarukan yläpäähän. - piloilla olet
mutta.. kirjoitti:
Aloittaja kyseli hyväpalkkaisten hommien perään. 8 euroa tunti ei ole hyvä palkka, vaikka se voi lapselle sellaiselta tuntuakin.
Aloittajalle: insinööriksi on suhteellisen helppo päästä lukemaan. Opiskelu voi tehdä tiukkaa, mutta jos sen selvittää ja jo opiskeluaikana osoittaa työelämälle (käytännössä töitä siis opintojen aikana muulloinkin kuin kesällä) olevansa hyvä ja kehityskelpoinen, niin helposti pääsee jo heti valmistuessa tuollaiseen 2800-3200€ kuukausituloihin josta se luonnollisesti lähtee nuorella insinöörillä aika nopeasti nousuun.
Itse olen insinööri ja lisäksi huonopalkkaiseksi haukutulla suunnittelualalla, mutta valmistumispalkkani sain neuvoteltua tuon antamani haarukan yläpäähän.Olet hinnoitellut itsesi piloille. Kiinalainen tekee sinunkin työsi samalla koulutustasolla puoleen hintaan ja sinä jäät ennen pitkää nuolemaan näppejäsi.
- saisit
130 tonnisen kaksipotkuri lossin ramppiin? Suomessa on kovin vähän merikapteeneja ja yliperämiehiä(vähin muodollinen vaatimus) jotka kykenevät tuohon.
- pääsee
huonoillakin papereilla, jos kaksaa panostaa pääsykokeisiin. Suurimpien paikkakuntien AMK-pääsykokeisiin (suosituimmat alat)ei pääse huonoilla papereilla edes yrittämään. Ehkäpä kannattaa harkita kunnon ammattimiehen (putkimies, sähköasentaja...) koulutusta, koska tänä päivänä heillä alkaa olla kohtuullisen korkeat liksat.
- yjjjjd
Kimi Räikkönen on autonkuljettaja.Opinnot:autokoulu,tulot 60 miljoonaa e/v
- "räkä"räikkönen
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013078GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24781