Miten estätte tappiokierteen?

Ex-peluri?

Eksyin pitkästä aikaa tännekin palstalle. Enpä ole varma kirjoitellaanko täällä ulkoa opittija mantroja ja hienoja pokeritermejä, vai kuinka moni oikeasti ymmärtää pokerista jotain. No enivei, minulla on yksi kysmys.

Itse pelailin pari vuotta nettipokeria, enimmäkseen suoraan rahalla, välillä turnauksia. Loppujenlopuksi olen pokerista hieman voitolla, mutta peli on sen verran stressaavaa, että nyt en ole muutamaan kuukauteen pelannut. Olen voittanut rahaa sekä turnauksissa että rahapöydissä. Turnauksia en ole pelannut paljon, mutta niissä menestys on ollut aika hyvää, joten ehkäpä vielä palaan pokerin ääreen, mutta vain turnauksiin.

Selittäkää minulle mitä teette kun alkaa aivan älytön tappioputki? Itse pelasin poikkeuksetta hyvinkin voitollista pokeria, AINA ALUKSI. Siis kun talletin 100€, niin yleensä kassa kasvoi noin 500€-800€ reilussa viikossa. Aina tuntui että olen lähes voittamaton. Toki välillä hävisinkin yksittäisiä potteja, mutta pääsääntöisesti max aloitus 50€ pöydässä, pääsin aina noin 150€, jonka jälkeen lopetin. En siis pelannut missään isoissa pöydissä ja tuurilla voittanut all innejä, vaan ihan sellaisista parinkympin poteistä pääsääntöisesti voittoni kasasin.

Mutta kuitenkin poikkeuksetta, kun kassani rahat ylittivät tuon 500€ summan alkoi aivan älytön tappioputki. Putki alkaa niin että aluksi pari häviötä, jotka kyllä mahtuvat todennäköisyyksiin. Sen jälkeen useiden tuntien pelaamista, niin ettei edes paria saa flopin jälkeen. Tämän jälkeen alkaa tulla aivan käsittämättömiä kortteja. Poikkeuksetta, aloin häviämään kahdella parilla(ei nyt vielä niin ihmeellistä), kolmosilla, suorilla, värillä ja jopa täyskädellä tuli useasti tappio. Vaikka kuinka yritin lopettaa hävittyäni ja jatkaa seuraavana päivänä, niin tappio oli taattu.

Mistä se johtuu, että kun pelikassani kasvaa riittävän suureksi, niin alkaa tuntua kuin joku suunnilleen varastaisi rahani. Pelaan aivan samalla tyylillä kuin aluksi voittavaa peliä. Sille nyt ei kertakaikkiaan voi mitään, että jos saat vaikka kolmoset ja laitat all in, niin joku perhana onkin saanut suuremmat kolmoset.

Muutaman kerran lopetin pelaamiseni pitkäksi aikaa voitettuani vaikka 500€. Usein kuitenki hävisin koko kassan aivan käsittämättömillä jaoilla.

Mitä mieltä olette? Onko muille käynyt näin? Olenko luulosairas jos väitän että kortteja jossain hieman ohjaillaan, rahat viedään ennenkuin ehdit kotiuttamaan ne? Jos muillekin käy näin, mutta onnistutte jatkamaan peliä voitollisesti niin miten sen teette? Eli jos vaikka aloitatte satasella, pääsette 800€ ja sitten rahat taas tippuvat jonnekin 200€ kieppeille, aivan käsittämättömillä jaoilla. Mitä hittoa teettee siinä tilanteesta kun jaosta toiseen häviätte "huippukorteilla", sanotaan että kolmoset tai parempi käsi.

60

3988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykypeluri

      Tappiokierteitä tulee aina, mutta täytyy pitää huolta että ne on siedettävän kokoisia suhteessa pelikassaan.

      Pelaat ihan liian isoja sisäänostoja (50e) suhteessa pelikassaan (100-800e). Pelikassaan kooksi suositellaan yleensä minimissään 30 kertaa sisäänosto, mielellään enemmänkin. 50 euron sisäänostolla muutaman satasen varianssi on ihan normaalia.

      Satasen kassalla oikea taso on NL5. Jos pakko pelata isompaa tasoa niin sitten shortstackkailemaan NL10.

      • Ex-peluri?

        Siis onko niin, että jos pelaa 0,25/0,50 € pöydässä, jossa maksimi sisäänosto siis on 50€, niin teidän mielestänne pitäisi rahaa olla jopa 1500€ pelikassassa? Kuulostaapa aika hurjalta.

        Tiedän kyllä että satkulla aloittaminen on pieni summa, mutta kun sillä lähes poikkeuksetta kipuan tuonne yli 500 euroon 0,50 € isoblindillä. Itse kuvittelisin että juuri tuo 500€ olisi jo aika kova kassa jos pelaa max 50€ sisäänostopöydällä. Enpä ainakaan usko että kovin monella pelaajalla noissa pöydissä on suurempaa pelikassaa, tosin harva pelaaja voitollista peliäkään pelaa. :)

        Onko siis niin että olen liian "malttamaton". Onko tosiaan niin että on hyvinkin normaalia, että kassa kasvaa reilussa viikossa satasesta kuuteen-seitsemäänsataan ja sitten romahtaa hetkessä takaisin alkuperäiseen, niin että häviän useita all innejä peräkkäin. Jos kuitenkin otetaan huomioon, etteivät voittoni keräänny millään hillopulla all inneillä, vaan pienillä poteilla ja pienellä bluffillakin. Toki välillä korttikin käy ja saan kerralla isomman potin. Mutta tosiaan kun tappiot alkavat, niin häviän oli minulla kädessä mitä tahansa.

        Jotenkin minulle ei vain käy järkeen että pystyisin viikon pelaamaan hiljalleen voitollista peliä. Ja sitten muka aina yhtäkkiä alkaa aivan satumaisen huono tuuri. Vai käykö minulla sen viikon voitollisen pelin aikana vain satumaisen hyvä tuuri...en oikein sitäkään jaksa uskoa...

        Minulla on muutamia kavereita, jotka laittavat parisataa erkkiä kassaan ja menevät pelaamaan 2 euron blindeillä. Sen kyllä ymmärrän että se on tuuripeliä, kaikki tai ei mitään...ja yleensä ei mitään.

        Nojoo...tekisi taas mieli kokeilla...mut yritän vielä sinnitellä ilman pokeria... =)


    • dsdadda

      en voi muuta sanoa kuin että sinä pelaat aivan liian suurilla panoksilla !

      • kysymykseen?

        Kaveri kyllä pelaa liian suurilla panoksilla kassaan nähden, mutta sillä ei ole mitään tekemistä itse peruskysymyksen kanssa.

        Mistä siis johtuu tuo käsittämätön ilmiö, jossa lähes poikkeuksetta talletuksen jälkeen voittaa tuollaiset 4-5 * talletus ja sen jälkeen häviää kaiken, vaikka pelaisi miten? Vittu kun samasta ilmiöstä kirjoittelee kymmenet pelajaat, niin eihän tuo voi enää olla pelkkää sattumaa.

        Ennen vanhaan pelihuijarit antoivat muiden pelaajien aluksi muiden voittaa, jotta pelaaja jäisi pelaamiseen koukkuun. Sen jälkeen olikin helppo kyniä onnettoman hynät itselle. Näin ne toimii nämä "luotettavat" nettipokeritkin. Täyttä paskaa ja kusetusta...


      • TheSharkie
        kysymykseen? kirjoitti:

        Kaveri kyllä pelaa liian suurilla panoksilla kassaan nähden, mutta sillä ei ole mitään tekemistä itse peruskysymyksen kanssa.

        Mistä siis johtuu tuo käsittämätön ilmiö, jossa lähes poikkeuksetta talletuksen jälkeen voittaa tuollaiset 4-5 * talletus ja sen jälkeen häviää kaiken, vaikka pelaisi miten? Vittu kun samasta ilmiöstä kirjoittelee kymmenet pelajaat, niin eihän tuo voi enää olla pelkkää sattumaa.

        Ennen vanhaan pelihuijarit antoivat muiden pelaajien aluksi muiden voittaa, jotta pelaaja jäisi pelaamiseen koukkuun. Sen jälkeen olikin helppo kyniä onnettoman hynät itselle. Näin ne toimii nämä "luotettavat" nettipokeritkin. Täyttä paskaa ja kusetusta...

        kun se ei tahdo tunnustaa itsessään olevan mitään vikaa. Juuri korjasin leakit kaverin pelissä, kun hän oli ihmetellyt, miten ei enää voitakaan ja tuntuu, että aina jollain on parempi käsi ym. ja tappiota tulee.

        Minun oli helppo huomata, miten kaveri oli vaivihkaa käynyt suomeksi sanottuna pelaamaan päin persettä! :)

        "Ei riitä, että olet parempi kuin muut. Sinun pitää myös PELATA paremmin!"


      • Ex-Peluri?
        TheSharkie kirjoitti:

        kun se ei tahdo tunnustaa itsessään olevan mitään vikaa. Juuri korjasin leakit kaverin pelissä, kun hän oli ihmetellyt, miten ei enää voitakaan ja tuntuu, että aina jollain on parempi käsi ym. ja tappiota tulee.

        Minun oli helppo huomata, miten kaveri oli vaivihkaa käynyt suomeksi sanottuna pelaamaan päin persettä! :)

        "Ei riitä, että olet parempi kuin muut. Sinun pitää myös PELATA paremmin!"

        Nojaa...kuten sanoin, ne jaot joissa minä paljon häviän, kun alan häviämään, ovat kyllä sellaisia että kuka tahansa laittaisi all in. Elikkä flopin jälkeen minulla on vähintään kolmoset kädessä. Kun tappioputki alkaa, häviän poikkeuksetta kaikki isommat potit. Minä siis saan "huippukortit", mutta kaveri saa vielä hitusen paremmat. Viimeisimmässä kierteessä hävisin vartin sisään kaksi kertaa suoralla ja kerran kolmosilla... Eli 150€ meni "varmoilla" voittokäsillä niin että napsahti.

        Mietin vain kuinka normaalia ko. ilmiö on.


      • lollerzzz
        Ex-Peluri? kirjoitti:

        Nojaa...kuten sanoin, ne jaot joissa minä paljon häviän, kun alan häviämään, ovat kyllä sellaisia että kuka tahansa laittaisi all in. Elikkä flopin jälkeen minulla on vähintään kolmoset kädessä. Kun tappioputki alkaa, häviän poikkeuksetta kaikki isommat potit. Minä siis saan "huippukortit", mutta kaveri saa vielä hitusen paremmat. Viimeisimmässä kierteessä hävisin vartin sisään kaksi kertaa suoralla ja kerran kolmosilla... Eli 150€ meni "varmoilla" voittokäsillä niin että napsahti.

        Mietin vain kuinka normaalia ko. ilmiö on.

        Kuinka normaalia on mikä? Se, että katkeat set over set tms cooler-tilanteissa? Noita tulee kaikille eikä niille voi mitään. Voitot/tappiot tehdään sitten ihan muissa tilanteissa.


      • TheSharkie
        Ex-Peluri? kirjoitti:

        Nojaa...kuten sanoin, ne jaot joissa minä paljon häviän, kun alan häviämään, ovat kyllä sellaisia että kuka tahansa laittaisi all in. Elikkä flopin jälkeen minulla on vähintään kolmoset kädessä. Kun tappioputki alkaa, häviän poikkeuksetta kaikki isommat potit. Minä siis saan "huippukortit", mutta kaveri saa vielä hitusen paremmat. Viimeisimmässä kierteessä hävisin vartin sisään kaksi kertaa suoralla ja kerran kolmosilla... Eli 150€ meni "varmoilla" voittokäsillä niin että napsahti.

        Mietin vain kuinka normaalia ko. ilmiö on.

        antoi esimerkin, että hän oli flopannut QJ:llä QQ2. Flopilla oltiinkin jo allinissa ja toisella tietenkin oli KQ. Kaveri kiroili, että miten tuntuu, että tämä on nyt oikein optimoitu siten, että toisella on pikkasen paremmat kortit ja pakko vain hävitä.

        Minä kysyin kaveriltani tähän, että miten olet ylipäätään päätynyt pelaamaan kyseisen QJ-käden, joka on virtuaalisesti roskaa?! Joko ymmärrät? ;)


      • ja lol vielä
        kysymykseen? kirjoitti:

        Kaveri kyllä pelaa liian suurilla panoksilla kassaan nähden, mutta sillä ei ole mitään tekemistä itse peruskysymyksen kanssa.

        Mistä siis johtuu tuo käsittämätön ilmiö, jossa lähes poikkeuksetta talletuksen jälkeen voittaa tuollaiset 4-5 * talletus ja sen jälkeen häviää kaiken, vaikka pelaisi miten? Vittu kun samasta ilmiöstä kirjoittelee kymmenet pelajaat, niin eihän tuo voi enää olla pelkkää sattumaa.

        Ennen vanhaan pelihuijarit antoivat muiden pelaajien aluksi muiden voittaa, jotta pelaaja jäisi pelaamiseen koukkuun. Sen jälkeen olikin helppo kyniä onnettoman hynät itselle. Näin ne toimii nämä "luotettavat" nettipokeritkin. Täyttä paskaa ja kusetusta...

        "Vittu kun samasta ilmiöstä kirjoittelee kymmenet pelajaat, niin eihän tuo voi enää olla pelkkää sattumaa. "

        No, eihän se voi sattumaa olla jos jopa KYMMENET pelaajat kirjoittaa samasta asiasta. Perehdypä väähän todennäköisyyksiin.

        Niin, muuten ihan ekaksi. Ei se TALO niitä häviöitä ja voittoja saa, vaan muut pelaajat...

        Mutta tässä on kyse kassanhallinnasta. Jos pelataan 25/50 sentin blindeilla, eli 50 euron sisäänostoilla, niin vaihtelu menee helposti tuossa 20-30 BI:n sisällä. Eli 1000-1500 voit hävitä helposti.
        Siksi tuntuu siltä, että voit voittaa 500 ja sitten hävitä kaikki. Se on ihan normaalia swingiä.
        USeimmin varmaan menet takaisin nolliin jo 100 e:n voiton jälkeen tai sitten niin, että häviät pari kertaa tuon 50 e:n sisäänoston. Tuota et edes huomaa.
        Pelaat edelleen kassaasi nähden liian suurta peliä. Tai ehkä pelaat ihan voittavaakin tuolla tasolla, mutta siinä vaan pitää sitten varautua, että tuo sattuman vaikutus ON sen verran suuri, että kassaa pitää olla..

        P


      • XgriderX
        Ex-Peluri? kirjoitti:

        Nojaa...kuten sanoin, ne jaot joissa minä paljon häviän, kun alan häviämään, ovat kyllä sellaisia että kuka tahansa laittaisi all in. Elikkä flopin jälkeen minulla on vähintään kolmoset kädessä. Kun tappioputki alkaa, häviän poikkeuksetta kaikki isommat potit. Minä siis saan "huippukortit", mutta kaveri saa vielä hitusen paremmat. Viimeisimmässä kierteessä hävisin vartin sisään kaksi kertaa suoralla ja kerran kolmosilla... Eli 150€ meni "varmoilla" voittokäsillä niin että napsahti.

        Mietin vain kuinka normaalia ko. ilmiö on.

        toi 150 varianssi on ihan normi NL50 pöydissä ja pelikassa sais olla sellast 1000BigBlindin luokkaa ja mitä enemmän sen parempi. Ja jos pääset sen 5-6Xdepo voitolle niin älä lähde isompiin pöytiin, vaan analysoi omaa peliäsi, miksi voitit? miksi hävisit? vastaukseksi ei riitä että sillä nyt oli parempi käsi vaan sinun pitää oppia kippaamaan kun koet todellista vastarintaa.. kaikki osaavat pienillä tasoilla odotella niitä settejä ja lyödä kaiken keskelle mutta nyt kuulostaa siltä että olet siirtynyt aina isompaan peliin tuplattuasi pelikassasi, jos pelaat voitollista peliä ja yhtäkkiä häviät koko kassan, kun blindit kasvaa pelin tasokin kasvaa. suosittelen että/kun/jos satasella lähet liikenteeseen niin pelaa jotai NL5 NL10 ja jos häviät niin ei muuta kuin läppärin kansi kiinni ja omaa peliä analysoimaan.... Pelionnea vaan...


    • The Rat

      Annan kouluarvosanan 7 . Olisit saanut 7½, mutta tuo huuto "AINA ALUKSI" vähän häiritsi.

      Okei, on toki mahdollista, että pelaa erilaista peliä talletuksen jälkeen ja sitten alat joko ylivarovaiseksi tai ylivaromattomaksi, mikä selittäisi patternin...

      • Ex-peluri?

        Tämä kirjoitus ei ole mikään trolli. Kirjoitukseni on 100% totta eikä muuksi muutu. Tuo on naurettavaa, että alat antaa jotain kouluarvosanija...mene vähän itseesi. Luuletko että huvikseni kirjoitan tänne pari kertaa puoli tuntia olemattomista peleistäni.


      • Ex-Peluri?

        Piti vielä mainita, että pelityylini ei muutu ainakaan omasta mielestäni yhtään mihinkään. Pelaan aivan samalla taktiikalla, hieman bluffaillen mutta ei mitään älyttömyyksiä, oli kassassa mitä tahansa.

        Ja kuten sanoin. Tilanteet joissa alan häviämään, ovat sellaisia että niissä häviäsi aivan kuka ammattilainen tahansa. Kuten se että sinulla on flopin jälkeen kolmoset, mutta kaverilla onkin suuremmat kolmoset...tai suora vastaan värinveto, jonka aina häviät...jne...


      • The Rat
        Ex-peluri? kirjoitti:

        Tämä kirjoitus ei ole mikään trolli. Kirjoitukseni on 100% totta eikä muuksi muutu. Tuo on naurettavaa, että alat antaa jotain kouluarvosanija...mene vähän itseesi. Luuletko että huvikseni kirjoitan tänne pari kertaa puoli tuntia olemattomista peleistäni.

        Tuo on palstan vakiotrolli, siis tämä voittoputki rahan laiton jälkeen. Aina.

        Vielä ei ole selvinnyt, mikseivät tämän uhriksi joutuvat henkilöt:
        a) vaihda saittia
        b) rikastu julmetusti

        Toinen vakiotrolli oli tämä, joka väitti että saitit (?) huijaavat jakamalla hyvät kortit usealle samassa jaossa, muttei tämä näkyisi tilastossa. Se nyt oli vain mahdotonta, vaikka tämäkin tapaus oli muka tilastotieteitä lukenut...

        Tuo arvosana oli noinkin hyvä lähinnä alun petauksen ja suhteellisen järkevän kysymyksen ansiosta. Johon sait jopa suhteellisen järkeviä vastauksia.


      • Ex-Peluri?
        The Rat kirjoitti:

        Tuo on palstan vakiotrolli, siis tämä voittoputki rahan laiton jälkeen. Aina.

        Vielä ei ole selvinnyt, mikseivät tämän uhriksi joutuvat henkilöt:
        a) vaihda saittia
        b) rikastu julmetusti

        Toinen vakiotrolli oli tämä, joka väitti että saitit (?) huijaavat jakamalla hyvät kortit usealle samassa jaossa, muttei tämä näkyisi tilastossa. Se nyt oli vain mahdotonta, vaikka tämäkin tapaus oli muka tilastotieteitä lukenut...

        Tuo arvosana oli noinkin hyvä lähinnä alun petauksen ja suhteellisen järkevän kysymyksen ansiosta. Johon sait jopa suhteellisen järkeviä vastauksia.

        Minulla nyt ei vain yksinkertaisesti ole aikaa, eikä varsinkaan minkäänlaista motiivia jauhaa täällä p***aa jostain, mitä ei oikeasti olisi tapahtunut.

        Minä en ole monia eri pokerisivuja kokeillut. Kokemusta on kahdesta eri sivustosta. Toisesta enemmän, toisesta vain muutamaan otteeseen. Enkä minä suoraan syyttänyt mitään saittia manipuloinnista. Minä kysyin että jos ko. ilmiö on "normaalia", niin miten hitossa vältätte häviämisen. Jos se ei ole normaalia...niin sitten olen ymmälläni, miksi se MINULLE on normaalia.

        Itse olen sitä mieltä, että moinen heittely korttituurin suhteen on aika käsittämätöntä. Toki pokerissa aina tulee tappioita kaikille. Mutta se millä tavoin tappiot ainakin minulle alkavat aina tietyssä pisteessä vyörymään, on kyllä aika käsittämätöntä. Haluan vain tietää, että onko muille tuttua, että voitatte lähes poikkeuksetta noin satkulla 500-800, mutta sen jälkeen tulee käsittämättömän huono tuuri ja rahat tippuvat takaisin jonnekin 150 erkkiin. Viidenkybän pöydässä siinä saa kuitenkin tulla aika paljon perättäisiä tappioita, että rahat tippuvat vaikka kuudestasadasta sataseen.

        Halusin tietää että kuuluuko se nettipokeriin. Pitäisikö minun olla lopputilanteessa tyytyväinen, jos viikon pelin jälkeen olen 500 euroa voitolla, mutta kymmenen päivän pelaamisen jälkeen enää viisikymppiä voitolla.

        Anteeksi jos kieli on huonoa. Suolsin tekstiä vähän nopeasti...


      • vikinää

        jätkä on vuoden pelannut pokkaa ja neuvoo muita kuin paraskin ammattilainen. Ymmärtäisit edes mistä puhutaan, ennen kuin alat vikisemään typeryyksiäsi.


      • lollerzzz
        Ex-Peluri? kirjoitti:

        Minulla nyt ei vain yksinkertaisesti ole aikaa, eikä varsinkaan minkäänlaista motiivia jauhaa täällä p***aa jostain, mitä ei oikeasti olisi tapahtunut.

        Minä en ole monia eri pokerisivuja kokeillut. Kokemusta on kahdesta eri sivustosta. Toisesta enemmän, toisesta vain muutamaan otteeseen. Enkä minä suoraan syyttänyt mitään saittia manipuloinnista. Minä kysyin että jos ko. ilmiö on "normaalia", niin miten hitossa vältätte häviämisen. Jos se ei ole normaalia...niin sitten olen ymmälläni, miksi se MINULLE on normaalia.

        Itse olen sitä mieltä, että moinen heittely korttituurin suhteen on aika käsittämätöntä. Toki pokerissa aina tulee tappioita kaikille. Mutta se millä tavoin tappiot ainakin minulle alkavat aina tietyssä pisteessä vyörymään, on kyllä aika käsittämätöntä. Haluan vain tietää, että onko muille tuttua, että voitatte lähes poikkeuksetta noin satkulla 500-800, mutta sen jälkeen tulee käsittämättömän huono tuuri ja rahat tippuvat takaisin jonnekin 150 erkkiin. Viidenkybän pöydässä siinä saa kuitenkin tulla aika paljon perättäisiä tappioita, että rahat tippuvat vaikka kuudestasadasta sataseen.

        Halusin tietää että kuuluuko se nettipokeriin. Pitäisikö minun olla lopputilanteessa tyytyväinen, jos viikon pelin jälkeen olen 500 euroa voitolla, mutta kymmenen päivän pelaamisen jälkeen enää viisikymppiä voitolla.

        Anteeksi jos kieli on huonoa. Suolsin tekstiä vähän nopeasti...

        Kyllä tappioputket ovat hyvinkin normaali ilmiö ja jos ei niitä kestä, kannattaa pokerin peluu lopettaa. Tuollaisia 10-15 binin tappioputkia tulee välillä ja kyllähän ne ottaa päähän, kun mikään ei onnistu ja siinä yllensä oma pelinkin kärsii ja tulee sitten tilteissä hävittyä lisää, kun ei pelaa enää A-peliään. Downswingin jälkeen on yleensä pieni tauko pokerista paikallaan.


      • The Rat
        vikinää kirjoitti:

        jätkä on vuoden pelannut pokkaa ja neuvoo muita kuin paraskin ammattilainen. Ymmärtäisit edes mistä puhutaan, ennen kuin alat vikisemään typeryyksiäsi.

        Hyvä "vikinää", en normaalisti jaksaisi vaivautua vastaamaan, mutta on sattumalta tylsä hetki...

        Ad Hominem on hyvä alku. Pidän erityisesti siitä, että onnistut tekemään sen noinkin lyhyessä viestissä peräti kahdella eri tavalla (sekä abusivis että circumstantiae). Loistavaa nettikeskustelua.

        Suosittelisin kuitenkin, että laajentaisit hieman repertuaaria (oletan, että olet sama henkilö, joka on persoonaani vastaan pariin otteeseen muutenkin hyökkäillyt). Esimerkiksi natsikortti on hyvä vetäistä jossain vaiheessa nettikeskustelua esiin, se jos mikä tuhoaa vastapuolen uskottavuuden. Vastaavasti tietysti myös "ajatelkaa lapsia" on hyvä.

        Onnittelut kuitenkin siitä, ettet ottanut mitään kantaa itse viestiin, johon vastasit. Tämä onkin nettikeskusteluissa pärjäämisen avainasioita. Muista, että se voittaa, joka huutaa kovimpaa ja useimmin.


      • kun tuo
        Ex-Peluri? kirjoitti:

        Minulla nyt ei vain yksinkertaisesti ole aikaa, eikä varsinkaan minkäänlaista motiivia jauhaa täällä p***aa jostain, mitä ei oikeasti olisi tapahtunut.

        Minä en ole monia eri pokerisivuja kokeillut. Kokemusta on kahdesta eri sivustosta. Toisesta enemmän, toisesta vain muutamaan otteeseen. Enkä minä suoraan syyttänyt mitään saittia manipuloinnista. Minä kysyin että jos ko. ilmiö on "normaalia", niin miten hitossa vältätte häviämisen. Jos se ei ole normaalia...niin sitten olen ymmälläni, miksi se MINULLE on normaalia.

        Itse olen sitä mieltä, että moinen heittely korttituurin suhteen on aika käsittämätöntä. Toki pokerissa aina tulee tappioita kaikille. Mutta se millä tavoin tappiot ainakin minulle alkavat aina tietyssä pisteessä vyörymään, on kyllä aika käsittämätöntä. Haluan vain tietää, että onko muille tuttua, että voitatte lähes poikkeuksetta noin satkulla 500-800, mutta sen jälkeen tulee käsittämättömän huono tuuri ja rahat tippuvat takaisin jonnekin 150 erkkiin. Viidenkybän pöydässä siinä saa kuitenkin tulla aika paljon perättäisiä tappioita, että rahat tippuvat vaikka kuudestasadasta sataseen.

        Halusin tietää että kuuluuko se nettipokeriin. Pitäisikö minun olla lopputilanteessa tyytyväinen, jos viikon pelin jälkeen olen 500 euroa voitolla, mutta kymmenen päivän pelaamisen jälkeen enää viisikymppiä voitolla.

        Anteeksi jos kieli on huonoa. Suolsin tekstiä vähän nopeasti...

        tappioputki alkaa, teen seuraavaa:
        - siirryn pöytiin joissa buy-in on selvästi pienempi
        - vaihtoehtoisesti pelaan sittareita (pieni buy-in)
        - pelaan lyhyemmän aikaa, lyhytkin kokeilu näyttää suuntaa missä mennään
        - vaihdan peliä, HE -> 7S/HiLo omppu
        - turpiin tullessa pois pöydästä, ei lisää rahaa samaan pöytään (tätä kyllä noudatan aina, en pelkästään tappioputkessa)

        Helppo perussääntö: maksimoi voitot ja minimoi tappiot. Tappioputken ollessa päällä halvempiin pöytiin, putken yhä jatkuessa vielä halvempiin. Putken mentyä poikki, oman kassan mukaisiin pöytiin pikkuhiljaa.


      • 123467890
        Ex-Peluri? kirjoitti:

        Minulla nyt ei vain yksinkertaisesti ole aikaa, eikä varsinkaan minkäänlaista motiivia jauhaa täällä p***aa jostain, mitä ei oikeasti olisi tapahtunut.

        Minä en ole monia eri pokerisivuja kokeillut. Kokemusta on kahdesta eri sivustosta. Toisesta enemmän, toisesta vain muutamaan otteeseen. Enkä minä suoraan syyttänyt mitään saittia manipuloinnista. Minä kysyin että jos ko. ilmiö on "normaalia", niin miten hitossa vältätte häviämisen. Jos se ei ole normaalia...niin sitten olen ymmälläni, miksi se MINULLE on normaalia.

        Itse olen sitä mieltä, että moinen heittely korttituurin suhteen on aika käsittämätöntä. Toki pokerissa aina tulee tappioita kaikille. Mutta se millä tavoin tappiot ainakin minulle alkavat aina tietyssä pisteessä vyörymään, on kyllä aika käsittämätöntä. Haluan vain tietää, että onko muille tuttua, että voitatte lähes poikkeuksetta noin satkulla 500-800, mutta sen jälkeen tulee käsittämättömän huono tuuri ja rahat tippuvat takaisin jonnekin 150 erkkiin. Viidenkybän pöydässä siinä saa kuitenkin tulla aika paljon perättäisiä tappioita, että rahat tippuvat vaikka kuudestasadasta sataseen.

        Halusin tietää että kuuluuko se nettipokeriin. Pitäisikö minun olla lopputilanteessa tyytyväinen, jos viikon pelin jälkeen olen 500 euroa voitolla, mutta kymmenen päivän pelaamisen jälkeen enää viisikymppiä voitolla.

        Anteeksi jos kieli on huonoa. Suolsin tekstiä vähän nopeasti...

        Jos ei pää kestä pokeriin kuuluvia väistämättömiä downswingejä, jolloin tulee enemmän tappiota kuin voi kuvitellakaan, niin silloin pelaat väärää peliä. Tappio- ja voittoputket kuuluvat yleensäkin pokeriin, ei vain nettipokeriin. Mutta pokeriin olennaisesti liittyvää varianssia voi pehmentää pelaamalla riittävän suurella rollilla.

        Downswingillä yleensä tarkoitetaan sitä, että voittava pelaaja voittaa tietyllä ajanjaksolla vähemmän kuin mitä hän voi keskimäärin odottaa voittavansa pitkän ajanjakson aikana. Tietysti se voi olla sitä, että break-even pelaaja häviää tietyllä ajanjaksolla tai häviävä pelaaja häviää enemmän kuin kuin voi odottaa häviävänsä. Mutta eihän näillä palstoilla kukaan ainakaan myönnä olevansa häviävä pelaaja. Eiväthän tietyllä ajanjaksolla tulleet voitot voi olla upswingin tuotosta, vaan ylivoimaisen pelitaidon.


    • niin moni...

      nettipokerin pelaaja ja omakohtaiset kokemukset ovat samanlaisia. Voitto - loputon tappiokierre.
      Voitto - loputon tappiokierre.
      Kaksi kertaa vuodessa on mahdollisuus voittaa jotakin isompaa mutta jos menet nostamaan sen pois niin aijaijai.... Se on virhe.
      Silloin et voita enää edes kuningasvärisuoralla.

      Esim. Itselläni oli (taas) kerran tuo noston jälkeinen tappiokierre menossa. Mikään ei onnistunut. Viimeiset rahat iskin peliin käteispöydässä.
      Lopulta tärähti värisuora (8-Q pataa) turnilla pöytään ja jaossa oli (minulle) suuri summa rahaa tuloillaan. (minulla oli tuo Qs taskussani joten kenelläkään ei voinut olla parempaa värisuoraa)
      Checkkasin hämäyksen vuoksi ja yksi korotti ja toinen maksoi.
      Maksoin hämäyksen vuoksi.
      River oli unelmakortti minulle As! Joten nyt saan todennäköisesti maksuja miltä tahansa padoilta ja ässiltä yms. suoravetokäsiltä!
      Näin myös kävi! Toinen menee all in, toinen isolla stäkillä maksaa, ja minä painan lähes yhtä suurella stäkillä all in buttonia tietenkin kahmiakseni itselleni koko potin nutseilla ja rollini takaisin!
      Mutta... mitään ei tapahdu.
      Mitään ei tapahdu.
      Yhteys palvelimeen on katkennut.
      Pääsen n. 30 sekunnissa takaisin pöytään ja olen foldannut käteni koska istuin ulkona.
      Minulla on supernopea valokuituyhteys ja 3kk vanha erittäin hyvä ja nopea tietokone.
      Yhteys ei ollut koskaan aiemmin katkennut kyseisellä saitilla.
      Konstit on näköjään monet silloin kun sinun ei anneta voittaa niin vetävät vaikka "töpselisi" pois seinästä.

      Tuulimyllyjä vastaan on turha taistella. Nettipokeri on niin hirveää kuin se onkin, täyttä feikkiä. Muutamien "starojen" annetaan tienata jotta köyhäkansa villiintyisi yrittämään onneaan myös.
      Kenelläkään muullaa ei ole mitään mahdollisuuksia.

      • The Rat

        Kiitos päivän piristyksestä.

        Kiedo folio tiukemmin pään ympärille, kyllä se siitä...


      • Rotta pro..
        The Rat kirjoitti:

        Kiitos päivän piristyksestä.

        Kiedo folio tiukemmin pään ympärille, kyllä se siitä...

        joka tietää mikä on oikeaa ja mikä väärää.

        Olen lukenut aiempia kirjoituksiasi täällä ala-arvoisella palstalla ja sanoisinpa niiden perusteella ettet ole oikea henkilö neuvomaan ketään nettipokerin saralla.

        Paljastit tuossa yhdessä kirjoituksessa olevasi "marginaalisesti" voitolla, elikkäs jätäppä kuule kommentoimatta toisten kirjoituksia.
        Minun marginaalini ovat varmasti kymmen - satakertaisia sinun mikroiluusi verrattuna, -jossa et siinäkään pärjää.

        Työttömien ammattikoululaisien jotka istuvat kaiken päivää koneensa ääressä vuoronperään hiiri ja vuoronperään pippeli kourassa, -ei tulisi lisäksi kommentoida yhtään mitään.

        Kiitos hiiri kun ymmärrät ehkä joskus mistä puhun.


      • The Rat
        Rotta pro.. kirjoitti:

        joka tietää mikä on oikeaa ja mikä väärää.

        Olen lukenut aiempia kirjoituksiasi täällä ala-arvoisella palstalla ja sanoisinpa niiden perusteella ettet ole oikea henkilö neuvomaan ketään nettipokerin saralla.

        Paljastit tuossa yhdessä kirjoituksessa olevasi "marginaalisesti" voitolla, elikkäs jätäppä kuule kommentoimatta toisten kirjoituksia.
        Minun marginaalini ovat varmasti kymmen - satakertaisia sinun mikroiluusi verrattuna, -jossa et siinäkään pärjää.

        Työttömien ammattikoululaisien jotka istuvat kaiken päivää koneensa ääressä vuoronperään hiiri ja vuoronperään pippeli kourassa, -ei tulisi lisäksi kommentoida yhtään mitään.

        Kiitos hiiri kun ymmärrät ehkä joskus mistä puhun.

        Jatka vaan noiden satujen keksimistä. Kyllä joku aina uskoo.

        Niinhän se tietysti menee, että aina kun laittaa rahaa sisään, voittaa kaiken. Ja sitten häviää. Rahat voi ottaa poiskin, ja silti häviää! Kaikkein hauskinta tässä on se, että hävitä pystyy, vaikkei rahaa ole edes saitilla senttiäkään!

        Eikä tässä vielä mitään. Vaikka tämä rahantekoautomaatti ei sinänsä kiinnostakaan tietenkään peruspelaajaa, haluaa tämä suorastaan hävitä rahansa.

        Kyseessä täytyy olla salajuoni. Kyllä. Sitä paitsi netissä sanottiin niin.


      • ja tuloskehitys..
        The Rat kirjoitti:

        Jatka vaan noiden satujen keksimistä. Kyllä joku aina uskoo.

        Niinhän se tietysti menee, että aina kun laittaa rahaa sisään, voittaa kaiken. Ja sitten häviää. Rahat voi ottaa poiskin, ja silti häviää! Kaikkein hauskinta tässä on se, että hävitä pystyy, vaikkei rahaa ole edes saitilla senttiäkään!

        Eikä tässä vielä mitään. Vaikka tämä rahantekoautomaatti ei sinänsä kiinnostakaan tietenkään peruspelaajaa, haluaa tämä suorastaan hävitä rahansa.

        Kyseessä täytyy olla salajuoni. Kyllä. Sitä paitsi netissä sanottiin niin.

        tulisivat olla jonkinlaisessa johdonmukaisessa kaavassa ja käyrässä.
        Verrataan asiaa vaikkapa mihin muuhun työhön tahansa:
        Jos joku työntekijä on lahjakas, ahkera, älykäs ja tunnollinen, hän pärjää työssänsä huomattavasti keskivertoa paremmin ja tienaa enemmän.
        Pokerissa näiden asioiden tulisi olla linjassaan myös vaan nettipokerissa asia ei näin ole.
        Näet ns. fisuja ympärilläsi jotka pelaavat käsittämättömän huonosti. Näet gamblereita joilta kärsivällisellä pelilläsi saat kaiken pois. Näet ylitiukkoja pelaajia jotka eivät uskalla tehdä pöydässä lähestulkoon mitään.
        Näiltä ja monilta muilta huonoilta ja keskiverroilta pelaajilta otat rahat pois systemaattisesti.
        Sitten kun nostat voittosi pois ja jätät jonkun toimintatonnin tilillesi tulevia pelejä varten niin kaikki muuttuu.
        Kaikki edellämainitut pelaajatyypit kaikki muutkin pelaajatyypit ja fisut vievät sinulta kaiken. Koko ajan joka jaolla ja jatkuvasti.
        Tämän kun koet kaksi kertaa vuodessa neljän vuoden ajan niin alat itsekin uskoa jonkinasteiseen salaliittoon.
        Mikrotasoilla tilanne on varmaan erilainen koska niitä pelataan viihdemielessä ja kaikki menee suht varmasti mitä tuleekin.


      • TheSharkie

        sitten kuseteta rahoja pois, vaan minun annetaan voittaa? Viime vuosi jäi n. $15 000 voitolliseksi ja tämän voiton kasvatin tasaisesti käteispöydissä ja turnauksissa eli mitään yksittäistä isoa voittoa ei tullut, suurin yksittäinen turnausvoitto taisi olla $1700.

        Välillä tuli kyllä muutaman satasen downswingejä, mutta kun säilytti vain oman parhaan pelinsä, niin kyllä se aina kääntyi upswingiksi, mikä täytti kuopan ja voittoa alkoi taas kertyä.

        Miksi minun siis annetaan voittaa, vaikka kukaan ei edes tiedä kuka olen enkä ole diilissä kenenkään kanssa?! Huijataanko minua?!


      • että..
        TheSharkie kirjoitti:

        sitten kuseteta rahoja pois, vaan minun annetaan voittaa? Viime vuosi jäi n. $15 000 voitolliseksi ja tämän voiton kasvatin tasaisesti käteispöydissä ja turnauksissa eli mitään yksittäistä isoa voittoa ei tullut, suurin yksittäinen turnausvoitto taisi olla $1700.

        Välillä tuli kyllä muutaman satasen downswingejä, mutta kun säilytti vain oman parhaan pelinsä, niin kyllä se aina kääntyi upswingiksi, mikä täytti kuopan ja voittoa alkoi taas kertyä.

        Miksi minun siis annetaan voittaa, vaikka kukaan ei edes tiedä kuka olen enkä ole diilissä kenenkään kanssa?! Huijataanko minua?!

        sä olet... Riki Sorsan veli?


      • Jaketsu82
        että.. kirjoitti:

        sä olet... Riki Sorsan veli?

        Tuttua puuhaa... Talletus -> Voittoa ( Muutaman kerran olen ihan piruuttani testannut ja videoinut aluksi kun voitan ihan pitkälti millä käsillä tahansa, sattumaa toki ;) Kaveri on ammattilainen ja on kauhistellut taustalla tuota suurta kusetusta. )...Alun voittoputken jälkeen mikään ei onnistu ja tuo mystinen yhteyden katoaminen on myös tuttua puuhaa...Ylivoimaisessa johdossa ( satelliitit ) sunday warm up/ sunday million jne. ja yht ´äkkiä ei asiaa pelipaikalle, muuten nettiyhteys kyllä toimii....Ja sitten taas samat nettitähdet voittavat dollareita turnauksista "koska ovat niin hyviä", hoh hoijaa...

        ( vastaa seiskakympillä ihan piruuttasi ja pöytään pamahtaa sattumalta 7 ja 1o...Tai AA ja otat nokkiisi pitkälti mille tahansa kädelle. Löydä sisäinen pokeritähtesi, kunhan talletat tarpeeksi..


      • veppesss
        Jaketsu82 kirjoitti:

        Tuttua puuhaa... Talletus -> Voittoa ( Muutaman kerran olen ihan piruuttani testannut ja videoinut aluksi kun voitan ihan pitkälti millä käsillä tahansa, sattumaa toki ;) Kaveri on ammattilainen ja on kauhistellut taustalla tuota suurta kusetusta. )...Alun voittoputken jälkeen mikään ei onnistu ja tuo mystinen yhteyden katoaminen on myös tuttua puuhaa...Ylivoimaisessa johdossa ( satelliitit ) sunday warm up/ sunday million jne. ja yht ´äkkiä ei asiaa pelipaikalle, muuten nettiyhteys kyllä toimii....Ja sitten taas samat nettitähdet voittavat dollareita turnauksista "koska ovat niin hyviä", hoh hoijaa...

        ( vastaa seiskakympillä ihan piruuttasi ja pöytään pamahtaa sattumalta 7 ja 1o...Tai AA ja otat nokkiisi pitkälti mille tahansa kädelle. Löydä sisäinen pokeritähtesi, kunhan talletat tarpeeksi..

        noh tuo on kyllä ihan täyttä paskaa......


      • ...
        Jaketsu82 kirjoitti:

        Tuttua puuhaa... Talletus -> Voittoa ( Muutaman kerran olen ihan piruuttani testannut ja videoinut aluksi kun voitan ihan pitkälti millä käsillä tahansa, sattumaa toki ;) Kaveri on ammattilainen ja on kauhistellut taustalla tuota suurta kusetusta. )...Alun voittoputken jälkeen mikään ei onnistu ja tuo mystinen yhteyden katoaminen on myös tuttua puuhaa...Ylivoimaisessa johdossa ( satelliitit ) sunday warm up/ sunday million jne. ja yht ´äkkiä ei asiaa pelipaikalle, muuten nettiyhteys kyllä toimii....Ja sitten taas samat nettitähdet voittavat dollareita turnauksista "koska ovat niin hyviä", hoh hoijaa...

        ( vastaa seiskakympillä ihan piruuttasi ja pöytään pamahtaa sattumalta 7 ja 1o...Tai AA ja otat nokkiisi pitkälti mille tahansa kädelle. Löydä sisäinen pokeritähtesi, kunhan talletat tarpeeksi..

        Et vain osaa pelata.


      • vähän poksua
        TheSharkie kirjoitti:

        sitten kuseteta rahoja pois, vaan minun annetaan voittaa? Viime vuosi jäi n. $15 000 voitolliseksi ja tämän voiton kasvatin tasaisesti käteispöydissä ja turnauksissa eli mitään yksittäistä isoa voittoa ei tullut, suurin yksittäinen turnausvoitto taisi olla $1700.

        Välillä tuli kyllä muutaman satasen downswingejä, mutta kun säilytti vain oman parhaan pelinsä, niin kyllä se aina kääntyi upswingiksi, mikä täytti kuopan ja voittoa alkoi taas kertyä.

        Miksi minun siis annetaan voittaa, vaikka kukaan ei edes tiedä kuka olen enkä ole diilissä kenenkään kanssa?! Huijataanko minua?!

        Toisin kun eräät vinkujat.

        Ittellä hain kuva sharkscopessa on tolkuttuman tuurin tulosta : ))), mut ei se mua niin haittaa : )))

        OMGClayAiken : "Satunnaisuus näytää aivan muulta kuin satunnaiselta."


      • marginaaliryhmään!
        TheSharkie kirjoitti:

        sitten kuseteta rahoja pois, vaan minun annetaan voittaa? Viime vuosi jäi n. $15 000 voitolliseksi ja tämän voiton kasvatin tasaisesti käteispöydissä ja turnauksissa eli mitään yksittäistä isoa voittoa ei tullut, suurin yksittäinen turnausvoitto taisi olla $1700.

        Välillä tuli kyllä muutaman satasen downswingejä, mutta kun säilytti vain oman parhaan pelinsä, niin kyllä se aina kääntyi upswingiksi, mikä täytti kuopan ja voittoa alkoi taas kertyä.

        Miksi minun siis annetaan voittaa, vaikka kukaan ei edes tiedä kuka olen enkä ole diilissä kenenkään kanssa?! Huijataanko minua?!

        Tietyn ryhmän annetaan voittaa. Tietenkin. Hehän ovat paras osa markkinakoneistoa! Joo, ei talo saa mitään hyötyä huijauksesta. Mut joukkoon heitetään talon pelaajia, jotka näkevät kaikkien kortit. Buhaha haha ha haaaaa!!!


      • TheSharkie
        vähän poksua kirjoitti:

        Toisin kun eräät vinkujat.

        Ittellä hain kuva sharkscopessa on tolkuttuman tuurin tulosta : ))), mut ei se mua niin haittaa : )))

        OMGClayAiken : "Satunnaisuus näytää aivan muulta kuin satunnaiselta."

        pienen tauon jälkeen Scopeen hain kuvan takaisin. Se vaati vain hieman tuurin hienosäätöä! ;)


      • .....
        marginaaliryhmään! kirjoitti:

        Tietyn ryhmän annetaan voittaa. Tietenkin. Hehän ovat paras osa markkinakoneistoa! Joo, ei talo saa mitään hyötyä huijauksesta. Mut joukkoon heitetään talon pelaajia, jotka näkevät kaikkien kortit. Buhaha haha ha haaaaa!!!

        Mutta sinun ei anneta voittaa eikä pelitaidolla ole mitään tekemistä asian kanssa?


      • kröhöm..
        ..... kirjoitti:

        Mutta sinun ei anneta voittaa eikä pelitaidolla ole mitään tekemistä asian kanssa?

        Juurikin näin!!!


    • katiskakaloille

      Et osaa pelata.

    • asr10

      Minulle on käynyt juuri samalla tavalla FTP:llä. Tosin pidän syynä varianssia, vaikka aikoinaan olikin kovat 'rigged' -epäilyt.

      Vastauksena kysymykseen, miten estän tappiokierteen: Siirryn nöyrästi limittiä alaspäin. On helpompi kestää pieniä tappioita kun raha ei tunnu niin paljoa. Lisäksi vastustus on keskimäärin huonompaa jolloin ylöspäin nouseminen on yleensä ajan kysymys.

    • Guitardude-

      Tosiaan otsikon kysymykseen kaikkein helpoin vastaus on, että tappiokierrettä ei voi estää ja sen on moni jo täällä todennutkin. Ihan kaikkiin viesteihin en ala puuttumaan mutta sen ainakin sanon että jos olet tappiokierteessä ja osaat pelata NL holdemia ja hävittyäsi hetken vaihdat PL omahaan on tappiosi todennäköisesti vieläkin suuremmat koska varianssi on vielä isompi kuin NL holdemissa sekä osaat 100% varmasti pelata omahaa paljon paljon huonommin.

      Yksi syy miksi tämä kyseinen kaveri saattaa voittaa 100€:llä ensin rollinsa 500-800€ ja tämän jälkeen hävitä sen on ihan yksinkertainen. Riippuen pelityylistä rollisi saattaa heitellä NL50 tasolla n. 6 binin verran joka siis tarkoittaa 300€:a. Kuitenkin tämän kaverin heilurit ovat jopa 400-800€ joka siis tarkoittaa käytännössä sitä, että peli on paljon löysempää ja ehkä myös agressiivisempaa kuin kuin tällä 6 binin esimerkillä joka yleisesti ottaen tarkoitaa siis statseja 20/15. Ensimmäinen lukutarkoittaa käsien %määräistä osuutta joilla olet valmis laittamaan rahaa pottiin ja toinen % osuutta käsistä millä on tehty raise pre flopilla. Omat lukusi ovat ehkä 35/10 luokkaa mikä tarkoittaa että maksat liian monella kädellä ja tämä on eräs niistä asioista joita sinun tulisi korjata pelissäsi. Myös bluffaaminen pitää jättää pois ellet ole pohtinut mitä vastustajallasi saattaa olla ja mitä kättä itse voisit esittää tällä bluffillasi. jatkolyönnit oman pf reissun jälkeen flopilla ei varsinaisesti ole (ainakaan minun mielestäni) bluffeja vaan potin ryöstö yrityksiä mutta tässäkin vaiheessa kannattaa olla tietoinen siitä kuinka herkästi vastustaja maksaa nämä ryöstöt sekä millainen floppi pöytään on oikein tullut.

      Moni myös valittaa tätä asiaa, että ns. fisut vetelevät alkuun ohi tai ensin tienaat heiltä mutta sitten rupeavat osumaan. Tämäkin on ihan ymmärrettävää monelta kannalta. Nimittäin kyllähän sillä fisullakin se ässäpari saattaa olla aina välillä. Ei sekään koskaan täyttä roskaa pelaa. Näin ollen voit todeta että, jos pelaat samassa pöydässä jonkun kalan kanssa 200 kättä ja alkuun voitat häneltä vaikka 3 biniä mutta sitten hänellä rupeaakin osumaan ja lopputulos on breakeven niin rupeat manaamaan sitä miksi tämä kaveri osuu jne. Mutta totuus on että jos ottaisit 50 000 käden haasteen tätä vihua vastaan heads uppina (jota Tom Dwan ja Patrik Antonius tällä hetkellä käy) ja tiedät olevasi 100% parempi pelaaja ja myös pelaat paremmin kuin tämä kaveri niin jäät myös 100% varmuudella voitolle ja todennäköisesti jäät voitolle todella paljon. Riippuen vihun rollista todennäköisesti vihu katkeaa ennen kuin olette pelanneet tuon 50 000 kättä loppuun asti.

      Kannattaa myös varomasta voitamasta liian nopeasti mitä oikeastaan on tapahtunut myös tässä tapauksessa. Tämä ohje tosin on vähän "omituinen" minun mielestäni, koska on käytännössä ainakin itselleni hieman epäselvää kuinka voittamistaan voi hallita.

      Lopuksi haluaisin vielä kertoa hieman omaa taustaani parin kk rahalla pelaamisen jälkeen. Itse olen deponnut 50€ n. 2kk sitten ja onnistuin kolmessa viikossa nousemaan parhaimmillaan 230$ mutta tämän jälkeen alkoi kunnon downswing. Aloitin tosiaan pelit pelaamalla NL2 ja en ollut tässäkään vaiheessa ollut kerinnyt kunnolla nousemaan NL5 tasolle, koska varsinkin starsilla NL5 pelit olivat todella tiukkiksia täynnä. No en varmaankaan kestänyt downswingiä parhaalla tavalla vaan siirryin pääasiallisesta cash pelaamisesta turnauksiin ja esim. FTPn puolella pelasin 30 MTT turnausta muutamassa päivässä, joista vain yhdessä pääsin rahoille. Tämä jos joku kertoo jotain siitä että pelitasoni oli heikentynyt downswingin myötä. Lopulta hävisin kaiken rahani pelattuani NL2-5 sijaan myös limit holdemia studia omahaa ja kaikkea mahdollista. Toisaalta se plus mikä peleissä oli se etten varsinaisesti jäänyt tappiolle, koska onnistuin voittojen kanssa tilaamaan pokertracker (arvo n. 90$) apuohjelman ilmaiseksi sekä tällä hetkellä postissa on tulossa 50€ arvoinen paketti johon kuuluu chippilaukku sekä cash game pokerikirja. Se mihin rollini miten milloinkin oli liiallinen pelaaminen, joka vei pelistä keskittymiskyvyn ja tappioiden huono sietäminen, joka johti huonoon pelaamiseen.

      Eli ohjeena todellakin Ex-pelurille annan mm. seuraavanlaisia asioita:
      - pelaa rollillesi sopivaa tasoa. 20 buy inniä on ihan ok bankroll. Sillä estät ainakin nopean katkeamisen ja voit pelata hieman enemmän.
      - jos pelaat turnauksia niin hyvä rolli on väh. 50 buy inniä eli 2% kassasta
      - tiukenna peliäsi ja seuraa mitä käsiä pelaat ja miten. Apuohjelman hankkiminen ei ole pakollista mutta jos haluat parantaa peliä se on suotavaa.
      - seuraa mitä vastustajat tekevät ja miten he pelaavat. Jos pelaaja tekee jotain todella omituista tai vähemmän omituista mm. slouvaa monstereita tms. kirjoita se muistiin. Pokerstarsilla on Notes välilehtinen siinä chatin kanssa vierekkäin.

      Näiden ohjeiden kanssa pelin tasosi pitäis parantua roimasti etkä ole se NL50 tason perus grindareiden unelma namupala jolta saa kivasti pari biniä tuottoa ja voi lähestyä seuraavalle tasolle nousua.

      • vkbnvl

        Kuten täällä miljoona kertaa sanottu, niin pelikassanhallinta on tärkeintä. Ite oon mennyt katki monesti ja kotiutellukin välillä kivasti. Nyt tiukalla pelikassanhallinnalla mennään ja tasaista tulosta. Pystyn myös tiputtamaan tasoa.

        Pähkinänkuoressa (pokerstrategy.com):

        No-Limit holdem (käteispöytä):
        # Voit siirtyä ylemmälle tasolle, kun pelikassassasi on vähintään 25 buy-iniä uudelle tasolle.
        # Siirry alemmalle tasolle, kun pelikassassasi on 25 buy-iniä tai vähemmän

        Fixed-limit:

        *Jos sinulla on vain 300 big betiä tai vähemmän seuraavaksi alempaa tasoa varten, niin pudottaudu sinne.
        *Jos sinulla on 300 big betiä tai enemmän ylempää tasoa varten, niin voit nousta sinne. Älä nouse ylemmälle tasolle yhtään aikaisemmin. Muista, että pelikassa ei saa koskaan mennä alle 300:n big betin.

        Turnaukset ja sng:t:

        Älä koskaan käytä enempää kuin 2 % pelikassasi saldosta yhteen sittariin (rakea ei oteta huomioon). Saat summan selville jakamalla pelikassasi 50:llä. Tämä voi kuulostaa liioittelulta, mutta tällainen puskuri on tarpeen.

        Omaha (käteispöytä):

        Ihanteellinen pelikassa Pot Limit Omahaan olisi 50 x sisäänosto. Koska Pot Limit Omahassa pöytään voi tuoda maksimissaan mukanaan 100 x big blind, on 50 sisäänostoa yhtä kuin 5000 big blindia.



        Hommaa kanssa Hud ja pokertracker. Saat paljon infoa pöydän pelaajista.Tablesection:sta on paljon hyötyä esim. käteispöydissä. 1-2 kalaa tai tiltissä pelaavaa riittää saamaan hyvät tuotot. Suosin jenkkisaitteja, sillä noissa löytyy tosi paljon tappiolla olevia kaloja.


    • nyt vielä

      Muuten toi menee juuri niin kuin itsellänikin, paitsi, että tappiokierteen alkaessa mukaan tulee myös uskomattomat urpot joihin törmään. Ja näillä urpoilla sattuu olemaan vielä uskomaton munkki. Viimeksi, kun "imaisuilmiö" tapahtui, niin törmäsin seuraavaan. Floppi tyyliin 7-7-J eri maata. No, mulla 7-8 kädes. Kaveri alkaa mättämään pottiin oikein huolella. Mä callaan. Turn Q. Ei muuta kuin kaveri lyö lisää löylyä. No, alan vahvasti epäillä isompaa kickeriä tai isompia kolmosia. Pottiin oli kuitenkin jo tuupattu, joten ei muuta kuin all-in. Viimeiset pari kymppiä keskelle. Kaveri callaa ja näyttää 4-4. Mä hetken, että mitä vittua!!?? Potissa yli pari sataa ja hymyilen hetken. Kunnes pöytään napsahtaa, kuten arvata saattaa, nelonen. Hävisin siis täydelle kädelle. Mutta tämä nyt oli vain yksi esimerkki siitä mitä kaikkea paskaa siihen tappiokierteeseen liittyy. Törkeiden ohivetojen lisäksi törmää mitä uskomattomiin kusipäihin, joilla nyt sattuu olemaan tuuria matkassa.

      • totta.

        olen pelannut 4 vuotta nettipokeria ja voin väittää että ajallisesti enemmän kuin 99% tällä palstalla kirjoittajista. Downswingiä ei pysäytä mikään kun se tulee. Ei taktiikan vaihto, ei tiukkuuden lisääminen, ei rohkeuden lisääminen, ei virheiden välttäminen, ei mikään. Silloin mennään nollille tai lähelle sitä, ja sitten alkaa taas nousu joka jatkuu taaas tiettyyn pisteeseen. Ei ole mitenkään loogista että samalla saitilla pelaat samaa peliä kaiken taiteen ja intuition sääntöjen mukaan ja yhtäkkiä seisot hoo moilasena että mitä vittua? Miksi en voita edes yhden yhtä kättä millään kädellä enkä konstilla ja mistä ne urpot tuleekin juuri silloin ketkä vie joka käden? En saa vaan tuota yhtälöä päähäni en sitten millään. Tilanne on hieman sama kuin olisit Usain Bolt, olisit ylivoimainen maailmanykkönen 100metrillä, sinun lajissasi, ja sitten yhtäkkiä perähikiän piirinmestaruuskilpailuissa jäät sadanneksikuudenneksitoista kaikkien puujalkojen porhaltaessa ohi ja muutama silmäpuoli-rollaattorimummokin vielä hieman ennen maaliviivaa kinkkaa eteesi...


      • parhaat
        totta. kirjoitti:

        olen pelannut 4 vuotta nettipokeria ja voin väittää että ajallisesti enemmän kuin 99% tällä palstalla kirjoittajista. Downswingiä ei pysäytä mikään kun se tulee. Ei taktiikan vaihto, ei tiukkuuden lisääminen, ei rohkeuden lisääminen, ei virheiden välttäminen, ei mikään. Silloin mennään nollille tai lähelle sitä, ja sitten alkaa taas nousu joka jatkuu taaas tiettyyn pisteeseen. Ei ole mitenkään loogista että samalla saitilla pelaat samaa peliä kaiken taiteen ja intuition sääntöjen mukaan ja yhtäkkiä seisot hoo moilasena että mitä vittua? Miksi en voita edes yhden yhtä kättä millään kädellä enkä konstilla ja mistä ne urpot tuleekin juuri silloin ketkä vie joka käden? En saa vaan tuota yhtälöä päähäni en sitten millään. Tilanne on hieman sama kuin olisit Usain Bolt, olisit ylivoimainen maailmanykkönen 100metrillä, sinun lajissasi, ja sitten yhtäkkiä perähikiän piirinmestaruuskilpailuissa jäät sadanneksikuudenneksitoista kaikkien puujalkojen porhaltaessa ohi ja muutama silmäpuoli-rollaattorimummokin vielä hieman ennen maaliviivaa kinkkaa eteesi...

        Kerran downswingissä. Puolen tunnin sisällä kaksi kertaa A-A kädes. Eka kerran urpo löi ennen floppia all-in. Katsoin. Vastassa 9-5. Urpo sai kaks paria ja voitti toista sataa. Pöytä vaihtui ja hetken päästä taas A-A kädes. Urpo lyö all-in. Katson. Tällä kertaa 8-3 vastassa. Urpo saa jälleen kaks paria ja mä häviän pari sataa. Siis molemmilla kerroilla oli eri urpo kyseessä. Ja molemmilla kerroilla all-in ennen floppia. Kyllä sitä tollasen jälkeen miettii hetken syntyjä syviä, että onkohan täs hommassa oikeasti mitään järkeä?? Ja eipä ole ollut. Ei edes siinä surullisen kuuluisassa "pitkässä juoksussa".


      • Salainen_agentti
        totta. kirjoitti:

        olen pelannut 4 vuotta nettipokeria ja voin väittää että ajallisesti enemmän kuin 99% tällä palstalla kirjoittajista. Downswingiä ei pysäytä mikään kun se tulee. Ei taktiikan vaihto, ei tiukkuuden lisääminen, ei rohkeuden lisääminen, ei virheiden välttäminen, ei mikään. Silloin mennään nollille tai lähelle sitä, ja sitten alkaa taas nousu joka jatkuu taaas tiettyyn pisteeseen. Ei ole mitenkään loogista että samalla saitilla pelaat samaa peliä kaiken taiteen ja intuition sääntöjen mukaan ja yhtäkkiä seisot hoo moilasena että mitä vittua? Miksi en voita edes yhden yhtä kättä millään kädellä enkä konstilla ja mistä ne urpot tuleekin juuri silloin ketkä vie joka käden? En saa vaan tuota yhtälöä päähäni en sitten millään. Tilanne on hieman sama kuin olisit Usain Bolt, olisit ylivoimainen maailmanykkönen 100metrillä, sinun lajissasi, ja sitten yhtäkkiä perähikiän piirinmestaruuskilpailuissa jäät sadanneksikuudenneksitoista kaikkien puujalkojen porhaltaessa ohi ja muutama silmäpuoli-rollaattorimummokin vielä hieman ennen maaliviivaa kinkkaa eteesi...

        "Downswingiä ei pysäytä mikään kun se tulee. ... Silloin mennään nollille tai lähelle sitä" Kyllä pysäyttää. Tarpeeksi iso pelikassa, tai tasojen tiputtaminen alaspäin.


      • 24000$ turnaus
        parhaat kirjoitti:

        Kerran downswingissä. Puolen tunnin sisällä kaksi kertaa A-A kädes. Eka kerran urpo löi ennen floppia all-in. Katsoin. Vastassa 9-5. Urpo sai kaks paria ja voitti toista sataa. Pöytä vaihtui ja hetken päästä taas A-A kädes. Urpo lyö all-in. Katson. Tällä kertaa 8-3 vastassa. Urpo saa jälleen kaks paria ja mä häviän pari sataa. Siis molemmilla kerroilla oli eri urpo kyseessä. Ja molemmilla kerroilla all-in ennen floppia. Kyllä sitä tollasen jälkeen miettii hetken syntyjä syviä, että onkohan täs hommassa oikeasti mitään järkeä?? Ja eipä ole ollut. Ei edes siinä surullisen kuuluisassa "pitkässä juoksussa".

        Chipleaderina olin ja 240 pelaajaa jäljellä. Vajaat puolet pienemmällä stäkillä tyyppi vastaa AKs llä 5 x bb korotukseeni. Muut eivät lähde mukaan. Floppi 25K rainbow. Lyön potillisen koska tyyppi on maksellut ihan mitä vaan koko ajan ja en uskalla yksinkertaisesti alkaa check-raise leikkiin hänen kanssaan. Dude maksaa. Turnilla ässä, Minä lyön taas potillisen, Dude maksaa. Kaverin kassa alkaa olla jo huonolla mallilla joten korotan hänen loppukassansa verran ja hän maksaa ja näyttää 22 ja setin. No. Minä mokasin tuon jaon mutta hänen aiempi käytöksensä oli niin idioottimaista peliä että hän keikkui mukana moukan tuurilla vain ja ainoastaa. Puolet kassasta meni. Nousin taas muutamassa jaossa lähelle kärkeä aggressiivisella pelillä. Sitten tulee jako jossa minulla on 55 taskarit. Tämä aiempi hemmo maksaa taasen 3 x bb korotukseni ja muut foldaavat. Toivon salaa mielessäni floppiin kolmatta vitosta kostomielessä.. Ja tadaa! Sieltähän se tulee! JQ5 ilman värinetoa. Tällä kertaa checkkaan. Hemuli menee instana all in. Ajattelen että hänellä on korkeintaan KQ, todennäköisesti AQ tai AJ. All in tietenkin myös minäkin tuossa tilanteessa. Tyypillä on satasen suurempi kassa kuin minulla. Jess! Dorka näyttää J9offarit! Olen jotakin 91% suosikki! Turn K ja River 10. Elikkä tämä totaali homopetteri painaa ohi J9llään. Tällaista sattuu ja olen itse joskus ollut saamapuolella tiltissä ja pelannut yhtä huonosti ja silti voittanut tuurilla. Mutta nyt taasen downswingissä vituttaa kuin pientä oravaa tuollainen jako. Ja kaksi kertaa beatti tälle samalle tyypille. Hemmon ROI on -98% turnausrankingissa ja hänellä oli suomalaiselta kuulostava nikki, mutta ei vastannut mihinkään kyselyihin tai kommenteihin kenellekään. Tuli mieleen että tässä taantuman kuristuksessa Petteri Betsson on lisännyt bottien määrää pöytiinsä. Yksi mikä ihmetyttää Betssonin turnauksissa on se että jos takuupotti on esim. 8000$ niin aina tulee juuri sopivasti osallistujia jotta päästään lukemaan 8055$ tai juuri ja juuri yli sen takuupotin. Oli sitten kyseessä re-buy tai freeze out niin aina sama juttu myös kaikissa kokoluokissa tonnista kahteenkymmeneentonniin. Hiukan yli maksajia kuin on takuupotti. Tuota seikkaa en myöskään ihan purematta niele. Asiaa paikkaa tietokoneohjelma, ei pelaajat.


      • loputon..
        Salainen_agentti kirjoitti:

        "Downswingiä ei pysäytä mikään kun se tulee. ... Silloin mennään nollille tai lähelle sitä" Kyllä pysäyttää. Tarpeeksi iso pelikassa, tai tasojen tiputtaminen alaspäin.

        kassa ja mikrotasoille uikuttamaan ohivedoista? Upeeta ja mahtavaa samanaikaisesti. Mutta missä kohtaa tulee se järki mukaan siihen touhuun?? Tarkoitus on tienata eikä vain pelailla neljän seinän sisällä hulluuteen asti kuin jojo ylös ja alas. Ei se Usain Boltinkaan toleranssi ole 9,6-25s vaan 9,5-10s välillä. Tuossa on kohtuullinen varianssi. Nettipokerissa ei.


      • tämä;;;
        24000$ turnaus kirjoitti:

        Chipleaderina olin ja 240 pelaajaa jäljellä. Vajaat puolet pienemmällä stäkillä tyyppi vastaa AKs llä 5 x bb korotukseeni. Muut eivät lähde mukaan. Floppi 25K rainbow. Lyön potillisen koska tyyppi on maksellut ihan mitä vaan koko ajan ja en uskalla yksinkertaisesti alkaa check-raise leikkiin hänen kanssaan. Dude maksaa. Turnilla ässä, Minä lyön taas potillisen, Dude maksaa. Kaverin kassa alkaa olla jo huonolla mallilla joten korotan hänen loppukassansa verran ja hän maksaa ja näyttää 22 ja setin. No. Minä mokasin tuon jaon mutta hänen aiempi käytöksensä oli niin idioottimaista peliä että hän keikkui mukana moukan tuurilla vain ja ainoastaa. Puolet kassasta meni. Nousin taas muutamassa jaossa lähelle kärkeä aggressiivisella pelillä. Sitten tulee jako jossa minulla on 55 taskarit. Tämä aiempi hemmo maksaa taasen 3 x bb korotukseni ja muut foldaavat. Toivon salaa mielessäni floppiin kolmatta vitosta kostomielessä.. Ja tadaa! Sieltähän se tulee! JQ5 ilman värinetoa. Tällä kertaa checkkaan. Hemuli menee instana all in. Ajattelen että hänellä on korkeintaan KQ, todennäköisesti AQ tai AJ. All in tietenkin myös minäkin tuossa tilanteessa. Tyypillä on satasen suurempi kassa kuin minulla. Jess! Dorka näyttää J9offarit! Olen jotakin 91% suosikki! Turn K ja River 10. Elikkä tämä totaali homopetteri painaa ohi J9llään. Tällaista sattuu ja olen itse joskus ollut saamapuolella tiltissä ja pelannut yhtä huonosti ja silti voittanut tuurilla. Mutta nyt taasen downswingissä vituttaa kuin pientä oravaa tuollainen jako. Ja kaksi kertaa beatti tälle samalle tyypille. Hemmon ROI on -98% turnausrankingissa ja hänellä oli suomalaiselta kuulostava nikki, mutta ei vastannut mihinkään kyselyihin tai kommenteihin kenellekään. Tuli mieleen että tässä taantuman kuristuksessa Petteri Betsson on lisännyt bottien määrää pöytiinsä. Yksi mikä ihmetyttää Betssonin turnauksissa on se että jos takuupotti on esim. 8000$ niin aina tulee juuri sopivasti osallistujia jotta päästään lukemaan 8055$ tai juuri ja juuri yli sen takuupotin. Oli sitten kyseessä re-buy tai freeze out niin aina sama juttu myös kaikissa kokoluokissa tonnista kahteenkymmeneentonniin. Hiukan yli maksajia kuin on takuupotti. Tuota seikkaa en myöskään ihan purematta niele. Asiaa paikkaa tietokoneohjelma, ei pelaajat.

        Eli bluffit menee downswingissä kans putkeen. Kaikki bluffit tulee reissuna takaisin. Jos taas semibluffaat oikein huolella, niin urpo maksaa. Epäonnistut ja urpo vie potin tyyliin kakkosparilla.


      • TOTTA!
        24000$ turnaus kirjoitti:

        Chipleaderina olin ja 240 pelaajaa jäljellä. Vajaat puolet pienemmällä stäkillä tyyppi vastaa AKs llä 5 x bb korotukseeni. Muut eivät lähde mukaan. Floppi 25K rainbow. Lyön potillisen koska tyyppi on maksellut ihan mitä vaan koko ajan ja en uskalla yksinkertaisesti alkaa check-raise leikkiin hänen kanssaan. Dude maksaa. Turnilla ässä, Minä lyön taas potillisen, Dude maksaa. Kaverin kassa alkaa olla jo huonolla mallilla joten korotan hänen loppukassansa verran ja hän maksaa ja näyttää 22 ja setin. No. Minä mokasin tuon jaon mutta hänen aiempi käytöksensä oli niin idioottimaista peliä että hän keikkui mukana moukan tuurilla vain ja ainoastaa. Puolet kassasta meni. Nousin taas muutamassa jaossa lähelle kärkeä aggressiivisella pelillä. Sitten tulee jako jossa minulla on 55 taskarit. Tämä aiempi hemmo maksaa taasen 3 x bb korotukseni ja muut foldaavat. Toivon salaa mielessäni floppiin kolmatta vitosta kostomielessä.. Ja tadaa! Sieltähän se tulee! JQ5 ilman värinetoa. Tällä kertaa checkkaan. Hemuli menee instana all in. Ajattelen että hänellä on korkeintaan KQ, todennäköisesti AQ tai AJ. All in tietenkin myös minäkin tuossa tilanteessa. Tyypillä on satasen suurempi kassa kuin minulla. Jess! Dorka näyttää J9offarit! Olen jotakin 91% suosikki! Turn K ja River 10. Elikkä tämä totaali homopetteri painaa ohi J9llään. Tällaista sattuu ja olen itse joskus ollut saamapuolella tiltissä ja pelannut yhtä huonosti ja silti voittanut tuurilla. Mutta nyt taasen downswingissä vituttaa kuin pientä oravaa tuollainen jako. Ja kaksi kertaa beatti tälle samalle tyypille. Hemmon ROI on -98% turnausrankingissa ja hänellä oli suomalaiselta kuulostava nikki, mutta ei vastannut mihinkään kyselyihin tai kommenteihin kenellekään. Tuli mieleen että tässä taantuman kuristuksessa Petteri Betsson on lisännyt bottien määrää pöytiinsä. Yksi mikä ihmetyttää Betssonin turnauksissa on se että jos takuupotti on esim. 8000$ niin aina tulee juuri sopivasti osallistujia jotta päästään lukemaan 8055$ tai juuri ja juuri yli sen takuupotin. Oli sitten kyseessä re-buy tai freeze out niin aina sama juttu myös kaikissa kokoluokissa tonnista kahteenkymmeneentonniin. Hiukan yli maksajia kuin on takuupotti. Tuota seikkaa en myöskään ihan purematta niele. Asiaa paikkaa tietokoneohjelma, ei pelaajat.

        Siis toi takuupotti. Miten se todellakin olla mahdollista, että aina mennään nippa nappa yli takuupotin. Pätee myös usealla muulla sivulla. En ole aiemmin hokassut, mut nyt kun sanoit, niin tottahan se on. Ihmettelemisen arvoinen asia.


      • Salainen_agentti
        loputon.. kirjoitti:

        kassa ja mikrotasoille uikuttamaan ohivedoista? Upeeta ja mahtavaa samanaikaisesti. Mutta missä kohtaa tulee se järki mukaan siihen touhuun?? Tarkoitus on tienata eikä vain pelailla neljän seinän sisällä hulluuteen asti kuin jojo ylös ja alas. Ei se Usain Boltinkaan toleranssi ole 9,6-25s vaan 9,5-10s välillä. Tuossa on kohtuullinen varianssi. Nettipokerissa ei.

        Ei tarvi loputonta kassaa, vaan sanotaan nyt että vaikka 40 x sisäänosto olisi hyvä olla. Jos tippuu pahasti tuon alle, niin siirrytään edeltävälle tasolle. Pitää tietysti muistaa, että häviävälle pelaajalle ei riitä mikään kassa. Ja mahtaisikohan keskimääräiseen pokerijakoon vaikuttaa hieman useampi satunnaisuus/epävarmuustekijä kuin 100 metrin pikajuoksuun?


      • tekeekin asian..
        Salainen_agentti kirjoitti:

        Ei tarvi loputonta kassaa, vaan sanotaan nyt että vaikka 40 x sisäänosto olisi hyvä olla. Jos tippuu pahasti tuon alle, niin siirrytään edeltävälle tasolle. Pitää tietysti muistaa, että häviävälle pelaajalle ei riitä mikään kassa. Ja mahtaisikohan keskimääräiseen pokerijakoon vaikuttaa hieman useampi satunnaisuus/epävarmuustekijä kuin 100 metrin pikajuoksuun?

        niin epätodennäköiseksi. Juoksussa on mahdotonta niin järjetön varianssi ja joku raja on myös pokerinkin varianssissa. Juokse siinä sitten kun piikkarin nauhat on sidottu lähtötelineeseen ja radallasi seisoo viidakkopoika bumba plus sata norsua!


    • pellto

      tiedän ton ko se alkaa ni se on järkyttävää,kortti ei käy ja jos käy ni jollai käy paremmin,ennätykseni yhessä pöydässä on 5*stäkki,siis 600d stäkki pöydäs,eli mulla oli taitavasti rakennettu pöydän suurin stäkki jonka hävisin 10 minuutiss,luulin jo olevaini voittamaton ja lopettavani kohta ja meneväni nukkuu,tuli kk ja saatii enne floppia pottii joku 200-300 ja pöytää tuli akq,kaveril oli rahaa 1500 ja ne raisattii all innii,no sil oli j10 ja voitti,no mul jäi 1500d ja meni 5 minsaa ja taas kk nyte pöytää tuli kqj ja taas laitettii kaikki,oli pieni kylmä hiki ja kaveril a10,sin meni 3000d 10minsas,kaike huipuks otin uuden stäkin ja nousin 1200d ja ny toisinpäi mulla aj ja floppii kq10 no kaikki pelii ja kaveri kääns kolmoset ja veti täyskäden..4200d meni vajaas puoles tunnis ja hetki sitte olin menos nukkuu 3000d taskus,aattelin vilkasta vaa pari kättä jos antas jotai hyvää...

      • pellto

        niin että miksi pelasin noissa pöydissä,olin voittanut yhen european rebuy 50d turnauksen just ja sain siitä noin 15000d ja siitä pari päivää olin 150000d turnauksessa 12 ja sain 1500d,sinäki kävi vähä huono tuuri ko 12 pelaajaa jäljel ja olin chipseis kolmantena ja mulla oli iso blindi ja napin kohalla oleva chipleaderi veti all inn ja mulla oli aq ja ei mitää tarvetta mennä mukaa mut tuli vahva tunne että seki ties että en riskeeraa ja tiesin että se varastaa blindit ja jos iskisin olisin menny 3 kertasee chippijohtoo ja olisin voittanut koska tiesin juuri voittaneesta turneesta että oli kokemusta,ja se varastaa yrittiki blindit,sillä oli 74 vastaa mun aq,riverillä mikä oli 4 se voitti,heh.mut kuitenkin mahtavaa turnauspeliä 15 tuntia,ja 16000d taskussa siirryin rahapöytiin,hävisin ne kaikki...puolivuotta yritin tahkota sitä takasin,aina ko voitin ni tuli käsittämätön tappioputki,no viime joulukuussa siirryin turnausiin,king of hillii 3,40d koska rahat finito!peli oli normaalia ja ei mitää käsittämättömiä häviöitä ja voitin koko turnauksen taas 2500d,ja viikon päästä tulin taas 5.no taas rahapeleihin ja tunti turpaa..en ymmärrä.ainoo selityksei on että rahapöydissä on noita ketkä pelaa kahella nikillä runsaasti,pakko olla ,ei muuten ole tuollaista eroa turnauksissa ja rahapöydssä,turnauksissaha se on tosi epätodennäköstä että saisi kaks omaa nikkiä samaa pöytää!


      • -----------
        pellto kirjoitti:

        niin että miksi pelasin noissa pöydissä,olin voittanut yhen european rebuy 50d turnauksen just ja sain siitä noin 15000d ja siitä pari päivää olin 150000d turnauksessa 12 ja sain 1500d,sinäki kävi vähä huono tuuri ko 12 pelaajaa jäljel ja olin chipseis kolmantena ja mulla oli iso blindi ja napin kohalla oleva chipleaderi veti all inn ja mulla oli aq ja ei mitää tarvetta mennä mukaa mut tuli vahva tunne että seki ties että en riskeeraa ja tiesin että se varastaa blindit ja jos iskisin olisin menny 3 kertasee chippijohtoo ja olisin voittanut koska tiesin juuri voittaneesta turneesta että oli kokemusta,ja se varastaa yrittiki blindit,sillä oli 74 vastaa mun aq,riverillä mikä oli 4 se voitti,heh.mut kuitenkin mahtavaa turnauspeliä 15 tuntia,ja 16000d taskussa siirryin rahapöytiin,hävisin ne kaikki...puolivuotta yritin tahkota sitä takasin,aina ko voitin ni tuli käsittämätön tappioputki,no viime joulukuussa siirryin turnausiin,king of hillii 3,40d koska rahat finito!peli oli normaalia ja ei mitää käsittämättömiä häviöitä ja voitin koko turnauksen taas 2500d,ja viikon päästä tulin taas 5.no taas rahapeleihin ja tunti turpaa..en ymmärrä.ainoo selityksei on että rahapöydissä on noita ketkä pelaa kahella nikillä runsaasti,pakko olla ,ei muuten ole tuollaista eroa turnauksissa ja rahapöydssä,turnauksissaha se on tosi epätodennäköstä että saisi kaks omaa nikkiä samaa pöytää!

        Sulla on lyhyen ajan sisällä turnauksissa sattunu niin hyvä mäihä vaikka et oikeasti osaa pelata turnaus- tai käteispelejä niin hyvin kuin kuvittelet.


      • T3
        ----------- kirjoitti:

        Sulla on lyhyen ajan sisällä turnauksissa sattunu niin hyvä mäihä vaikka et oikeasti osaa pelata turnaus- tai käteispelejä niin hyvin kuin kuvittelet.

        Ei ole mikään ihme että näitä keskusteluja käydään enemmänkin täällä suomi24 puolella. Useimmat pokerisaitit kun ovat pokeriyhtiöiden rahoittamia, joten moderaattorit siivoavat alalle huonoa mainetta tuovat keskustelut nopeasti pois. Nettipokeri taitaa olla tämän hetken suurimpia huijauksia ja haluampa nähdä mihin tämä kaikki päättyy.

        Nuoret miehet menettävät rahansa ja terveytensä saittien kusettamina. Kukaan ei välitä.

        Pokerimannekiinit käärivät rahaa saittien sponssaamina ja tuhannet ja taas tuhannet
        nuoret haluavat tehdä saman perässä ja menettävät säästönsä ja jopa sosiaaliset suhteensa.


      • Salainen_Agentti
        T3 kirjoitti:

        Ei ole mikään ihme että näitä keskusteluja käydään enemmänkin täällä suomi24 puolella. Useimmat pokerisaitit kun ovat pokeriyhtiöiden rahoittamia, joten moderaattorit siivoavat alalle huonoa mainetta tuovat keskustelut nopeasti pois. Nettipokeri taitaa olla tämän hetken suurimpia huijauksia ja haluampa nähdä mihin tämä kaikki päättyy.

        Nuoret miehet menettävät rahansa ja terveytensä saittien kusettamina. Kukaan ei välitä.

        Pokerimannekiinit käärivät rahaa saittien sponssaamina ja tuhannet ja taas tuhannet
        nuoret haluavat tehdä saman perässä ja menettävät säästönsä ja jopa sosiaaliset suhteensa.

        Taitaa enneminkin olla niin, että sinun typeryytesi on maailman kahdeksas ihme, kuin se, että pokerisaitit olisivat osallisena jossain systemaattisessa kusetusringissä.


      • hajonnu pokeriin
        Salainen_Agentti kirjoitti:

        Taitaa enneminkin olla niin, että sinun typeryytesi on maailman kahdeksas ihme, kuin se, että pokerisaitit olisivat osallisena jossain systemaattisessa kusetusringissä.

        haist sie agentti, sanonko mikä? No en sano.


    • partane

      Kun pelaat alottelet pelaamaan netissä pokeria oikealla rahalla kannattaa kiinnittää huomio tähän kysymykseen.
      Miten saat minimoitua tappiot niin että kun katsotaan 10000 kättä, jotka olet pelannut jäät voitolle?
      Sun pitää ymmärtää että aina ei voi voittaa, jopa ammattilaisilla on pitkiä downswingejä. Mutta yleisimmin kun puhutaan vähemmän pelanneesta syy löytyy omasta pelistä. Ainakin huomasin että sun kannattais pelikassan hallintaan kiinnittää huomiota. Opiskele joku strategia SSS on hyvä se on helppo oppia. Ja alat sit pelaa sen mukaan. Sulla pitää olla 30 buy-iniä aina ennen ku nostat tasoa eli kun pelaat vaikka limittiä 0,05$/0,10$ teet joka kerta 20 bb sisäänoston eli tässä tapauksessa 2$. Tarviit siis 30 buy-iniä seuraavalle tasolle eli 150$. Näin on helpompi välttää suuria tappioita sitten ku downswing alkaa. Sillä kukaan ei menesty pokerissa ilman kunnollista pelikassanhallintaa sun pitää vaan hyväksyä se ellet halua taas kusta koko pelikassaasi. Lisäksi sun kannattaa asettaa tappiorajat itse käytän 3 buy-iniä per pöytä ja 5 per sessio. Koska jos häviät tiltissä 10 buy-iniä onnekkaalle typerykselle niin se ei ainakaan paranna sun peliä.

      Tästä asiasta vois kirjottaa vaikka 300 sivun kirjan, mutta tiivistän nyt olennaisen:

      - Huolehdi pelikassan hallinnasta
      - Aseta tappiorajat¨
      - Pohdi johtuuko downswing omasta pelistäsi

    • Sitgoo

      Itse olen pelannut vuoden verran noin kuusi tuntia päivässä pelkkiä 5 hengen sit&go pelejä. Tiedän kuinka peliä tulee pelata oikein jotta voitto pitkällä tähtaimellä olisi mahdollisimman hyvä. On kuitenkin yksi asia mitä en yksinkertaisesti vaan ymmärrä ja se on tämä tappioputken alkaminen tietyin väliajoin. Vaikka pelaisi kuinka hyvin ja samaa peliä niin joka peli lähestulkoon päättyy häviöön. Tyypilliä tilanteita on saada kaksi pari floppiin tai esim. kolmoset joilla kuitenkin tulee tappio kahden viimeisen kortin aikana. En todellakaan ymmärrä miten tappiot voivat kasaantua niin pitkiksi putkiksi hyvän voitollisen pelin jälkeen. Eikä kyse ole siitä että oma peli muuttuisi ja tappioita sen takia alkaisi kertymään. Yksinkertaisesti alkaa vaan älyttömän huono tuuri.. yleensä jakaja suorastaan houkuttaa all in tilanteisiin antamalla itselle erittäin hyviä lähtökäsiä jotka kuitenkin muuttuvat huonoiksi turnin ja riverin aikana. Olen myös oppinut tulkitsemaan mitä tietyn kortit yleensä tarkoittavat osuessa käteen. Lähes aina saadessani JJ käteen tiedän jo ennen muiden pelaajien siirtoja että tämän käden aikana muillakin pelaajilla on hyviä kortteja kädessään. Toinen käsi mikä lähes aina tietää toimintaa ennen floppia on A10. Olen pelannut kahdessa eri verkossa sit%go pelejä ja voin sanoa että ero siinä minkälaisia käsiä jakaja jakaa on aivan valtava. Toisella palvelimella pelatessa yksi pari on jo käsi jolla tulisi pelata paljon kun taas tässä toisessa verkossa yhdellä parilla pelaaminen on erittäin typerää sillä lähes aina vastassa on suurempia käsiä. Suurimpia paisteja ovatkin käteispelejä pelanneet pelaajat jotka luulevat yhden parin riittävän voittoon jaoissa.

      Miksi jakaja jakaa hyviä kortteja? Syy on yksinkertaisesti se että talo tekee huomattavasti parempaa tulosta pelien päättyessä nopeasti ja pelaajien pelaessa useampia pöytiä päivän aikana. Lisäksi tuntuu että aina tietyn tauon jälkeen pelit sujuvat aluksi todella hienosti jonka jälkeen alkaa taas tappiokierre. Itse tulkitsen tämän silleen että uudet pelaajat yleensä innostuvat pelistä huomattuaan että he pärjäävät siinä ja alkavat syöttämään täten enemmän rahaa sivustolle ja näin talo saa jälleen enemmän tuloja itselleen. Joskus pöydissä näkee sellaisia uusia paisteja jotka tekevät kaiken aivan väärin mutta jotka lopulta kuitenkin voittavat pöydän voitettuaan joka ikisen all in tilanteen huonommilla lähtökäsillä. Paras taktikikka onkin yleensä olla pelaamatta tätä pelaajaa vastaan ja yrittää sinnitellä vaan toiseksi foldaamalla.

      Itse olen tullut melkeen hulluksi tämän asian kanssa.. on todella hermoja raastavaa kun jokainen tilanne päättyy tappioon vaikka pelaisi kuinka täydellistä peliä.

      Monille pelaajille jotka pelaavat eri sivuistoilla on hyvin vaikeaa ymmärtää kuinka pelejä tulisi pelata kyseisessä verkossa.. he pitävät hulluna sitä että jonkun meniessä all in foldaisin kädessä olevan KK mutta kun tutustuu kyseiseen verkkoon alkaa pikku hiljaa tajuamaan että se on aivan oikea päätös. Kaiken tämän voi toki kääntää itselleen hyödyksi kun tajuaa miten jakaja käyttäytyy. Tappioputken alkamisen tunnistaa hyvin.. silloin tulisi siirtyä kaikista pienimpiin pöytiin ja hinkata sen tietyn ajan siellä ja sitten kun tuuri alkaa kääntymään itselle hyväksi tulisi siirtyä huomattavasti isompiin pöytiin pelaamaan ja tappioputken alettua takaisin taas pienimpiin pöytiin. Kuulostaa hullulta mutta kyse ei olekkaan aivan pokerista vaan pelaamisesta jakajaa vastaan. Itselle tuottaa suuria vaikeuksia pelata livepokeria kavereiden kanssa koska en ole tottunut siihen että jakaja antaa niin usein kortteja joilla ei saa mitään käsiä muodostettua.

      Tälläisiä ohjelmia löytyy yleensä sivustoilta jotka pyörittävät urheiluvedonlyöntiä ja Casinoa pokerin lisäksi. Pelkkään pokeriin erikoistuneet sivustot käyttävät verkkoja joissa jakaja käyttäytyy hieman maltillisemmin korttien suhteen. Ihmiset jotka pääsäännöllisesti harrastavat urheiluvedonlyöntiä innostuvat mukavasti pokerista huomattuaan että he pärjäävät siinä.

      • sitgoo

        Lisäksi näillä sivustoilla ei aina pysty käyttämään pokeriohjelmia jotka keräävät suuren määrän tietoa peleistä ja näin ollen kertoisivat totuuden jakajan käyttäytymisestä sit&go peleissä. Kukaan ei pysty todistamaan sitä että ohjelma olisi lainvastainen joten miksi ei tehdä ohjelmaa joka tuottaa miljoonia euroja enemmän vuodessa kuin toinen ei niin tehokas verkko. Mutta joo ehkäpä pelaankin juuri sen takia kyseisellä sivustolla koska olen oppinut tuntemaan kuinka jakaja käyttäytyy. Puolet pelistä on pokeria ja puolet sitä että osaa tunnistaa jakajan metkut tietyissä tilanteissa.


      • Keijolla paska käsi

        paremmin voisi sanoa. Puit omat nettipokerikokemukseni sanoiksi. Keijo haistaa kyllä vilunkia siinä hommassa.


    • fisut12121

      Jengi aina puhuu tosta alussa voitin nyt ei mene enää yhtä hyvin, 1 iso syy siihen on että regut pääsevät kärryille pelaajan tyylistä kun hemit ym ym alkaa saada tarpeeksi tietoa..

      Ihan sivukaneettina mainitsen että omalle tyylille sopiivat parhaiten vihut jotka pelaavat suoraviivaista ABC pokeria, paljon floppeja näitä vasten ja kerralla katki kun osutaan..

      BB/100 vaatimattomat 24 viimeinen 180 tuhatta kättä ;)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe