Taas vaikeaa valita

Äijänretku

joo, nyt on ajettu kessu viissatasella sen verran että kyllästymisaste on 100%.
Arkipyöräksi ilmeisen tolkullisissa hinnoissa ja luotettavalla tekniikalla (ehkä) vaihtoehtoina zr-7 ja cb750sevenfiftyf2, vuosimallihaarukka 2001-2003.
Ihan oikeasti kumpi mahtaisi olla parempi valinta?
Äijä on 40 ja kilometrejä ei tule kuin pari tonnia vuodessa, luotettavuutta arvostan enemmän kuin muovikirurgin tuulitunnelin tekemää supermenevää ulkonäköä (siksi nämä nakumallit).
Arvostan suuresti jos osaatte, te joilla kokemusta on, pistää jotain vastausta tähänkin viestiin.
Pistän tämän saman hondan palstalle niin saan sieltäkin mielipiteitä, mitään juupas-eipäs keskustelua en toivo, vaan asiallisia kommentteja!

5

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja ikää

      Seven fityn olen omistanut. On luotettava perusupyörä ja muoviakin on kohtuudella. Mitä tulee juuri kestävyyteen niin vaikea laittaa paremmaksi.

      Monipuolien yleispyörä, jolla ajaa kyllä pitkiäkin reissuja mukavasti (myös isompikin kuski). Seven fiftyn ongelma on hinta -02 ja -01 malleissa, ikinä en maksasi lähes 7000e tuon ikäisestä pyörästä (vaikka hyvä pyörä onkin, ei ole sen arvoinen).

      Vaan kawa on vähän modernimpi luomus ja ennen kaikkea tuntuu, että zr-7 saa järkevämpään hitaan. 2004 5000e. Kawoissa on ~luonnetta.

      Entä Suzuki 1200 bandit, hyvä maineinen, kestävä pyörä. Ei tarvitse heti vaihta isompaan ja Seven fiftyn hintaluokkaa.

      Ennenkaikkea vertaile hintoja uuteen. Uuden Kawasaki Z 750 saa alle 9000e ja 1250 Banditin reilulla 9000e Suomesta. Tahtoo noiden 4-6 vuotiaiden pyörien pyynnit olla järjettömiä tässä mielessä.

    • en tiedä

      mutta itse omistin ZR 7:n , tosin S malli missä
      pikkunen yläkate..
      Oli mulla pari kesää, ihan kiva ja ketterä perusmopo, ilmajäähdytteinen ja sillai vanhalla
      tekniikalla et kestävä peli..
      mutta juuri tuosta vanhasta tekniikasta johtuen
      isommissa nopeuksissa aika vingutin, pyörässä kun
      on 5 vaihteinen loota.
      Suosittelisinkin että jos mahdollista käyt liikkeessä ja koeajolenkillä ,silloin selviää mikä tuntuu itestäsi parhaalta.

      • alkup.

        Normi maantieajo 90km/h, kiersikö jo siinä nopeudessa häiritsevän paljon, mulla ei ole työmatkalla yhtään satasen pätkää...


      • ..................
        alkup. kirjoitti:

        Normi maantieajo 90km/h, kiersikö jo siinä nopeudessa häiritsevän paljon, mulla ei ole työmatkalla yhtään satasen pätkää...

        750 kokoluokassa on ihan sama mikä pyörä on, ei ne ongelma tule vastaan vielä 90km/h.

        Sitten kun mennään matkanopeutta 110km/h niin silloin alkaa häiritä liika kiertäminen.

        Väityksiä voi aina muuttaa, jos tuntuvat liian tiheiltä. Muutamaa piikkiä rattaissa muuttamalla saa varmasti täsmättyä suurimman vaihteen välitykset täsmäämään omaan ajoonsa.


      • alkup.
        .................. kirjoitti:

        750 kokoluokassa on ihan sama mikä pyörä on, ei ne ongelma tule vastaan vielä 90km/h.

        Sitten kun mennään matkanopeutta 110km/h niin silloin alkaa häiritä liika kiertäminen.

        Väityksiä voi aina muuttaa, jos tuntuvat liian tiheiltä. Muutamaa piikkiä rattaissa muuttamalla saa varmasti täsmättyä suurimman vaihteen välitykset täsmäämään omaan ajoonsa.

        Lähinnä tuo ihmetyttikin, että jos on alkup välitys tehty täysin citypyöräksi.
        Etummaiseen piikki tai pari lisää on varmasti ihan kelpo ratkaisu, jos sattuisi olemaan epäsopivat välitykset ja sittenkin varmaan kiihtyy paremmin kuin kaikki tojotat (asiaton kommentti, myönnettäköön).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe