Ryokanit ja must see - paikat?

reissuapukkaa

Harkitsisin tässä japanin matkaa äitini kanssa, ja kun kumpikaan ei ole siellä koskaan käynyt, Tarvittaisiin vähän neuvoja kokeneemmilta matkailijoilta.

Ensinnäkin, onko teillä kokemusta ryokaneissa majoittumisesta? Sellainen vaikuttaa mukavalta asumisvaihtoehdolta, pääsisi enemmän "japanilaiseen tunnelmaan", vai?
Hyviä/huonoja puolia?
Esimerkkejä?

Sitten, olisimme kiinnostuneita kaikista mahdollisista, ns. must see - paikoista. Tarkoitus olisi kierrellä lähinnä tokion alueella, piipahtaa ainakin harajukussa ja shinjukussa. Näistäkin paikoista olisi hauska kuulla vähän lisää. Kiotossakin olisi mukava käydä.

Tällaisilla suunnitelmilla, olisiko järkevää ostaa japan rail passia, jos ei koko maata meinaa kiertää?

Kiitos jo etukäteen! :)

7

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissuapukkaa

      Unohdin mainita, olisimme japanissa 4-6 päivää :)

      • harakka*

        Olkaa nyt vähintään se 6 päivää, jos Japaniin asti lähdette!

        7 päivän Japan Rail Pass kannattaa hankkia siinä tapauksessa jos haluatte käydä Kiotossa shinkansenilla, koska yksittäiset junaliput maksaisivat kuitenkin suunnilleen saman verran. Tokiossakin se käy monipuolisesti JR:n paikallisliikenteeseen, mutta jos pysyttelette pelkästään Tokion seudulla, niin sitten sitä ei kannata hankkia.

        Itse olen yöpynyt vain edullisessa, modernissa ryokanissa. Pidin kovasti, sama paikka varattuna jo seuraavalle matkalle. Huomioon kannattaa ottaa ainakin se, että kaikilla ei välttämättä selkä pidä nukkumisesta pelkän futonin päällä.


      • Japaniin toukokuussa
        harakka* kirjoitti:

        Olkaa nyt vähintään se 6 päivää, jos Japaniin asti lähdette!

        7 päivän Japan Rail Pass kannattaa hankkia siinä tapauksessa jos haluatte käydä Kiotossa shinkansenilla, koska yksittäiset junaliput maksaisivat kuitenkin suunnilleen saman verran. Tokiossakin se käy monipuolisesti JR:n paikallisliikenteeseen, mutta jos pysyttelette pelkästään Tokion seudulla, niin sitten sitä ei kannata hankkia.

        Itse olen yöpynyt vain edullisessa, modernissa ryokanissa. Pidin kovasti, sama paikka varattuna jo seuraavalle matkalle. Huomioon kannattaa ottaa ainakin se, että kaikilla ei välttämättä selkä pidä nukkumisesta pelkän futonin päällä.

        ... sen ryokanin tiedot? Ja tietoja muistakin huokeista & hyvistä majapaikoista Osakasta, Kiotosta ja Tokiosta otettaisiin mielellään vastaan :)


      • kauemmin ku sinne asti mene...

        Melkein olen itse sitä mieltä että jos aikaa on vain tuon verran niin en menisi lainkaan vaan säästäisin lisää ja olisin kauemmin sitten. Mutta jos ei ole mahdollisuutta olla kauempaa niin itse pyörisin "vain" Tokion alueella, tuo muutama päivä on niin kovin lyhyt aika ja siihen lisäksi aikaeroväsymykset ym. niin ei kyllä ehdi saamaan paljoakaan irti maasta...


      • harakka*
        Japaniin toukokuussa kirjoitti:

        ... sen ryokanin tiedot? Ja tietoja muistakin huokeista & hyvistä majapaikoista Osakasta, Kiotosta ja Tokiosta otettaisiin mielellään vastaan :)

        Ok, tässä joitain paikkoja joissa olen yöpynyt. :)

        Tokio
        Annex Katsutaro Ryokan
        http://www.katsutaro.com/

        Nimenomaan Annex, toisesta ei kokemusta. Tänne mennään takaisin. :)

        Osaka
        Pension Lee
        http://pension-lee.net/

        Ei ryokan, mutta pieni perheen pitämä majapaikka kuitenkin. Henkilökunta oikein ystävällistä.

        Kioto
        Palace Side Hotel
        http://www.palacesidehotel.co.jp/

        Bisneshotelli, hieman kuluneet huoneet ja käytävältä kuului ääniä huoneeseen, mutta hyvä palvelu ja mainiolla paikalla.

        Annex Katsutaro ja Pension Lee ovat nykyisellä vaihtokurssilla sellaista 80 euroa / yö / kahden hengen huone, Palace Side Hotel hieman halvempi.

        Edullisempiakin majapaikkoja löytyy, mutta itse en halua tinkiä esim. omasta vessasta/kylppäristä. Seuraavalla reissulla on tarkoitus kuitenkin saada majoituskustannuksia osittain pienemmäksi, ja yöpyä mm. Toyoko Inn ketjun hotellissa. http://www.toyoko-inn.com/eng/


      • *Mistel*
        harakka* kirjoitti:

        Olkaa nyt vähintään se 6 päivää, jos Japaniin asti lähdette!

        7 päivän Japan Rail Pass kannattaa hankkia siinä tapauksessa jos haluatte käydä Kiotossa shinkansenilla, koska yksittäiset junaliput maksaisivat kuitenkin suunnilleen saman verran. Tokiossakin se käy monipuolisesti JR:n paikallisliikenteeseen, mutta jos pysyttelette pelkästään Tokion seudulla, niin sitten sitä ei kannata hankkia.

        Itse olen yöpynyt vain edullisessa, modernissa ryokanissa. Pidin kovasti, sama paikka varattuna jo seuraavalle matkalle. Huomioon kannattaa ottaa ainakin se, että kaikilla ei välttämättä selkä pidä nukkumisesta pelkän futonin päällä.

        Suomen matkatoimistosta sai mielestäni reil passeja myös osaan japania, johon kuului kaiketi myös Tokion ja Kioton välillä oleva matka. En kyllä ihan mene vannomaan paikkakunnista, koska itseäni ei se passi kiinnostanut. Halusin koko japanin kattavan passin. Jos joku tuttava osaa japania, kannattaa etsiä tietoja majoitusvaihtoehdosta japaniksi. Japanissa voi yöpyä hyvinkin edullisesti ja mukavasti, kunhan vaan osaa etsiä sopivia paikkoja. Kaikkia majoitusvaihtoehtoja ei löydy niin helposti englanninkielellä. Japaniin kannattaa kyllä varata enemmän kuin tuo 6 päivää! Nimittäin pari ensimmäistä päivää saattaa mennä jo aikaerosta selviämiseen. Mukavaa japanin matkaa! :-)


    • Tokiossa

      8:tta päivää vietetään, vielä 10 pv onneksi edessä. Tuntuu silti, ettei aika riitä mihinkään. Nikkossa ajateltiin viettää 1 pv sekä Disneyland Sea Resortissa myös. Kiotoa harkittiin, muttei kassa anna periksi. Bussilla ois edullista mennä mutta nyt hanamin aikaan on kaikki halvemmat paikat varattuja. Shoppailtu ollaan älyttömästi, ja siihen kannattaa varata aikaa, koska ryysis on valtava ja mielenkiintoista tavaraa on joka paikassa. Harajukussa on esim. Kiddyland josta saa leluja yms. krääsää lapsille sekä lapsenmielisille. Siellä on myös Takeshita Doori (=katu), josta löytyy vaikka mitä. Sekä Yoyogi-puisto, jossa upea Meiji-pyhättö. Mutta mene sunnuntaina katsomaan 30v esiintyneitä Harajukun Elviksiä jotka ainakin viime su aloittivat esityksen klo 13.45. Mahtavaa =D

      Shinjukussa on myös Metropolitan Goverment Building, johon pääsee 45. kerrokseen pällistelemään ja jopa ilmaiseksi. Muuta en siellä "nähnyt", olimme piknikillä National Parkissa ja sen jälkeen tuonne näköala-buildingiin.

      Majoituksista en osaa sanoa, asumme ystävien luona. Tosin jossain Love-hotellissa ois tarkoitus piipahtaa ;)

      Mutta olkaa nyt ihmeessä edes tuo 6 pv, tosin olen varma että olette pettyneitä kun pitää lähteä. Suosittelen myöskin vaikka säästämään vähän kauemmin, että voisitte viipyä enemmän aikaa. Tämä on ihana maa ja joskus tulen vielä uudelleen ...vielä kauemmaksi ajaksi.

      Ai niin, täällä kuulemma on aivan upea ruska-aika ja hyvät ilmat silloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe