Jetta 1,6 75 kW?

Kannattaako?

Autonvaihto on ajankohtainen ja kun nainen on autoa ostamassa, niin kaikkihan on silloin myyjän mielestä ok autossa, josta olen kiinnostunut.

Siksi kysynkin hieman neuvoa. Vaihtoautosta on kyse joko 2007 tai 2008 mallista. Miten Jetta kulkee 1,6 koneella, teholla 75 kW? Vai onko FSI 85 kW parempi? Ajan melkein aina yksin ja ajot ovat suurimmaksi osaksi kaupunki-/taajama-ajoa. Eli riittääkö ko. moottorin teho?

Entä Jetta 1,6:n todellinen bensankulutus?

Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen!

4

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Nimenomaan tuo 1.6:n(75 kW) on luotettavin Volkkarin bensakoneista, jos Jettaa tai Golfia käytettynä ostaa.
      Mielipiteeni perustuu saksalaisen autolehden artikkeliin, jossa tarkastelun kohteena oli käytetty Golf.
      75 kilowattia riittää ihan hyvin tuohon autoon, eikä sillä jalkoihin jää moottoritielläkään.
      Keskimääräinen bensakulutus lienee 7,3-7,5 l/100 km riippuen kuskin ajotavasta.

    • pollena ww

      Wolswagen jetta autona on ihan hyvä.Itse olen ajanut sellaisella joskus. Riittävän tehokas ja varma toiminen auto.Kyseinen auto oli 75kw.

      Lähtee pakkasessakin hyvin käymään ja ei ole talvella mitään ongelmia.

      Vikoja on vähän verrattuna muihin auotoihin.
      Moottori kestää kilometrejä paljon

      • kokemusta löytyy

        Vuoden vanhalla Jettalla ajettu nyt 20tkm ja ihan hyvä peli on ollut. Ainoat moitteet tulee rengasmelusta ja karkealla pinnalla sirisevästä kojelaudasta. Taitaa olla tuo kojelaudan päällä oleva ilmastoinnin epäsuorasti puhaltava suutin mikä siinä ääntelee välillä.

        Usein kuule volkkareissa olevan paljon pikkuvikoja, mutta tuolla ei ole vielä kertaakaan tarvinnut käydä huollossa. Hyvä ajaa, hyvät penkit ja säädöt, takanakin tilaa aika hyvin ja kontti on iso. 1,6-litrainen on heikoista teholukemistaan ja vanhanaikaisesta tekniikastaan huolimatta yllättävän mukava peli tuossa autossa. Maantiellä kuormalla puhti loppuu, mutta kaupungissa tuo vääntää nikottelematta ja ilman turhaa vaihtamista. Kulutus kaupunkipainoitteisessa ajossa alle 8l/100km, eli ei kauheasti. FSI saattaisi mennä jonkin verran pienemmällä mutta ei tuokaan paha ole. Jetta on itseasiassa hiukan aliarvostettu auto. Golfia kyllä kehutaan estoitta, ja myydäänkin aika paljon, mutta Jetta on jäänyt vähän paitsioon. Hyvä auto tuo silti on, käytännössä Golf Variant konttiperällä. Nuo muuten rahdataan rapakon takaa Meksikosta, mutta eroa ei kylläkään huomaa euroopassa tehtävään Golffiin verrattuna.


      • wwqqq

        VW:n huollon mukaan golffit ovat laadukkaampia kuin mexicosta tulevat jetat. Lisäksi jettaan et saa mahtumaan mitään vähänkään isompaa laatikkoa postiluukkumaisen takaluukun takia, golffiin menee laatikko heittämällä kaatamalla takapenkit. Uskon että jälleenmyyntiarvokin on golffissa parempi, jetta ei sovi perheelliselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe