rahakirje

postissa varastettiin

Lähetin onnittekukortin ´ja välissä oli 50e rahaa.

Kortti ei koskaan mennyt perille ja rahat hävisi..

Postin työntekijän mielestä syy oli minun oma.. rahaa ei saa lähettää.

minun mielestä epärehellisen työntekijän vika.. kirjeitä ei saa avata eikä toisen rahaa ottaa.

Mitä mieltä sinä olet,, miksi rahat vietiin.. oliko syy minun koska laitoin rahaa suljettuun kuoreen...
vai oliko syy sen työntekijän joka avasi kuoren joka ei ollut osoitettu hänelle ja otti rahat ja siten esti onnittelurahojen päätymisen nuoren henkilön tiliin.

postini virkailija oli sitä mieltä että syy oli minun ja mun oma vika..

mitä mieltä sinä olwet..???

5

2304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Rahaa, arvopapereita, arvometalleja tai niistä valmistettuja tuotteita tai muita arvoesineitä sisältävät lähetykset on lähetettävä Postivakuutettuina kirjeinä. Lähetyksillä on vakuutusturva katoamisen, anastamisen ja vahingoittumisen varalta. Joihinkin maihin rahan ja arvoesineiden lähettäminen postitse on kokonaan kiellettyä.

• hoitajaan

Kannattaa ottaa yhteyttä postikonttorin hoitajaan. Postilla on oma organisaationsa, joka selvittelee tällaisia tapauksia.

• Varas vastaa. Posti ei varastanut sinulta mitään. Työnantaja ei ole vastuussa työntekijänsä tahallisesta rikoksesta. Postilla on täysin omat sääntönsä arvotavaran lähettämisestä. Suomessa raha kannattaa lähettää ensisijaisesti tilisiirtona.
      Tajuat kai, että lähettämällä rahaa kirjeessä lisäät kirjeisiin tapahtuvia varkauksia. Näistä kärsivät myös ne, jotka eivät rahaa lähetä.

• iteljooni

Jos joku onneton tunari lähettää rahaa postissa, tekee sen ihan omalla vastuullaan. Ei sitä niin vaan selvitellä mihin kyseinen kirje on joutunut. Koska lähetyksiä häviää muutoinkin, oli niissä rahaa tai ei. Ja työntekijöissäkin on tietysti kaikenlaisia tallaajia, mutta ei se ole päivän selvää että juuri se jakaja on rahat vienyt... Ne kirjeet tekevät monta mutkaa ennenkuin ovat vastaanottajalla...

• jakelujuniori

Syy ei välttämättä ole postissa, vaan ilmaisjakelulehtien jakajissa, nimittäis itsekkin jaan ja olen nähnyt muutaman kerran kun mainosta sinne toisen postilaatikkoon laitan, että siellä on joku kirje, jossa näyttäis olevan rahaa sisällä. Lisäks muista, että noita ilmaislehtiä jakaa just mun ikäset pirpanat, eli 13-15 vuotiaat, ja nehän ottaa saman tien rahakirheen laatikosta jos sellaisen näkee, johtuu myös siitä, että joudutaan tekemään töitä lähes ilmattees. Tosin jos se asunto johon lähetit, oli kerrostalo tai postilaatikko oli semmonen, että sen pystyy avaamaan ainoostaan avaimella, niin unohda tää mun teoria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      127
      3202
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2637
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      74
      2370
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1394
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1138
    Aihe