Mitä WoT:n jälkeen?

Ajan Pyörä

Mitä scifi-kirjailijaa voi ryhtyä lukemaan enää sen jälkeen, kun on lukenut koko Ajan pyörä -sarjan? Yritin Eddigsiä, mutta oli Jordanin jälkeen kovin köykäistä, tylsää ja huonosti kirjoitettua. Olisiko joku muu sarja samantyyppinen kuin Ajan pyörä? Tolkienit ja Potterit olen lukenut. Suositelkaa!

3

897

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruttunen

Nuo mitä luettelit (WoT ja Eddings) olivat fantasiaa. Jos haluat lukea scifiä niin kokeile vaikka Aldous Huxleyn "Uusi uljas maailma" -kirjaa tai vaikka jotakin H.G. Wellsin kirjoittamaa.

Jos haluat lukea edelleen fantasiaa, niin Musta haltia -trilogia oli muistaakseni aika hyvä ja Ursula Le Guinin Maameren tarinat myös. Itselläni on tällä hetkellä kesken George R. R. Martinin Tulen ja jään laulu -sarja ja se on ollut varsin koukuttava.

• jee

''Itselläni on tällä hetkellä kesken George R. R. Martinin Tulen ja jään laulu -sarja ja se on ollut varsin koukuttava''

Parhautta! Pesee jonkun Wheel of Timen millon vaan. Steven Eriksonin kijoihin kannattaa tutustua myös, Robert E. Howardin Conaniin kuten myös Lovecraftin kirjallisuuteen.

• jdjdkjkfkjhkfjjgfdhfkhgf

"Mitä scifi-kirjailijaa voi ryhtyä lukemaan enää sen jälkeen, kun on lukenut koko Ajan pyörä -sarjan?"

Jos sitten jatkat vaikka ensin tuon Ajan Pyörän tarun loppuun, jota Brandon Sanderson kirjoittaa parhaillaankin... Ajan Pyörä saa kirjan 12 Jenkkilässä lokakuussa ja sen jälkeen tulee vielä ainkin 2 kirjaa Jenkeissä, eli mun veikkauksen mukaan suomenkielisiä kirjoja on tulossa vielä n. 6kpl.

http://www.brandonsanderson.com/book/A-Memory-of-Light/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2004
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      135
      1115
    3. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      112
      1111
    4. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      971
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      72
      928
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      53
      819
    7. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      717
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      677
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      245
      664
    10. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      662
    Aihe