Finskillä suoraan

Nykiin 399e + 10 000p

Nyt on hinnat kohdallaan kotimaisella uittoyhtiöllä. Näytti olevan myös konetyyppikin vaihdettu MD-11:sta uuteen. Täältä tullaan taas Iso omppua katselemaan.

16

1065

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistäs saa

Monessa firmassahan pitää työmatkoilla kertyneet pinnat antaa firmalle ts. ne pitää käyttää työmatkoilla, mites te onnistutte niitä keräämään vapaa-ajan matkoille?

• putoilee sieltä sun täältä

Onnea edullisesta lentohinnasta.
        Kyllä pisteitä voi kerätä omilta vapaa-ajan lentomatkoiltakin. Ainakin minun kaikki montakymmentätuhatta pistettä on kertynyt omista lomalennoista muutaman vuoden aikana.
        Myös monet firmojen kautta pisteitä keräävät saavat pisteet käyttää myös itse omiin vapaa-ajan matkoihin.

• kuin heinänteko

Yhdestä Havaijin reissusta tärähtää jo n. 20 000 pistettä. Lähes joka lennolla niitä muutenkin on tarjolla riippuen matkanpituudesta, myös lomalennoilta.

Positiivista tässä tarjouksessa on se, että paikkoja on tarjolla käytännössä joka lennolle esim. kesäkuussa.

• Mätkyt mätkähtää
        putoilee sieltä sun täältä kirjoitti:

Onnea edullisesta lentohinnasta.
        Kyllä pisteitä voi kerätä omilta vapaa-ajan lentomatkoiltakin. Ainakin minun kaikki montakymmentätuhatta pistettä on kertynyt omista lomalennoista muutaman vuoden aikana.
        Myös monet firmojen kautta pisteitä keräävät saavat pisteet käyttää myös itse omiin vapaa-ajan matkoihin.

"Myös monet firmojen kautta pisteitä keräävät saavat pisteet käyttää myös itse omiin vapaa-ajan matkoihin."

Kysypäs verottajalta, ollaanko siellä samaa mieltä?

• vaan on..
        kuin heinänteko kirjoitti:

Yhdestä Havaijin reissusta tärähtää jo n. 20 000 pistettä. Lähes joka lennolla niitä muutenkin on tarjolla riippuen matkanpituudesta, myös lomalennoilta.

Positiivista tässä tarjouksessa on se, että paikkoja on tarjolla käytännössä joka lennolle esim. kesäkuussa.

Siis tuohon hintaan pitää laittaa 10 000 pistettä ja joku puhuu vielä "tarjouksesta"..

• pitkät lomat
        vaan on.. kirjoitti:

Siis tuohon hintaan pitää laittaa 10 000 pistettä ja joku puhuu vielä "tarjouksesta"..

"Ainakin minun kaikki montakymmentätuhatta pistettä on kertynyt omista lomalennoista muutaman vuoden aikana."

Aika usein saat lomailla. Jos lomalennosta tulee keskimäärin 3000 pistettä niin se on nelisen sillipurkkireissua/vuosi että kerryttää parissa vuodessa ne montakymmentätuhatta pistettä.

• toisilla ei
        pitkät lomat kirjoitti:

"Ainakin minun kaikki montakymmentätuhatta pistettä on kertynyt omista lomalennoista muutaman vuoden aikana."

Aika usein saat lomailla. Jos lomalennosta tulee keskimäärin 3000 pistettä niin se on nelisen sillipurkkireissua/vuosi että kerryttää parissa vuodessa ne montakymmentätuhatta pistettä.

Lomalle ei ole pakko mennä "sillipurkissa", isoimmillakin lentokoneilla pääsee.

• privaattikoneella
        toisilla ei kirjoitti:

Lomalle ei ole pakko mennä "sillipurkissa", isoimmillakin lentokoneilla pääsee.

mutta Lomalennoilla plussan kartuttaminen on käytännössä B-757 sillipurkissa matkustamista.

• M_atkailija
        Mätkyt mätkähtää kirjoitti:

"Myös monet firmojen kautta pisteitä keräävät saavat pisteet käyttää myös itse omiin vapaa-ajan matkoihin."

Samoin meidän firmassa kaikki pisteet voi käyttää omiin vapaa-ajan matkoihin. Yleinen käytäntö myös kavereiden työpaikoilla. Periaatteessa verotettava etu, mutta käytännössä ei vaikuta verotukseen ja melko mahdoton verottajan selvittää.

• M_atkailija
        vaan on.. kirjoitti:

Pitäsi puhua lahjasta. Veloituksena vain verot ja olematon määrä pisteitä.

• Työn puolesta matkustava

Kerään pisteitä niin työ- kuin vapaa-ajan matkoista sekä luottokorttiostoista (työ- ja henkilökohtaisia ostoja), hotelliyöpymisistä (työ- ja vapaa-ajan matkoja), autonvuokrauksista (työ- ja vapaa-ajan vuokrauksia) yms. Pisteitä on kertynyt myös siten, että työnantajan kustantaman sikaosaston lentolipun päälle olen itse maksanut omasta pussista upgraden bisnesluokkaan.

Pisteitä on taas tullut käytettyä vapaa-ajan matkustamiseen sekä työmatkojen sekä vapaa-ajanmatkojen matkustusluokan korotuksiin. Jonkin verran pisteitä on myös päässyt vanhentumaan.

Verottaja on tervetullut tekemään selvityksen siitä, missä määrin edelläkuvatusta sekasotkusta on mahdollisesti kertynyt verotettavaa etua mihinkin käyttötarkoitukseen.

Ei se työmatkustaminen muuten niin hauskaa ole, että pisteet mitenkään kompensoisivat matkustamisen aiheuttamaa vapaa-ajan menetystä. Matka-aikaa kun työnantaja ei korvaa millään lailla.

• pieni ero
        privaattikoneella kirjoitti:

mutta Lomalennoilla plussan kartuttaminen on käytännössä B-757 sillipurkissa matkustamista.

Mene sinä Lomalennolla, minä menen lomalle lennolla. On se niin paljon mukavampaa ;-)

• kirjoitit
        Työn puolesta matkustava kirjoitti:

Kerään pisteitä niin työ- kuin vapaa-ajan matkoista sekä luottokorttiostoista (työ- ja henkilökohtaisia ostoja), hotelliyöpymisistä (työ- ja vapaa-ajan matkoja), autonvuokrauksista (työ- ja vapaa-ajan vuokrauksia) yms. Pisteitä on kertynyt myös siten, että työnantajan kustantaman sikaosaston lentolipun päälle olen itse maksanut omasta pussista upgraden bisnesluokkaan.

Pisteitä on taas tullut käytettyä vapaa-ajan matkustamiseen sekä työmatkojen sekä vapaa-ajanmatkojen matkustusluokan korotuksiin. Jonkin verran pisteitä on myös päässyt vanhentumaan.

Verottaja on tervetullut tekemään selvityksen siitä, missä määrin edelläkuvatusta sekasotkusta on mahdollisesti kertynyt verotettavaa etua mihinkin käyttötarkoitukseen.

Ei se työmatkustaminen muuten niin hauskaa ole, että pisteet mitenkään kompensoisivat matkustamisen aiheuttamaa vapaa-ajan menetystä. Matka-aikaa kun työnantaja ei korvaa millään lailla.

Tuo on ihan totta mitä kirjoitit. Yksi lisäys vielä: Koska sinulla paljon matkustavana on muu kuin perustason kortti, niin saat oleskella loungessa ennen lentoa ja nauttia se palveluista kuten vaikkapa muutamasta virvokkeesta. Kuinkahan paljon siitä kertyy mahdollisesti verotettavaa tuloa? Entäpä jos saat ilmaisen upgraden lennollasi kortin tasosi perusteella?

Verottaja on vuosien varrella aina muistuttanut siitä, että lentopisteet ovat verotettavaa tuloa. Mutta eipähän se ole saanut aikaan niiden noin viidentoista vuoden aikana kun lentoyhtiöiden pisteidenkeruuohjelmia on ollut käytössä minkäänlaista ohjetta verotuksesta.

Jos pisteillä lunastaa lentopalkintoja, niin ei ole mitään ohjetta siitä mikä on palkinnon verotusarvo, koska lentolipulla tiettyyn kohteeseen ei ole nykyisin mitään yksikäsitteistä hintaa.

• matkustaja

Ei verottaja käytännössä pysty asiaa valvomaan.

Muutamalle yksittäistapaukselle on isketty veromätkyjä ja kerrottu asiasta suureen ääneen tiedotusvälineille.

Jos käyttää työmatkojen pisteitä lomamatkoihin, ei kannata kailottaa asiasta suureen ääneen naapureilleen ja muille kateellisille köyhille kuitenkaan,

• matkustaja
        privaattikoneella kirjoitti:

Väänsitte nyt kättä käsitteistä.

Toinen kirjoittaa lomalennosta aka charter- eli tilauslento.

Toinen kirjoittaa, että pisteitä voi käyttää myös matkustaessaan loman vuoksi, ja lento voi sitten olla vaikka first class -reittilento jollain jättilentoyhtiöllä.

• nykyäään.toissa talvena hinta oli 299€

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      47
      5915
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      51
      5394
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      53
      3768
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3705
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      99
      3524
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3146
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59