tahdon

mies ei

yhdessä on oltu yli 10 vuotta, ikää yli 30. Asuttu yhdessä sama aika, ostettu vuoden seurustelun jälkeen asunto, parin vuoden päästä kihloihin, myyty asunto, ja nyt asutaan itse rakennetussa talossa.

Minä ehkä olisin valmis siviilivihkimiseen, mutta mies ei. Ja jos haluaa, niin kunnon häät. Itse en halua olla keskipisteenä edes häissäni, tai tuhlata rahojani kaiken kansan syöttämiseen.

WHAT DO I DO? Olen sanonut, että itse en sitten kosi, mutta tätä menoa meneen hautaan neitinä. Onko meitä muita samassa tilanteessa olevia? Epäröikö mies mitä...

5

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hetero-Henna

      Minun mielestäni kun olette kerran menneet kihloihin olette myös lupautuneet toisillenne aviopuolisoiksi. Ei siinä enää siis mitään kosintaa tarvita... Nyt vain päätätte millon menette naimisiin. Jos sinä haluat siviilivihkimisen ja mies kunnon häät, olisi ehkä paikallaan keskustella kompromissista. Miten olisi pienet häät? Esim. kotivihkiminen ja bileet perheelle ja kavereille? Ei sinun siis tarvitse kosia. Istutat vain miehen alas kalenterin kanssa ja sanot että nyt päätetään päivämäärä. Tsemppiä!

      • kuitenkin odottaa

        että mies ottais sen kalenterin =)
        kyllähän kihlaus on lupaus aviosta, mutta ei enää niin "vakava" lupaus tavallaan. Jotenkin tuntuu, että me ei päästä kompromissiin vihkimisestä, ehkä mies haluaisi tehdä sen vanhaan oikeaan tapaan kirkossa, mutta itse en voi ajatella sellaista. Eipä tarvitsis kärsiä polttareistakaan, kun ei ole oikein hyviä kavereitakaan, kuka niitä järkkäis, enkä kyllä todellakaan mitään ihmeitä haluaisi, vain naimisiin. Yksinkertaisella tavalla.


      • nyt vielä!
        kuitenkin odottaa kirjoitti:

        että mies ottais sen kalenterin =)
        kyllähän kihlaus on lupaus aviosta, mutta ei enää niin "vakava" lupaus tavallaan. Jotenkin tuntuu, että me ei päästä kompromissiin vihkimisestä, ehkä mies haluaisi tehdä sen vanhaan oikeaan tapaan kirkossa, mutta itse en voi ajatella sellaista. Eipä tarvitsis kärsiä polttareistakaan, kun ei ole oikein hyviä kavereitakaan, kuka niitä järkkäis, enkä kyllä todellakaan mitään ihmeitä haluaisi, vain naimisiin. Yksinkertaisella tavalla.

        Jos ette pääse niin ehkä sitten kannattaa jatkaa avoliittoa! Jos sinä et voi ajatellakaan vanhanaikaista tapaa ja mies ei voi sinun tapaasi niin... hankala tilanne. Kyse on kuitenkin "vain" häistä, eikä niin vakava juttu? Ja eikös tulevien aviopuolisoiden pitäisi pystyä pääsemään kompromisseihin keskenään? Mikä sinua niissä häissä niin pelottaa? Keskustelkaa nyt vielä siitä ja voisiko kammoasi jotenkin helpottaa? Esim. miksi kirkko ei käy? Onko kyse uskon asioista? Jos juhlat on pienet, on pieniä kirkkoja (riippuu paikkakunnasta). Tai ehkä löytyisi joku kaunis muu paikka, jos ei kirkko käy ja miehelle ei käy virasto.


      • kuitenkin odottaa kirjoitti:

        että mies ottais sen kalenterin =)
        kyllähän kihlaus on lupaus aviosta, mutta ei enää niin "vakava" lupaus tavallaan. Jotenkin tuntuu, että me ei päästä kompromissiin vihkimisestä, ehkä mies haluaisi tehdä sen vanhaan oikeaan tapaan kirkossa, mutta itse en voi ajatella sellaista. Eipä tarvitsis kärsiä polttareistakaan, kun ei ole oikein hyviä kavereitakaan, kuka niitä järkkäis, enkä kyllä todellakaan mitään ihmeitä haluaisi, vain naimisiin. Yksinkertaisella tavalla.

        ..haluaako se mies niitä häitä yhtä palavasti, vai ootko se vaan sinä, jolla on kiire? Mulle vaan tuli sellanen käsitys, että miehellä ei oo niinkään kiirettä, mutta sä haluat häät mielellään_pian ja vielä sellasina, ku sä tykkäät..? Että ois ehkä kompromissin aika: joko suostut isoihin häihin, tai otat sen riskin, että meet hautaan neitinä.. ;)


    • pienet juhlat

      Ehkä menitte liian aikaisin kihloihin? Miksi olette olleet 7 vuotta kihloissa? Sovitteko silloin tosissanne menevänne naimisiin? Pitkän kihlauksen jälkeen kalenterin esiin ottaminen voikin olla kynnys, eikä luonnollinen kihlaukseen kuuluva asia. Ja jotkut tarvitsee vielä uuden kosinnan. Ei meilläkään mies halunnut siviilivihkimistä vaan kunnon häät. Enkä minäkään oikeastaan, mutta olisi sekin kelvannut. Luulisi, että pääsisitte kompromissiin. Kutsukaa vain lähimmät eikä "koko kansaa". Sopikaa jokin yläraja paljonko häät saa maksaa. Voisi sitä turhempaankin rahaa laittaa? Ja pitäkää juhlat mitkä eivät ole niin "hääjuhlamaiset" vaan voisivat olla vaikka mitkä tahansa juhlat. Ei tarvitse olla hääparin pöytää yms. Jos sekään ei kelpaa miehelle tai se, että suostuisitkin kunnon häihin niin sitten se oli ehkä tekosyy ja mies epäröi. "Minä ehkä olisin valmis siviilivihkimiseen". Käytät itsesikin kohdalla sanaa "ehkä"? Epäröitkö itsekin siis? Toisaalta otsikko on "tahdon"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe