yhdessä on oltu yli 10 vuotta, ikää yli 30. Asuttu yhdessä sama aika, ostettu vuoden seurustelun jälkeen asunto, parin vuoden päästä kihloihin, myyty asunto, ja nyt asutaan itse rakennetussa talossa.
Minä ehkä olisin valmis siviilivihkimiseen, mutta mies ei. Ja jos haluaa, niin kunnon häät. Itse en halua olla keskipisteenä edes häissäni, tai tuhlata rahojani kaiken kansan syöttämiseen.
WHAT DO I DO? Olen sanonut, että itse en sitten kosi, mutta tätä menoa meneen hautaan neitinä. Onko meitä muita samassa tilanteessa olevia? Epäröikö mies mitä...
tahdon
5
1112
Vastaukset
- Hetero-Henna
Minun mielestäni kun olette kerran menneet kihloihin olette myös lupautuneet toisillenne aviopuolisoiksi. Ei siinä enää siis mitään kosintaa tarvita... Nyt vain päätätte millon menette naimisiin. Jos sinä haluat siviilivihkimisen ja mies kunnon häät, olisi ehkä paikallaan keskustella kompromissista. Miten olisi pienet häät? Esim. kotivihkiminen ja bileet perheelle ja kavereille? Ei sinun siis tarvitse kosia. Istutat vain miehen alas kalenterin kanssa ja sanot että nyt päätetään päivämäärä. Tsemppiä!
- kuitenkin odottaa
että mies ottais sen kalenterin =)
kyllähän kihlaus on lupaus aviosta, mutta ei enää niin "vakava" lupaus tavallaan. Jotenkin tuntuu, että me ei päästä kompromissiin vihkimisestä, ehkä mies haluaisi tehdä sen vanhaan oikeaan tapaan kirkossa, mutta itse en voi ajatella sellaista. Eipä tarvitsis kärsiä polttareistakaan, kun ei ole oikein hyviä kavereitakaan, kuka niitä järkkäis, enkä kyllä todellakaan mitään ihmeitä haluaisi, vain naimisiin. Yksinkertaisella tavalla. - nyt vielä!
kuitenkin odottaa kirjoitti:
kyllähän kihlaus on lupaus aviosta, mutta ei enää niin "vakava" lupaus tavallaan. Jotenkin tuntuu, että me ei päästä kompromissiin vihkimisestä, ehkä mies haluaisi tehdä sen vanhaan oikeaan tapaan kirkossa, mutta itse en voi ajatella sellaista. Eipä tarvitsis kärsiä polttareistakaan, kun ei ole oikein hyviä kavereitakaan, kuka niitä järkkäis, enkä kyllä todellakaan mitään ihmeitä haluaisi, vain naimisiin. Yksinkertaisella tavalla.Jos ette pääse niin ehkä sitten kannattaa jatkaa avoliittoa! Jos sinä et voi ajatellakaan vanhanaikaista tapaa ja mies ei voi sinun tapaasi niin... hankala tilanne. Kyse on kuitenkin "vain" häistä, eikä niin vakava juttu? Ja eikös tulevien aviopuolisoiden pitäisi pystyä pääsemään kompromisseihin keskenään? Mikä sinua niissä häissä niin pelottaa? Keskustelkaa nyt vielä siitä ja voisiko kammoasi jotenkin helpottaa? Esim. miksi kirkko ei käy? Onko kyse uskon asioista? Jos juhlat on pienet, on pieniä kirkkoja (riippuu paikkakunnasta). Tai ehkä löytyisi joku kaunis muu paikka, jos ei kirkko käy ja miehelle ei käy virasto.
kuitenkin odottaa kirjoitti:
kyllähän kihlaus on lupaus aviosta, mutta ei enää niin "vakava" lupaus tavallaan. Jotenkin tuntuu, että me ei päästä kompromissiin vihkimisestä, ehkä mies haluaisi tehdä sen vanhaan oikeaan tapaan kirkossa, mutta itse en voi ajatella sellaista. Eipä tarvitsis kärsiä polttareistakaan, kun ei ole oikein hyviä kavereitakaan, kuka niitä järkkäis, enkä kyllä todellakaan mitään ihmeitä haluaisi, vain naimisiin. Yksinkertaisella tavalla...haluaako se mies niitä häitä yhtä palavasti, vai ootko se vaan sinä, jolla on kiire? Mulle vaan tuli sellanen käsitys, että miehellä ei oo niinkään kiirettä, mutta sä haluat häät mielellään_pian ja vielä sellasina, ku sä tykkäät..? Että ois ehkä kompromissin aika: joko suostut isoihin häihin, tai otat sen riskin, että meet hautaan neitinä.. ;)
- pienet juhlat
Ehkä menitte liian aikaisin kihloihin? Miksi olette olleet 7 vuotta kihloissa? Sovitteko silloin tosissanne menevänne naimisiin? Pitkän kihlauksen jälkeen kalenterin esiin ottaminen voikin olla kynnys, eikä luonnollinen kihlaukseen kuuluva asia. Ja jotkut tarvitsee vielä uuden kosinnan. Ei meilläkään mies halunnut siviilivihkimistä vaan kunnon häät. Enkä minäkään oikeastaan, mutta olisi sekin kelvannut. Luulisi, että pääsisitte kompromissiin. Kutsukaa vain lähimmät eikä "koko kansaa". Sopikaa jokin yläraja paljonko häät saa maksaa. Voisi sitä turhempaankin rahaa laittaa? Ja pitäkää juhlat mitkä eivät ole niin "hääjuhlamaiset" vaan voisivat olla vaikka mitkä tahansa juhlat. Ei tarvitse olla hääparin pöytää yms. Jos sekään ei kelpaa miehelle tai se, että suostuisitkin kunnon häihin niin sitten se oli ehkä tekosyy ja mies epäröi. "Minä ehkä olisin valmis siviilivihkimiseen". Käytät itsesikin kohdalla sanaa "ehkä"? Epäröitkö itsekin siis? Toisaalta otsikko on "tahdon"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818