Mitä ensikertalainen voi maksimissaan saada törkeästä liikenteenvaarantamisesta ja ratti"juopumuksesta", vaikka promilleja nolla mutta respalääkkeet oli siihen otettu mukaan veressä oli joktain outoa lääkettä josta en ole koskaan kuullutkaan *confused*
Mutta oon ihan paskat housussa, voiko joku valaisa onko mahdollista että joudun linnaan vai selviänkö ehdollisella mahdollisesti...?
Apua :(
Mitä ensikertalainen voi saada törkeästä liikenteenvaarantamisesta ja törkeästä ratista?
14
7608
Vastaukset
- Niinpä niin
Itsestään jokainen liikenteenvaarantaja on aina huolissaan, muiden turvallisuudesta ei.
Ajatteletko että lääkepöhnässä ajeleminen on sen laillisempaa, vastuullisempaa ja sivullisille turvallisempaa kuin viinapöhnässä ajeleminen?
Kyllähän noista yleensä liian helpolla selviää.
Tulevaisuudessa toivoisi että pelkäisit sivullisten turvallisuuden puolesta etkä kiinnijäämisen seurauksia.- Huolestunut_nainen
Mikähän oli eka kysymykseni kun teholta heräsin? Se että onko muut kunnossa, ja kellekään ei käynyt kuinkaan, mä vaan makasin teholla sisäelimiä poistettuna, kylkiluut poikki, jalka paketissa jne. En mä silloin kuule itsestäni välittänyt senttiäkään vaan kysyin muiden vointia, kolme tutkimuksissa kävi, ei ollut mitään tullut ja pääsivät samantien kotiin, LUOJAN KIITOS!
Ja minkä teet jos kärsit paniikkihäiriöstä ja paikkasi alkaa täristä ja puhe mongertaa jos näet ihmisen. Sen verran vakava sairaus. Mutta sitä ei koskaan oteta huomioon, se kun on psyykkinen sairaus "ja siitä paranee ku jättää lääkkeet". Tota paskaa kuunnellut niin annan mielelläni tän sairauden sulle ja katso sitten pärjäätkö ilman lääkkeitä tai pääsetkö edes ihmisten ilmoille. Toiseksi, oon lääkkeitäni syönyt nyt 8 vuotta eli vaikutus ei ole se että meen tokkuraan. Alussa menin kun aloitin, mutta elimistö suodattaa nuo ja tajuaa että tarvitsee niitä.
Koskaan ei myöskään kuskia ajatella. Aina "uhreja" vaikka heitä ei nyt ollut. Koskaan ei ajatella että millaisen trauman kuski siitä sai, ei ikinä hyppää auton rattiin enää, itkee silmät päästänsä kun miettii jos pahemmin olisi käynyt. Jos joskus ajat kolarin, tajuat itse. En odota että tajuat että ihmisten on joskus _pakko_ syödä lääkkeitä. Ja ne tekee minusta normaalin. Jos olisin ilman lääkkeitä lähtenyt liikenteeseen, voin taata että kuolonuhreja olisi tullut.
Antaa olla, ei täällä jaksa vängätä kun ei katsota asiaa toisenkin kantilta. Kysymys kun vaan oli mikä on maksimi yleensä tällaisissa tapauksisa.
Tottakai kaikki kolariin joutuneet tulee tänne nyt nalkuttamaan. Mutta koskaan ei ajatella kuinka paskana see kuski voi olla, ja kuinka lähellä loppuaan. - Niinpä niin
Huolestunut_nainen kirjoitti:
Mikähän oli eka kysymykseni kun teholta heräsin? Se että onko muut kunnossa, ja kellekään ei käynyt kuinkaan, mä vaan makasin teholla sisäelimiä poistettuna, kylkiluut poikki, jalka paketissa jne. En mä silloin kuule itsestäni välittänyt senttiäkään vaan kysyin muiden vointia, kolme tutkimuksissa kävi, ei ollut mitään tullut ja pääsivät samantien kotiin, LUOJAN KIITOS!
Ja minkä teet jos kärsit paniikkihäiriöstä ja paikkasi alkaa täristä ja puhe mongertaa jos näet ihmisen. Sen verran vakava sairaus. Mutta sitä ei koskaan oteta huomioon, se kun on psyykkinen sairaus "ja siitä paranee ku jättää lääkkeet". Tota paskaa kuunnellut niin annan mielelläni tän sairauden sulle ja katso sitten pärjäätkö ilman lääkkeitä tai pääsetkö edes ihmisten ilmoille. Toiseksi, oon lääkkeitäni syönyt nyt 8 vuotta eli vaikutus ei ole se että meen tokkuraan. Alussa menin kun aloitin, mutta elimistö suodattaa nuo ja tajuaa että tarvitsee niitä.
Koskaan ei myöskään kuskia ajatella. Aina "uhreja" vaikka heitä ei nyt ollut. Koskaan ei ajatella että millaisen trauman kuski siitä sai, ei ikinä hyppää auton rattiin enää, itkee silmät päästänsä kun miettii jos pahemmin olisi käynyt. Jos joskus ajat kolarin, tajuat itse. En odota että tajuat että ihmisten on joskus _pakko_ syödä lääkkeitä. Ja ne tekee minusta normaalin. Jos olisin ilman lääkkeitä lähtenyt liikenteeseen, voin taata että kuolonuhreja olisi tullut.
Antaa olla, ei täällä jaksa vängätä kun ei katsota asiaa toisenkin kantilta. Kysymys kun vaan oli mikä on maksimi yleensä tällaisissa tapauksisa.
Tottakai kaikki kolariin joutuneet tulee tänne nyt nalkuttamaan. Mutta koskaan ei ajatella kuinka paskana see kuski voi olla, ja kuinka lähellä loppuaan.Toki jälkeenpäin huolestuit sivullisista, mutta etpä huolestunut ennakkoon vaan ajelit mömmöissä ja vakavasti sairaana.
Pidä oma paniikkihäiriösi, minulla on omani. Ei tulisi mieleenikään että minulla olisi oikeus ajella paniikkihäiriöni kanssa, ei lääkepöhnässä ei selvänä! Lääkkeet ja sairaus vaikuttavat ajokuntoon(kin) vaikka sitä et huomaisikaan.
Ei tulisi mieleenikään kokea itseni uhriksi jos olisin törkeästi vaarantanut muiden turvallisuuden.
Jos ei ole ajokuntoa turvalliseen ajamiseen, ei ole ajo-oikeutta, oli ajolupaa tai ei! Ajo-oikeus ei ole mikään jokamiehen oikeus!
- Kysymykseen...
...Törkeästä rattijuopumuksesta tuomitaan vähintään 60 päiväsakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta. Ajokiellon pituus on yleensä noin vuosi....
Tuo on mitä laki sanoo pelkästä törkeästä ratista. Tuohon tulee sitten päälle vielä tuo liikentaeen vaarantaminen.
Luultavasti saat ehdollista semmoiset 6-12 kk tuntuva oheissakko ajokielto vuodeksi. Tuskin selviät vähemmällä.
Ja samaa mieltä edellisen kanssa, että turha vähätellä ITSE AIHEUTTAMAASI vaaraa muille tielläliikkujille.- prosekuuttori
Hieman oli yläkanttiin arvioitu.
Huumerattien rangaistusten mittaaminen on hieman vaikeampaa kuin alkoholirattien, koska päihtymyksen tilaa on hankalampi arvioida kuin promilleista tai milligrammoista. Kansanterveyslaitoksen lausunto tietysti kertoo, millaisia pitoisuudet ovat olleet, ja mahdollisesti sitten on henkilötodistelua siitä, että onko ajokyvyssä ollut paljonkin puutteita (onko menty ns. ojanpohjia pitkin tms.) - Huolestunut_nainen
Kiitti vastauksesta mut en oo sanonu sanallakaa et vähättelisin tai en olis sivullisist piitannu. Tapaus on monimutkasempi ja en jaksa tänne sitä raapustaa ku oon sen tuhannesti selostanut. MUTTA kuten edellä sanoin, mulla oli ekana kysymyksenä muiden vointi, EI SE ETTÄ MITÄ MULLE TEHTY TAI KÄVELENKÖ KOSKAAN KUN JALAT TUNNOTTOMAT! Mikä helvetti on että tuomitaan ku yleinen syyttäjä, ihan ku noita kolareita ei syystä tai toisesta sattuisi joka vitun päivä. Ja silläkin tiellä viime kk:n aikana tapahtu 3. Tämä lievin todellakin.
Mut ajatelkaa mitä jaksatte, se on hyvä et teitä täydellisyyksiä on niin helvetisti, ette koskaan kämmää missään ja kaikki skulaa kuten pitää. Ja naama koko ajan possun virneellä. *thumbs up* - Huolestunut_nainen
prosekuuttori kirjoitti:
Hieman oli yläkanttiin arvioitu.
Huumerattien rangaistusten mittaaminen on hieman vaikeampaa kuin alkoholirattien, koska päihtymyksen tilaa on hankalampi arvioida kuin promilleista tai milligrammoista. Kansanterveyslaitoksen lausunto tietysti kertoo, millaisia pitoisuudet ovat olleet, ja mahdollisesti sitten on henkilötodistelua siitä, että onko ajokyvyssä ollut paljonkin puutteita (onko menty ns. ojanpohjia pitkin tms.)Kiitos! Ekaa kertaa kunnon viesti ilman heti sormella osoittelua/tuomitsemista kun ei asiasta kaikkea tiedä.
Sen voin kertoa että oli tosi paska ilma, edessä oli tiejarru (80-alueella ajoi 40-50km/h), edessäni oli noin 6-8 autoa ja kaikki lähti ohittamaan sitä hinuria, lähdin letkan perässä kun näin ettei vastaan tullut autoja, oikean puolen renkaat jäi kuitenkin edellisten autojen renkaidenjälkien uriin ja kun koitin suoristaa autoa niin ei onnistunut. Sain auton pysähtymään, hätävilkut päälle, mutta sieltä ajoi kuitenkin paku täysillä mun kylkeen, ja oli samalla tönäissyt kolmatta autoa niin että suutä meni vain etuvalo, ei sen vakavempaa sille tai muille.
Mutta en kiistä, syyllinen olen koko ruljanssiin. Ja pahoittelen kaikilta hernepalon perseeseen ottaneilta että nyt kysyin että mitä mahtaa olla käräjillä luvassa, muut on kunnossa, saanko nyt 6vkon päästä vihdoin edes sen verran ajatella itseäni jota en ole tehnyt, että millainen tuomio tuollaisista yleensä tulee. Kuitenkin tulevaisuus kyseessä. Ja muut ovat kunnossa, sanotaan kolmannen kerran niille jotka eivät ymmärtäneet; heräsin teholta ja ekat sanat oli "onko muut kunnossa? sattuiko muille mitään vakavaa?" Oon itsekäs paska vaan.
Ja sinulle kiitos kun vastasit asiallisesti mitä täällä ei voi muuten sanoa =) - Hilpeä_leidi
Tästä saa päivällä vielä makeammat naurut kun kaikkitietävät on heti ettenkö olisi sivullisista ollut huolissani missään vaiheessa. Ekana ja kotona nyt viitisen viikkoa porannut koko tapahtumaa ja jossitellut jos jollekin olisi sattunut jotain niin vetäisin itseni jojoon, enkä leikisti vaan oikeasti, sillä en kestäisi elää itseni kanssa. PÄÄASIA mulle oli se ettei muut loukkaantunut, olen siitä niin kiitollinen että mä olin se joka joutui leikkaukseen, sai murtuneita luita, verta keuhkoihin, tunnottoman jalan jne. Jos olisi sattunut jollekin muulle, en voisi elää.
Ja paniikkihäiriö lääkkeet. Oon niitä tabuja 6-7 vuotta syönyt, autoa sen koko ajan ajanut, lääkärit eivät sitä kieltäneet, kahdella kävin. Ja ennen tätä ei ole mitään sattunut. Kerroinko jo kuinka paska keli oli ja tie keskeltä uria täynnä. Kannattaa miettiä joskus muutakin kuin syytellä ennen kuin totuutta edes tietää.
Mutta edelleen olen pelkkänä korvana jos joku tietää mitä tuollaisesta seuraa. Vaikka tuli muutama asiallinen vastaus, joista kiitän ja kumarran =) - --------Gerda--------------
Hilpeä_leidi kirjoitti:
Tästä saa päivällä vielä makeammat naurut kun kaikkitietävät on heti ettenkö olisi sivullisista ollut huolissani missään vaiheessa. Ekana ja kotona nyt viitisen viikkoa porannut koko tapahtumaa ja jossitellut jos jollekin olisi sattunut jotain niin vetäisin itseni jojoon, enkä leikisti vaan oikeasti, sillä en kestäisi elää itseni kanssa. PÄÄASIA mulle oli se ettei muut loukkaantunut, olen siitä niin kiitollinen että mä olin se joka joutui leikkaukseen, sai murtuneita luita, verta keuhkoihin, tunnottoman jalan jne. Jos olisi sattunut jollekin muulle, en voisi elää.
Ja paniikkihäiriö lääkkeet. Oon niitä tabuja 6-7 vuotta syönyt, autoa sen koko ajan ajanut, lääkärit eivät sitä kieltäneet, kahdella kävin. Ja ennen tätä ei ole mitään sattunut. Kerroinko jo kuinka paska keli oli ja tie keskeltä uria täynnä. Kannattaa miettiä joskus muutakin kuin syytellä ennen kuin totuutta edes tietää.
Mutta edelleen olen pelkkänä korvana jos joku tietää mitä tuollaisesta seuraa. Vaikka tuli muutama asiallinen vastaus, joista kiitän ja kumarran =)Sen verran tarkennusta utelisin, että missä vaiheessa juttu on? Onko se tällä hetkellä (vasta) poliisilla tutkinnassa nimikkeillä törkyratti ja törkyvaarantaminen? Vai onko sinua vastaan jo nostettu syyte? Jotenkin sain sen käsityksen, että juttu olisi vasta poliisilla (kansanterveyslaitoksen lausunnon saaminen veren lääkeaineistakin kestää jonkusen viikon).
Jos olet käyttänyt sinulle reseptillä määrättyjä lääkkeitä, niiden "vaikutuksen alaisena" autoileminen ei ole kiellettyä, kunhan lääke ei ole heikentänyt ajokykyäsi. Rattijuopumus tai törkeä rattijuopumus astuu kuvaan vasta sitten, kun sinänsä sallittu lääkeaine (vaikka olisi esim. kolmiolääke) on vaikuttanut ajokykyyn.
Juttu on ilmeisesti monimutkaisempi kuin mitä ihan ketjunaloitusviestistäsi voisi päätellä (mm. keliolosuhteet yms.).
Mikäli kuitenkin sinut noista rikosnimikkeistä tuomittaisiin, arvioisin seuraamukseksi korkeintaan muutaman kuukauden ehdollista vankeutta ja reilut puoli vuotta ajokieltoa. - Huolestunu_n
--------Gerda-------------- kirjoitti:
Sen verran tarkennusta utelisin, että missä vaiheessa juttu on? Onko se tällä hetkellä (vasta) poliisilla tutkinnassa nimikkeillä törkyratti ja törkyvaarantaminen? Vai onko sinua vastaan jo nostettu syyte? Jotenkin sain sen käsityksen, että juttu olisi vasta poliisilla (kansanterveyslaitoksen lausunnon saaminen veren lääkeaineistakin kestää jonkusen viikon).
Jos olet käyttänyt sinulle reseptillä määrättyjä lääkkeitä, niiden "vaikutuksen alaisena" autoileminen ei ole kiellettyä, kunhan lääke ei ole heikentänyt ajokykyäsi. Rattijuopumus tai törkeä rattijuopumus astuu kuvaan vasta sitten, kun sinänsä sallittu lääkeaine (vaikka olisi esim. kolmiolääke) on vaikuttanut ajokykyyn.
Juttu on ilmeisesti monimutkaisempi kuin mitä ihan ketjunaloitusviestistäsi voisi päätellä (mm. keliolosuhteet yms.).
Mikäli kuitenkin sinut noista rikosnimikkeistä tuomittaisiin, arvioisin seuraamukseksi korkeintaan muutaman kuukauden ehdollista vankeutta ja reilut puoli vuotta ajokieltoa.Eli kahden viikon päästä on kuulustelut. Juttu siis vasta poliisilla, mutta käräjille kuitenkin menossa. Reseptilääkkeistäni yksi on kolmiolääke, mutta kun verestä oli löytynyt jotain lääkeainetta jota ei Suomesta kuulemma edes saa, ja kuulin että se on nukutusaineen/unilääkkeen jäännösaine. Mutta kun ei hajuakaan miten sellaista voi veressäni olla kun en syö kuin vain minulle määrättyjä lääkkeitä.
Ajokieltoa tuli jo vuosi. Ja sakkoa varmasti tulee, sitä tässä nyt olen pähkäillyt että selviääkö ehdollisella ihan vain vai kutsuuko linna. Ja nyt vasta ensimmäistä kertaa ajattelen itseäni, tähän saakka vaan miettinyt jos ja jos olisi muille käynyt jotain. Jossittelu ei nyt auta ja muut selvisivät onneksi. Nyt olen vain tämän asian takia yöuneni menettänyt. - ------Gerda-------
Huolestunu_n kirjoitti:
Eli kahden viikon päästä on kuulustelut. Juttu siis vasta poliisilla, mutta käräjille kuitenkin menossa. Reseptilääkkeistäni yksi on kolmiolääke, mutta kun verestä oli löytynyt jotain lääkeainetta jota ei Suomesta kuulemma edes saa, ja kuulin että se on nukutusaineen/unilääkkeen jäännösaine. Mutta kun ei hajuakaan miten sellaista voi veressäni olla kun en syö kuin vain minulle määrättyjä lääkkeitä.
Ajokieltoa tuli jo vuosi. Ja sakkoa varmasti tulee, sitä tässä nyt olen pähkäillyt että selviääkö ehdollisella ihan vain vai kutsuuko linna. Ja nyt vasta ensimmäistä kertaa ajattelen itseäni, tähän saakka vaan miettinyt jos ja jos olisi muille käynyt jotain. Jossittelu ei nyt auta ja muut selvisivät onneksi. Nyt olen vain tämän asian takia yöuneni menettänyt."Ajokieltoa tuli jo vuosi."
Tuota noin, eiköhän se ole niin, että sinut on määrätty poliisin päätöksellä väliaikaiseen ajokieltoon, ja lopullisen ajokiellon pituuden määrää käräjäoikeus.
On aivan varmaa, että jos tulee vankeusrangaistus, se on ehdollinen. Tuossa yhtälössä ei ole MITÄÄN mahdollisuutta tuomita ehdotonta ensikertalaiselle. - Huolestunut_n
------Gerda------- kirjoitti:
"Ajokieltoa tuli jo vuosi."
Tuota noin, eiköhän se ole niin, että sinut on määrätty poliisin päätöksellä väliaikaiseen ajokieltoon, ja lopullisen ajokiellon pituuden määrää käräjäoikeus.
On aivan varmaa, että jos tulee vankeusrangaistus, se on ehdollinen. Tuossa yhtälössä ei ole MITÄÄN mahdollisuutta tuomita ehdotonta ensikertalaiselle.Olet näemmä ainoa joka ei heti tuomitse ja vastaa fiksusti, kiitos siitä =) Ja se oli juuri niin että vein kortin kytälle ja sanoi että toistaiseksi mutta vuoteen kannattaa varautua että ajokieltoa.
- SULLE TIETOA
JA MUISTA LOPETTAA SE HÖLMÖILY.
Ajokielto
Jos vastaaja tuomitaan rangaistukseen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, rattijuopumuksesta tai törkeästä rattijuopumuksesta, tuomioistuin määrää hänet samalla ajokieltoon enintään viideksi vuodeksi.
Rattijuopumuksesta ajokielto on vähintään yhden kuukauden pituinen ja törkeästä rattijuopumuksesta tai törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään kolme kuukautta. Mikäli rattijuopumukseen syyllistynyt kuljettaja viiden vuoden aikana uusii rikoksensa tai syyllistyy törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, ajokielto kestää vähintään kuusi kuukautta. Mikäli viiden vuoden aikana tehdyt tällaiset rikokset ovat kumpikin törkeitä, ajokiellon vähimmäisaika on yksi vuosi.
Jos ajokortti on ajokieltoon määrättävälle välttämätön ammatin tai muun erityisen painavan syyn vuoksi, ajokielto voidaan joskus määrätä ehdollisena vähintään yhden vuoden koetusajaksi. Edellytyksenä on, ettei rikoksesta ole aiheutunut nimenomaista vaaraa toisten turvallisuudelle. Jos tuomittu koetusaikana uudelleen syyllistyy tällaiseen rikokseen, ajokielto muutetaan ehdottomaksi.
Alkolukko
Rattijuopumuksesta tai törkeästä rattijuopumuksesta tuomittu voidaan omasta pyynnöstään määrätä vähintään yhden vuoden pituiseen ehdolliseen ajokieltoon siten, että hän saa tuon ajan ajaa yhtä tai useampaa alkolukolla varustettua henkilö-, linja-, paketti- tai kuorma-autoa tai traktoria (valvottu ajo-oikeus). Myös poliisi voi määrätä tällaisen ajo-oikeuden jo ennen kuin tuomioistuin päättää ajokiellosta.
Alkolukko estää auton käynnistämisen, jos kuljettajan siihen puhaltamassa hengitysilmassa on vähintään 0,1 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa. Alkolukko vaatii kuljettajan puhaltamista myös satunnaisesti ajon aikana.
Alkolukolla valvottu ajo-oikeus edellyttää myös, että valvottavan on käytävä lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattihenkilön luona keskustelemassa päihteiden käytöstä, niiden vaikutuksesta terveyteen ja niiden käyttöön liittyvistä hoitomadollisuuksista. Valvottuun ajo-oikeuteen määrätty vastaa itse kaikista siihen liittyvistä kustannuksista, joiden määrä on noin 2.000 euroa (voi olla suurempikin).
Poliisin esite Tietoa alkolukosta
Päivitetty 4.3.2009 - kolarityttö
Hei!
Mites tuli tuomiot?itsellä pari syytettä enemmän ja aika lievät sakot tuli, mutta puolisen vuotta ehdollista..Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, ettei sivulliset voi tietää sitä miltä tuntuu kolarin jälkeen..kun lääkärit sanoo, että ihme kun selvisit..Itse en ajanut kenenkään päälle tms. Mutta heti syyllistetään kuskia, palstalla ym..no totta kai virhe mikä virhe, mutta paskaakos sille enää teet..nämä jotka kirjoittelee täällä kuinka oisit voinnut tehdä ym..niin itse en tällä hetkellä semmoisista ainakaan välittäisi, koska tärkeää on että on selvinnyt..Mikä elämässä on ensisijaisesti kaikille tärkeää, on oma elämä..Ne ihmisiset jotka arvostelee,ne ei vain tiedä asian oikeata laitaa, helppo se on kirjoitella täällä että mitäs teit, samalla juoden pulla kahvia ja pyöristellen silmiään..pyöristeleekö arvostelijat silloin silmiään, jos oisivat itse teholla, koko keho velttona kuin spagetti, pissais kuppiin ekat päivät, koska ei jaksaisi nousta sängystä..ja olisi ollut vaarana kuolla tai saada neliraajahalvaus...Itsellä meni luita poikki, enkä saannut syödä kuukauteen kuin keittoja...Joten sanonpa vaan arvostelijoille, että toivon koko sydämmestäni että te joutuisitte samaan tilanteeseen ja tajuisitte, ennen kuin alatte puhumaan paskaa!
Mutta toivottavasti oot selvinny hyvin "huolestunut nainen" ja eiköhän tää tästä iloks muutu, ja varmaan on jo muuttunukkin, oot laittanu tän viestin aikoja sitten, mut silti ajattelin tuoda oman mielipiteeni ilmoille!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740