Heip, toivottavasti joku osais hieman auttaa, kun mulla on nyt erittäin vaikee valinta edessä. Oon päätyny pitkän harkinnan tuloksena kahteen tutkintoon, joista jompikumpi pitäis valita.
Olis mukavaa, jos voisin kuulla hieman sosionomin ja (mieluiten elektroniikka)insinöörin käytännön hommista. Tällä hetkellä korkeemmalle on päässy sosionomin tutkinto, koska pidän ihmisten auttamisesta ja kuuntelemisesta.
Insinöörin käytännön hommista on vaan pieni käsitys, joten niistä haluaisin etenkin kuulla lisää.
Sosionomi vai insinööri?
2
549
Vastaukset
- sivuilla -
testi....
mol.fi/avo ja eteen ne tavalliset ritirimpsut jos haluat.
Vastaa rehellisesti! - OOOOlll
Itse olen nyt vuoden opiskellut sähköinssiksi eikä itselläni ole oikein vieläkään tietoa millaista työtä mahdollisesti tulen koulun jäljeen tekemään.
Eli en voi neuvoa sinua muuta kuin siinä mielessä mitä opiskelu on inssiksi.
Läsnäolo on vapaaehtoista lähes kaikissa aineissa. Jotkut opettajat antavat tuntimäärän, joka ainakin pitäisi olla läsnä, mutta enpä ole kuullut että kukaan olisi poissaolon takia hylätyn saanut kurssista. Labrat ovat poikkeus tästä ja niissä läsnäolo on pakollista. Tosin ei tämäkään nyt niin tarkkaa ole kaikkien aineiden kohdalla.
Opiskeluun kuuluu paljon matematiikkaa ja fysiikkaa. Jonkun verran labroja (fysiikkaa, elektroniikkaa, automaatiota). Labrat ovat ryhmätöitä ja kaikki ryhmät tekevät samoja harjoituksia ohjatusti. Labroihin osallistuminen on pakollista.
Usein tunneilla opettaja laskee taululle esimerkkejä ja selittää asiaa. Tunneilla lasketaan joskus, mutta useimmiten ei. Jotkut opettajat antaa kotitehtäviä ja jotkut eivät. Tehtävien suorittaminen on vapaaehtoista, mutta niistä saa lisäpisteitä.
Joissain kursseissa harjoitustyöt kuuluvat kurssin arvosteluun ja tällöin ne luonnollisesti pitää tehdä jos kurssin haluaa läpäistä.
Opiskelu on ainakin ensimmäisenä vuonna aika helppoa jos on käynyt pitkän matikan ja fysiikan ja mieluusti myös kemian. Amispohjallakin näyttää porukka ihan hyvin pärjäävän.
Opiskelu todellakin on enimmäkseen laskemista, mutta kuuluu siihen myös mm. erilaisiin sähkövempeleisiin ja piireihin tutustuminen. Tämä teoria on aika puuduttavaa kuuntelemista jos ei alasta todella pidä.
Ei opiskelu minusta ole kovin mukavaa ollut, mutta ei myöskään kovin vastenmielistä. Itse en ole alavalinnastani ollenkaan varma, mutta ajattelin katsoa kuitenkin vielä jonkun aikaa, että kiinnostaako ala minua vai ei.
Sinuna valitsisin sen joka tuntuu mielekkäämmältä. Jos pidät työstä jossa haluat vaikuttaa ja saada hymyn ihmisten huulille ja toimia sosiaalisessa ammatissa niin insinööriä en voi sinulle suositella. Insinööriksi opiskelu on masentavan matemaattista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415