jämäruokaa!

olipa hyvää!

En ole suurperhheelinen itse, mutta sellaisessa kasvanut.
Sieltä on jäänyt "nuukuus" eli kaikki käytetään hyväksi.
Odottelin kerran lääkärissä ja selailin naistenlehtiä. Löysin seuraavan reseptin...ihmettelin...kokeilin ja OLI HYVÄÄ!
Sitten jalostin sitä jämäruokana eteenpäin....namnam!"
Sopii kokeilla!

Eli kyseessä oli

OMENA-SIPULI salaatti...juu...kuulostaa oudolta mutta namnam...

Pilko omenoita kulhoon vaikka 5-6 saa olla hapokkaitakin
sitten sipulia...yksi-kaksi koosta riippuen
katikkeeksi liraus omenaviinietikkaa ja jotakin hyvää öljyä
mausteeksi (suolaa)yrttejä tms maun mukaan
anna maustua...oli muuten hyvääää...
Seur. päivänä mulla oli kourallinen keitettyä riisiä ja kurkunpätkä ja puolikas salaattikerä...tungin nekin tuonne sekaan...namnam..
Joskus onnistuu! Kokeile vaikka ensin yhdellä omenalla ja neljännes sipulilla...

7

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kaikki salaatteihin vaihteluja tuovat ideat ovat aina tervetulleita, meillä ainakin. Niissä kun tahtoo aina jämähtää johonkin kaavaan, jota sitten sydöään kunnes korvista pukkaa jotain mungomaissitomaattisörsseliä (meidän tämänhetken käytetyin lisukesalaattimme tuo).

Ylipäätään ns. "jämäruoilla" on ihan turhaan huono maine. Liian pitkään mitään ei toki kannata jääkaapissa säästellä, mutta on työtä ja aikaa säästävää tehdä esim tietoisesti päivälliselle kylliksi muonaa, jotta siitä muunnellen saa nopeasti ja helposti seuraavan päivän lounaan. Esim. meillä eilen paistoimme hampurilaisia eiliseksi päivälliseksi ja teimme tahalleen maustettua jauhelihataikinaa niin paljon, että osaa jäi tälle päivälle. Siihen kun lisää tomaattimurskan ja ehkä vähän sieniä niin onkin jo "minuuttikastike" tämän päivän lounaspastalle valmiina.

• Isä, silti mies

innosta kokeileen tuo omena-sipuli salaatti. Aika ykspuolista, kaksi raaka-ainetta ei innosta. Mutta tuo toinen vois toimia.

• Toimii--.

hyvin makkararuokien kanssa. Ja jos et tykkää, et häviä mitä'än, lisäät noi loput ainekset sitte!

• lienee pyttipannu. Se meillä huomenna lounaana. Eli tämän päivän paistin jämät ja se, mitä jäi perunasipulivalkosipulilaatikosta vain pannuun ja sekaan suolakurkkua ja ehkä sieniä...

Muita hyviä jämäruokareseptejä?

• eli kuinka monella lammaskaalisoppaa tänään tai huomenissa?;-)

Vinkkinä voisin sanoa, että ellei lihaa jäänyt kauheasti niin lisäämällä kaalisoppaan juustoa siitä saa täyttävämmän ja ruokaisamman.

Lihan kanssa nautittavaksi tarkoitetun minttuhyytelön loput voi käyttää hyvin mausteraidoiksi vaniljajäätelöön.

Muita pääsiäisruokajämäideoita?

• jäi taas jämät huomiseksi lounaaksi.
      Eli paistoin kebabia pitaleipiin niin reippaasti että osa odottaa jääkaapissa sitä, että pääsee huomenna perunamuusin seuraksi kotona lounastavien syödä.

• lapsen kaverit

nauroi, ettei sellaista ole olemassakaan! Lapsi vaan sanoi että meidänpä äiti osaa tehä. Se syntyi ihan vahingossa, piti tehä kebab-kiusausta, mutta pakastekasvikset pissi joukkoon niin tuli sitä' nestettä...reislusti! Mutta hyvää oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      69
      4313
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4148
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3562
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3143
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2802
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2572
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2354
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1481
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1069
    Aihe