Olen kohta lähdössä USA:n. Auton olen vuokrannut lentokentältä. Pari ensimmäistä yötä olen hotellissa, jossa on ns valet parking. En ole ennen ollut tällaisessa. Miten systeemi toimii? Annanko auton avaimen hotelliin kirjautumisen jälkeen tyypille, joka parkkeeraa auton? Entä miten pyydän noutamaan auton? Rekisterinumeron perusteellako?
Mielenkiintoista muuten että, vaikka vuokra-autoa ei saa luovuttaa kenenkään ajettavaksi, niin tämä on kuulemma poikkeus.
Ja kun tuossa alempana oli tipeistä kysymys, niin selvää on, että tippiä kuuluu antaa. Mutta annetaanko se vasta autoa noudettaessa? Oletteko itse olleet vuokra-auton kanssa hotelleissa, joissa on valet parking?
Valet parking
5
4064
Vastaukset
- matkailija-x
Olen ajanut auton hotellin ovelle ja antanut avaimet parkkeerajalle (tipin kera). Halutessani auton taas käyttööni, olen pyytänyt muistaakseni huoneen numerolla, odotellut kun auto noudetaan ja taas antanut tippiä. Autoja parkkihallista hakemassa/viemässä saattaa olla joka kerta er henkilö, siksi jokainen odottaa "vaivanpalkkaa".
Tippiä saa maksaa aika lailla, jos saapuu/lähtee hotellilta useamman kerran päivässä. Lisäksi itse parkkeeraus maksaa. Näppärä vaihtoehto, mutta siihen pitää varata reippasti rahaa.
Esim. Bostonissa mieheni jätti minut laukkujen kanssa hotelliin kirjautumaan ja ajoi itse viereiseen parkkihalliin, jota hotellikin käytti valet-parkkeeraukseen. Pelkkä parkki maksoi paljon vähemmän kuin mitä hotelli olisi veloittanut, valitsimme parkkivaihtoehdon jossa halliin sai ajaa sisään/ulos niin monta kertaa päivässä kuin halusi.
Parkkihallin löysin google mapsista etsimällä ensin hotellin ja käyttämällä "etsi lähiseudulta"-toimintoa. - villakoira ja sen kaveri
Yleensa valet-pojat ovat hotellilla vastaanottamassa, avain ja tippi heille kateen vaan. Joskus harvoin auto jaa hotellin eteen ja avaimet annetaan respaan.
Avaimia vastaan saan kuitin jossa on numero, silla saat auton takaisin. Ja silloin tippi myos.
Ja muistathan ettei kolikoita anneta tippina, aina setelirahaa.- lomailija
Koska hotelilla ei ole varaa tavalliseen parkkialueeseen silla alueella milla toimivat, joudut antamaan avaimet autoosi etta he pystyvat parkkeeraamaan autosi johonkin halvemmalle alueelle.
Mutta joo, anna tippia koska hotellin henkilokunta toimivat taalla minimipalkalla. - ihan idioottimainen..
lomailija kirjoitti:
Koska hotelilla ei ole varaa tavalliseen parkkialueeseen silla alueella milla toimivat, joudut antamaan avaimet autoosi etta he pystyvat parkkeeraamaan autosi johonkin halvemmalle alueelle.
Mutta joo, anna tippia koska hotellin henkilokunta toimivat taalla minimipalkalla.systeemi ole. Voithan itsekin viedä sen autosi sinne parkkialueelle ja silloin ei tarvitse antaa tippiä viejälle, mutta jos et viitsi tai et tiedä, kuinka toimia, niin pienellä tipillä saat palvelua. Itsekin olen joskus antanut hotellin henkilökunnan hoitaa ensimmäinen pysäköinti ja sitten siitä eteenpäin se on ollut helppo hoitaa itsekin.
- villakoira ja sen kaveri
lomailija kirjoitti:
Mutta joo, anna tippia koska hotellin henkilokunta toimivat taalla minimipalkalla.Ehka joku vie halvemmalle alueelle, mutta eikohan useammin ole kuitenkin kyse siita etta autot ahdetaan kuin sardiinit ahtaisiin maanalaisiin parkkihalleihin. Sinne mahtuisi puolet vahemman autoja kun Keski-Lannen elakepapat yrittaisivat parkkeerata Cadillacejaan ruutuihin.
Toisekseen, ne jotka palvelusta pitavat, ovat mielissaan. Kuten allekirjoittanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484