Grand Canyon

heinäkuussa

Kuka tietää millä konstilla parasta mennä Grand Canyonille ? Katsoin että etäisyys Vegasista pitäisi olla n. 270 km ja auton vuokraamme joten ei pitkä matka. Mietin kuitenkin onko sinne joitain opastettuja juttuja jotka olisivat parempia kuin itse meno. Pääseekö hyvin kaikkialle siellä jos menee omatoimisesti vai kandeeko mennä opastetulle ?

4

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kylläkin 465 km yhteen suuntaan, jos Vegasista ajaa Hoverin padon kautta Kingmaniin ja sieltä I40-tietä Williamsin kautta Grand Canyonille. Tulee siis pitkä päivä, jos samana päivänä vielä palaa takaisin ja aikoo kanjoniakin katsella. Kyllä se onnistuu vuokra-autolla helposti, mutta voihan sitä matkalla yöpyäkin. Itse olen kerran yöpynyt Seligman-nimisesä pikkukaupungissa siistissä motellissa legendaarisen Route 66:n varrella.
      Kyllähän Vegasista pääsee Kanjonille vaikka kopterikyydillä, jos ajaminen tuntuu hankalalta. Itse olen aina käynyt autolla, joten en osaa neuvoa muista kyydeistä.

      • Ruuhkakivi

        Jokunen vuosi sitten kävin kanjonilla lentämällä...aamulla lento kanjonille, ruokailu ja bussilla kuljetukset. Illalla takaisin Las Vegasiin. Siinä sitä oli mielestäni aivan tarpeeksi...lentopaketit näkyivät maksavan 150 dollarista alkaen viimeksi kun olin Vegasissa 4 viikkoa sitten...hotellien auloissa info pisteissä kyllä neuvotaan...tarjontaa ja erikoistarjouksia on runsaasti...mukaan pääsee ihan muutaman tunnin varoitusajalla...


    • roadrunner

      Omatoimisesti pääsee myös hyvin, jos päätätte mennä autoillen. Matka on melko pitkä ja tylsä, kovin paljon vaihtoehtoisia reittejä ei ole - ellei sitten tee useamman päivän kiertoajelua koko kanjonin ympäri (pohjoispuolella on minusta monipuolisemmin muutakin nähtävää).

      Kanjonin eteläreunalla voi ajella omalla autolla Grand Canyonin kylän itäpuolella. Tien varressa on tiheään pysäköintipaikkoja, joilta voi mennä katsomaan maisemaa. Kylästä länteen kuljetaan ilmaisella shuttlella, josta voi hypätä pois ja jatkaa matkaa taas seuraavassa bussissa. Visitor centereissä on hyviä näyttelyitä.

      Kansallispuiston nettisivuilla on paljon tietoa, mm. hyviä karttoja ja esitteitä, joissa neuvotaan, mitä kannattaa tehdä jos aikaa on pari tuntia, koko päivä jne. Siellä on tietoa myös rangerien opastamista retkistä, jos haluaa perusteellisemmin tutustua. Ja majoitusta on tarjolla kylässäkin, jos kiinnostaa jäädä yöksi.

      http://www.nps.gov/grca/index.htm

    • transatlantic

      Kävimme Grand Canyonilla noin kuukausi sitten ja ihastuimme niin, että haluamme palata uudelleen patikoimaan kunnolla ja käymään pohjalla asti.

      Omatoiminen on paras ratkaisu, sillä liikut omalla aikataululla ja ehdoin. Pääset itse kaikkialle ilman opasta. Tutki kuitenkin etukäteen mitä haluat tehdä ja kuinka aikasi riittää. Omatoimisen kannattaa suunnitella hyvin etukäteen, että tulee tärkeimmät nähtyä - ja sittenhän suunitelmaa voi aina muuttaa.

      Itse olimme Kanjonilla kaksi ja puoli päivää ja tuntui ettei aikaa ollut riittävästi. Jos haluat patikoida, niin siihen tarvitaan paljon aikaa varsinkin kesällä, jolloin on kuuma.

      Kun Las Vegas kuuluu ohjelmaanne, niin kannattaa ehdottomasti pysähtyä Hoover Dam'illä ja siellä mennä opastetulle kierrokselle. Tuo pysähdys kestää ainakin reilut pari tuntia opastettuineen. Joten voit laskea, että yksi päivä menee helposti Las Vegasin ja Kanjonin välillä ja takaisin tullessa puoli päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe