Mitä pesuaineita olette käyttäneet puu ja puuparkettilattioille ja miksi.???
Itse olen nyt kokeilemassa Osmon Wisch-Fixiä ja jos joku on jo kokeillut ko.ainetta, niin kertoisitko, mihin olit tyytyväinen/tyytymätön.
http://www.timberwise.fi/suomi/asennusjahoito/oljyvahattujenpintojenhoito/
Kun olen itse pessyt lattiani viikonlopun aikana, niin jaan mielipiteen kanssanne.
OSMO WISCH-FIX PESUAINE PARKETILLE
4
956
Vastaukset
- Tyytyväinen käyttäjä
Olen jo muutaman vuoden ajan käyttänyt Osmo Colorin siivous- ja hoitoaineita. Itse (myös siivoojani) ollaan tyytyväisiä lopputulokseen. Muutama vuosi sitten hioimme lakan pois parketista ja laitoimme siihen öljyvahan ja emme ole katuneet mieheni kanssa ollenkaan. Kerran vuodessa tehdään perussiivous lattialle eli "pestään" ja hoito öljytään lattia. Ainoa miinus, tuotteet ovat arvokkaimpia kuin "tavalliset" siivousaineet eikä niitä saa kaikista paikoista.
- chtiina
Ollaan juuri rakennettu talo ja meillä on Karelian tammiparketti, silky eli öljytty. He suosittelivat, että lattian pesuun ei käytettäisi muuta kuin tuota Osmo colourin Wisch-Fixiä, niin silloin tarvii öljytä seuraavan kerran vasta n 5-10 vuoden kuluttua. En ole vielä tuota ainetta ostanut, mutta voiko joku kertoa mistä sitä saa?
- osmonnut
^Jos sinulla ei ole öljyttyä / öljyvahattua lattiaa (en tiedä mikä on Karelian tammi silky) niin ei sitä ikinä tarvitse, eikä edes saa öljytä. Jos taas parkettisi on öljyvahattu, niin se kyllä vaatii hoitovahauksen esim. Osmocolorin hoitovahalla vähintään kerran vuodessa - kulutuksesta riippuen ehkä useamminkin
Wisch-Fixiä voi varmaan käyttää myös lakatulla parketilla ja sitä saa mm. RTV:stä ja ainakin joistain K-Raudoista, varmaan muualtakin.
Tuo wisch-fix on pesuaineena niin mietoa, ettei sillä oikein lika lähde. Vertaisin lähinnä mäntysuopaan ja jos arvailla uskaltaisin, niin sitä se taitaa ollakin..Öljyvahatulla parketilla käytämme sitä kuitenkin säännöllisesti, mutta väliin vähän tehokkaampaakin yleispesuainetta. Lian irtoamisen helppoudessa ja likaveden värissä on kyllä melkoinen ero.- osmonnut
Sorry chtiina, luin ei öljytty, mutta siinähän luki ELI öljytty :-)
Jottei asia olisi ihan yksinkertainen, niin on olemassa siis öljyvahattuja sekä öljyttyjä parketteja. Ja jotta ihmiset menisivät ihan pää pyörälle, niin on esim. öljyttyä parkettia, joka on kovetettu uv-säteilyllä. Tiedätkö, mikä näistä se voisi olla?
UV-kovetettu öljypinta vastaa ymmärtääkseni hoidollisesti lakattua parkettia ja sen uudelleen käsittely tarkoittaa kaikki pois hiontaa ja perusteellista uudelleen käsittelyä. Sellaista ei pidä käsittääkseni hoitovahata, mutta tämä vain mutua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti9214232Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322480Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori792054Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141855- 991538
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821460Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241456Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2281190- 541186
- 311095