kauhu kirjoja...!!

jokuxDDD

Voitteko suositelle jtn Todella kauhu kirjaa?

Olen lukenut vaan yhen ja se on Baskervillen koira ja sekään ei ollu mikään kauhu...

12

1744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • False Alarm

      Mä luin juuri Harri Istvan Mäen Zen Zeron ja se oli musta hauska kauhukirja. Tapahtuu Kyyläkoskella.

      • Juno 2

        Neil Gaimanin Coraline.


      • vfo
        Juno 2 kirjoitti:

        Neil Gaimanin Coraline.

        Mäki oon lukenu ton Coralinen ja se oli ihan hyvä, mutta mun mielestä vielä parempi oli R.L.Stine:n kirja nimeltä Vampyyrisiskokset ja siihen on viel jatko osaki :) Kannattaa lukee.


      • Fagotit
        vfo kirjoitti:

        Mäki oon lukenu ton Coralinen ja se oli ihan hyvä, mutta mun mielestä vielä parempi oli R.L.Stine:n kirja nimeltä Vampyyrisiskokset ja siihen on viel jatko osaki :) Kannattaa lukee.

        Poika luki ton Zen Zeron ja tykkäs. R.L. Stinea se lukee paljon kans.


      • kannattaalukea
        Fagotit kirjoitti:

        Poika luki ton Zen Zeron ja tykkäs. R.L. Stinea se lukee paljon kans.

        Mä suosittelen R.L Stinen goosebumps ja Nightmare sarjoja.


    • Kauhuun kyllästynyt

      Kiinnostaa vaan että mikä kauhussa kiehtoo? kauhua on niin tarpeeksi ihan todellisessa maailmassakin.

      • Halzner

        Ei kai todellisen elämän tosikauhut: sota, raiskaukset, miehitykset, keskitysleirit koske kuin pientä joukkoa ihmisiä fyysisesti, joten kirjallinen kauhu kiinnostaa. Onhan huomattu, että King ei myy niissä maissa, joissa on käynnissä esim. sisällissota. Koska meillä ei ole sotatilaa, kauhu toki kiinnostaa. Se että näet telkkarista sotaa on passiivista kauhua, mutta sodan pyörteissä, tappaessa ja tapettaessa kauhu konkretisoituu. Joten ihminen tarvitsee tietenkin kirjallisia, fantasiaansa ruokkivaa kauhua. Ja kenenkään ei ole pakko lukea kauhua, joten suksi helvettiin jos olet kauhuun kyllästynyt.


      • ...mitä puuttuu
        Halzner kirjoitti:

        Ei kai todellisen elämän tosikauhut: sota, raiskaukset, miehitykset, keskitysleirit koske kuin pientä joukkoa ihmisiä fyysisesti, joten kirjallinen kauhu kiinnostaa. Onhan huomattu, että King ei myy niissä maissa, joissa on käynnissä esim. sisällissota. Koska meillä ei ole sotatilaa, kauhu toki kiinnostaa. Se että näet telkkarista sotaa on passiivista kauhua, mutta sodan pyörteissä, tappaessa ja tapettaessa kauhu konkretisoituu. Joten ihminen tarvitsee tietenkin kirjallisia, fantasiaansa ruokkivaa kauhua. Ja kenenkään ei ole pakko lukea kauhua, joten suksi helvettiin jos olet kauhuun kyllästynyt.

        Hyvä vastaus. Niin se varmaan on. Kun on elänyt suojattua elämää korkean elintason maassa, niin kauheudet kiinnostaa. Ihmisluonto on varustettu kai sitten kyvyllä tai taipumuksella kohdata kauhua jossain muodossa. Kaipaan itse kirjallisuudelta enemmän kauneutta ja toivoa...kiitos mutta en kuitenkaan halua suksia helvettiin vaan sieltä pois. En tarkoittanut vähätellä kauhukirjallisuutta, vaikka itse en ymmärrä sen vetovoimaa. Makuasioita.


    • Make75

      Stephen Kingin hohto on ainoa kirja jota lukiessa on oikeasti pelottannut.

    • ...

      Suosittelen Darren Shanin vampyyrikirjoja!

      Aikuisempaan makuun myös esim. Dracula (Bram Stoker) ja Frankenstein (Mary Shelley).

      Jos kirjastossasi on erillinen kauhuhylly, suosittelen penkomaan... Varmasti löydät luettavaa!

      • Kauhufani

        Antti Halmeen Tulileikit on hiuksia nostattava.
        Plussaa myös kotimaan mytologiasta kumpuavasta
        tarinasta...


    • farkku93

      Luen juuri Baskervillen koiraa. Se on loistava, vaikka aivan toisesta syystä kuin kauhusta. Darren Shania on myös tullut luettua, samoin Stineä. Eivät olleet järin pelottavia. Dracula on tottakai klassikko. Stephen King on aika suosittua. Painajaisia, painajaisia on hyvä, se koostuu Wsoy:n kirjoituskilpailun jännitysnovelleista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe