kevari aikuisella?

honda cbr 125

(en laittanut tätä siksi kevytmoottoripyörä-osioon, koska siellä keski-ikä vaikutti olevan alhainen)

Eli mitä mieltä kevarin hankkimisesta aikuisena? Olen tosin vain 22-vuotias, mutta siis mopoiästä on enemmän aikaa kuin se yksi vuosi. Kuinka yleistä on että aikuisella on kevari?

Ajattelin että hankkisin joskus vuoden päästä 600 kuutioisen kyykyn, mutta nyt ekan kesän harjoittelisin kevarilla (mahd. Honda CBR). Järkevää?

Ja ainiin, olen pienikokoinen nainen.

13

2758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yamaha YBR125

      Nyt kolmas kesä lähdössä Yamahalla ikää 28 ja pituutta 190cm.. Ja isukki harjoittelee samalla pyörällä. Itse asiassa oli se taloudellisestikin fiksua ostaa ensin 3000euron kuin 13000euron pyörä, ei meinaan tullut ajettua ihan niin paljon kuin kuvitteli sitä ostaessaan. Siis on kylmä lähteä ajamaan joka päivä työmatkaa, vettä sataa ja hur hur.
      Mut nyt alkaa polttelemaan iso BMW 1200RT kunnon matkapyörä, mut aianakin tää kesä vielä tuolla Jammulla jos ehtis nyt ajaa enemmän niin taidot kehittyisivät.
      Ei muuta kun onnea harrastukselle!

    • AD/HD

      Olet ajatellut asian varsin nerokkaasti; johan se piikkikinenkin vie pientä naista eteenpäin. Ja jos se innostus sattuu lopahtamaan, et ole tehnyt vielä peruuttamattoman suurta investointia! Pitäisin tätä ajatusmallia järkevämpänä, kuin sitä, että hankkisit nykyisellä kokemuksella täystehoisen separin( siis jos mopolla olet viimeksi ajellut!). Ja pitää vielä muistuttaa, että moottoripyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa, jos siis käyttää ajaessaan housuja ;) Kannattaa kuitenkin odotella vielä yöpakkasten loppuminen ja katujen kevätsiivouksen valmistuminen, jotta säästyy ikäviltä maapalloon kosketuksilta. Olet aloittamassa hyvää harrastusta!

    • yhden sortin realisti

      Kevarin hinnalla saat esim 500 kuutioisen, jolla on jo paljon enempi ilo ajella ja on matalakin kaiken lisäksi!
      Joku 10 vuotta vanhan suzuki tai honda maksaa pari tonnia ja tarjoaa taatusti enemmän moottoripyörää kuin kevari ikinä.
      Turha aloittaa harrastusta aikuisena muksujen laitteilla, siitä jää vaan paha maku, vaikka ajatus ensiäkkiseltään tolkulliselta kuulostaisikin.

      • sitten mutta nyt

        olen muuttanut mielipiteitä myöntyvämpään suuntaan, eli aikoinaan piikit oli ns. mopoja, mutta kun menee tänäpäivänä kokeileen niin on niissäkin tekniikka mennyt senverran etiäpäin eteenkin jos on kuristamaton piikki, niin kyllä sekin kulkee ihan tarpeeks.

        Tosin jos aikoo ajaa pitkää matkaa ja on paljon tavaraa (painoa) niin ehkä silloin käy aika raskaaks se ajaminen, mutta saahan sen vaihdettua myöhemmin isompaan.. eli ihan järkevää sinäänsä.

        sitten vielä sellainen lisäys et mulla emäntä ajo kortin ns. aikusiällä ja aloitti ajamisen 600 cbr:llä ja ihan hyvin tuo on näyttäny pärjäävän sen kaa. Eli loppujen lopuksi mieti ite minkälaiseen ajoon ja käy kokeileen muutamia eri vaihtoehtoja (ihan vaikka istuun päälle jos ei pääse koeajaan) ja tunnustele mikä sopii parhaiten sinulle. Kaveri voi kehua toista mikä taas ei välttämättä sovi sinun makuusi.


      • JannaS
        sitten mutta nyt kirjoitti:

        olen muuttanut mielipiteitä myöntyvämpään suuntaan, eli aikoinaan piikit oli ns. mopoja, mutta kun menee tänäpäivänä kokeileen niin on niissäkin tekniikka mennyt senverran etiäpäin eteenkin jos on kuristamaton piikki, niin kyllä sekin kulkee ihan tarpeeks.

        Tosin jos aikoo ajaa pitkää matkaa ja on paljon tavaraa (painoa) niin ehkä silloin käy aika raskaaks se ajaminen, mutta saahan sen vaihdettua myöhemmin isompaan.. eli ihan järkevää sinäänsä.

        sitten vielä sellainen lisäys et mulla emäntä ajo kortin ns. aikusiällä ja aloitti ajamisen 600 cbr:llä ja ihan hyvin tuo on näyttäny pärjäävän sen kaa. Eli loppujen lopuksi mieti ite minkälaiseen ajoon ja käy kokeileen muutamia eri vaihtoehtoja (ihan vaikka istuun päälle jos ei pääse koeajaan) ja tunnustele mikä sopii parhaiten sinulle. Kaveri voi kehua toista mikä taas ei välttämättä sovi sinun makuusi.

        Itse ajoin A-kortin 2 vuotta sitten ja pyörän hommasin vuosi sitten.

        Ihan ihka eka pyörä ikinä, koskaan en ole edes mopolla ajellut - ikää on nyt 34v... CBR 600F on nyt alla ja hyvin sillä on pärjännyt =)

        Ja ihan samaa mieltä olen tuosta kokeilustakin, vähintään täytyy käydä istumassa pyörän päällä ja kokeilemassa miltä tuntuu. Ei kannata uskoa kaveria, joka kehuu, koska A) makuasiat ja tykkäämiset on hyvin yksilöllisiä ja B) jokainen meistä on oman mittaisensa ja muotoisensa. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. On huomattu ihan käytännössä kavereiden kanssa... =)


      • sopiva...

        Niinhän se menee mitä enemmän kuutioita sitä pienemmät munat....


    • Joopajoo..

      Morjens,
      tutki vaihtoehtona esim. 250cc ninja. Uudet kevarit nykyisellään ovat aikalailla mopoja, juuri ja juuri kelaavat reilun satasen mittariin. Niillä on siis jopa vaarallista ajella tuolla nopeamman liikenteen seassa.
      ninja olis pienikokoinen, varmaan aloitteluun riittävän ripeä, edullinen, ok luotettava ja tarjoaa enemmän moottoripyörää kuin kevarit.
      500 tai 600cc peruspyörät ovat myös ok vaihtoehtoja mutta ninjaan tapauksessasi kallistuisin. Käyhän tutkimassa myös www.moottoripyora.org -sivuja, löydät ihan hyvää tietoa.

      • KallistaonJaTakkiinTulee

        Ninja muuten varmasti kelpo peli mutta niitäkun ei tahdo löytyä ainakaan vielä käytettynä,ja uuden hinta lähentelee 6000,-
        Kun ajattelee että esim 600cc cbr:än saa hyvä kuntoisia 3000 eurolla niin mielestäni ei tarvitse yhtään miettiä kumman valitsee.

        En millään jaksa uskoa että kukaan jaksaa 2vuotta ajaa pikku ninjalla mutta 600 saattaa kiinnostaa parikin vuotta.(Edellyttäen että ei käy kokeilemassa isompaa pyörää :)


      • fajaklfjaklsjf

        250 ninjaa ei saa kuin vanhimmillaan 2008-vuotisena, jotka taas maksaa paljon. Kawasakilla on myös vanhempi street-pyörä, zzr 250, mutta niitä on suomessa korkeintaan kourallinen. Ainakaan nettimoto ei löytänyt niitä kuin pari, eikä ulkomailla tilanne ole yhtään parempi.


      • Minä*

        "juuri ja juuri kelaavat reilun satasen mittariin."

        Kyllä ne katu kevarit kulkee täystehosena hyvin sen 150km/h. Saat tosin kierrättää jotain 14k


      • 250-took-my-soul
        KallistaonJaTakkiinTulee kirjoitti:

        Ninja muuten varmasti kelpo peli mutta niitäkun ei tahdo löytyä ainakaan vielä käytettynä,ja uuden hinta lähentelee 6000,-
        Kun ajattelee että esim 600cc cbr:än saa hyvä kuntoisia 3000 eurolla niin mielestäni ei tarvitse yhtään miettiä kumman valitsee.

        En millään jaksa uskoa että kukaan jaksaa 2vuotta ajaa pikku ninjalla mutta 600 saattaa kiinnostaa parikin vuotta.(Edellyttäen että ei käy kokeilemassa isompaa pyörää :)

        "En millään jaksa uskoa että kukaan jaksaa 2vuotta ajaa pikku ninjalla mutta 600 saattaa kiinnostaa parikin vuotta.(Edellyttäen että ei käy kokeilemassa isompaa pyörää :)"

        Vai et millään meinaa uskoa. Hehheh, no tässä sinulle tiedoksi. Olen 28-vuotias mies ja ostin vuonna 2008 tuon Ninja 250-R uutena. Keräsin puoli vuotta tietoja tuon kokoluokan laitteista. Päädyin sitten tuohon, ostin pokkana jopa ilman koeajoa. Koeistuin kyllä liikkeessä, mutta en vienyt ajelulle. No ei haitannut, ostin pois ja paras ostokseni ikinä. Ei ole tullut mieleenkään vaihtaa toiseen, vaikka pyörä maksettu ajat sitten pois. En myisi sitä edes nelinkertaiseen hintaan (24000 EUR). Raha ei kiinnosta, nyt on pyörä mikä kolahti heti 10 . Ajoin itse tämän sisään maltillisesti. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut, ei koskaan. Huollot kun tekee vaan ajallaan. Tämä on eka pyöräni, ja näköjään myös vika pyöräni. Sen verran upeaa on ollut sen kanssa. En ihmettelisi vaikka se olisi minulla pari vuosikymmentä. Kilsoja tulee muutama tonni vuodessa, joten moottorilla on varmasti pari vuosikymmentä edessä noilla vuosittaisilla määrillä, joita ajan. En ole ikinä käynyt edes lähellä tämän pyörän huippunopeutta. Ei ole tarvinnut. Riittää mainiosti Suomeen ja mukavaan ja halpaan (3,2 L / 100 km) ajeluun. Tämä ei ole trolli. Suurimmalla osalla suomalaisista motoristeista on vain kova kiire jonnekin. Minulla ei ole ja vähän välitän mahdollisista tielläliikkujien kommenteista, ja kun ajan aina yksin ja yksin pyörän päällä, tuon pyörän tehot riittää joka liikennetilanteessa erittäin hyvin. MP-vaihto-pelot takanapäin.


      • abc71
        250-took-my-soul kirjoitti:

        "En millään jaksa uskoa että kukaan jaksaa 2vuotta ajaa pikku ninjalla mutta 600 saattaa kiinnostaa parikin vuotta.(Edellyttäen että ei käy kokeilemassa isompaa pyörää :)"

        Vai et millään meinaa uskoa. Hehheh, no tässä sinulle tiedoksi. Olen 28-vuotias mies ja ostin vuonna 2008 tuon Ninja 250-R uutena. Keräsin puoli vuotta tietoja tuon kokoluokan laitteista. Päädyin sitten tuohon, ostin pokkana jopa ilman koeajoa. Koeistuin kyllä liikkeessä, mutta en vienyt ajelulle. No ei haitannut, ostin pois ja paras ostokseni ikinä. Ei ole tullut mieleenkään vaihtaa toiseen, vaikka pyörä maksettu ajat sitten pois. En myisi sitä edes nelinkertaiseen hintaan (24000 EUR). Raha ei kiinnosta, nyt on pyörä mikä kolahti heti 10 . Ajoin itse tämän sisään maltillisesti. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut, ei koskaan. Huollot kun tekee vaan ajallaan. Tämä on eka pyöräni, ja näköjään myös vika pyöräni. Sen verran upeaa on ollut sen kanssa. En ihmettelisi vaikka se olisi minulla pari vuosikymmentä. Kilsoja tulee muutama tonni vuodessa, joten moottorilla on varmasti pari vuosikymmentä edessä noilla vuosittaisilla määrillä, joita ajan. En ole ikinä käynyt edes lähellä tämän pyörän huippunopeutta. Ei ole tarvinnut. Riittää mainiosti Suomeen ja mukavaan ja halpaan (3,2 L / 100 km) ajeluun. Tämä ei ole trolli. Suurimmalla osalla suomalaisista motoristeista on vain kova kiire jonnekin. Minulla ei ole ja vähän välitän mahdollisista tielläliikkujien kommenteista, ja kun ajan aina yksin ja yksin pyörän päällä, tuon pyörän tehot riittää joka liikennetilanteessa erittäin hyvin. MP-vaihto-pelot takanapäin.

        Mulla kanssa 250R Ninja ja tykkään kovasti. Työmatka-ajot ja maisema-ajotkin menevät mukavasti. Hinta-laatu suhde hyvä. Nainen vm.-71


    • 250 rossi hakusessa

      ittellä ollu enskapyöriä ja crosseja vaikka kuinka monta. keväällä erehdyin ostamaan honda nsr125cc, joka on turha kun on kyykky. ajamisessa ei ole mitään nautintoa kyykkypyörällä ajettaessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe