Rinnat imetyksen jälkeen

uteliaskyselijä

Olen nyt raskaana 20. viikolla ja olen miettinyt, pilaako imetys väistämättä rintojen ulkonäön? Minulla on ihanat ja kauniit rinnat, ja mielelläni pitäisinkin ne semmoisina.
Imettää kyllä aion joka tapauksessa(tietysti jos vain onnistuu) mutta rintojen ulkonäöstä en halua luopua, leikkaus on sitten viimeinen vaihtoehto.

Käytän tukevia rintaliivejä aina ym. yritän ennalta ehkäistä riippareita mutta jos rinnat turpoavat yhtäkkiä parikin kuppikokoa niin ei kai sen jälkeen voi enää olla näin kiinteät? Vai voiko? Kertokaa hyvät ihmiset:)

18

8603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooooooooooooooo

      Kyllä se imetys jälkensä jättää.

    • ............

      Juu kyllähän se useimmilla jälkensä jättää. Omat pienet ja sievät rintani ovat muisto vain, vaikken imettänyt kuin muutaman vkon. Jo maidon nousun aiheuttama turvotus saattaa venyttää nahkaa, ja usein imetyksen loppumisen jälkeen rintarauhaset kutistuvat huomattavasti, eli vaikka nahka olisikin ennallaan niin täyte on puolittunut. Ja siksi rinnat roikkuvat ja tuntuvat todella löysiltä verrattuna entiseen. Ja nänninpiha on jäänyt valtavan kokoiseksi.

      Toisilla mitään radikaalia muutosta ei välttämättä tapahdu suuntaan tai toiseen. Osalla rinnat kasvavat ja jäävät sille muhkealle tielleen imetyksen jälkeenkin.

      Itselläni kävi kyllä todella köpelösti, ei näitä kehtaa edes miehelle näyttää. Sitten kun on lapsiluku täynnä, edessä siintää leikkaus...

      • ei kannata hävetä

        Mulla turposi kuppikoko jo raskauden aikana pari pykälää, ja sitten kun maito nousi rintoihin tuli pari kokoa vielä lisää. Imetyksen myötä rinnat on pikku hiljaa pienentyneet, mutta eipä se nahka taida enää ennalleen palautua elikkä aika riippanat omistan nyt. Mullakin oli aikaisemmin aika nätit tisut.

        Mutta elämä on semmoista. Mulle lapsen terveys on niin tärkeää että rinnat ei niin kauheesti harmita, jonkin verran kylläkin. En mä niitä kuitenkaan alkais leikkelemään vaikka rahaa oliskin.

        Se särähti aika pahasti korvaan, että ei miehelleen kehtaa rintojaan näyttää. Kuulostaisi olevan suhteessa tai itsetunnossaan olevan vikaa pahemman kerran. Eipä meistä kukaan ole täydellinen. Lapsen saanti muuttaa vartaloa, se täytyy vain hyväksyä. Iän myötä kaikki rupsahtavat kuitenkin.

        Jos ei pysty elämään riipputissien kanssa niin silloin kannattaa harkita onko ylipäänsä kypsä saamaan lapsia.

        Jos haluaa olla varma että rinnat ei muutu niin silloin ainoa vaihtoehto on adoptio. (kun ne rinnat saattaa turvota jo raskausaikana) Taikka viimeistään synnytyksen jälkeen pyytää lääkitys että maito ei nouse ollenkaan.

        Aika itsekäs saa kyllä olla että oma ulkonäkö voittaa lapsen hyvinvoinnin!


      • Mammmma
        ei kannata hävetä kirjoitti:

        Mulla turposi kuppikoko jo raskauden aikana pari pykälää, ja sitten kun maito nousi rintoihin tuli pari kokoa vielä lisää. Imetyksen myötä rinnat on pikku hiljaa pienentyneet, mutta eipä se nahka taida enää ennalleen palautua elikkä aika riippanat omistan nyt. Mullakin oli aikaisemmin aika nätit tisut.

        Mutta elämä on semmoista. Mulle lapsen terveys on niin tärkeää että rinnat ei niin kauheesti harmita, jonkin verran kylläkin. En mä niitä kuitenkaan alkais leikkelemään vaikka rahaa oliskin.

        Se särähti aika pahasti korvaan, että ei miehelleen kehtaa rintojaan näyttää. Kuulostaisi olevan suhteessa tai itsetunnossaan olevan vikaa pahemman kerran. Eipä meistä kukaan ole täydellinen. Lapsen saanti muuttaa vartaloa, se täytyy vain hyväksyä. Iän myötä kaikki rupsahtavat kuitenkin.

        Jos ei pysty elämään riipputissien kanssa niin silloin kannattaa harkita onko ylipäänsä kypsä saamaan lapsia.

        Jos haluaa olla varma että rinnat ei muutu niin silloin ainoa vaihtoehto on adoptio. (kun ne rinnat saattaa turvota jo raskausaikana) Taikka viimeistään synnytyksen jälkeen pyytää lääkitys että maito ei nouse ollenkaan.

        Aika itsekäs saa kyllä olla että oma ulkonäkö voittaa lapsen hyvinvoinnin!

        Moi!
        Eivätköhän raskauden ja äitiyden tuomat muutokset ole aika yksilöllisiä ja riippuvat pitkälti kudostyypistä, painon vaihteluista, iästä ynnä musta tekijöistä.
        Itse sain lapseni 21-vuotiaana ja täysimetin reilun vuoden, eikä se jättänyt rintoihini tai muuallekaan vartaloon huomattavia muutoksia. Tissit ovat ehkä hieman "pehmeämmät" kuin ennen, mutta ulkonäkö on ennallaan. Voi toki olla, etten edes enää muista, millaiset rintani olivat ennen raskautta. :)
        Sijoita tukeviin rintaliiveihin ja huolehdi kropastasi! Muuta et ehkäisyksi voi tehdä. Muutoksia tulee, jos on tullakseen - onneksi harvan äidin ajatusmaailma kuitenkaan pelkkien rintojen ympärillä pyörii.


      • ............
        ei kannata hävetä kirjoitti:

        Mulla turposi kuppikoko jo raskauden aikana pari pykälää, ja sitten kun maito nousi rintoihin tuli pari kokoa vielä lisää. Imetyksen myötä rinnat on pikku hiljaa pienentyneet, mutta eipä se nahka taida enää ennalleen palautua elikkä aika riippanat omistan nyt. Mullakin oli aikaisemmin aika nätit tisut.

        Mutta elämä on semmoista. Mulle lapsen terveys on niin tärkeää että rinnat ei niin kauheesti harmita, jonkin verran kylläkin. En mä niitä kuitenkaan alkais leikkelemään vaikka rahaa oliskin.

        Se särähti aika pahasti korvaan, että ei miehelleen kehtaa rintojaan näyttää. Kuulostaisi olevan suhteessa tai itsetunnossaan olevan vikaa pahemman kerran. Eipä meistä kukaan ole täydellinen. Lapsen saanti muuttaa vartaloa, se täytyy vain hyväksyä. Iän myötä kaikki rupsahtavat kuitenkin.

        Jos ei pysty elämään riipputissien kanssa niin silloin kannattaa harkita onko ylipäänsä kypsä saamaan lapsia.

        Jos haluaa olla varma että rinnat ei muutu niin silloin ainoa vaihtoehto on adoptio. (kun ne rinnat saattaa turvota jo raskausaikana) Taikka viimeistään synnytyksen jälkeen pyytää lääkitys että maito ei nouse ollenkaan.

        Aika itsekäs saa kyllä olla että oma ulkonäkö voittaa lapsen hyvinvoinnin!

        Koen, että suhteessamme ei ole vikaa, ainakaan johtuen ulkonäöstäni, mutta myönnän, että itsetunnossani kyllä on ongelmia, on aina ollutkin. Paljolti johtuu varmaan vuosikausia kestäneestä koulukiusauksesta persoonallisen ulkonäön vuoksi. Luojan kiitos, miestäni ei kuulemma häiritse tissinläpyskäni, mutta silti ujostelen niitä nykyään valtavasti. Vaikka ihana lapsi on, ei se muuta sitä tosiasiaa, että omassa kropassa tapahtuneet radikaalit muutokset syövät jo valmiiksi haurasta itsetuntoa. Kukapa meistä ei haluaisi olla kaunis niin omasta kuin muidenkin mielestä. Ja kun se lapsen saannin vaikutus olisikin jäänyt vain rintoihin...paino palasi ennalleen 50 kiloon, mutta mahanahka venähti pahan kerran ja sekin ryppyisenä roikkuu aika ilkeästi, vaikkei muuten ylimääräistä olekaan. Kyllä minä melko sujut itseni kanssa muuten olen, mutta kieltämättä sitä mieluummin pitää vaatteet päällä kuin nakuna missään tepastelee. Ikävä kyllä...


    • en muista mikä oli jutun al...

      Lapsivuodeosaston seinällä oli lehtileike missä puhuttiin imetykseen liittyvistä harhaluuloista. Siinä jutussa sanottiin että imetys ei rintoja pilaa vaan muutokset johtuvat raskaus ajasta ja sen tuomista muutoksista kehossa. En sitten tiedä että pitääkö paikkaansa vai ei. Minulla ainakin tuli niin hirveä turvotus ympäri kroppaa raskaana ollessani että myös rintani turposivat muutaman kuppikoon heti alussa jo että voin hyvin kuvitella miten lörpöiksi ne päätyvät lopulta.

    • 32v.

      Imetin reilun vuoden ja mulla rinnat pieneni hiukan. Vaikka pienet ne oli ennen raskauttakin. Mutta mua se ei haittaa, pienet on käytännöllisemmät :) En vois kuvitellakkaan meneväni mihkään leikkaukseen ym. Alkuperäiselle: unohda se rinnoista murehtiminen, voi olla että muutos ei välttämättä oo niin kamalan suuri.. Nauti vaan raskaudesta ja tulevasta lapsesta :)

      • xxxxxxx

        On itsensä pettämistä kun syytetään raskautta ja imetystä kropan "romahtamisesta". Jos elämäntavat (liikunta ja oikea ruoka) on kunnossa niin kroppakin palautuu tuota pikaa. Imettäessä helposti tulee sorruttua syömään kaikenlaista roskaa kun imetyshän vie niin paljon energiaa. Pahat tavat jäävät päälle ja sitten syytetään raskautta ja imetysta :-)
        Rinnat alkavat riippumaan iän myötä vaikka ei olisi synnyttänyt eikä imettänyt. Painovoima huolehtii siitä. Monellako synnyttämättömälläkään viisikymppisellä on rinnat kuin kaksikymppisellä :-)
        Kilot alkavat kertyä ja nahka roikkua myös synnyttämättömillä mikäli elämäntavat ovat pielessä.
        Suosittelen googlettamaan "101 syytä imettää", niin asiat menevät tärkeysjärjestykseen.

        Toivotan iloista raskautta, imetystä ja vauvantuoksuisia päiviä! Nauti, nauti ja nauti äläkä huolehdi turhista pikkujutuista!


      • maikki81
        xxxxxxx kirjoitti:

        On itsensä pettämistä kun syytetään raskautta ja imetystä kropan "romahtamisesta". Jos elämäntavat (liikunta ja oikea ruoka) on kunnossa niin kroppakin palautuu tuota pikaa. Imettäessä helposti tulee sorruttua syömään kaikenlaista roskaa kun imetyshän vie niin paljon energiaa. Pahat tavat jäävät päälle ja sitten syytetään raskautta ja imetysta :-)
        Rinnat alkavat riippumaan iän myötä vaikka ei olisi synnyttänyt eikä imettänyt. Painovoima huolehtii siitä. Monellako synnyttämättömälläkään viisikymppisellä on rinnat kuin kaksikymppisellä :-)
        Kilot alkavat kertyä ja nahka roikkua myös synnyttämättömillä mikäli elämäntavat ovat pielessä.
        Suosittelen googlettamaan "101 syytä imettää", niin asiat menevät tärkeysjärjestykseen.

        Toivotan iloista raskautta, imetystä ja vauvantuoksuisia päiviä! Nauti, nauti ja nauti äläkä huolehdi turhista pikkujutuista!

        ei pitäisi yleistää tuota elintapojen vaikutusta!

        Itse olen aina ollut juuri ja juuri alipainon yläpuolella, painoa ennen ja jälkeen raskauden 49 kg. Kiloja tuli raskauden aikana vain 7 ja kaikki katosivat pari viikkoa synnytyksen jälkeen.

        Kuitenkin, imetettyäni puoli vuotta, rintani eivät todellakaan enää olleet entisensä. Niihin jäi huomattava keskinäinen kokoero, vaikka pieninä pysyivätkin. Lisäksi ne ovat todella tyhjät lättänät(eipä tule mammografiassa hankaluuksia), ja roikkuvat vaikkeivat isot koskaan olleetkaan, ei edes imtyksen aikana.

        Lisäksi vielä, myös vatsanahkani roikkuu ilkeästi, vaikka muuten olen timmissä kunnossa. Eli se siitä itsensä pettämisestä.

        Mainittakoon vielä, että olen kilpaurheilija ja urheilu ja muu harjoittelu, samoin kuin terveellinen ruokavalio ovat kuuluneet jo vuosia päivittäisiin rutiineihin.

        Oikeassa olet, että rinnat iän myötä alkavat roikkumaan, mutta se ei tarkoita, että rinnat myös tyhjenisivät samoin kuten imetyksen jälkeen. Imetyksen jälkeiset riippari johtuvat ainoastaan, joko rintojen kasvusta raskaus- ja imetysaikana, ja siitä, että imetyksen jälkeen rauhasten kutistuessa jopa entistä pienemmiksi tyhjä ihopussi roikkuu kun ei ole täytettä sitä kiinteyttämässä.

        Aiempi kirjoittaja sanoi, että pienet rinnat ovat käytännöllise... totta joo, mutta ei se tarkoita, että kaikkien pienet rinnat kauniita olisivat.Itse en menisi vahingossakaan pitämään omia pieniä rintojani edes normaalin näköisinä. Niissä ei ole mitään normaalia tai kaunista, vaikka ennen imetystä niin ajattelinkin.

        Epämiellyttävät muutokset omassa kropassa eivät ole mikään pikkujuttu! Näin ajattelevat vain ne, kenen kropassa moisia muutoksia ei ole tapahtunut. Turha siis puhua itsensä pettämisestä tai syytellä huonoista elintavoista (tai huonosta itsetunnosta). Minkä ihmeen takia ei saisi välittää asioista, jotka ovat pielessä vain siksi, että on saanut lapsen?

        Tuosta rinta/maitorauhasten kutistumisesta raskauden ja imetyksen jälkeen löytyy tietoa ihan googlettamallakin, eli ei ole mitään huuhaata. Ihan asiallista tekstiä siitä, mitä tapahtuu imetyksen aikana ja jälkeen, riippumatta elintavoista, kiloista tms... liitäisin jotain linkkejä jos osaisin...


      • ...
        maikki81 kirjoitti:

        ei pitäisi yleistää tuota elintapojen vaikutusta!

        Itse olen aina ollut juuri ja juuri alipainon yläpuolella, painoa ennen ja jälkeen raskauden 49 kg. Kiloja tuli raskauden aikana vain 7 ja kaikki katosivat pari viikkoa synnytyksen jälkeen.

        Kuitenkin, imetettyäni puoli vuotta, rintani eivät todellakaan enää olleet entisensä. Niihin jäi huomattava keskinäinen kokoero, vaikka pieninä pysyivätkin. Lisäksi ne ovat todella tyhjät lättänät(eipä tule mammografiassa hankaluuksia), ja roikkuvat vaikkeivat isot koskaan olleetkaan, ei edes imtyksen aikana.

        Lisäksi vielä, myös vatsanahkani roikkuu ilkeästi, vaikka muuten olen timmissä kunnossa. Eli se siitä itsensä pettämisestä.

        Mainittakoon vielä, että olen kilpaurheilija ja urheilu ja muu harjoittelu, samoin kuin terveellinen ruokavalio ovat kuuluneet jo vuosia päivittäisiin rutiineihin.

        Oikeassa olet, että rinnat iän myötä alkavat roikkumaan, mutta se ei tarkoita, että rinnat myös tyhjenisivät samoin kuten imetyksen jälkeen. Imetyksen jälkeiset riippari johtuvat ainoastaan, joko rintojen kasvusta raskaus- ja imetysaikana, ja siitä, että imetyksen jälkeen rauhasten kutistuessa jopa entistä pienemmiksi tyhjä ihopussi roikkuu kun ei ole täytettä sitä kiinteyttämässä.

        Aiempi kirjoittaja sanoi, että pienet rinnat ovat käytännöllise... totta joo, mutta ei se tarkoita, että kaikkien pienet rinnat kauniita olisivat.Itse en menisi vahingossakaan pitämään omia pieniä rintojani edes normaalin näköisinä. Niissä ei ole mitään normaalia tai kaunista, vaikka ennen imetystä niin ajattelinkin.

        Epämiellyttävät muutokset omassa kropassa eivät ole mikään pikkujuttu! Näin ajattelevat vain ne, kenen kropassa moisia muutoksia ei ole tapahtunut. Turha siis puhua itsensä pettämisestä tai syytellä huonoista elintavoista (tai huonosta itsetunnosta). Minkä ihmeen takia ei saisi välittää asioista, jotka ovat pielessä vain siksi, että on saanut lapsen?

        Tuosta rinta/maitorauhasten kutistumisesta raskauden ja imetyksen jälkeen löytyy tietoa ihan googlettamallakin, eli ei ole mitään huuhaata. Ihan asiallista tekstiä siitä, mitä tapahtuu imetyksen aikana ja jälkeen, riippumatta elintavoista, kiloista tms... liitäisin jotain linkkejä jos osaisin...

        Mun rupeaa rinnat kutiamaan kun luen näitä juttuja. En varmaan ikinä imetä. Olen aina inhonnut rintojen koskemista, tuskin auttaa yhtään jos on oma lapsi kyseessä. Ystävän 9 kk ikäinen poika kaivaa itse tissin esille ja syö, HYI. Mun mielestä se on jotenkin perverssiä, kuten samassa sängyssä nukkuminen vauvan kanssa.


      • ninni xxxxxxxx
        ... kirjoitti:

        Mun rupeaa rinnat kutiamaan kun luen näitä juttuja. En varmaan ikinä imetä. Olen aina inhonnut rintojen koskemista, tuskin auttaa yhtään jos on oma lapsi kyseessä. Ystävän 9 kk ikäinen poika kaivaa itse tissin esille ja syö, HYI. Mun mielestä se on jotenkin perverssiä, kuten samassa sängyssä nukkuminen vauvan kanssa.

        Oletpa erikoinen tapaus. Toivottavasti poikani ei saa tyttöystäväkseen kaltaistasi naista.
        Tiesitkö että rinnat on imettämistä varten???


      • jamare
        maikki81 kirjoitti:

        ei pitäisi yleistää tuota elintapojen vaikutusta!

        Itse olen aina ollut juuri ja juuri alipainon yläpuolella, painoa ennen ja jälkeen raskauden 49 kg. Kiloja tuli raskauden aikana vain 7 ja kaikki katosivat pari viikkoa synnytyksen jälkeen.

        Kuitenkin, imetettyäni puoli vuotta, rintani eivät todellakaan enää olleet entisensä. Niihin jäi huomattava keskinäinen kokoero, vaikka pieninä pysyivätkin. Lisäksi ne ovat todella tyhjät lättänät(eipä tule mammografiassa hankaluuksia), ja roikkuvat vaikkeivat isot koskaan olleetkaan, ei edes imtyksen aikana.

        Lisäksi vielä, myös vatsanahkani roikkuu ilkeästi, vaikka muuten olen timmissä kunnossa. Eli se siitä itsensä pettämisestä.

        Mainittakoon vielä, että olen kilpaurheilija ja urheilu ja muu harjoittelu, samoin kuin terveellinen ruokavalio ovat kuuluneet jo vuosia päivittäisiin rutiineihin.

        Oikeassa olet, että rinnat iän myötä alkavat roikkumaan, mutta se ei tarkoita, että rinnat myös tyhjenisivät samoin kuten imetyksen jälkeen. Imetyksen jälkeiset riippari johtuvat ainoastaan, joko rintojen kasvusta raskaus- ja imetysaikana, ja siitä, että imetyksen jälkeen rauhasten kutistuessa jopa entistä pienemmiksi tyhjä ihopussi roikkuu kun ei ole täytettä sitä kiinteyttämässä.

        Aiempi kirjoittaja sanoi, että pienet rinnat ovat käytännöllise... totta joo, mutta ei se tarkoita, että kaikkien pienet rinnat kauniita olisivat.Itse en menisi vahingossakaan pitämään omia pieniä rintojani edes normaalin näköisinä. Niissä ei ole mitään normaalia tai kaunista, vaikka ennen imetystä niin ajattelinkin.

        Epämiellyttävät muutokset omassa kropassa eivät ole mikään pikkujuttu! Näin ajattelevat vain ne, kenen kropassa moisia muutoksia ei ole tapahtunut. Turha siis puhua itsensä pettämisestä tai syytellä huonoista elintavoista (tai huonosta itsetunnosta). Minkä ihmeen takia ei saisi välittää asioista, jotka ovat pielessä vain siksi, että on saanut lapsen?

        Tuosta rinta/maitorauhasten kutistumisesta raskauden ja imetyksen jälkeen löytyy tietoa ihan googlettamallakin, eli ei ole mitään huuhaata. Ihan asiallista tekstiä siitä, mitä tapahtuu imetyksen aikana ja jälkeen, riippumatta elintavoista, kiloista tms... liitäisin jotain linkkejä jos osaisin...

        Kirjoitit:
        "Imetyksen jälkeiset riippari johtuvat ainoastaan, joko rintojen kasvusta raskaus- ja imetysaikana, ja siitä, että imetyksen jälkeen rauhasten kutistuessa jopa entistä pienemmiksi tyhjä ihopussi roikkuu kun ei ole täytettä sitä kiinteyttämässä."

        Kun imetys on päättynyt, kestää yksilöllisesti muutamasta kuukaudesta muutamaan vuoteen, että rintojen rasvakudos lisääntyy ja täyttää rauhasten kutistumisesta (ja osin myös "purkautumisesta") jääneen tyhjän tilan. Jos on kovin hoikka ja rasvaprosentti pieni jo ennestään, tuo "täyttyminen" kestää pidempään kuin niillä naisilla, joilla rasvaprosentti on lähempänä keskiarvoa tai sen yli.

        Isot rinnathan tarkoittavat sitä, että niissä on enemmän rasvaa kuin pienissä rinnoissa, ei sitä, että itse rintarauhaset olisivat aina merkittävästi suuremmat.


      • maikki81
        jamare kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Imetyksen jälkeiset riippari johtuvat ainoastaan, joko rintojen kasvusta raskaus- ja imetysaikana, ja siitä, että imetyksen jälkeen rauhasten kutistuessa jopa entistä pienemmiksi tyhjä ihopussi roikkuu kun ei ole täytettä sitä kiinteyttämässä."

        Kun imetys on päättynyt, kestää yksilöllisesti muutamasta kuukaudesta muutamaan vuoteen, että rintojen rasvakudos lisääntyy ja täyttää rauhasten kutistumisesta (ja osin myös "purkautumisesta") jääneen tyhjän tilan. Jos on kovin hoikka ja rasvaprosentti pieni jo ennestään, tuo "täyttyminen" kestää pidempään kuin niillä naisilla, joilla rasvaprosentti on lähempänä keskiarvoa tai sen yli.

        Isot rinnathan tarkoittavat sitä, että niissä on enemmän rasvaa kuin pienissä rinnoissa, ei sitä, että itse rintarauhaset olisivat aina merkittävästi suuremmat.

        varmaan osaksi pitääkin paikkansa, mutta kyllä se rauhasten kutistuminen on osalla loppuelämän kestävä ongelma. Vaikka imetyksestä olisi vuosia(minulla kaksi vuotta), ei rinnat välttämättä "täyty" vaikka lihoaisikin. On se jo uimahalleissa nähty. Tuskinpa moisesta tuhannet ja tuhannet naiset vuosikymmenten ajan olisivat "nurisseet", jos ne tissit ykskaks palautuisivatkin ennalleen.

        Vaikka lihoaminen auttaisi, en suunnitellut lihotuskuuria. Sellainen on edessä automaattisesti muutamien vuosien kuluttua, ainakin jos on geeneihin luottaminen.

        Omalta kohdaltani puhuin pienemmistä rinnoista, joissa väistämättä rauhasten kutistuminen näkyy huomattavasti helpommin kuin isommissa.

        Sääli, ettei tämä soutaminen ja huopaaminen muuta sitä tosiasiaa, että osalla naisista rinnat ovat pysyvästi pilalla imetyksen jälkeen. Osa onnekkaista saa jatkossakin nauttia imetyksen aikaisesta uhkeudesta. Melkein kateeksi käy...


    • ei imetys

      On todellakin niin, että imetyksen kestolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä siihen miten rinnat muuttuvat. Raskaus ja synnytyksen jälkeiset hormonaaliset muutokset ovat ne jotka rintoihin vaikuttavat, ja ne muutokset (esim. raskaudenaikainen rintojen kasvu ja synnytyksen jälkeen tapahtuva maidonnousu) tulevat vaikkei imettäisi yhtään.

      On siis oikeasti ihan väärin sanoa että imetys pilaa rinnat, raskaus sen jo tekee jos niin käy!

      • ............

        sopii kysäistä lääkäriltä enempi jos ei usko, että imetys on SUURIN syy rintojen muutoksiin.

        Suurella osalla ei rinnoissa tapahdu muutoksia mihinkään suuntaan raskauden aikana, vasta maidon noustua(liittyy siis imetykseen) rinnoissa näkyy muutos, joka vaikuttaa rintojen malliin jatkossa.

        Esim pelkkä lihoaminen ei todellakaan vaikuta rintojen rakenteeseen pehmentävästi, niin kuin imetyksen jälkeinen rintojen tyhjentyminen ja rauhasten kutistuminen. Jos heti lapsen syntymän jälkeen ottaa lääkkeet, joilla maidonnousu saadaan estettyä, ei rauhasten kutistumista tapahdu, kuten kävisi muuten.

        Se, että imetys ei muka vaikuta, tai ole suurin syy muutoksiin rinnoissa, on imetyshysteerikkojen propagandaa ja valhetta! Sillä koitetaan huijata naisia hyväksymään muutokset kropassaan helpommin.

        Älkää käsittäkö väärin, olen täysin imetyksen kannalla ja toivon, että olisin omia lapsia voinut imettää vielä kauemmin, mutta ärsyttää suunnattomasti kun asioita vääristellään. Se nyt on vuosikymmeniä ollut jo naisilla tiedossa, miten imetys vaikuttaa rintoihin, näkeehän sen jo, jos on imettänyt. Ja eron äitiin, joka ei ole koskaan imettänyt.

        Uskokaa pois, olen ottanut asioista vuosien varrella selvää itse ja keskustellut useiden lääkäreiden kanssa aiheeseen liittyen. Myös käytännössä ystävien kesken olemme todenneet samaa, kun vertailussa on imettäneet äidit, ja ne äidit, jotka eivät syystä tai toisesta ole imettäneet.


    • Lohdutus

      Koeta unohtaa rintojesi ulkonäkö tai koeta ainakin lohduttautua sillä, että imetys on ihaninta mitä rinnoillasi tulet koskaan tekemään. Kun pieni pullea vauvankäsi hyväilee ja silittelee imetyksen aikana rintaasi ei sillä todellakaan ole väliä, miltä rinnat myöhemmin näyttävät. Pahimmat vahingot, eli raskausarvet tulevat muutenkin jo raskausaikana jos ovat tullakseen. Vauvasi rakastaa rintojasi olivat ne millaiset tahansa.

      • Sddddd

        Olipa pervoa


    • Anonyymi

      Puolisolla kävi niin että rinnat turposi B- kupista C- kuppiin ja palautu A + kuppiin, eli pieneni lopulta, ei paljoa mutta sen verran että pitää käyttää pienempiä liivejä. Rinnat on söpöt ja kiinteet kun eipä tuon kokoiset voi riippuakaan, huomaa pienenemisen myös siitä että nyt pärjää ilman rintsikoita kun ennen oli.vähän siinä ja siinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe