Kauheaa katseltavaa

ristiriita

Kysymys metsästäjille: Eikö teille tee koskaan pahaa kun näette kuinka joku eläin sätkii ja potkii luotinne iskusta? Näin netistä metsästysvideoita ja kuvia ja alkoi todella yököttämään/raivostuttamaan. Ajatelkaa sitä tuskaa minkä se kauris tai hirvi kokee niiden minuuttien aikana kun veret kestää valua. Niiden videoiden jälkeen olin valmis ampumaan ensimmäistä metsästäjää ja katselemaan sätkimistä.

P.S. Tämä ei ole trolli tai viherpiiperrys vaan raavas mies mietiskelee.

36

2994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjr82

      se tietenkään mukavaa oo jos esim.sorsa saa siipiosuman ja jää kitumaan mutta pyrin sen lopettamaan mahd.nopeasti eli katkaisen niskan...miksikäs niitä videoita muuten piti katsoa jos niin ällöttäviä ovat??kumpikas muuten olisi parempi,hirvi sätkii muutaman minuutin luodista,vai se että se samainen hirvi sattuisi sätkimään sinun konepellilläsi ja itse valuisit verta odottaen pelastuslaitosta paikalle?

      • Myös raavas mies.

        kysymys olisikin hirvien todellisista vähentämisistä kolari ja muiden tuhojen ehkäisystä asia olisi ihan ok.Kysymys on vain siitä, että kannat säilytetään ennallaan, että sairaan verenhimoiset tyypit saavat tyydyttää verenhimoaan.Asun maalla ja kun katselen näitä "metsästäjiä" ei voi kun ihmetellä ihmisen tappamis halua. Lähes jokaisella kymmeniä kiloja ylipainoa ja iän puolesta jo useimmilla toinen jalka haudassa,mutta tappaan täytyy päästä rahjustaan.Ei kai kukaan täysipäinen enää tänä päivänä puhu todellisesta metsästyksestä ne ajat on olleet ja menneet kaun sitten. Autoilla ajetaan kun viimeistä päivää hirvilavalta toiselle kännykkä korvalla ja ollaan suurta metsästäjää!


      • mjr82
        Myös raavas mies. kirjoitti:

        kysymys olisikin hirvien todellisista vähentämisistä kolari ja muiden tuhojen ehkäisystä asia olisi ihan ok.Kysymys on vain siitä, että kannat säilytetään ennallaan, että sairaan verenhimoiset tyypit saavat tyydyttää verenhimoaan.Asun maalla ja kun katselen näitä "metsästäjiä" ei voi kun ihmetellä ihmisen tappamis halua. Lähes jokaisella kymmeniä kiloja ylipainoa ja iän puolesta jo useimmilla toinen jalka haudassa,mutta tappaan täytyy päästä rahjustaan.Ei kai kukaan täysipäinen enää tänä päivänä puhu todellisesta metsästyksestä ne ajat on olleet ja menneet kaun sitten. Autoilla ajetaan kun viimeistä päivää hirvilavalta toiselle kännykkä korvalla ja ollaan suurta metsästäjää!

        nimenomaan pitäisi olla kysymys hirvepyynnissä että vähennettäisiin kantaa mutta kun herrat helsingin ei sitä ymmärrä että nykyisillä pyyntimäärillä muutosta ei tapahdu...itse en ainakaan omaa kymmeniä kiloja ylipainoa eikä ole toinen jalka haudassa kun olen vasta 21 ;),eikä metsästykseen tietenkään ole ravinnonsaannin kannalta mitään tarvetta nykypäivänä mutta minusta ainakin on mukava mennä metsään kun siellä saa olla rauhassa ja jos saalista tulee niin se on tietenkin plussaa mutta ei se nyt ihan se ykkösasia ole.ylipainosta puheenollen itseasiassa meidän seurassamme ei ole yhtään mainitsemaasi kymmeniä kiloja omaavaa kääpää vaikka jäseniä on n.250.varsinkin se porukka joka aktiivisesti harrastaa pienpetopyyntiä on sen verran kovakuntoista sakkia että siinä moni kestävyysurheilija olisi ihmeissään.se ei todellakaan ole mitään rapakuntoisen hommaa hiihtää umpihangessa,puhumattakaan sulan nevan/suon ylittäminen....


      • tyhmä
        Myös raavas mies. kirjoitti:

        kysymys olisikin hirvien todellisista vähentämisistä kolari ja muiden tuhojen ehkäisystä asia olisi ihan ok.Kysymys on vain siitä, että kannat säilytetään ennallaan, että sairaan verenhimoiset tyypit saavat tyydyttää verenhimoaan.Asun maalla ja kun katselen näitä "metsästäjiä" ei voi kun ihmetellä ihmisen tappamis halua. Lähes jokaisella kymmeniä kiloja ylipainoa ja iän puolesta jo useimmilla toinen jalka haudassa,mutta tappaan täytyy päästä rahjustaan.Ei kai kukaan täysipäinen enää tänä päivänä puhu todellisesta metsästyksestä ne ajat on olleet ja menneet kaun sitten. Autoilla ajetaan kun viimeistä päivää hirvilavalta toiselle kännykkä korvalla ja ollaan suurta metsästäjää!

        älä jaksa jauhaa sontaa kun et tiedä asiasta mitään


      • mjr82
        tyhmä kirjoitti:

        älä jaksa jauhaa sontaa kun et tiedä asiasta mitään

        se tiedät kaikesta kaiken?


      • Metsäman
        Myös raavas mies. kirjoitti:

        kysymys olisikin hirvien todellisista vähentämisistä kolari ja muiden tuhojen ehkäisystä asia olisi ihan ok.Kysymys on vain siitä, että kannat säilytetään ennallaan, että sairaan verenhimoiset tyypit saavat tyydyttää verenhimoaan.Asun maalla ja kun katselen näitä "metsästäjiä" ei voi kun ihmetellä ihmisen tappamis halua. Lähes jokaisella kymmeniä kiloja ylipainoa ja iän puolesta jo useimmilla toinen jalka haudassa,mutta tappaan täytyy päästä rahjustaan.Ei kai kukaan täysipäinen enää tänä päivänä puhu todellisesta metsästyksestä ne ajat on olleet ja menneet kaun sitten. Autoilla ajetaan kun viimeistä päivää hirvilavalta toiselle kännykkä korvalla ja ollaan suurta metsästäjää!

        Eiköhän se kantojen säilyttäminen ennallaan liity/vaikuta suoraan kolaritilastoihin ja muihin tuhoihin? Ja taasen tuota samaa yleistystä metsästäjien käytöksestä ja luonteesta... keksikää jo uutta...


      • _Shadow_
        tyhmä kirjoitti:

        älä jaksa jauhaa sontaa kun et tiedä asiasta mitään

        kai huomasitte että toi elukka kuuluu kissaeläimiin silleen ja jos ootta joskus lopettaneet kissoja niin tiedätte että vaikka kissaa ampuisi päähän ni se saattaa siltikin sätkiä ja hyppiä vielä montakin minuuttia.....
        ei sekään ole kovin mukavaa katseltavaa mutta se on melkein sama asia kuin toi...


      • roonaoona

        Miksi kaiki haluu mettästää
        koska eläimiä on ainaki vähemmän
        kuin ihmisiä mailmasta


      • Jaaaaaaaaaaaa

        Opettele kirjottaa ja tuu sitte märisee


    • myös

      Ei se pulttipistoolikaan tai sähköisku teurastamossa poista kaikkia jälkirefleksejä naudoilta.

      • Metsäman

        Vaaditaan teurastomoon webbikamera... Niin ihmiset näkevät kuinka "siistiä ja tuskatonta" on teuraseläimen loppu.


      • jep jep
        Metsäman kirjoitti:

        Vaaditaan teurastomoon webbikamera... Niin ihmiset näkevät kuinka "siistiä ja tuskatonta" on teuraseläimen loppu.

        puhumattakaan sen teuraseläimen onnellisesta elämästä siellä tuotantolaitoksessa!

        Kyllä näin on, että ennemmin syön villiä eläintä, joka on kokenut vapaan elämän ja hetken kauhun ja kivun kuollessaan, kuin tuotantoeläintä, joka on kärsinyt koko ikänsä ja käsinyt vielä lisää kuollessaankin.

        Mutta tokihan se muovikääreeseen pakattu liha siellä kylmäaltaassa on mukavan elotonta ja kivuttoman oloista, ettei raavaankaan miehen tarvitse uhrata ajatusta sille että sekin on joskus ollut elävä ja tunteva luontokappale.


    • Tuatto

      ...mutta meinaatko että jos luoti ei villieläintä tapa niin luonnossa se sitten nukahtaa rauhallisesti ikiuneen eläinten vanhainkodin puhtaanvalkoisten lakanoiden välissä :-D.

    • minä

      Kun kanaltakin lyödään pää poikki niin se saattaa juostakin vielä sen jälkeen pitkän matkaa, mutta voisiko sanoa että se tuntee kipua ?

    • Varjo

      Keskustelun oikea osoite on metsästyksen vastustajat.

      Tämä palsta ei edelleenkään ole tarkoitettu kiistelyyn metsästyksen oikeellisuudesta vaan toimii metsästäjille infopalstana.

      Metsästyksen kauheudesta keskustellaan viereisessä threadissa: "Metsästyksen vastustajat".

    • jamppa

      ihme, että väkivaltaelokuvat ja -pelit halutaan lapsilta kieltää, kun "raavas mieskin" on videoiden katselun jälkeen menossa teilaamaan ihmisiä. olen kuitenkin silti sitä mieltä, ettei elokuvia voi siitä syyttää, päässä tai kasvatuksessa täytyy olla vikaa jos noin mietiskelee.

    • sinulle

      Olikohan nämä filmit sattumoisin jossain vastustajien sivuilla,jos oli niin eiköhän ne oltu sitä silmälläpitäen valittu et ne tekis sellaisen vaikutuksen.Onhan meissä ihmisissä sellaisiakin jotka ei kestä nähdä verta ollenkaan.Aika ristiriitainen tuo sinun teksti kun itse olisit sanojesi mukaan valmis ihmisen ampumiseen.Mut onneksi suomessa saa vielä metsästää ja ei varmaan ihan heti lopukkaan on siellä onneksi sen verran noita isoja pamppuja mukana.

    • futari

      Itse olen ampunut reilut parikymmentä hirveä ja niistä osa on sätkinyt luultavasti kivusta ja osa lihasreflekseistä. Niiden silmistä olen nähnyt (tai luullut näkeväni) pelkoa. Lähes jokainen ampumani hirvi ja muutkin eläimet ovat aiheuttaneet säälin tunteita niitä kohtaan. Silti metsästän edelleen. Mikäli käsittelisin asiaa pelkällä tunnetasolla, niin olisin varmaan jo lopettanut metsästyksen. Kun otetaan järki mukaan, niin olen vakuuttunut, että jokaisen ampumani hirven kuolema on ollut "helpompi" ja tuskattomampi kuin mikä se olisi ollut normaalina luonnollisena kuolemana.

      En tiedä mikä on hirven elinikä Suomessa mikäli se ei kuole metsästyksessä tai tapaturmaisesti. Varmaa on, että se kuitenkin kuolee. Vaihtoehtoja on useita. Yksi on, että hirvi sairastuu ja kuolee. Tämä voi tietysti olla tuskattomampi kuin ampuminen, mutta useimmissa tapauksissa pitempikestoinen ja ainakin jossain määrin kivulias. Toinen yleinen kuolintapa olisi talvella nälkään kuoleminen. Vanha ja raihnainen hirvi ei enää kevättalven paksussa hangessa pystyisi löytämään ravintoa ja pitkä kärsimys nälkäkuoleman muodossa olisi edessä. Myöskin karhujen ja susien aiheuttama kuolema olisi edessä useilla hirvillä mikäli metsästystä ei harjoitettaisi. Näissä tapauksissa tuska ja "kuolemanpelko" ovat varmaan samaa luokkaa kuin ihmisen aseella aiheuttama. Muitakin kuolintapoja varmaan olisi, mutta en usko, että mitkään niistä olisivat sen kivuttamampia kuin ihmisen metsästyksellään aiheuttama.

      En väitä, että metsästäisin sen takia, että haluan hirville nopean ja helpon kuoleman, mutta minulle on aivan turha tulla myöskään saarnaamaan, että metsästyksellä aikaan saatu kuolema olisi kivuliaampi kuin luonnnon oma valinta.

    • Surffaaja

      Paappa ne linkit tänne, niin tiedetään, mistä puhutaan.

      • ristiriita

      • kukkuu
        ristiriita kirjoitti:

        http://www.serveroptions.com/humor/lioness.mpg

        Vituttaa tuollainen kun kakka housussa räkäistään sinne päin eikä uskalleta mennä tarpeeksi lähelle.

        onkos kukaan huomannut tämän videon kestävän vaivaiset 22 sekuntia,ja koko aikaa ei tämä leijona "kitunut".Kyllä se on sellainen juttu että nälkäkuolema voi viedä viikkoja (jos vain on juotavaa ja ilman nestettäkin päiviä).Loppujen lopuksi eläin kuin eläin vain makaa paikallaan voipuneena,pää nuokkuen ja kituu itsensä hengiltä.LUONTO ON JULMA.Tällä videolla leijona pääsi hengestään nopeasti,tuskin kuolinkamppailuiltaan ehti edes tajuta tilannetta,ja ampuminen suoritettiin mallikkaasti.Uusi laukaus kun yhtään näyttää että ei tällä jää.Ensimmäisen laukauksen osumakohtaa en saanut millään selville.Ja ampumisen syyhän ei tässä selvinnyt,salametsästys,häirikkö yksilö...?


      • jamppa
        ristiriita kirjoitti:

        http://www.serveroptions.com/humor/lioness.mpg

        Vituttaa tuollainen kun kakka housussa räkäistään sinne päin eikä uskalleta mennä tarpeeksi lähelle.

        hellanlettas. sanos sille hoitotädille, että lisäisi vähän lääkitystä. tommoistako sitten tulit tänne itku kurkussa poraamaan? taitaa olla luontodokumetitkin liian raakaa katsottavaa sinulle. lähet vielä huitomaan hyeenoja sillä rautaputkellasi. teletappeja sinulle saa korkeintaan näyttää.

        kitumisaikaa ei tiedetä, jos se nyt ehti kitua juuri ollenkaan. se pyöriminen oli refleksi. en kannata salametsästystä ja sillä verukkeella sinunkin on aivan turha tulla tänne mesoomaan.


      • hyvä
        ristiriita kirjoitti:

        http://www.serveroptions.com/humor/lioness.mpg

        Vituttaa tuollainen kun kakka housussa räkäistään sinne päin eikä uskalleta mennä tarpeeksi lähelle.

        Tämähän oli mestarilaukaus,sehän pysähtyi heti.Kuolleet ei juokse!


    • Jägare

      kehoitan tutustumaan kahteen kirjoitukseeni tossa kipushokki ketjussa. ko. ketjussa myös muutama muu hyvä kirjoitus.

    • se on...

      ... kun pitää täällä netissä koko ajan itkeä. Mene afrikkaan katsomaan ihmisten kärsimyksiä. Miksi työpaikalla saa kiusata? Eläin on eläin ja sen sätkinnät on sätkitty sitten kun se kuolee. Jos hirviä ei ammuttaisi niin mihin ne sitten 10 vuoden päästä mahtuisivat? Haluaisitko sitten katsella lapsiasi suden tai karhun syömänä hiekkalaatikolla? mietihän vähän... kyllä lahtaamisessa on oma ilonsa...

    • oli

      En minä kiellä, se vain nyt on niin. Luonnollista. Hirveää katsoa noita luonto dokumentteja kun leijona kurkusta puremalla tukehduttaa saaliinsa.

    • teurastamolla

      Itse olen tappanut joskus käärmeen. Lapiolla pää irtipoikka, niin loppuruumis kipristelee vielä hetken.
      Muutaman koiran olen lopettanut.. hirvikiväärillä luoti niskasta päänsisään, se kuolee heti, mutta ruumiin refleksit jää heiluttaan häntää hetkeksi.

      Torilta ostettu jäätynyt hauki saattaa innostua potkimaan kun se sulatetaan, vaikka siitä onkin veret poistettu jo kalastajan toimesta tunteja aiemmin.

      Tuttava sai 6 minutin sydänpysähdyksen ja sähköshokilla se saatiin vielä takaisin käyntiin.
      Aivokuolemahan tuosta tuli, mutta muu ruumis eli vielä viikon tuntematta tuskia.

      Kysyppä ammattiteurastajalta, milloin elikko on hengetön, kun se on asinamukaisesti ammuttu.

      Metsästäjä pyrkii lopettamaan loukkautuneen eläimen mahdollisimman pian ja tehokkaasti.
      Kaikki keinot on sallittuja, tuohon saa käyttää vaikka pistoolia.
      Haavoittunutta vielä elävää eläintä ei leikellä, eikä pistellä, sitä ammutaan.

    • mies

      Kun kananalta leikaa pään pois,se lähtee lentoon.Miten se on mahdollista,aivothan ne kivun tuntevat,mutta keho se vaan tyhmänä sätkii.Tämä pistää minua vihaksi,siitäkin huolimatta että olen erittäin viisas mies.

    • looranoora

      Musta ei taisi mettästää
      eläimiä tai tapaa niitä muuten vaa
      lihan takia ja kohta eläimiä voi kuolaa suku puut oon ja Turkin
      takia

      • hgtguiohyig52lo

        Soot rasisti,kyllä musta saa mettästää siinä ku valkoihoinenkin!!


      • ristiriitainenviesti

        Tämä aloitus on luultavasti vanhempi kuin sinä, koska kirjoituksestasi ei saa mitään selvää.


    • manzungu

      Kysymys! Eikö se ole kauheaa kun susi lauma saa kiinni hirven, peuran , poron ja alkaa ns. elävältä syönti. Saalis eläin on vielä tajuissaan ja lauma aloittaa juhla aterian. Siinä sinulle ajattelemista!

    • kivaaseon

      LOL. No, lihatiskillä et todennäköisesti näe sätkivää eläintä.

      • Ja_eiköhän_jossain

        laitumella saa kaupunkilainen ihailla laiduntavia hampurilaisia????


    • Sinnemäni

      Jooo. Illalla oli taas hirvi ja auto törmännyt ja hirvelle kävi huonosti. Siinä se sätki tiellä ja pölvästi vihreä autoilija (varmaan joku Ohtosen kamu) hädissään pyörii ympärillä. Piti oikein komentaa etemmäksi ja hirven selkäpuolelle, ettei hirvi potkaise jalkaa hölmöltä poikki. Olisiko tuossa tilanteessa sitten pitänyt ampua sitä vihreä autoilijaa. Ainakin aloittajan logiikalla näin olisi asiat. Minä en niin ajattele.

    • kolisia

      Me metsästäjät olemme pitäneet ihmisrodun hengissä tällä pallolla ja nämä natisiat ovat loisia, mutta niitähän on joka paikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe