Mikä vikana vw jetas?

Jesse Mäntylä

Mikä on kun ei oo sen jälkeen käynnistyny jetta ku monttuuses mutkas heitin perää ja sitte sammu vahingos siihen.Oon uudet tulpat vaihtanu ja apuvirtaa oon antanu, mutta ei oo vaikuttanu mitää. Mitä tehdä?

10

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesse Mäntylä

      unohtu kirjoottaa että se on peltoauto ja se peränheitto tapahtu pellolla ja että kyllä se starttimoottori pyörittää ihan hyvin moottoria

      • kaahari.

        Tuossa on muuttuvasiipinen ahdin ja niistä menee siivet jumiin. Ota turbo pöydälle tai vie huoltoon.


      • Jesse Mäntylä
        kaahari. kirjoitti:

        Tuossa on muuttuvasiipinen ahdin ja niistä menee siivet jumiin. Ota turbo pöydälle tai vie huoltoon.

        ei siinä oo sitä turboa sen verran mäki oon konepellin alle kattonu.


      • starttaa ja
        kaahari. kirjoitti:

        Tuossa on muuttuvasiipinen ahdin ja niistä menee siivet jumiin. Ota turbo pöydälle tai vie huoltoon.

        katso pyöriikö jakajan akseli.


      • pyöri
        starttaa ja kirjoitti:

        katso pyöriikö jakajan akseli.

        niin tiedät mikä hihna on poikki.


    • Mäntylän Jesse

      Auton moottorin toiminta perustuu palamistapahtumaan, joka taasen tarvitsee happea, palavan aineen, lämmön sekä katkeamattoman ketjureaktion.
      Jotta tähän päästään, tarvitsee auto muutakin kuin uudet tulpat sekä apuvirran.
      Jos ja kun itse rassaat peltoautoasi, kannattaa hommata kaveri joka hieman tietää auton toiminnasta jonka kanssa sitten yhdessä touhuatte, ja omasta kokemuksesta voin kertoa että yrityksen ja erehdyksen kautta lopulta pääsette voittoon.

      Nopea arvio, jos auto äkkiseltään sammuu röykyssä, ei ole vika tulpissa. Kuten jo huomasit kun ne vaihdoit. Todennäköisesti joku sähköliitin on saanut siipeensä eikä anna kipinää. Bensapumppu? Tätä arvailua voi sitten jatkaa loputtomiin varsinkin jos et testaa arvailujen kohteen toimivuutta. Keskustelupalstoilla autosi ei tule kuntoon, sen verran paljon olen näitä "mitä vikaa"-arvuutteluja katsellut. Pitäisi päästä paikanpäälle näkemään ja kokeilemaan.

      • Jesse Mäntylä

        Miten sen rikkinäisen sähköliittimen voi löytää, vai pitääskö kysyä, että miten ehjät sähköliittimet voi löytää


      • masennu
        Jesse Mäntylä kirjoitti:

        Miten sen rikkinäisen sähköliittimen voi löytää, vai pitääskö kysyä, että miten ehjät sähköliittimet voi löytää

        nyt teet seuraavanlaisesti-->

        ilmeisesti itselläsi ei ole paljoa kokemusta autoista joten yksinkertaisetkin asiat saattavat tuntua hankalilta mutta riittää kun muistat ettei nuon pieneen autoon mahdu suurta vikaa ;)

        1. Ota nyt ihan ensimmäiseksi ja selvitä saako auto bensaa sylintereille. Tämän saat tarkistettua siten että etsit bensapumpulta kaasuttimelle menevän letkun ja otat sen irti kun kaverisi starttaa. Tässä on oletuksena että autossasi on mekaaninen pumppu ja kaasutin. Toinen vaihtoehto on ruisku ja sähköinen pumppu jonka voit testata samalla tavalla, tavaraa pitäisi tulla letkusta kun starttaa.
        Jos bensaa tulee, niin ota tulpanjohto irti, laita tulppa johdon päähän irrallaan, ja maadoita tulppa ja taas kaveri starttaa ja sinä katsot tuleeko kipinää. tulpasta ei kannata pitää kiinni kun startataan sillä todennäköisesti saat sähköiskun.
        Tulpan voit maadoittaa siitä mutterin kyljestä mihin tahansa autossa mihin se vain johdon päässä ulottuu joka on metallia.
        Nämä asiat kun tarkistat ensin niin kommentoi kumpi puuttuu, bensa vai kipinä niin jatketaan siitä sitten eteenpäin.

        muista myös kertoa seuraavaksi onko autossasi sähköinen vai mekaaninen bensapumppu, turhia arvailuja ei kannata alkaa heittelemään vielä tässä vaiheessa mutta uskoisin että nuo testit kun olet suorittanut olemme jo vian lähteessä.


      • jesse mäntylä
        masennu kirjoitti:

        nyt teet seuraavanlaisesti-->

        ilmeisesti itselläsi ei ole paljoa kokemusta autoista joten yksinkertaisetkin asiat saattavat tuntua hankalilta mutta riittää kun muistat ettei nuon pieneen autoon mahdu suurta vikaa ;)

        1. Ota nyt ihan ensimmäiseksi ja selvitä saako auto bensaa sylintereille. Tämän saat tarkistettua siten että etsit bensapumpulta kaasuttimelle menevän letkun ja otat sen irti kun kaverisi starttaa. Tässä on oletuksena että autossasi on mekaaninen pumppu ja kaasutin. Toinen vaihtoehto on ruisku ja sähköinen pumppu jonka voit testata samalla tavalla, tavaraa pitäisi tulla letkusta kun starttaa.
        Jos bensaa tulee, niin ota tulpanjohto irti, laita tulppa johdon päähän irrallaan, ja maadoita tulppa ja taas kaveri starttaa ja sinä katsot tuleeko kipinää. tulpasta ei kannata pitää kiinni kun startataan sillä todennäköisesti saat sähköiskun.
        Tulpan voit maadoittaa siitä mutterin kyljestä mihin tahansa autossa mihin se vain johdon päässä ulottuu joka on metallia.
        Nämä asiat kun tarkistat ensin niin kommentoi kumpi puuttuu, bensa vai kipinä niin jatketaan siitä sitten eteenpäin.

        muista myös kertoa seuraavaksi onko autossasi sähköinen vai mekaaninen bensapumppu, turhia arvailuja ei kannata alkaa heittelemään vielä tässä vaiheessa mutta uskoisin että nuo testit kun olet suorittanut olemme jo vian lähteessä.

        kyllä mä luulen että se saa bensaa ku se haisee niin kovaa


      • Ed83
        jesse mäntylä kirjoitti:

        kyllä mä luulen että se saa bensaa ku se haisee niin kovaa

        polttoaineen, ilman ja kipinän. Jos ymmärrän oikein niin kyseessä on ehkä 80-90 luvun auto eli aika helppoa tekniikkaa. Joten ensiksi katsot että kaasarille tulee polttoaine sen jälkeen katsot että kipinä tulee. Jos nämä on kunnossa niin sanoisin että olet antanut liikaa kaasua ja kastellut tulpat joten tulpat pois muutaman kerran starttaat niin että polttoaineen syöttä on otettu pois jolloin saat pyttyjen pinnat kuivaksi ja uudet tulpat niin pitäis ruveta pelittää. Lisäksi tietenkin vilkaise ettei hihna ole poikennut siis jakohihna vaikka niin että öljykorkki auki ja kaveri starttaa jos nokka pyörää kaikki OK jos ei on hihnapoikka ----> Kansikeikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe