Kävin tallilla ja päräytin jenkkipaatin hetkeksipieneksi käyntiin. Ihanat sävelet / jytinä täytti hallin. 454 Merc suorat putket. Voima puhuu. :-D
Vielä n. 1,5 kk ja alkaa taas minullakin uusi veneilykausi.
Moikkaillaan kun kohdataan. Myös pienemmillä koneilla liikkuvat, vai mitä ?!
suorat pakoputket rules !
49
2348
Vastaukset
- moottoriveneilijä itsekin
sellaista ääliötä, jonka korvaa V8 on musiikkia.
- pienveneilijä
putputus. Se vasta on musiikkia. Ei parempaa ole.
- musiikkia korville, kun
pienveneilijä kirjoitti:
putputus. Se vasta on musiikkia. Ei parempaa ole.
Yanmarin pysäyttää. Silloin kuuluu vain veden solina, kun purjeet vetää kevyessä kevättuulessa.... Ei parempaa ole kuin veneen kulku ilman konevoimaa.....
- tarvitset sitten
hinausta
- v8-venemiäs.
... tekniikka on sellaista, että se voi joskus pettää. Minulla ei ole vielä moisia kokemuksia ollut. Sinulla varmaan sellainen kone pikkuveneessäsi joka ei koskaan voi hajota ?? :-D
Voin sitten tarjota hinausköyttä ja tarjota kyytiä rantaan. - sitä köyttä
v8-venemiäs. kirjoitti:
... tekniikka on sellaista, että se voi joskus pettää. Minulla ei ole vielä moisia kokemuksia ollut. Sinulla varmaan sellainen kone pikkuveneessäsi joka ei koskaan voi hajota ?? :-D
Voin sitten tarjota hinausköyttä ja tarjota kyytiä rantaan.tarvitsen, kun minulla on sellainen kone joka ei hajoa. toista se on noiden riisipaskojen huoraputkien kanssa.
- poikaseen
Kielenkäyttö viittaa poikaseen, ei mieheen.
Eikä kukaan oikea venemies käytä konettaan kuiviltaan.- V8-venemiäs
...ole kuullut sellaisesta adapterista, jolla vetolaitteen kautta syötetään jäähdytysvettä ??
Ole ihan vapaasti vaan itse, se pikkupoika :-D
Tietämätön juntti ainakin olet. Mikä teitä vajaasylinterisillä veneillä liikkuvia oikein vaivaa ?? Asia taitaa olla niin, että kateus paistaa onnettomista teksteistänne läpi. Sinäkin, varmaan, olet sitten se tosimies (LOL), kun sillä 20hp evinrude-perätuupparilla varustetulla busterilla ajelet :-D - korvike?
Pienet munat ja alemmuuden tunne korvataan isolla koneella??
Oikeiden miesten ei tarvitse. - V8-venemiäs.
korvike? kirjoitti:
Pienet munat ja alemmuuden tunne korvataan isolla koneella??
Oikeiden miesten ei tarvitse.no, tulihan se sieltä. Tätä kommenttia jo ehdin vähän odotellakin. :-D
Joo, iso (sisäperä)kone = kipparilla pienetmunat, 20hp perämoottori = kipparilla isot munat ! LOL !! :-D
voi ristus teitä vertausten tekijöitä.
PS. Meneppä ensi pääsiäisenä Helsinkiin Messukeskukseen (oletko koskaan edes käynyt/uskaltautunut käymään täällä kehä3:n sisäpuolella ??), jossa pidetään American Car show. Siinä lippujonossa tai parkkipaikalla voit sitten ääneen arvailla näyttelyyn menijöiden varustusten kokoa..
70-80 tuhatta kävijää vuosittain, jos lasketaan lukemasta naispuolistet ja lapset pois, niin niitä arvelimisiasi pienimunaisia sitten sellaiset 40 tuhatta ??
Joka kerta kun tällä palstalla mainittu V8-tekniikka, niin kommentoijien tekstit keskittyvät asianviereen ( onko V8-veneilijällä miten pieni , Taidatte olla näitä "poikkevia", kun saman sukupuolen varustusten koko kiinnostaa ?? )
Eiköhän se totuus ole siinä, että pikkubusterin kippari niitä isomahaisia kaljasieppoja, jotka eivät ole omia kilkuttimiaan nähneet kuin peilin kautta, viime vuosina... - APUna
V8-venemiäs kirjoitti:
...ole kuullut sellaisesta adapterista, jolla vetolaitteen kautta syötetään jäähdytysvettä ??
Ole ihan vapaasti vaan itse, se pikkupoika :-D
Tietämätön juntti ainakin olet. Mikä teitä vajaasylinterisillä veneillä liikkuvia oikein vaivaa ?? Asia taitaa olla niin, että kateus paistaa onnettomista teksteistänne läpi. Sinäkin, varmaan, olet sitten se tosimies (LOL), kun sillä 20hp evinrude-perätuupparilla varustetulla busterilla ajelet :-DPieniä noi veneiden pensakasit on, ei siitä pääse mihinkään. 800 ja rapiat cid löytyis jo agregaateista merkkiä CAT , ja pääkoneet W32 -18 syliteriset - mistä löytyvät?
Sulzer tekee sitten niitä oikeasti isoja mäntäkoneita.
Mutta ei teidän V-8 miehet kannata väheksyä meidän pieniä nokivasaroita, katsopas huviksesi esim. Iveco NEF450 koneen käppyröitä.
- kauheasti
ole voimaa tuossa koneessa, lähinnä tulee mieleen armeijan veneläiset kuorma-autot käyntiäänestä..mercruiser ilmoittaa kyllä nuo pikkukoneet litroina esim. tässätapauksessa 7.4 ja isommat sitten kuutiotuumina.
- V8-venemiäs
... iso kone ??? :-D
454 on isolohko. Toki, on niitä vielä isompiakin. esime. 496 cid lohko.
Et taida ymmärtää tosiaan litratilavuuksien päälle,mitkä ylittää rivinelos-koneen mitat ! - V8-venemiäs.
omasta koneesta lähtee n. 400hp. Riittää hyvin. Vääntöä löytyy myös omiksi tarpeiksi :-D
- CO2- päästöt
V8-venemiäs. kirjoitti:
omasta koneesta lähtee n. 400hp. Riittää hyvin. Vääntöä löytyy myös omiksi tarpeiksi :-D
ja melusaaste?
Se mikä oli muotia 70- ja 80-luvuilla, on auttamattomasti historiaa. Koeta sinäkin kehittyä, ettet veekaseinesi jämähdä taaksejääneisiin muoti-ilmiöihin! V8-venemiäs. kirjoitti:
omasta koneesta lähtee n. 400hp. Riittää hyvin. Vääntöä löytyy myös omiksi tarpeiksi :-D
vielä kuinka kulkee gps mitattuna ja missä veneessä...
- V8-venemiäs.
CO2- päästöt kirjoitti:
ja melusaaste?
Se mikä oli muotia 70- ja 80-luvuilla, on auttamattomasti historiaa. Koeta sinäkin kehittyä, ettet veekaseinesi jämähdä taaksejääneisiin muoti-ilmiöihin!..mutta se hyvä puoli tässä on, että talvella niitä sitten 0kg. Ja maksamme tuosta ajamisen ilosta kohtuullisesti veroa bensaveron muodossa. Menevät nekin verotulot sitten hyvää tarpeeseen Suomessa. Kyllä ottajia näillekin verokarhun keräämille euroille on.
Ja sivistetään teitä vielä sillä, että kipparin paikalta saa vipua kääntämällä, pakokaasut ohjautumaan vetolaitteen läpi veden alle. :-D - R-2800
V8-venemiäs kirjoitti:
... iso kone ??? :-D
454 on isolohko. Toki, on niitä vielä isompiakin. esime. 496 cid lohko.
Et taida ymmärtää tosiaan litratilavuuksien päälle,mitkä ylittää rivinelos-koneen mitat !Että mikäkö on iso kone? Se on mun mielestä toi R-2800, pilin koosta ja lohkoista viis.
- Yanmar-kiisseli
R-2800 kirjoitti:
Että mikäkö on iso kone? Se on mun mielestä toi R-2800, pilin koosta ja lohkoista viis.
johon viittaat, löytyy suomessa olevista veneistä. Tai mistään muualtakaan,kuin lentokoneen nokalta ?
Jos isoista koneista puhutaan, niin mites olisi dieselveturin nokalla olevat koneet ? Niissä sitä vasta tilavuutta on ! Ja mites nuo laivakoneet, huh huh kun ovat isoja. voi mahoton !! - oikein...
Yanmar-kiisseli kirjoitti:
johon viittaat, löytyy suomessa olevista veneistä. Tai mistään muualtakaan,kuin lentokoneen nokalta ?
Jos isoista koneista puhutaan, niin mites olisi dieselveturin nokalla olevat koneet ? Niissä sitä vasta tilavuutta on ! Ja mites nuo laivakoneet, huh huh kun ovat isoja. voi mahoton !!Isoa konetta kysyttiin ja nuo kaikki ovat sellaisia, tosin veturien tehot ovat vähän alakantissa. Ei niitä lentokonemoottoreita montaa veneistä löydy, mutta löytyy toisaalta suihkuturbiineitakin.
- V8-venemiäs.
lopetan osaltani tämän "keskustelun" tähän. Tarkoitus saavutettu. :-D
Samat kateelliset "pikkubusteri-miehet" täällä palstoilla näköjään pyörii. Mittailkaa varusteidenne kokoja kun pikkuveneidenne ropaamiselta ehditte.- venemoottoreiden kehitystä?
Venemoottoreiden hiilivety-, typpioksisi- ja häkäpäästöihin tulee rajoituksia niin, että V8-pörrääminen teknisesti vanhentuneilla koneilla kyllä loppuu.
USA:ssa suunnitellaan uusia päästömääräyksiä jo ensi vuonna.
"EPA has finalized a new emission control program to reduce hydrocarbon, nitrogen oxide, and carbon monoxide emissions from marine spark-ignition engines. The new exhaust emissions standards will take effect in the 2010 model year. The final rule also includes new standards to reduce evaporative emissions from these fuel systems. These standards will reduce the harmful health effects of ozone and carbon monoxide from these engines".
http://www.epa.gov/otaq/marinesi.htm
EPA on ympäristön suojelun akatemia. - vaan sulle
suoraputki provo. ainoa missä sulla on suoraa putkea on perseessä, kun suoraan putkees juntataan isoa kalua.
- wikström 2-pytty vm 1959
vaan sulle kirjoitti:
suoraputki provo. ainoa missä sulla on suoraa putkea on perseessä, kun suoraan putkees juntataan isoa kalua.
olet tainnut erehtyä palstasta. Teille on omat ryhmät, toisaalla näillä 24suomi-palstoilla.
- vanhoja koskevat
venemoottoreiden kehitystä? kirjoitti:
Venemoottoreiden hiilivety-, typpioksisi- ja häkäpäästöihin tulee rajoituksia niin, että V8-pörrääminen teknisesti vanhentuneilla koneilla kyllä loppuu.
USA:ssa suunnitellaan uusia päästömääräyksiä jo ensi vuonna.
"EPA has finalized a new emission control program to reduce hydrocarbon, nitrogen oxide, and carbon monoxide emissions from marine spark-ignition engines. The new exhaust emissions standards will take effect in the 2010 model year. The final rule also includes new standards to reduce evaporative emissions from these fuel systems. These standards will reduce the harmful health effects of ozone and carbon monoxide from these engines".
http://www.epa.gov/otaq/marinesi.htm
EPA on ympäristön suojelun akatemia.Vikana näissä tiukkenevissa ympäristöpykälissä on se, että ne harvemmin koskevat vanhaa jo olemassa olevaa kalustoa - vain uusia myyntiin tulevia malleja.
EI kai kukaan kuvittele että nämä suunpieksijät aivan uusilla ajelisivat?!? Eiköhän sieltä perästä löydy lähinnä niitä kaupan hyllylle myymättä jäänyttä ja dieseleiden tieltä pois vaihdettuja, tai sitten jo aikansa eläneitä vanhoja romuja.
Toki, onhan noissa kaseissa miehekkäät jytinät. ei siitä pääse mihinkään, mutta tuskin kai muille kuin pikkupojille niillä pitäisi olla käytännön merkitystä konetta valittaessa.
Siitä kasien mahtavasta tehosta jne.. joku 6,5 l Iveco NEF 450 , antaa 450 kaakkia ja jonkun 1200 Nm - myös jenkkiveneilijä
vanhoja koskevat kirjoitti:
Vikana näissä tiukkenevissa ympäristöpykälissä on se, että ne harvemmin koskevat vanhaa jo olemassa olevaa kalustoa - vain uusia myyntiin tulevia malleja.
EI kai kukaan kuvittele että nämä suunpieksijät aivan uusilla ajelisivat?!? Eiköhän sieltä perästä löydy lähinnä niitä kaupan hyllylle myymättä jäänyttä ja dieseleiden tieltä pois vaihdettuja, tai sitten jo aikansa eläneitä vanhoja romuja.
Toki, onhan noissa kaseissa miehekkäät jytinät. ei siitä pääse mihinkään, mutta tuskin kai muille kuin pikkupojille niillä pitäisi olla käytännön merkitystä konetta valittaessa.
Siitä kasien mahtavasta tehosta jne.. joku 6,5 l Iveco NEF 450 , antaa 450 kaakkia ja jonkun 1200 Nmottaako noin kovasti ohimoon, kun sinulla itselläsi pers'aukisena ja onnettomana poloisena, ole varaa omistaa V8-venettä ? Tai vallan tuollaista iveco-diiseliä peltiruuhessasi ?
Tässä ketjussa ei aloittajalla liene ollut kertoa että voimakkain kone maapallolla tuo 454 v8. Yksi huutelija vertaa v8-koneita johonkin WW2 lentokoneen tähtimoottoriin !
V8-koneista ja yleensä v-lohkokoneista otetaan kylläkin ne hurjimmat tehot mäntämoottoreista, kun koneeseen ( lohkot erikoisrakenteisia ) pultataan mekaaninen ahdin ja polttoaineena nitro. ( kiihdytysautoissa tehot jopa 7000-8000 hevosvoimaa ). Jätetään vertailun ulkopuolelle nuo em. tähtimoottorit, suihkuturpiinit tai avaruusrakettien reaktiomoottorit.
Ainahan nämä v8-ketjut kääntyvät aiheesta sivupolulle; pojittelu ja mun*n kokoon liittyvät vihjailut. Ja pahinmpana nuo homojen persiise*npanoviestit seassa. Voi teitä onnettomia. - ja kuinkahan käytännöllistä
myös jenkkiveneilijä kirjoitti:
ottaako noin kovasti ohimoon, kun sinulla itselläsi pers'aukisena ja onnettomana poloisena, ole varaa omistaa V8-venettä ? Tai vallan tuollaista iveco-diiseliä peltiruuhessasi ?
Tässä ketjussa ei aloittajalla liene ollut kertoa että voimakkain kone maapallolla tuo 454 v8. Yksi huutelija vertaa v8-koneita johonkin WW2 lentokoneen tähtimoottoriin !
V8-koneista ja yleensä v-lohkokoneista otetaan kylläkin ne hurjimmat tehot mäntämoottoreista, kun koneeseen ( lohkot erikoisrakenteisia ) pultataan mekaaninen ahdin ja polttoaineena nitro. ( kiihdytysautoissa tehot jopa 7000-8000 hevosvoimaa ). Jätetään vertailun ulkopuolelle nuo em. tähtimoottorit, suihkuturpiinit tai avaruusrakettien reaktiomoottorit.
Ainahan nämä v8-ketjut kääntyvät aiheesta sivupolulle; pojittelu ja mun*n kokoon liittyvät vihjailut. Ja pahinmpana nuo homojen persiise*npanoviestit seassa. Voi teitä onnettomia.Totta tuo että kiihdytysautoissa ja muissa vastaavissa härpäkkeissä v-8 koneista otetaan mahtavia tehoja irti. Mutta leluja ne on kaikki.
Jo silloin kauan sitten Keken aikana BMW otti formulan ahdetusta 1.5l koneesta 1500 heppaa irti ,
eli samoja lukuja kuin noista nitrovehkeistä, mutta ilman nitroja, pelkällä kisabensalla ja turbolla.
Veneissä noita leluja näkyy joissakin dragstereissa, mutta jo tavallisissa offareissa tehotkin paljon maltillisemmat. Saati sitten todellisessa käyttöveneessä jolla tarkoitus tehdä vähän pidempiä matkojakin .. kyllä ne perinteiset bensakoneetkin maltillisella viritysasteella ihan kestäviäkin ovat; eivät tosin pärjää dieseleille, mutta ihan hyvin huviveissä. Janoisia tosin ovat.
Älähän muuten kiukkupäissäsi niputa kaikkia vastustajia samaan läjään. En minäkään tuossa omassa kirjoituksessani v-kaseja mitenkään kokonaan tyrmännyt, totesin vain, etteivät ne nyt niin kovin ihmeellisiä ole.
Juttu ny o vaan niin, et ku joku keskenkasvuiseksi jäänyt "Rane" alkaa kehuskelemaan isoilla koneillaan, niin ei siinä leikissä ole loppua, kun naapurista löytyy aina se isompi kone.
KEskustele vaikka kaivinkoneista ensi kerralla, niin joku kaivaa esiin sen hiilikaivosmonsterin minne tavallinen caterpillarin puskutraktori meni vahingossa kauhan mukana..
Hei, muistaako sen mainion mainoksen : meidän äiti tekee teidän äitien ruoat! - tehokaskikään
ja kuinkahan käytännöllistä kirjoitti:
Totta tuo että kiihdytysautoissa ja muissa vastaavissa härpäkkeissä v-8 koneista otetaan mahtavia tehoja irti. Mutta leluja ne on kaikki.
Jo silloin kauan sitten Keken aikana BMW otti formulan ahdetusta 1.5l koneesta 1500 heppaa irti ,
eli samoja lukuja kuin noista nitrovehkeistä, mutta ilman nitroja, pelkällä kisabensalla ja turbolla.
Veneissä noita leluja näkyy joissakin dragstereissa, mutta jo tavallisissa offareissa tehotkin paljon maltillisemmat. Saati sitten todellisessa käyttöveneessä jolla tarkoitus tehdä vähän pidempiä matkojakin .. kyllä ne perinteiset bensakoneetkin maltillisella viritysasteella ihan kestäviäkin ovat; eivät tosin pärjää dieseleille, mutta ihan hyvin huviveissä. Janoisia tosin ovat.
Älähän muuten kiukkupäissäsi niputa kaikkia vastustajia samaan läjään. En minäkään tuossa omassa kirjoituksessani v-kaseja mitenkään kokonaan tyrmännyt, totesin vain, etteivät ne nyt niin kovin ihmeellisiä ole.
Juttu ny o vaan niin, et ku joku keskenkasvuiseksi jäänyt "Rane" alkaa kehuskelemaan isoilla koneillaan, niin ei siinä leikissä ole loppua, kun naapurista löytyy aina se isompi kone.
KEskustele vaikka kaivinkoneista ensi kerralla, niin joku kaivaa esiin sen hiilikaivosmonsterin minne tavallinen caterpillarin puskutraktori meni vahingossa kauhan mukana..
Hei, muistaako sen mainion mainoksen : meidän äiti tekee teidän äitien ruoat!Kun kestävyydestä puhutaan, on syytä erottaa vanhat Perkinsit, joissa litrateho oli 20 hevosvoimaa, sekä uudet elektronisesti ohjatut turbodieselit, joista lähtee reilusti enemmän. Esim. vaikka Fiatiin perustuva FNM, jonka litrateho on yli 100 hevosvoimaa.
- kysäisee
myös jenkkiveneilijä kirjoitti:
ottaako noin kovasti ohimoon, kun sinulla itselläsi pers'aukisena ja onnettomana poloisena, ole varaa omistaa V8-venettä ? Tai vallan tuollaista iveco-diiseliä peltiruuhessasi ?
Tässä ketjussa ei aloittajalla liene ollut kertoa että voimakkain kone maapallolla tuo 454 v8. Yksi huutelija vertaa v8-koneita johonkin WW2 lentokoneen tähtimoottoriin !
V8-koneista ja yleensä v-lohkokoneista otetaan kylläkin ne hurjimmat tehot mäntämoottoreista, kun koneeseen ( lohkot erikoisrakenteisia ) pultataan mekaaninen ahdin ja polttoaineena nitro. ( kiihdytysautoissa tehot jopa 7000-8000 hevosvoimaa ). Jätetään vertailun ulkopuolelle nuo em. tähtimoottorit, suihkuturpiinit tai avaruusrakettien reaktiomoottorit.
Ainahan nämä v8-ketjut kääntyvät aiheesta sivupolulle; pojittelu ja mun*n kokoon liittyvät vihjailut. Ja pahinmpana nuo homojen persiise*npanoviestit seassa. Voi teitä onnettomia.Miltähän vuodelta nuo V8:t periytyvät? Taitavat kovin menestyksellä kilpailla iässä R2800:n kanssa, joita niitäkin on vielä paljon käytössä. Menneisyyden haamuja silti molemmat, R2800 vain teknisenä laitteena hurjan paljon hienompi. Kehityksestäkin voisi mainita, että jo WW1:n aikana oli palveluskäytössä BMW:n lentomoottori, jossa oli neljä venttiiliä/sylinteri. Ja lopulta, kuten alempana jo joku sanoi, naapurista löytyy aina isompi.
- Hakro
kysäisee kirjoitti:
Miltähän vuodelta nuo V8:t periytyvät? Taitavat kovin menestyksellä kilpailla iässä R2800:n kanssa, joita niitäkin on vielä paljon käytössä. Menneisyyden haamuja silti molemmat, R2800 vain teknisenä laitteena hurjan paljon hienompi. Kehityksestäkin voisi mainita, että jo WW1:n aikana oli palveluskäytössä BMW:n lentomoottori, jossa oli neljä venttiiliä/sylinteri. Ja lopulta, kuten alempana jo joku sanoi, naapurista löytyy aina isompi.
- Mikä se on se isolohko-veekasi? Fiatilla oli jo 1911 rivinelonen, jonka iskutilavuus oli vähän päälle 28 litraa. Siinä teille isolohkoa.
- Entäpä BMW:n neliventtiiliset lentomoottorit toisen maailmansodan aikana? Peugeotilla oli tuplanokkainen neliventtiilikone 1912. Siinä teille teknistä kehitystä.
- Puolitoistalitraiset F1-turbomoottorit eivät kyllä liikkuneet ihan pumppubensalla. Niiden "rakettipolttoaineessa" taisi olla nitroa ja vähän muutakin. Bemarin F1-kone oli muuten rivinelonen... että siinä teille veekasitehoa.
- Toisekseen dragsterien 7000-8000 hv koneiden ei tarvitse kesää kuin muutama viiden sekunnin repäisy, kun taas ominaisteholtaan vastaavilla F1-moottoreilla ajettiin vähintään puolitoista tuntia yhteen menoon - siinä on vissi ero. - 49,62 L V12 Turbo
Hakro kirjoitti:
- Mikä se on se isolohko-veekasi? Fiatilla oli jo 1911 rivinelonen, jonka iskutilavuus oli vähän päälle 28 litraa. Siinä teille isolohkoa.
- Entäpä BMW:n neliventtiiliset lentomoottorit toisen maailmansodan aikana? Peugeotilla oli tuplanokkainen neliventtiilikone 1912. Siinä teille teknistä kehitystä.
- Puolitoistalitraiset F1-turbomoottorit eivät kyllä liikkuneet ihan pumppubensalla. Niiden "rakettipolttoaineessa" taisi olla nitroa ja vähän muutakin. Bemarin F1-kone oli muuten rivinelonen... että siinä teille veekasitehoa.
- Toisekseen dragsterien 7000-8000 hv koneiden ei tarvitse kesää kuin muutama viiden sekunnin repäisy, kun taas ominaisteholtaan vastaavilla F1-moottoreilla ajettiin vähintään puolitoista tuntia yhteen menoon - siinä on vissi ero.mene kysymään GM:ltä, joka muunmuassa käyttänyt termiä "big block". Siinä sinulle ihmettelistä loppuviikoksi, miten Chevyn 396cid voi olla isolohko, mutta Chevy 402cid taas pikkulohko.
Sama termistö, big block/small block, muillakin amerikkalaisilla autonvalmistajilla käytössä.
Hommaa tuollainen 1911 fiiun kone sinne veneesi perälautaan niin voimme joukolla tulla sitä sitten ihmettelemään. Tai, laita se vaikka siihen veneessäsi olevan avaruusrakettimoottorin tai R28000-tähtimoottorin apumoottoriksi. - pikkuhiukka
Hakro kirjoitti:
- Mikä se on se isolohko-veekasi? Fiatilla oli jo 1911 rivinelonen, jonka iskutilavuus oli vähän päälle 28 litraa. Siinä teille isolohkoa.
- Entäpä BMW:n neliventtiiliset lentomoottorit toisen maailmansodan aikana? Peugeotilla oli tuplanokkainen neliventtiilikone 1912. Siinä teille teknistä kehitystä.
- Puolitoistalitraiset F1-turbomoottorit eivät kyllä liikkuneet ihan pumppubensalla. Niiden "rakettipolttoaineessa" taisi olla nitroa ja vähän muutakin. Bemarin F1-kone oli muuten rivinelonen... että siinä teille veekasitehoa.
- Toisekseen dragsterien 7000-8000 hv koneiden ei tarvitse kesää kuin muutama viiden sekunnin repäisy, kun taas ominaisteholtaan vastaavilla F1-moottoreilla ajettiin vähintään puolitoista tuntia yhteen menoon - siinä on vissi ero.Se BMW:n moottori oli myös jo ensimmäisen maailmansodan ajalta ja kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Olipa vielä luotettavakin silloisen mittapuun mukaan. Kehityshistoriaa en tarkemmin tunne, mutta ainakin 1917 se oli jo palveluskäytössä.
- tosikkoko?
...leikin pikkupoikana neppis-autoilla ja pärisin samllal suu syljessä. Samoin leikin välillä kun ajoin polkupyörällä, joka oli leikisti moottoripyörä.
Mutta sanotaanhan sitä, että lapsetkin ovat terveitä kun leikkivät!
Pärise sinä vaan V8:llasi ja älä huoli bensasta ja ekoloogisesta jalanjäljestäsi. Väliaikaista kaikki on vaan.
Btw. saaristoluontoon nuo jylinät eivät mielestäni kuulu. Vai tykkäätkö jos mopopojat ajavat ilman putkea ikkunasi alla? - mutta olkoon
Luin kaikki ketjun viestit. Oikeassa olin, poikanen olet. Mutta poikanenkin saa olla.
Ajelehan varovasti. Hauskaa kesää.- 49,62 L V12 turbo
analyysisi; aloittaja poikanen ? Mitä nämä muut ketjuun vastailijat ? Vanhoja paappoja ? Kateellisia köyhiä ?
- tinni-tus
49,62 L V12 turbo kirjoitti:
analyysisi; aloittaja poikanen ? Mitä nämä muut ketjuun vastailijat ? Vanhoja paappoja ? Kateellisia köyhiä ?
Veneeni moottorin äänitaso 82db matkakierroksilla, huudata sinä vaan ihan rauhassa sitä veekasiasi.
Sitten jos ja toivottavasti kun tulee järki päähän vanhemmalla iällä ja tietoisuus aukeaa sellaisille asioille kuten ekologinen jalanjälki, saariston kauneus, itämeren tila... istut kauniina kesäiltana hiljaisessa saaressa rantakalliolla ja kuulet korvissasi sen tinnituksen... - V8-venemiäs.
tinni-tus kirjoitti:
Veneeni moottorin äänitaso 82db matkakierroksilla, huudata sinä vaan ihan rauhassa sitä veekasiasi.
Sitten jos ja toivottavasti kun tulee järki päähän vanhemmalla iällä ja tietoisuus aukeaa sellaisille asioille kuten ekologinen jalanjälki, saariston kauneus, itämeren tila... istut kauniina kesäiltana hiljaisessa saaressa rantakalliolla ja kuulet korvissasi sen tinnituksen...vielä kerran tätä viestiketjua. Voi voi voi !!! :-D
Monenmoista huutelijaa käynyt kommentoimassa. Ilmeisesti, V8-aihe kiinnostaa/jollain tavalla kiihottaa kommentoimaan. On tekniikkatietäjinä esiintyviä spedejä ja sitten omana ryhmänään nämä ruskeanreiän ritarit (Persiise*n panofantasioijat ja varustustuksista sairaalloisesti kiinnostuneet, hyi helevetti en paremmin sano !)
Joku pelle mainostaa 1900-luvun alun moottoreita, lentokoneiden moottoreita ( miten liittyy veneilyyn nämä lentokoneiden moottorit ). Tai jotkin laivakoneet. 1900-luvun alun 28-litraiset rivineloset, aggregaattikäyttöjen moottorit ???
Ei ollut pirtun salakuljettajilla, kieltolain aikaan, tuollaisia tähtimoottoreita/28-litran Fiat-koneita veneissään. Jotain Hispano Suiza-koneita taisi olla(rajuja koneita nämä, tosin ).
Ei ollut Rolls Royce Merlin-koneita, jotka 100-0 kovempia masiinoita kuin nuo tähtimoottorit. )
Sitten nämä putput-"miehet"; eikäs teillä ole paateissanne "suora pakoputki" ?? Stananmoinen papatus tai pärinä ja huonostipalaneen tupaöljyn katku seuraa menoanne ! Pikkubusteri-kippareista en edes jaksa vaivautua kommentoimaan enempiä. 2-tahtikoneillaan saastuttavat ( ekologinen jalanjälki ? ) merta sen kuin ehtivät.
V8-veneissä ( esim. omassani ) saan pakokaasut ohjattua vipua kääntämällä vetolaitteelle/veden alle -> ääni vain matalaa jyminää, joka EI käy korviin tai kantaudu pitkän matkan päähän. Käytän "suorat putket"-valintaa vain aavalla ulapalla tai joskus tyhjäkäyntinopeuksissa "Kaivarin kierroksessa" & laituriin tultaessa.
Sitten nämä pojittelijat; olette mitä varmimmin kateellisia persaukisia, joilla olisi kova halu mutta ei Euroja, ajaa V8-tekniikalla varustetulla veneellä. MOT. :-D
PS. V8 Rules !!! :-D - aikuista viehättää?
V8-venemiäs. kirjoitti:
vielä kerran tätä viestiketjua. Voi voi voi !!! :-D
Monenmoista huutelijaa käynyt kommentoimassa. Ilmeisesti, V8-aihe kiinnostaa/jollain tavalla kiihottaa kommentoimaan. On tekniikkatietäjinä esiintyviä spedejä ja sitten omana ryhmänään nämä ruskeanreiän ritarit (Persiise*n panofantasioijat ja varustustuksista sairaalloisesti kiinnostuneet, hyi helevetti en paremmin sano !)
Joku pelle mainostaa 1900-luvun alun moottoreita, lentokoneiden moottoreita ( miten liittyy veneilyyn nämä lentokoneiden moottorit ). Tai jotkin laivakoneet. 1900-luvun alun 28-litraiset rivineloset, aggregaattikäyttöjen moottorit ???
Ei ollut pirtun salakuljettajilla, kieltolain aikaan, tuollaisia tähtimoottoreita/28-litran Fiat-koneita veneissään. Jotain Hispano Suiza-koneita taisi olla(rajuja koneita nämä, tosin ).
Ei ollut Rolls Royce Merlin-koneita, jotka 100-0 kovempia masiinoita kuin nuo tähtimoottorit. )
Sitten nämä putput-"miehet"; eikäs teillä ole paateissanne "suora pakoputki" ?? Stananmoinen papatus tai pärinä ja huonostipalaneen tupaöljyn katku seuraa menoanne ! Pikkubusteri-kippareista en edes jaksa vaivautua kommentoimaan enempiä. 2-tahtikoneillaan saastuttavat ( ekologinen jalanjälki ? ) merta sen kuin ehtivät.
V8-veneissä ( esim. omassani ) saan pakokaasut ohjattua vipua kääntämällä vetolaitteelle/veden alle -> ääni vain matalaa jyminää, joka EI käy korviin tai kantaudu pitkän matkan päähän. Käytän "suorat putket"-valintaa vain aavalla ulapalla tai joskus tyhjäkäyntinopeuksissa "Kaivarin kierroksessa" & laituriin tultaessa.
Sitten nämä pojittelijat; olette mitä varmimmin kateellisia persaukisia, joilla olisi kova halu mutta ei Euroja, ajaa V8-tekniikalla varustetulla veneellä. MOT. :-D
PS. V8 Rules !!! :-D>Käytän "suorat putket"-valintaa vain aavalla >ulapalla tai joskus >tyhjäkäyntinopeuksissa "Kaivarin kierroksessa" >& laituriin tultaessa.
En oikeasti ymmärrä, mistä nyt on kysymys. Miksi pikkuveneessä pitää olla mahdollisimman iso bensakone? Ajatko jotain nopeuskilpailuja? Miksi veneessä pitää olla koneen meteliä? Nautitko pärinästä? Haluatko ainoastaan herättää huomiota? Käytätkö kuulosuojaimia? Onko ympäristöongelma pienempi, kun kerrot työntäväsi moottorisi päästöt, hiidivedyt, typpioksidit, hiilidioksidit ja häkäkaasut, veden alle? - V8-venemiäs.
aikuista viehättää? kirjoitti:
>Käytän "suorat putket"-valintaa vain aavalla >ulapalla tai joskus >tyhjäkäyntinopeuksissa "Kaivarin kierroksessa" >& laituriin tultaessa.
En oikeasti ymmärrä, mistä nyt on kysymys. Miksi pikkuveneessä pitää olla mahdollisimman iso bensakone? Ajatko jotain nopeuskilpailuja? Miksi veneessä pitää olla koneen meteliä? Nautitko pärinästä? Haluatko ainoastaan herättää huomiota? Käytätkö kuulosuojaimia? Onko ympäristöongelma pienempi, kun kerrot työntäväsi moottorisi päästöt, hiidivedyt, typpioksidit, hiilidioksidit ja häkäkaasut, veden alle?mikä ihme teitä nulikoita/ihme kitisijöitä riivaa ?? Janoisia koneita tehdään maailmalla ja jopa myydään (vielä) Suomessakin. Nämä isot perämoottorit, joissa tuntikulutus täyskaasulla jopa 80-90 litraa/tunti . (joo, samat kuin 454 v8-lohkolla ). Harvemmin, kuitenkaan tulee reviteltyä pitkiä aikoja hanat kaakossa..
Niin pitkään, kunnes bensan ostosta tehdään Suomessa rikos / maksaa 10euroa litra, ajelen paatillani ne haluamani tunnit vuosittain. :-D - second last
V8-venemiäs. kirjoitti:
vielä kerran tätä viestiketjua. Voi voi voi !!! :-D
Monenmoista huutelijaa käynyt kommentoimassa. Ilmeisesti, V8-aihe kiinnostaa/jollain tavalla kiihottaa kommentoimaan. On tekniikkatietäjinä esiintyviä spedejä ja sitten omana ryhmänään nämä ruskeanreiän ritarit (Persiise*n panofantasioijat ja varustustuksista sairaalloisesti kiinnostuneet, hyi helevetti en paremmin sano !)
Joku pelle mainostaa 1900-luvun alun moottoreita, lentokoneiden moottoreita ( miten liittyy veneilyyn nämä lentokoneiden moottorit ). Tai jotkin laivakoneet. 1900-luvun alun 28-litraiset rivineloset, aggregaattikäyttöjen moottorit ???
Ei ollut pirtun salakuljettajilla, kieltolain aikaan, tuollaisia tähtimoottoreita/28-litran Fiat-koneita veneissään. Jotain Hispano Suiza-koneita taisi olla(rajuja koneita nämä, tosin ).
Ei ollut Rolls Royce Merlin-koneita, jotka 100-0 kovempia masiinoita kuin nuo tähtimoottorit. )
Sitten nämä putput-"miehet"; eikäs teillä ole paateissanne "suora pakoputki" ?? Stananmoinen papatus tai pärinä ja huonostipalaneen tupaöljyn katku seuraa menoanne ! Pikkubusteri-kippareista en edes jaksa vaivautua kommentoimaan enempiä. 2-tahtikoneillaan saastuttavat ( ekologinen jalanjälki ? ) merta sen kuin ehtivät.
V8-veneissä ( esim. omassani ) saan pakokaasut ohjattua vipua kääntämällä vetolaitteelle/veden alle -> ääni vain matalaa jyminää, joka EI käy korviin tai kantaudu pitkän matkan päähän. Käytän "suorat putket"-valintaa vain aavalla ulapalla tai joskus tyhjäkäyntinopeuksissa "Kaivarin kierroksessa" & laituriin tultaessa.
Sitten nämä pojittelijat; olette mitä varmimmin kateellisia persaukisia, joilla olisi kova halu mutta ei Euroja, ajaa V8-tekniikalla varustetulla veneellä. MOT. :-D
PS. V8 Rules !!! :-DKoska et missään tapauksessa vältä uteliaisuudeltasi katsoa vielä enemmänkin kuin kerran.
Ja huudellaanpa sitten vielä vähän lisää, kun höpöjä heitit. Merlin oli yksi aikansa todella merkittäviä moottoreita, mutta että 100-0? Ensimmäiset Merlinit olivat 1000 hv ja viimeiset 1700 hv. R-2800 aloitti 2000 hv:sta ja päätyi 2400 hv:an. Siviiliversioissakin oli käytössä vesi-metanoli ruiskutus, jolla saatiin tehot vähäksi aika 2800:aan. Ei nyt ihan sata-nolla Double Waspin eduksi, mutta 2-0 kyllä.
Ja miten nämä sitten liittyvät veneilyyn? Aivan yhtä tiukasti kuin suorat putketkin ja niistä lähtevä ääni. Pojittelu on aivan ansaittua henkilön kohdalla, joka avaa Kaivarissa ne putket. Sitä paitsi, noita lentokonemoottoreita on veneissäkin käytetty.
Jos moottorin ääniä kaipaatte, niin tässä on hyvä tapa niistä nauttia muita sen enempää häiritsemättä. Ei tarvitse noita moottorin puolikkaita sietää...
www.youtube.com/watch?v=QdfO657zHNY - Kaivarissa pörisee ;DDDD
V8-venemiäs. kirjoitti:
mikä ihme teitä nulikoita/ihme kitisijöitä riivaa ?? Janoisia koneita tehdään maailmalla ja jopa myydään (vielä) Suomessakin. Nämä isot perämoottorit, joissa tuntikulutus täyskaasulla jopa 80-90 litraa/tunti . (joo, samat kuin 454 v8-lohkolla ). Harvemmin, kuitenkaan tulee reviteltyä pitkiä aikoja hanat kaakossa..
Niin pitkään, kunnes bensan ostosta tehdään Suomessa rikos / maksaa 10euroa litra, ajelen paatillani ne haluamani tunnit vuosittain. :-DRasvaa amisviiksesi ja pärise rauhassa.
Nyt nyt mamman luokse lihapullille kun isot pojat kiusii.
Prmmmm, prmmmmmm. Buhahahaaaaaaaaaaaa!
'Iso' mies munat ja kaikki!! - Hakro
V8-venemiäs. kirjoitti:
vielä kerran tätä viestiketjua. Voi voi voi !!! :-D
Monenmoista huutelijaa käynyt kommentoimassa. Ilmeisesti, V8-aihe kiinnostaa/jollain tavalla kiihottaa kommentoimaan. On tekniikkatietäjinä esiintyviä spedejä ja sitten omana ryhmänään nämä ruskeanreiän ritarit (Persiise*n panofantasioijat ja varustustuksista sairaalloisesti kiinnostuneet, hyi helevetti en paremmin sano !)
Joku pelle mainostaa 1900-luvun alun moottoreita, lentokoneiden moottoreita ( miten liittyy veneilyyn nämä lentokoneiden moottorit ). Tai jotkin laivakoneet. 1900-luvun alun 28-litraiset rivineloset, aggregaattikäyttöjen moottorit ???
Ei ollut pirtun salakuljettajilla, kieltolain aikaan, tuollaisia tähtimoottoreita/28-litran Fiat-koneita veneissään. Jotain Hispano Suiza-koneita taisi olla(rajuja koneita nämä, tosin ).
Ei ollut Rolls Royce Merlin-koneita, jotka 100-0 kovempia masiinoita kuin nuo tähtimoottorit. )
Sitten nämä putput-"miehet"; eikäs teillä ole paateissanne "suora pakoputki" ?? Stananmoinen papatus tai pärinä ja huonostipalaneen tupaöljyn katku seuraa menoanne ! Pikkubusteri-kippareista en edes jaksa vaivautua kommentoimaan enempiä. 2-tahtikoneillaan saastuttavat ( ekologinen jalanjälki ? ) merta sen kuin ehtivät.
V8-veneissä ( esim. omassani ) saan pakokaasut ohjattua vipua kääntämällä vetolaitteelle/veden alle -> ääni vain matalaa jyminää, joka EI käy korviin tai kantaudu pitkän matkan päähän. Käytän "suorat putket"-valintaa vain aavalla ulapalla tai joskus tyhjäkäyntinopeuksissa "Kaivarin kierroksessa" & laituriin tultaessa.
Sitten nämä pojittelijat; olette mitä varmimmin kateellisia persaukisia, joilla olisi kova halu mutta ei Euroja, ajaa V8-tekniikalla varustetulla veneellä. MOT. :-D
PS. V8 Rules !!! :-DJo PS-lause "V8 Rules !!!" osoittaa, millaiselle tieto- ja älykkyystasolle nimimerkki "V8-venemiäs" sijoittuu. Ei anna aihetta jatkaa keskustelua.
- vastata V8 kysymyksiin
V8-venemiäs. kirjoitti:
mikä ihme teitä nulikoita/ihme kitisijöitä riivaa ?? Janoisia koneita tehdään maailmalla ja jopa myydään (vielä) Suomessakin. Nämä isot perämoottorit, joissa tuntikulutus täyskaasulla jopa 80-90 litraa/tunti . (joo, samat kuin 454 v8-lohkolla ). Harvemmin, kuitenkaan tulee reviteltyä pitkiä aikoja hanat kaakossa..
Niin pitkään, kunnes bensan ostosta tehdään Suomessa rikos / maksaa 10euroa litra, ajelen paatillani ne haluamani tunnit vuosittain. :-DOlisit kerrankin vastannut sinulle esitettyihin asiallisiin kysymyksiin. Väistit ne nimittelemällä kysyjää nulikoiksi/ihme kitisijöiksi!
Etkö millään muulla elämän alalla ole pystynyt saavuttamaan huomiota tai arvostusta ja siksikö kompensaationa olet hankkinut kovaa ääntä pitävän moottorin vesikulkuneuvoosi? - kesäkulkija
Kaivarissa pörisee ;DDDD kirjoitti:
Rasvaa amisviiksesi ja pärise rauhassa.
Nyt nyt mamman luokse lihapullille kun isot pojat kiusii.
Prmmmm, prmmmmmm. Buhahahaaaaaaaaaaaa!
'Iso' mies munat ja kaikki!!yksi Suomen parhaimmista ellei paras mesta, nähdä monenlaista kalustoa. Etenkin Viikonloppuisin ja kauniina kesäpäivinä, on autoista kiinnostuneille mielenkiintoista nähtävää. Myös muuta silmänruokaa runsain mitoin.Porukkaa liikkeellä paljon, sellaista etelän meininkiä youknow.
Kaivopuiston rantatiellä kruisailee kävelyvauhtia ajoneuvoja, joita ei muualla Suomessa nähdä samoissa määrin kuin valokuvissa. Viereisellä vesialueella samaa tekevät sitten myös veneet. Upeita paatteja jokaiseen makuun. Myös niitä pienempiä. - hiukan...
V8-venemiäs. kirjoitti:
mikä ihme teitä nulikoita/ihme kitisijöitä riivaa ?? Janoisia koneita tehdään maailmalla ja jopa myydään (vielä) Suomessakin. Nämä isot perämoottorit, joissa tuntikulutus täyskaasulla jopa 80-90 litraa/tunti . (joo, samat kuin 454 v8-lohkolla ). Harvemmin, kuitenkaan tulee reviteltyä pitkiä aikoja hanat kaakossa..
Niin pitkään, kunnes bensan ostosta tehdään Suomessa rikos / maksaa 10euroa litra, ajelen paatillani ne haluamani tunnit vuosittain. :-DVaikka "very very last time" meni jo kolme katsomista sitten umpeen. Ja V8-miäs luki tämänkin.
- Suorat putkina
Kyllä mistä tahansa polttomoottorista lähtee kova ääni jos ei ole vaimentajia välissä. Jenkkiharrastajilla (vene, auto, moottoripyörä) vain on aivot kytketty niin että kova ääni = paljon voimaa. Tosiasiassahan maailman tehokkaimmat moottorit ovat myös hiljaisimpia. Kyseessä on nimittäin sähkömoottorit.
Toivottavasti sinunlaisiasi putkiaivoja ei ala pyöriä suorine putkineen minun kesämökkini lähistöllä. - Pottuämpäri
Jokos olet mopoiän saavuttanut? Vähäx niinq ihq! Ymmärräxä et meitzi rulez!!! LOL! OMG!!
- myös veekasilla ajeleva
että kaikenlaisia välimallin jurpoja käynyt kommentoimassa tätä ketjua. Veekasit näyttävät herättävän tunteita, niinkuin nimimerkki veekasimiäs tuossa olikin jo kommentoinut.
Veekaseista mitään tietämättömät räksyttämässä eniten. - sääkomoottori rulse !
myös veekasilla ajeleva kirjoitti:
että kaikenlaisia välimallin jurpoja käynyt kommentoimassa tätä ketjua. Veekasit näyttävät herättävän tunteita, niinkuin nimimerkki veekasimiäs tuossa olikin jo kommentoinut.
Veekaseista mitään tietämättömät räksyttämässä eniten.sinulla varmasti pieni kun kasilla ajat.kaikilla teillä pienet munat.poikanen olet myös. ihqu !!!!!!!!!!!!!xDSs
pärinä ja pauke ootko koskaan kuullu sähkömotoriveneistä.etvarmaan.,
poikapoikapoika!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1587282
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506006- 1535327
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484747Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554078- 733302
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623270Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253092- 472487
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182399