Lapsi potki koiraa...

Vihainen täti

Sattuipa alkuviikosta silmiini tälläinen tapaus... Olin tulossa kaupasta, kun jalkakäytävällä seikkaili n.12 vuotias poika nuoren dobberi uroksen kanssa. Näin parivaljakon jo kaukaa ja ihmettelin koiran "villiä" käytöstä. Tulin lähemmäksi ja asia alkoi selvitä. Poika potki koiraa mahan alle ja takajalkoihin. Tottahan moinen käytös sain hermoni kireälle ja pysähdyin paikalle. Jututin poikaa siitä miten huonosti kohtelee koiraa yms. Kyselin pojan vanhemmista ja molemmat kuulemma töissä, joten hänen kuuluu iltapäivisin koira ulkoiluttaa. Poika sanoi koiran olevat villi ja tottelematon, jonka takia hän vähän kovemmin "kouluttaa" sitä... Huh huh. Mistähän on mallin saanut? Olen nyt kysellyt tutuilta mahdollisia tietoja omistajista ja kunhan ne saan käsiini niin otan yhteyttä paikalliseen viranomaiseen. Asiaa en kyllä jätä tähän...

14

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettääsdölflösdf

      Esimerkillistä että puutuit tilanteeseen! :) Ihmiset yleensä tulee vaan surkuttelemaan tilannetta, eikä kukaan puutu. Maailmasta tekevät pahan ne ihmiset jotka kävelevät ohitse. Toivottavasti saat pojan vanhempiin yhteyden.

      • Kahden koiran omistaja

        Olen täysin samaa mieltä, että oli hyvä kun menit tilanteeseen ja toivottavasti saat kyseisen pojan vanhemmat kiinni. Mistähän tosiaankin poika oli saanut oppia, voisin ehkä veikata että vanhemmiltansa. Yleensähän on sanonta "millaiset vanhemmat, sellainen lapsi".


    • ryynis

      Hienosti toimittu!
      Toivottavasti jotain kautta saat tietoosi koiran omistajan/t.

      Ja kohta taas ihmetellään kuinka jalostetaan "tappajakoiria", kun koissu puree lasta naamaan...

      • perheelle

        Etteköhän kohta julista kuolemantuomion koko perheelle sen vuoksi, että poika vähän jarrutteli kuritonta rakkiaan. Ihan jokaisen asiaan ei tässä maailmassa pidä puuttua.


      • ryynis
        perheelle kirjoitti:

        Etteköhän kohta julista kuolemantuomion koko perheelle sen vuoksi, että poika vähän jarrutteli kuritonta rakkiaan. Ihan jokaisen asiaan ei tässä maailmassa pidä puuttua.

        Mielestäni ei ole missään tapauksessa oikein _potkia_ koiraa.
        Jos koira on kuriton, en edes antaisi sitä _lapsen_ lenkitettäväksi, koska _lapsi_ tuskin osaa koiraa hallita.

        Ja edelleen: näin niitä uutisotsikoihin pääseviä koiria syntyy, jolloin leimataan koko rotu hulluiksi tappajiksi.


      • Vihainen täti
        perheelle kirjoitti:

        Etteköhän kohta julista kuolemantuomion koko perheelle sen vuoksi, että poika vähän jarrutteli kuritonta rakkiaan. Ihan jokaisen asiaan ei tässä maailmassa pidä puuttua.

        Potkimallako kuritonta koiraa "opetetaan" käyttäytymään??? Kun tuollaista murkkuiän kynnyksellä olevaa koiraa noinkin kovin ottein koulitaan niin varmaan hel...tin hyvää jälkeä tuleekin. Ei todellakaan jokaiseen asiaan ole tapanani puuttua, mutta tämä asia on kyllä sellainen johon puutun.


      • ............
        perheelle kirjoitti:

        Etteköhän kohta julista kuolemantuomion koko perheelle sen vuoksi, että poika vähän jarrutteli kuritonta rakkiaan. Ihan jokaisen asiaan ei tässä maailmassa pidä puuttua.

        Jos se kakara potkii koiraa,niin sil ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa.Mut ethän sä idiootti sitä tajua!


    • marjaaaaa

      teit oikein kun puutuit asiaan! oletko jo saanut mitään tietoja vanhemmista?

      • Vili

        Oikein nousee verenpaine saatana. Uskomatonta touhua niin kyseiseltä kakaralta niinkuin ilmeisesti myös vanhemmilta - jostainhan opittu kuinka saadaan koira ei-villiksi! Kaupungissa, jossa asun, koko taajamaa kauhistutti syksyinen tapaus jossa rotikka tappoi 10 vee pojan. Joopa, eläinlääkärin saapuessa paikalle lopettamaan koiraa, löytyi siitä kymmeniä niittipyssyn niittejä keholta. Taaaaasen koira, ja vain koira, syyssä. Miten ihminen voi olla noin...argh


      • sdfsdlk
        Vili kirjoitti:

        Oikein nousee verenpaine saatana. Uskomatonta touhua niin kyseiseltä kakaralta niinkuin ilmeisesti myös vanhemmilta - jostainhan opittu kuinka saadaan koira ei-villiksi! Kaupungissa, jossa asun, koko taajamaa kauhistutti syksyinen tapaus jossa rotikka tappoi 10 vee pojan. Joopa, eläinlääkärin saapuessa paikalle lopettamaan koiraa, löytyi siitä kymmeniä niittipyssyn niittejä keholta. Taaaaasen koira, ja vain koira, syyssä. Miten ihminen voi olla noin...argh

        Mistä sait kuulla että koiran kehosta olisi löytynyt niittejä? Ainakaan tiedotuksissa ei tälläisestä kerrottu vaan leimattiin koira/t tappajiksi ja syy koirien hyökkäykseen tuntemattomaksi? Vaikka fakta on kuitenkin se ettei koira koskaan käy päälle ilman syytä.
        Toki se on lehdille myyvempää kertoa tappajakoirista jotka teurastaa kaiken liikkuvan ja jättää syy tapahtuneeseen kertomatta. Harva ihminenkään paikallaan istuisi jos joku niittipyssyllä kohti ammuskelisi?


    • heha!!!

      Odotanpa innolla sitä kaunista päivää kun se koira puree sitä pentua, hahahahahahahahah!!!!!! Ikuisesti koirien, EN lapsien ystävä.

    • todella esimerkillistä

      puuttu tilanteeseen järkevästi. Hienoa, juuri näin. Ihmetyttää todella, kuka antaa tuon ikäisen lapsen ulkoiluttaa nuorta dobberiurosta...jo se kertoo mielestäni tarpeeksi vanhemmista. Eläimet on eläimiä, niihin ei voi koskaan 100% luottaa... ja vielä tuollaisessa tilanteessa.... jotenkin tuntuu, että koiran pitäisi sietää kaikenlaista paska kohtelua, ja sitten jos kerran vuodessa yhdellä- kahdella rakilla napsahtaa, niin koko rotu, ja kaikki sitä lievästikin muistuttavat koirat leimataan tappajiksi... Kiitos aloittajalle todella esimerkillisestä toiminnasta!

      • En ihmettele

        En kyllä yhtään ihmettele miksi koirat ärähtelevät. Tiedän itsekin pari perhettä, jossa lapset suoraan sanottuna kiusaavat koiraa, jopa satuttavat sitä. Koira vaan antaa riepotella miten sattuu, mutta saattaa joskus ärähtää ja sitten on maailmankirjat sekaisin MIKSI KOIRA ON NIIN AGGRESSIIVINEN ja koiraa rankaistaan siitä. Ei kyllä käy sääliksi sellaisia eläinrääkkääjiä yhtään, jotka saavat koiran niin raivon partaalle, että käy päälle, voi voi! Siis millaisia vanhempia lapsillakin on..

        Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin kyllä niille olisi opetettu TÄYSIN miten koiria kohdellaan! Itsellekin pienenä se on opetettu, enkä ole IKINÄ koiraa kiusannut enkä ole saanut yhtään puremaakaan. Mitähän nykyään vanhemmat sitten opettavat? Että koiraa koulutetaan fyysisesti kiduttamalla ja koiran tulee hyväksyä jokainen isku, joka sille annetaan? Niinkö?


      • ..jepjeps
        En ihmettele kirjoitti:

        En kyllä yhtään ihmettele miksi koirat ärähtelevät. Tiedän itsekin pari perhettä, jossa lapset suoraan sanottuna kiusaavat koiraa, jopa satuttavat sitä. Koira vaan antaa riepotella miten sattuu, mutta saattaa joskus ärähtää ja sitten on maailmankirjat sekaisin MIKSI KOIRA ON NIIN AGGRESSIIVINEN ja koiraa rankaistaan siitä. Ei kyllä käy sääliksi sellaisia eläinrääkkääjiä yhtään, jotka saavat koiran niin raivon partaalle, että käy päälle, voi voi! Siis millaisia vanhempia lapsillakin on..

        Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin kyllä niille olisi opetettu TÄYSIN miten koiria kohdellaan! Itsellekin pienenä se on opetettu, enkä ole IKINÄ koiraa kiusannut enkä ole saanut yhtään puremaakaan. Mitähän nykyään vanhemmat sitten opettavat? Että koiraa koulutetaan fyysisesti kiduttamalla ja koiran tulee hyväksyä jokainen isku, joka sille annetaan? Niinkö?

        Niinpä. Sitten juuri tälläisten perheiden vanhemmat, jossa kauhukakaralapset kiusaavat koiraa, niin vanhemmat vielä kehtaavat kehua että
        "meidän Musti kyllä antaa lasten repiä korvista ja vähän hakatakin itseään, ei se ole siitä moksiskaan, niin hyvä koira se on.."
        Käytöskouluun tälläiset eläinrääkkääjät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe