Saastuuko

kaikki?

9

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luit uutisen...
      ;-)

• vaan voi

saastua mutta käytännössä aika vaikeaa.

Tärkeää on pitää itse huoli laitteistaan niin ettei pääse saastumaan.

Esim. noi modeemit ei saastu pysyvästi mikäli ylipäätään pääsevät saastumaan, se mato joka voisi iskeä, lakkaa olemasta kun virta katkaistaan. Sen saastumisen voi estää muuttamalla hallintasivun salasanaa sekä laittamalla esto ettei WANin (siis internetin) kautta pääse hallitsemaan tuota laitetta.

Pelikonsolit käytännössä voi saastua vain jos ne kytketään verkkoon tahi jos ostetaan saastunut peli.

Tuossa vaan pari esimerkkiä. Siis mikä tahansa voi teoriassa saastua, käytännössä on helppo estää saastuminen.

• ei saastu

Jos käyttäjä on perillä asioista eikä käytä windowsia. ;)

• Pentti Nelonen

siksi siirrynkin kohta Linux käyttäjäksi.
      Saahan sitä rotat jättää uppoavan laivankin.

• Nokialaisethan ovat saastuneet jo vaikka kuinka kauan bluetoothin kautta, päivitä tietosi. Perusohjehan on että bluetooth-asetus on "piilotettu" ettei ruuhkassa saa itselleen viruksia.

• asennu..

bluetoothin kautta mikään itsestään asennu jos käyttäjä ei sitä asenna.

itse olen tylsillä junamatkoilla joskus lähetellyt ihmisille sydämenkuvaa bluetoothilla ja kyllä sen aika moni on vastaanottanut :D

• asennu.. kirjoitti:

itse olen tylsillä junamatkoilla joskus lähetellyt ihmisille sydämenkuvaa bluetoothilla ja kyllä sen aika moni on vastaanottanut :D

Jos se sydämenkuva olisi virus niin se olisi sitten päässyt puremaan. Pointti olikin siinä että homma on täysin mahdollista.

• kaiken..
        exergy kirjoitti:

Jos se sydämenkuva olisi virus niin se olisi sitten päässyt puremaan. Pointti olikin siinä että homma on täysin mahdollista.

no kyllähän tuollainen kuvan avaaminen vielä ihan turvallista on, mutta joillakin (lähinnä windows-käyttäjillä) on lähestulkoon pakonomainen tarve klikata jokaista yes ja next-painiketta mitä vaikka kännyn ruuduussaankin näkee.

itsellä on bt aina päällä ja näkyvänä ja muutaman kerran on jotain sisx-tiedostoa metrossa juna-asemalla yrittänyt puhelimeen tulla, mutta olen kohteliaasti vastannut "no" ei kiitos tällä kertaa.
        eli ei ne ilman käyttäjän toimia milloinkaan asennu.
        s60v3-versiossa on vielä se symbian signed-hässäkkä eli allekirjoittamaton virus ei edes toimisi.

• eri asioita
        asennu.. kirjoitti:

Periaatteessa ei asennu mutta joissain kännyköissä oli/on tuo bluetooth toteutus buginen jolloin sen kautta pystyi tekemään kaikea kivaa ilman käyttäjän "lupaa" ja käyttäjän tietämättä. En tiedä onko nuo bugit korjattu kaikissa uudemmissa firmware versioissa (luultavasti on) mutta varmasti löytyy käytössä monia kännyköitä joissa on edelleen vanha haavoittuva firmware.

Nuo bugit mahdollistivat kännymallista riippuen osoitekirjan ja muiden tietojen lukemisen ja joissain sai ohjelmia asennettua huomaamatta (bugeja oli itseasiassa useampi ja kokonaisvaikutus vaihteli eri valmistajilla ja malleilla)

Ei tietoa onko nykyisin myytävissä malleissa ollut tuota ongelmaa mutta en ihmetteisi vaikka niistäkin bugeja löytyisi, virheitä kun tuppaa tulemaan aina sillointällöin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe