Saastuuko nyt tietokoneiden lisäksi modeemit, kännykät, navigaattorit, autot, pelikonsolit, digikamerit, digitelkkarit sekä kotiteatterit?
Säästyykö mikään?
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=37268
Saastuuko
9
413
Vastaukset
luit uutisen...
;-)- vaan voi
saastua mutta käytännössä aika vaikeaa.
Tärkeää on pitää itse huoli laitteistaan niin ettei pääse saastumaan.
Esim. noi modeemit ei saastu pysyvästi mikäli ylipäätään pääsevät saastumaan, se mato joka voisi iskeä, lakkaa olemasta kun virta katkaistaan. Sen saastumisen voi estää muuttamalla hallintasivun salasanaa sekä laittamalla esto ettei WANin (siis internetin) kautta pääse hallitsemaan tuota laitetta.
Pelikonsolit käytännössä voi saastua vain jos ne kytketään verkkoon tahi jos ostetaan saastunut peli.
Tuossa vaan pari esimerkkiä. Siis mikä tahansa voi teoriassa saastua, käytännössä on helppo estää saastuminen. - ei saastu
Jos käyttäjä on perillä asioista eikä käytä windowsia. ;)
- Pentti Nelonen
siksi siirrynkin kohta Linux käyttäjäksi.
Saahan sitä rotat jättää uppoavan laivankin. Nokialaisethan ovat saastuneet jo vaikka kuinka kauan bluetoothin kautta, päivitä tietosi. Perusohjehan on että bluetooth-asetus on "piilotettu" ettei ruuhkassa saa itselleen viruksia.
- asennu..
bluetoothin kautta mikään itsestään asennu jos käyttäjä ei sitä asenna.
itse olen tylsillä junamatkoilla joskus lähetellyt ihmisille sydämenkuvaa bluetoothilla ja kyllä sen aika moni on vastaanottanut :D asennu.. kirjoitti:
itse olen tylsillä junamatkoilla joskus lähetellyt ihmisille sydämenkuvaa bluetoothilla ja kyllä sen aika moni on vastaanottanut :DJos se sydämenkuva olisi virus niin se olisi sitten päässyt puremaan. Pointti olikin siinä että homma on täysin mahdollista.
- kaiken..
exergy kirjoitti:
Jos se sydämenkuva olisi virus niin se olisi sitten päässyt puremaan. Pointti olikin siinä että homma on täysin mahdollista.
no kyllähän tuollainen kuvan avaaminen vielä ihan turvallista on, mutta joillakin (lähinnä windows-käyttäjillä) on lähestulkoon pakonomainen tarve klikata jokaista yes ja next-painiketta mitä vaikka kännyn ruuduussaankin näkee.
itsellä on bt aina päällä ja näkyvänä ja muutaman kerran on jotain sisx-tiedostoa metrossa juna-asemalla yrittänyt puhelimeen tulla, mutta olen kohteliaasti vastannut "no" ei kiitos tällä kertaa.
eli ei ne ilman käyttäjän toimia milloinkaan asennu.
s60v3-versiossa on vielä se symbian signed-hässäkkä eli allekirjoittamaton virus ei edes toimisi. - eri asioita
asennu.. kirjoitti:
itse olen tylsillä junamatkoilla joskus lähetellyt ihmisille sydämenkuvaa bluetoothilla ja kyllä sen aika moni on vastaanottanut :DPeriaatteessa ei asennu mutta joissain kännyköissä oli/on tuo bluetooth toteutus buginen jolloin sen kautta pystyi tekemään kaikea kivaa ilman käyttäjän "lupaa" ja käyttäjän tietämättä. En tiedä onko nuo bugit korjattu kaikissa uudemmissa firmware versioissa (luultavasti on) mutta varmasti löytyy käytössä monia kännyköitä joissa on edelleen vanha haavoittuva firmware.
Nuo bugit mahdollistivat kännymallista riippuen osoitekirjan ja muiden tietojen lukemisen ja joissain sai ohjelmia asennettua huomaamatta (bugeja oli itseasiassa useampi ja kokonaisvaikutus vaihteli eri valmistajilla ja malleilla)
Ei tietoa onko nykyisin myytävissä malleissa ollut tuota ongelmaa mutta en ihmetteisi vaikka niistäkin bugeja löytyisi, virheitä kun tuppaa tulemaan aina sillointällöin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156