Missä kohdissa Raamattua Jeesuksen sanotaan olevan Jumala?
Raamatussahan vain Isän sanotaan olevan Jumala.
Jeesuksen sanotaan olevan poika, kristus tai omalla nimellään Jeesus.
Kristuskaan ei tarkoita Jumalaa vaan on sen ajan keikankielinen arvonimi jota jaeltiin.
Alkuteksteissä ei myöskään ole isoja ja pieniä kirjaimia erikseen.
Lukuisat kohdat Raamatussa kertovat myös Jeesuksen olevan Jumalan alapuolella, kuten tuossakin jakeessa hänen "itsensä" kertomana.
Matt. 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Raamatun tietäjille kysymys
132
5284
Vastaukset
- itse tutki Raamattua?
Johanneksen kirjeen ensimmäinen luku on yksi ja sitten on muitakin paikkoja, mutta tutki itse.
että Pe.ku tutkii itse Raamattua! Eivät nuo kysymykset sovi aivan tietämättömän kysymyksiksi.
kirjettä tarkoittanet?
Kummassakaan ei kuitenkaan mainita Jeesuksen olevan Jumala vaan ihan päin vastoin.
Johanneksen evankeliuminkaan 1.luku ei pidä Jeesusta Jumalana vaan mainitsee hänen olevan jopa Joosefin poika.
Joh. 1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
* Saat kyllä aikanasi tietää, ja tulet tuntemaan, että Jeesus on Jumala, älä sitten silloin syytä ketään, muuta kuin itseäsi. Mutta varmasti saat sen totuuden kokea, että Jeesus on Herra, herrain Herra ja kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias Luoja!
- benedi= siunattu
Pe.ku kirjoitti:
sitten löytänyt yhtään kohtaa, vaan tukeuduit omaan mielikuvitukseesi.
" Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala" Joh 1:1
" Hän (Jeesus) oli alussa Jumalan tykönä jae 2 Pe.ku kirjoitti:
sitten löytänyt yhtään kohtaa, vaan tukeuduit omaan mielikuvitukseesi.
vaan Raamatun opettamaan tietoon perustuen. Ei esm. sitä, että Jeesus on Jumala, voi yksiselitteisesti löytää yhdellä sanla , että Jeesus on Jumala. Tälläistä sanontaa ei Raamatusta löydy, vaikka sinä Pe.ku juuri vaadit sitä!
* Jeesusken jumaluus löytyy Raamatusta , läpi koko Raamatun punaisena lankana, siihen totuuteen perustuen on Raamattu ylipäätän syy siihen, miksi Raamattu on kirjoitettu! Ilman, että Jeesus ei olisi Jumala, Raamattua ei koskaan olisi ihmisille tullut!
* Mutta yksi salaisuus, miksi et sinä Pe.ku esm. et löydä Jesusta Raamatusta Jumalana, on sinun epäuskosi, Jumalan kielteisyytesi. Inhimillinen vastahakoisuutesi estää, että saa Raamatusta irti mitään tärkeää, se on sinulle pelkkä kirjain, ja kirjain kuolettaa. Vasta uudestisyntymässä Sana alkaa elämään ja hengellisen luonteen, koska Sana on hengellinen, sen voi ymmärtää ainoastaan hengellinen, uudestisyntynyt ihminen, joka saanut armon Kristuksen veressä puhdistua ja Pyhän Hengen kautta päässyt osalliseksi Kristuksen sisäisestä tuntemisesta joka myös on avain Raamatun sanan aukeamiselle, esm. siten, että tulee tuntemaan Jeesuksen Jumalana, joka Hän todellusuudesa on!Mohikaani_27 kirjoitti:
vaan Raamatun opettamaan tietoon perustuen. Ei esm. sitä, että Jeesus on Jumala, voi yksiselitteisesti löytää yhdellä sanla , että Jeesus on Jumala. Tälläistä sanontaa ei Raamatusta löydy, vaikka sinä Pe.ku juuri vaadit sitä!
* Jeesusken jumaluus löytyy Raamatusta , läpi koko Raamatun punaisena lankana, siihen totuuteen perustuen on Raamattu ylipäätän syy siihen, miksi Raamattu on kirjoitettu! Ilman, että Jeesus ei olisi Jumala, Raamattua ei koskaan olisi ihmisille tullut!
* Mutta yksi salaisuus, miksi et sinä Pe.ku esm. et löydä Jesusta Raamatusta Jumalana, on sinun epäuskosi, Jumalan kielteisyytesi. Inhimillinen vastahakoisuutesi estää, että saa Raamatusta irti mitään tärkeää, se on sinulle pelkkä kirjain, ja kirjain kuolettaa. Vasta uudestisyntymässä Sana alkaa elämään ja hengellisen luonteen, koska Sana on hengellinen, sen voi ymmärtää ainoastaan hengellinen, uudestisyntynyt ihminen, joka saanut armon Kristuksen veressä puhdistua ja Pyhän Hengen kautta päässyt osalliseksi Kristuksen sisäisestä tuntemisesta joka myös on avain Raamatun sanan aukeamiselle, esm. siten, että tulee tuntemaan Jeesuksen Jumalana, joka Hän todellusuudesa on!löytyy Raamatusta itsensä Jeesuksen Kristuksen täsmäopetuksena. Kun Raamattu puhuu muiden kuin Isän jumaluudesta, se tarkoittaa aina tätä Jeesuksen opettamaa sanan kautta - s a a t u a - j u m a l u u t t a!
Johannes 10
33 "Juutalaiset vastasivat hänelle: »Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi«.
34 Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?«
´ekivaari kirjoitti:
löytyy Raamatusta itsensä Jeesuksen Kristuksen täsmäopetuksena. Kun Raamattu puhuu muiden kuin Isän jumaluudesta, se tarkoittaa aina tätä Jeesuksen opettamaa sanan kautta - s a a t u a - j u m a l u u t t a!
Johannes 10
33 "Juutalaiset vastasivat hänelle: »Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi«.
34 Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?«
´ihminen ei ole koskaan Jumala, olihan VanhanLiiton aikanalin kotijumalia, mutta ei ne mitään jumalia ollut saati isolla alkukirjaimella, eikä Jeesus suinkaan opeta, että ihminen olisi Jumala, ei ole, eikä koskaan tule, olet nyt hieman mennyt sivuun Jumalsta, ei ole toista Jumalaa minun rinnallani, sanoo jo ensimmäinen käsky! On vain MINÄ OLEN, kolmiyhteibnen, Isä Poika ja Pyhä Henki. Tätä kolminaisuutta et sinäkään voi kieltä! Joka YKSI Jumala!
- Ihmisen viisaus
Raamatusta löytyy oppeja joka lahkolle. Jos uskoo Jeesuksen olevan Jumala, niin lukee vain
Mat.12:42 Katso tässä on enempi kuin Salomo (Jeesus puhuu itsestään)
Jos taas ei, nin silloin luetaan
1.Kun.3:12 Jossa Jumala vannoo, ettei Salomoa suurempaa ole tullut, eikä tule.
Johannes opettaa, että Jeesus on tie, totuus ja elämä, mutta toisessa paikassa hän tietää, ettei taivaaseen olekkaan asiaa kuin Jumalan suostumuksella. Joh.14:6 ja Joh.6:44
Jopa Jeesus itse sanoi olevansa Jumalan kanssa yhtä, mutta toisaalta myös kertoi isänsä olevan suurempi.
Eli Jeesus on Jumala, jos niin haluaa, mutta jos ei siltä tunnu, niin kyllä siihenkin todisteita raamatusta löytyy, näitä todisteluja sitten ekivaarit, ja savonarolat yms. kirjoittelee palstalle päivästä...viikosta...kuukaudesta...ja jopa vuodesta toiseen. Siinä se elämä sitten riidellessä luiskahtaa, odotellessa että kuolee, ja kunnollinen elämä alkaa.Olipas kaukaa haettua ja ei noistakaan kohdista ilmene Jeesuksen olevan Jumala.
Tuo kuningasten kirjan kohtakin Salomosta suurimpana, tarkoittaa ihmistä eikä Jumalaa.
Eihän Salomo ollut Jumala.- Ihmisen viisaus
Pe.ku kirjoitti:
Olipas kaukaa haettua ja ei noistakaan kohdista ilmene Jeesuksen olevan Jumala.
Tuo kuningasten kirjan kohtakin Salomosta suurimpana, tarkoittaa ihmistä eikä Jumalaa.
Eihän Salomo ollut Jumala.Kuten jo sanoin löytyy kumpaa vaan todistusta:
http://www.gotguestions.org/suomi/onko/jeesus/jumala.html - Ihmisen viisaus
Ihmisen viisaus kirjoitti:
Kuten jo sanoin löytyy kumpaa vaan todistusta:
http://www.gotguestions.org/suomi/onko/jeesus/jumala.htmlMenikin johonkin muulle sivulle. No yksinkertaisesti voit kirjoittaa "onko Jeesus Jumala" ja klikata heti ensimmäisen tarjokkaan.
Ihmisen viisaus kirjoitti:
Menikin johonkin muulle sivulle. No yksinkertaisesti voit kirjoittaa "onko Jeesus Jumala" ja klikata heti ensimmäisen tarjokkaan.
koski Raamattua.
Missä Raamatussa sanotaan asia.
En kysynyt että, missä nettisivulla niin sanotaan.- Ihmisen viisaus
Pe.ku kirjoitti:
koski Raamattua.
Missä Raamatussa sanotaan asia.
En kysynyt että, missä nettisivulla niin sanotaan.Etkö osaa todellakaan lukea annetuilta nettisivuilta näitä raamatun kohtia?
Mitenköhän minusta tuntuu, että lukeminen onnistuisi, mutta vaikeuksia vaan tuottaa myöntää olevansa yhtä väärässä, kuin Jeesuksen jumaluudestakin veisaavat. ;-D
- huonostu tunnettu
Alussa olis Sana ja sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.
Mikä siinä on vaikeata ymmärtää?
Minä ja Isä olemme yhtä.
Kumpi silloin on suurempi hehän ovat yhtä. Yksi.
No on monia muitakin paikoja, mutta eysiköön Peku itse.
Emmanuel Jumala keskellämme ja kansamme.Jeesuksen omaa todistusta, että "Isä on minua suurempi Jumala"!: Poikajumala on Isän helmassa tai 'sylissä', miten vain tulkitaan, [Joh.1:18] itsekin Isän Jumalan tuettavana;
Jes. 42:1
"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."
Joh. 10:29
"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."
- 20:28
Joh. 20:28
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"- Ihmisen viisaus
Onhan se sitten aivan varmaa, jos kerran Tuomas näin Jeesusta kutsui!
Hmm. jos Matti kutsuu Mikkoa suutuspäissään sontaläjäksi, niin onko Mikko siis maailman ainut puhuva sontaläjä? Olisiko Mikolta kenties otettava ihmisoikeudet pois, koska hän on sen jälkeen kiistatta kakkakasa? Mattihan näin sanoi?
Hetkinen, vaimo tuli vessaan, ja sanoi minulle "hyvä jumala täälläkö sinä olet istunut koko päivän"? Olenko minä siis jumala? Kaikkea sitä kuuleekin???!!!
- hirvas
mutta missään eikä koskaan raamattu ilmoita että Jeesus on Jumala.
Maailman laajin eksytysopin keksivät muutamat harhaoppiset, ja sitä kannattavat mm. helluntailaiset.- benedi= siunattu
Avaahan Mooseksen kirjan 1. luku
Täällä riittää Jeesuksen Jumaluutta sinulle loppuelämäksi!
Otetaan näyte: " Ja Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää, ( ja sen olet jo nähnyt) ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet" jae 16,...ja nekin olet nähnyt!
Ai? Ei siis ollutkaan Jeesus vai?
Kuka siis kirjoitti Mooseksen kirjan 1. luvun, jossa kerrotaan mitä Jumala loi??
Eikö Mooses?
" Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua:; sillä minusta hän on kirjoittanut"
Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt" 1 Moos 2: 2
"Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen,....jae 3
Kenestä siis Mooses kirjoitti? Jumalastapa tietenkin!!
Nyt höpiset benedi , ei Jeesus luonut maailmaa!, te sanotte
En höpise, sillä " Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttansa saanut syntynsä, ja maailma ei tuntenut häntä Joh 1: 10
Maailma ei tuntenut Jumalaa, vaikka Hän oli heidän nenänsä alla, silloin etenkin kun Jeesus istui ja fariseukset seisoivat!
Kohtia on melkoinen joukko ja ne on kaikkien löydettävissä. Tässä kuitenkin joitakin:
Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”
1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”
Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”
Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”
Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”
Kun Jeesus oli maanpäällä hän oli myös tosi ihminen, inhimillisine tunteineen ja kipuineen.
Ja täydellisyyden me saavutamme vain Jeesuksessa. Kol.1:28:"Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa."
Aamen.ainuttakaan kohtaa, jossa Jeesus olisi Raamatun mukaan Jumala.
Yksi yleisin jae, jota näemmä esitetään on Joh.20:28.
Joh.20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Siinäkään Jeesus ei ole Jumala vaan hän on "epäilevän" Tuomaksen Jumala.
Se on Tuomaksen mielipiteenä, hänen tokaisemanaan ja sekin kiistetään heti.
Joh.20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Tuonkin kohdan latistaa tietoisuus kirjoituksen ajankohdasta kirjoittajineen, sillä se on kirjoitettu kai kuulopuheisiin perustuen useita sukupolvia myöhemmin, kun Jeesusta, Tuomasta eikä apostoli Johannestakaan ole elossa ollut.Huomaat varmaan, että Jeesus oli itse läsnä, ja Jeesus ei käynyt torumaan Tuomasta hänen todistuksestaan. Jos Tuomas olisi valehdellut Jeesus olisi oikaissut Tuomasta, eikä olisi sallinut Tuomaksen valehtelevan.
Ja tuohon alapuolelle listasin kohtia jotka tulivat mieleeni.- hirvas
juhani1965 kirjoitti:
Huomaat varmaan, että Jeesus oli itse läsnä, ja Jeesus ei käynyt torumaan Tuomasta hänen todistuksestaan. Jos Tuomas olisi valehdellut Jeesus olisi oikaissut Tuomasta, eikä olisi sallinut Tuomaksen valehtelevan.
Ja tuohon alapuolelle listasin kohtia jotka tulivat mieleeni.kahdesta erillisestä persoonasta, Herrasta ja Jumalasta.
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Samassa luvussa Jeesus itse sanoi:
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Jeesuksen Isä oli Jumala, ei Hän itse. hirvas kirjoitti:
kahdesta erillisestä persoonasta, Herrasta ja Jumalasta.
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Samassa luvussa Jeesus itse sanoi:
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Jeesuksen Isä oli Jumala, ei Hän itse.Tekstiyhteys kertoo että paikalla oli vain Jeesus, jolle Tuomas puhui. Joten Tuomaksen puhe suuntautui Jeesukselle, Jumalalle.
Kristinuskon kulmakiviä on Jeesuksen Jumaluus. Antikristillistä on väittää että Jeesus ei olisi Jumala. Paavali ja muu alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Sekin jännä ja merkittävä seikka, että 24kpl Raamatun ulkopuolisia lähteitä puhuvat Jeesuksen Jumaluudesta.- 1.Tim.2:5
juhani1965 kirjoitti:
Tekstiyhteys kertoo että paikalla oli vain Jeesus, jolle Tuomas puhui. Joten Tuomaksen puhe suuntautui Jeesukselle, Jumalalle.
Kristinuskon kulmakiviä on Jeesuksen Jumaluus. Antikristillistä on väittää että Jeesus ei olisi Jumala. Paavali ja muu alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Sekin jännä ja merkittävä seikka, että 24kpl Raamatun ulkopuolisia lähteitä puhuvat Jeesuksen Jumaluudesta.Kirjoitat:
Paavali ja muu alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana.
Tuohan nyt ei pidä olleenkaan paikkaansa!
Paavali ja muu seurakunta palvoi Jeesuksen Jumalaa.
Esitä ne 24 Raamatun ulkopuolista lähdettä, äläkä vain vihjaile niistä!
Vihjailut eivät päde todisteina!
Vai ovatko ne 24 Raamatun ulkopuolista lähdettä sinun ja Mohikaanin viestejä?
Ei hyväksytä! juhani1965 kirjoitti:
Tekstiyhteys kertoo että paikalla oli vain Jeesus, jolle Tuomas puhui. Joten Tuomaksen puhe suuntautui Jeesukselle, Jumalalle.
Kristinuskon kulmakiviä on Jeesuksen Jumaluus. Antikristillistä on väittää että Jeesus ei olisi Jumala. Paavali ja muu alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Sekin jännä ja merkittävä seikka, että 24kpl Raamatun ulkopuolisia lähteitä puhuvat Jeesuksen Jumaluudesta."24kpl Raamatun ulkopuolisia lähteitä puhuvat Jeesuksen Jumaluudesta"
Jumaluus on ihan eri asia Raamatussa kuin Jumala.
Raamatun mukaan myös ihmiset on Jumalasta ja Jumaluuksia.- todé*
Pe.ku kirjoitti:
"24kpl Raamatun ulkopuolisia lähteitä puhuvat Jeesuksen Jumaluudesta"
Jumaluus on ihan eri asia Raamatussa kuin Jumala.
Raamatun mukaan myös ihmiset on Jumalasta ja Jumaluuksia.sekemetelisoppaa.
Mikäs se sinun keittosi "jumaluus" olikaan? - ex-hirvas
löytymään. Jeesus on ja pysyy iankaikkisesti Jumalan Poikana. Täällä on kyllä sellaisia, jota väittävät Jeesuksen olevan Jumalan, mutta sille voi viitata kintaalla. Ei väittäminenkään ole kiellettyä.
- Vastauksia
Jeesus sanoi että joka on nähnyt Minut on nähnyt Isän.
- ..Syytä
Lukea Ilmestyskirjan ; luvun jakeet 4-6;
siinä on kaikki, mitä tarvitaan tunnistamaan kuka on Isä ,ja kuka poika, joka on kuolleitten esikoinen, ja Maan, (Huom!-)kuningasten hallitsija.
ja Uskollinen todistaja Isänsä oikeamielisyydesta. - ..Syytä
..Syytä kirjoitti:
Lukea Ilmestyskirjan ; luvun jakeet 4-6;
siinä on kaikki, mitä tarvitaan tunnistamaan kuka on Isä ,ja kuka poika, joka on kuolleitten esikoinen, ja Maan, (Huom!-)kuningasten hallitsija.
ja Uskollinen todistaja Isänsä oikeamielisyydesta...Lukea.
- hirvas
täysin oikeassa, sillä Raamatun todistuksen mukaan Hän oli näkymättömän Jumalan kuva.
Kol.1:14-15
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
2.Kor.4:3-4
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA.
Ihmettelen suuresti, miksei Raamattua hyvin tunteva kuin juhani65 ei tätä ole vielä ymmärtänyt?
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
Joh. 1:18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh. 6:46
Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Siinä on totuus, Jeesus ei ole Isä vaan Poika, joka on Jumalan kuva.
Älkää vääristelkö totuutta muuksi kuin mitä se on. - tässä ,
hirvas kirjoitti:
täysin oikeassa, sillä Raamatun todistuksen mukaan Hän oli näkymättömän Jumalan kuva.
Kol.1:14-15
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
2.Kor.4:3-4
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA.
Ihmettelen suuresti, miksei Raamattua hyvin tunteva kuin juhani65 ei tätä ole vielä ymmärtänyt?
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
Joh. 1:18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh. 6:46
Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Siinä on totuus, Jeesus ei ole Isä vaan Poika, joka on Jumalan kuva.
Älkää vääristelkö totuutta muuksi kuin mitä se on.että Jeesus on Jumala!
Jes.44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot:
MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN,
ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jeesus sanoo:
Ilm.22:12-13 Katso minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN, ALKU JA LOPPU. - to..
tässä , kirjoitti:
että Jeesus on Jumala!
Jes.44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot:
ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jeesus sanoo:
Ilm.22:12-13 Katso minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN, ALKU JA LOPPU.että Jeesus ei VT:n mukaan ole Jumala, itsehän hän palveli tätä oman uskontonsa Jumalaa.
(Jes.44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot:
ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.) Ilmestykirja on kirjoitettu 70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesus ei muuten tullut "pian", 2000 vuotta on kaksi kertaa pidempi aika kuin mitä Israelin uskonto oli ollut olemassa ennen kristinuskon syntyä.
nyt kaksi kuukautta ja ainuttakaan kohtaa ei vielä ole löytynyt, jossa Jeesus olisi Jumala.
Tuomaksen tokaisu on lähimpänä, mutta siinäkin on vain Tuomaksen mielipide eikä Jeesuksen.
Luterilaisten palstalla olen myös kysynyt asiaa ja sielläkin lopputulos oli sama, mutta paljon asia kiinnostusta herätti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/7065720Kohtia on vaikka kuinka paljon. Se että sinä et niitä hyväksy ei merkitse etteikö niissä puhuttaisi Jeesuksen Jumaluudesta.
Toivotaan että sinunkin silmäsi aukenevat vielä totuudelle :)- Paavin inkvisitio
juhani1965 kirjoitti:
Kohtia on vaikka kuinka paljon. Se että sinä et niitä hyväksy ei merkitse etteikö niissä puhuttaisi Jeesuksen Jumaluudesta.
Toivotaan että sinunkin silmäsi aukenevat vielä totuudelle :)Kohtia on vaikka kuinka paljon ja jokainen uusi Raamatunkäännös luo niitä lisää
juhani1965 kirjoitti:
Kohtia on vaikka kuinka paljon. Se että sinä et niitä hyväksy ei merkitse etteikö niissä puhuttaisi Jeesuksen Jumaluudesta.
Toivotaan että sinunkin silmäsi aukenevat vielä totuudelle :)esille päinvastaisia kohtia ja niitä onkin Raamatussa ainakin satoja.
Ainuttakaan kohtaa, jossa Jeesus olisi Jumala, ei ole.- Paavin inkvisitio
Pe.ku kirjoitti:
esille päinvastaisia kohtia ja niitä onkin Raamatussa ainakin satoja.
Ainuttakaan kohtaa, jossa Jeesus olisi Jumala, ei ole.tulevissa uusissa Raamatunkäännöksissä. Ja uusia "mohikaaneja" aivopestään lisää, kuin liukuhihnalta vain.
- kuokkavieras
Pe.ku kirjoitti:
Ainuttakaan kohtaa, jossa Jeesus olisi Jumala, ei ole.kun et itse löydä, vaikka sanotaan että etsivä löytää. Se on vaikkapa Jes.9:5
- benedi= siunattu
Pe.ku kirjoitti:
Ainuttakaan kohtaa, jossa Jeesus olisi Jumala, ei ole.häntä kutsutaan mm. " M i n ä O l e n "...muistuttaa ehjee, Jahve
" Jumala vastasi Moosekselle: Minä olen se, joka minä olen" Ja hän sanoi vielä: " Sano israelilaisille näin: " M i n ä O l e n " lähetti minut teidän luoksenne. 2 Moos 3: 14
Tässäkin luvussa Mooses keskustelee tulevan Jeesuksen eli Jumalan kanssa!
" Mooses sanoi Jumalalle. " Katso kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: `Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teisän luoksenne, ja kun he kysyvät minulta: `Mikä hänen nimensä on?´niin mitä minä heille vastaan" jae 13
Raamattu kertoo että " Hän ( Jeesus) tuli omiensa tykö, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan"
Hän , Jeesus , oli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala!
Jeesushan sanoi: " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"
Hän meinasi saada kiviä niskaansa " Et ole vielä 30 tä ja tunsit Aabrahamin"
Ja vielä: " Hyvän teon takia me emme sinua kivitä, vaan siksi että sinä sanot itseäsi Jumalaksi"
" Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Issakille ja Jaakobille ´Jumalan Kaikkivaltiaana" mutta nimelläni Herra en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi"
2 Moos 6: 3
Tämä luku kertoo kuinka tämä Jumala vei israelin kansan pois Egybtin maasta orjuuden pesästä"
Kukapa tämä olento muukaan oli kuin Jeesus!
Myös Apost 7: 38, Käy selville että että Jeesushan se oli israelin kanssa.
Miika 5: 1 , ..kertoo Jeesuksen alkuperästä
Johanneksen evankeliumin alussa on yhtäläisyyksiä luomiskertomuksen alkusanojen kanssa (1,Moos.1:1).
Lähtökohta on sama.
Johanneksen evankeliumin alku puhuu, kuinka Jumala tulee ihmiseksi.
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala”(1).
”Sana oli Jumala” täsmentää edellä olevaa ilmaisua ”Alussa oli Sana”.
Jeesus Kristus oli siis Jumala, ”samaa olemusta kuin Isä”.
Joka hänet näkee, näkee Isän (Joh. 12:45, 14:9).
Joka hänen puhettaan kuuntelee, kuuntelee Isän puhetta (Joh. 7:16, 8:47, 14:10).
”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme,...” (14).
Johannes tekee tiettäväksi, että Jumala lähetti maailmaan Jeesuksen Kristuksen tuodakseen tahtonsa ilmi ihmisiin nähden.
Jeesus tuli ”lihaksi” eli ihmiseksi tähän maailmaan.
Jeesuksessa oli kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.joka on herrojen Herra, siis myös poikansa Jeesuksen Kristuksen Herra, (Ps. 110:1; Matt. 22:44) joka on muuttumaton ja niin suuri, ettei hän tarvitse mihinkään siirtyä ollakseen siellä, sillä "Jumala on Henki", joka on kaikkialla ja kaikissa!
Se oli Jumalan SANA, joka tuli LIHAAN, ei lihaksi, niin kuin kreikan sana 'sarks'= liha ja 'egeneto' = tuli (johonkin tai jollekin, siis lihaan, lihalle j.n.e.) on kaikkialla muualla UT;ssa "lihaan tulleeksi" ja "lihassa kärsineeksi" käännetty!
Esimerkiksi Matt.19:5 jakeessa translatiiviksi (lihaksi) on käännetty kreikan sana 'sarka', (yks.akk.) eikä Joh.1:14 käytetty nominaali 'sarks'!
Jeesus syntyi lihaan, ja ... "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;" (ei lihaksi tulleeksi) [1.Joh. 4:2], joka kärsi ja kuoletettiin lihassa [1.Piet.3:18; 1.Piet.4:1,2] mutta ei lihana.ekivaari kirjoitti:
joka on herrojen Herra, siis myös poikansa Jeesuksen Kristuksen Herra, (Ps. 110:1; Matt. 22:44) joka on muuttumaton ja niin suuri, ettei hän tarvitse mihinkään siirtyä ollakseen siellä, sillä "Jumala on Henki", joka on kaikkialla ja kaikissa!
Se oli Jumalan SANA, joka tuli LIHAAN, ei lihaksi, niin kuin kreikan sana 'sarks'= liha ja 'egeneto' = tuli (johonkin tai jollekin, siis lihaan, lihalle j.n.e.) on kaikkialla muualla UT;ssa "lihaan tulleeksi" ja "lihassa kärsineeksi" käännetty!
Esimerkiksi Matt.19:5 jakeessa translatiiviksi (lihaksi) on käännetty kreikan sana 'sarka', (yks.akk.) eikä Joh.1:14 käytetty nominaali 'sarks'!
Jeesus syntyi lihaan, ja ... "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;" (ei lihaksi tulleeksi) [1.Joh. 4:2], joka kärsi ja kuoletettiin lihassa [1.Piet.3:18; 1.Piet.4:1,2] mutta ei lihana.Sana tuli lihaksi (Joh 1:14).
Tässä on uskomme suuri ja pyhä salaisuus: ”Hän ilmestyi ihmisruumiissa” (1 Tim 3:16).
---
Tarkemmin:
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/utgal12.htm
(Laittakaa linkki talteen tiedostoihinne!)Tapio522 kirjoitti:
Sana tuli lihaksi (Joh 1:14).
Tässä on uskomme suuri ja pyhä salaisuus: ”Hän ilmestyi ihmisruumiissa” (1 Tim 3:16).
---
Tarkemmin:
(Laittakaa linkki talteen tiedostoihinne!)tuossa linkissä olevaan epämääräiseen perusteluun, että "Jeesus on Jumalan kuva, joten hän on Jumala", mikä paljastaa kirjoittajan täyden tietämättömyyden, että Jumala itse on kieltänyt tekemästä Jumalaa yhdestäkään kuvasta, joka on taivaissa tai maan päällä!
Kaikki ihmisten tekemät jumalat ovat epäjumalia, jotka nostavat esille Jumalan vihan ja tuomiot niiden tekijöitä kohtaan!
Poika on, niin kuin kirjoitukset sanovat Jumalan kuva ja kirkkaus, mutta ei itse Jumala:
Heprealaiskirje 1
2 "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa," [2. Kor. 4:4; Kol. 1:15].
Jos tahdotte Jumalan vihan päällenne, niin siitä vaan. Tehkää Jumalan kuvasta, Jumalan pojasta itse Jumala!- to..
Tapio522 kirjoitti:
Sana tuli lihaksi (Joh 1:14).
---
Tarkemmin:
(Laittakaa linkki talteen tiedostoihinne!)täysin erotettujen jakeiden kimara joka voi mennä täydestä jos ei tiedä mitään ja ennen kaikkea ei ajattele itse mitään.
- todé*
ekivaari kirjoitti:
tuossa linkissä olevaan epämääräiseen perusteluun, että "Jeesus on Jumalan kuva, joten hän on Jumala", mikä paljastaa kirjoittajan täyden tietämättömyyden, että Jumala itse on kieltänyt tekemästä Jumalaa yhdestäkään kuvasta, joka on taivaissa tai maan päällä!
Kaikki ihmisten tekemät jumalat ovat epäjumalia, jotka nostavat esille Jumalan vihan ja tuomiot niiden tekijöitä kohtaan!
Poika on, niin kuin kirjoitukset sanovat Jumalan kuva ja kirkkaus, mutta ei itse Jumala:
Heprealaiskirje 1
2 "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa," [2. Kor. 4:4; Kol. 1:15].
Jos tahdotte Jumalan vihan päällenne, niin siitä vaan. Tehkää Jumalan kuvasta, Jumalan pojasta itse Jumala!ilmaisu "Jeesus, Jumalan kuva" on kyllä ihan Raamatusta otettu. Eikä kyse tietenkään ole epäjumalanpalvonnasta, vaan ilmoituksesta.
- todé*
to.. kirjoitti:
täysin erotettujen jakeiden kimara joka voi mennä täydestä jos ei tiedä mitään ja ennen kaikkea ei ajattele itse mitään.
tutkia UT:a?
- to..
todé* kirjoitti:
tutkia UT:a?
tullut luettua .
- todé*
to.. kirjoitti:
tullut luettua .
ei ole ihan vielä tarttunut? Mutta kyllä se siitä..
todé* kirjoitti:
ilmaisu "Jeesus, Jumalan kuva" on kyllä ihan Raamatusta otettu. Eikä kyse tietenkään ole epäjumalanpalvonnasta, vaan ilmoituksesta.
ei voi itse mitään tehdä, vaan itse todellisen olemuksen pitää ensin toimia subjektina! Kokeile peilikuvasi kanssa, kumpi tekee liikkeet; sinä vaiko sinun kuvasi, todé?
Johannes 5
19 "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.«"
Poika on vain ikään kuin Isän varjo, heijaste, joka itse ei voi tehdä aloitetta, vaan tekee ainoastaan Isän käskystä!- betsy
ekivaari kirjoitti:
joka on herrojen Herra, siis myös poikansa Jeesuksen Kristuksen Herra, (Ps. 110:1; Matt. 22:44) joka on muuttumaton ja niin suuri, ettei hän tarvitse mihinkään siirtyä ollakseen siellä, sillä "Jumala on Henki", joka on kaikkialla ja kaikissa!
Jeesus syntyi lihaan, ja ... "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;" (ei lihaksi tulleeksi) [1.Joh. 4:2], joka kärsi ja kuoletettiin lihassa [1.Piet.3:18; 1.Piet.4:1,2] mutta ei lihana.Jeesuksen jumalauuden.
Juuri noin se tapahtui.
Jeesuksenhan ei tarvinnut tehdä mistään parannusta, eikä
syntyä uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, sillä Hän
sikisi Pyhästä Hengestä.
Kasteelta noustessaan Jumala, joka on Henki, tuli lihaan, aivan oikein
ja Raamattu todistaa edelleen; Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
Kol.1:21. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22. Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
Ollessaan Jeesuksessa Jumala sai riemuvoiton:
Kol.2:13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
Kiitos ekivaari hyvästä Jeesuksen Jumaluuden perustelusta. - benedi= siunattu
ekivaari kirjoitti:
tuossa linkissä olevaan epämääräiseen perusteluun, että "Jeesus on Jumalan kuva, joten hän on Jumala", mikä paljastaa kirjoittajan täyden tietämättömyyden, että Jumala itse on kieltänyt tekemästä Jumalaa yhdestäkään kuvasta, joka on taivaissa tai maan päällä!
Heprealaiskirje 1
Jos tahdotte Jumalan vihan päällenne, niin siitä vaan. Tehkää Jumalan kuvasta, Jumalan pojasta itse Jumala!perusteluun Jumalan kuvasta:
" Jeesus on sen iankaikkisen Jumalan kuva!
Ja käsky kuuluu : " Älä tee Jumalan kuvaa!! Jeesus on siis Jumalan kuva,
ja jeesuksesta ei saa muotoilla kuvaa, eikä niitä palvoa, ja kumartaa,...jos ne esim. putovat seinältä!
Jeesuksen Isästä Jumalasta on mahdoton tehdä kuvaa, sillä Henki on näkymätön!
Ja Jumala on Henki!
Jeeus puolestaan tuli lihaksi, ja Hänestä ei saa tehdä yhtäkään kuvaa, eikä palvoa niitä!
Kuvahana ei voi palvella uskovaa, sillä eihän se näe, kuule, eikä voi auttaa ketään.
Mutta uskovat voivat auttaa jeesus kuvia monella tapaa,..ja se on kielletty...on kielletty myös niiden kanteleminen, ja katseleminen.
Häpäistä jeesus kuvia voi, mutta kunnioittaminen on kielletty!
" Ne jotka KUNNIOITTAVAT VÄÄRIÄ JUMALIA , HYLKÄÄVÄT ARMONANTAJANSA" Joona 2: 9
- betsy
Jes.48:12. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
Ilm.4:8. Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on."
(Jeesustahan me odotamme hakemaan morsiamensa häihin, eikö niin?!!!)
Vertaa
Ilm.1:8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
--------
Joh.1:Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
------------------------------
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen
-----------------------
kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
vertaa
1.Joh.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. -------------------------------------------------------------------------------
Kuka onkaan Lunastajmme?
Jes.44:6. Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Ennustus Jeesuksesta!
Jes.40:3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.
(Matt.3:3) ---------------------------------------------------------
Kun Jeesuksen tuleminen lihaksi ennustettiin, ilmoitetaan Raamatussa Jumalan tulosta ihmiseksi.
Huomaa; VT:n Jes. ilmoitus ja UT:n Matt täyttymys
Jes.7:14. Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Matt.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Jeesusta kutsutaan Jumalaksi.
Raamatun lain mukaan jos Jumalaksi kutsuttiin ihmistä, Jumalaa, seurasi kuolema.
Löydät tapauksen ylipapin hyväksynnästä kun kansa huusi hänelle;
Jumalan ääni eikä ihmisen. Miten kävi?
Tämä jumalisuuden salaisuuden kieltäminen estää monien pelastumisen.
2.Tim.3:16. Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.
(Eikö kysymyksessä olekin Jeesus?)
1.Tim.6:3. Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
On siis jumalisuuden mukainen oppi, jota kaikki eivät usko.
Tiit.1:Paavali, Jumalan palvelija ja Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan valittujen uskoa ja sen totuuden tuntemista varten, joka on jumalisuuden mukainen,
(Jälleen jumalisuuden mukainen oppi ja sitten;
2. apostoli sen iankaikkisen elämän toivon perusteella, jonka Jumala, joka ei valhettele, on luvannut ennen ikuisia aikoja-
3. mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme käskyn mukaan:
Paavali oli kutsuttu apostoliksi Jumalan, vapahtajamme käskyn mukaan.
Jumala oli siis vapahtaja.
Kol.2:9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
Jumalisuuden koko täyteys asuu siis Jeesuksessa ruumiillisesti)
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
(Jeesus on kaiken hallituksen ja vallan pää)
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
(Sydämen ympärileikkaus, kun synnyimme Jumalan Hengestä Hänen lapsikseen)
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala,
joka herätti hänet kuolleista.
Uskon alkaja ja täydelliseksi tekijä on Jeesus, yllä olevassa jakeessa
uskon vaikuttajaksi sanotaan Jumala.- ml213.
Niin, olemmeko samaa mieltä siitä, että Jeesus opetti kansalle olevan Jumalan Poika.Taas eri pohtimisen aihe on miten ihmiset kuvailivat Jeesusta ja miksi he häntä nimittivät ka luulivat hänen olevan.
Muuten miksi Jeesus oletti näin eli sanoi olevansa Jumalan Poika.Hänhän valehteli, jos oli myös Jumala. (Tarvittaessa tuon Raamatun ilmoituksia esille). että löytyykö Raamatusta kohtia , joissa Jeesus olisi Jumala.
Useat kristitythän väittävät Jeesuksen olevan Jumala vaikka Raamatussa sitä ei kerrota.
Sen sijaan ainakin sadat kohdat Raamatussa kertovat, ettei Jeesus ole Jumala ja sinäkin löysit niitä.
Jumaluus on täysin eri asia kuin Jumala.
Raamatun mukaan jumalallisia on ihmisetkin, jotka Jumala loi kuvakseen. Jumalallisia ovat uudessa testamentissa Jeesus ja hänessä elävät ihmisetkin.omaa todistusta Isästä, joka on "YKSIN totinen Jumala":
Joh. 17:3
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
1.Timoteus 6
3. "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,"
Johannes 10
29 "Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, ON SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Jeesus on yhtä kuin "Isän oikea käsi" [Ps. 80:17 (80:18)]
Johannes 14
28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI."
Näistä ei ole epäselvyyttä, kenestä Jeesus näin opetti.
Tämä on jumalisuuden mukainen ja itsensä Jeesuksen selittämä oppi, jota kaikki eivät kuitenkaan usko.- Jes9:5
Pe.ku kirjoitti:
että löytyykö Raamatusta kohtia , joissa Jeesus olisi Jumala.
Useat kristitythän väittävät Jeesuksen olevan Jumala vaikka Raamatussa sitä ei kerrota.
Sen sijaan ainakin sadat kohdat Raamatussa kertovat, ettei Jeesus ole Jumala ja sinäkin löysit niitä.
Jumaluus on täysin eri asia kuin Jumala.
Raamatun mukaan jumalallisia on ihmisetkin, jotka Jumala loi kuvakseen. Jumalallisia ovat uudessa testamentissa Jeesus ja hänessä elävät ihmisetkin.Jes9:5
- benedi= siunattu
ekivaari kirjoitti:
omaa todistusta Isästä, joka on "YKSIN totinen Jumala":
Joh. 17:3
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
1.Timoteus 6
3. "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,"
Johannes 10
29 "Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, ON SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Jeesus on yhtä kuin "Isän oikea käsi" [Ps. 80:17 (80:18)]
Johannes 14
28 "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI."
Näistä ei ole epäselvyyttä, kenestä Jeesus näin opetti.
Tämä on jumalisuuden mukainen ja itsensä Jeesuksen selittämä oppi, jota kaikki eivät kuitenkaan usko.on Jumala ...meille uskoville!
Meillä ei ole muuta Jumalaa , jonka kautta voisimme pelastua!!Jeesuksen Isä on asettanut Poikansa meille Jumalaksi, ja pelastus tapahtuu vain Jeesuksen kautta.
Jeesuksen Isä on sen niin suunnitellut, että Jeesuus on meille Jumala, ja muuta Jumalaa meille ei ole eikä tule, ennenkuin pelastumme!
Isähän se voi korottaaa Poikansa mihin asemaan haluaa! benedi= siunattu kirjoitti:
on Jumala ...meille uskoville!
Meillä ei ole muuta Jumalaa , jonka kautta voisimme pelastua!!Jeesuksen Isä on asettanut Poikansa meille Jumalaksi, ja pelastus tapahtuu vain Jeesuksen kautta.
Jeesuksen Isä on sen niin suunnitellut, että Jeesuus on meille Jumala, ja muuta Jumalaa meille ei ole eikä tule, ennenkuin pelastumme!
Isähän se voi korottaaa Poikansa mihin asemaan haluaa!olla kuuliainen ja uskoa se Jumalan sana, minkä hän on poikansa kautta puhunut:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Jeesus ei tehnyt tunnetuksi omaa tahtoansa ja nimeänsä, vaan Isän Jumalan nimeä ja tahtoa!benedi= siunattu kirjoitti:
on Jumala ...meille uskoville!
Isähän se voi korottaaa Poikansa mihin asemaan haluaa!ettei tollasia lue Raamatussa, vaan ihan päinvastaista siellä lukee.
Kristityillä onkin usein oppikirjoinaan uskontunnustuksia ja muita katekismuksia puhumattakaan miljardi-pisneksiä tekevästä saarnaajakunnasta erilaisine sanan tuotteineen.
Monikaan kristitty ei tiedä mitä Raamatussa lukee ja jos tietää niin uskovat jotain saarnaajan omia tarkoitusperiä tukevaa väärää selitystä.- betsy
ml213. kirjoitti:
Niin, olemmeko samaa mieltä siitä, että Jeesus opetti kansalle olevan Jumalan Poika.Taas eri pohtimisen aihe on miten ihmiset kuvailivat Jeesusta ja miksi he häntä nimittivät ka luulivat hänen olevan.
Muuten miksi Jeesus oletti näin eli sanoi olevansa Jumalan Poika.Hänhän valehteli, jos oli myös Jumala. (Tarvittaessa tuon Raamatun ilmoituksia esille).Katsopa tästä, ensin ilmoitus Jumalan lihaksi tulosta ja mitä varten.
Jes.53:1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
''''Jeesusta kuvataan Herran käsivarreksi.
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.
Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
***Ilmoitus Jeesuksen kasvamisesta ihmisenä, Jumalan Poikana, Vapahtajana, Pelastajana, Sovittajana, jne....
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Tällaisen kohtelun Hän sai myös kokea ihmiskehossa, alennuksen ja nöyryytyksen tilassa ollessaan
Meillä tulisi olla sama mieli.
Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, (oli kuten Jumala)
katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
-----------------(Hän oli ihmisen kaltainen nöyryytetyssä asemassaan)
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
***Alamaisuus Isälle on esimerkkinä meillekin, olla alamaisia Hänelle
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
(Hän oli synnitön ja ainoa täydellinen ihmisruumiissa kulkenut, koska olemukseltaan oli Jumala) ei vain katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen, vaan mieluummin nöyrtyi tehtävänsä ajaksi.
Vielä eräs osa-alue
Hebr.2:14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
Synti tehtiin lihassa, niinpä vapaaksi ostaminenkin oli suoritettava lihassa.
Jeesuksen alamaisuus maan päällisen vaelluksensa aikana vaikuttaa sen, että Hänen Majesteettiuttaan ei hyväksytä, vaan selitetään Hänen olevan
"eräs" jumala, "jumalallinen", jne...
Mutta eksytyksen eräs alue onkin juuri tämä,
ei uskota Jeesusta siksi joka Hän on.
Alennetaan Jeesus pelkästään täydelliseksi ihmiseksi,
selitetään jopa Joosefia Jeesuksen isäksi.
Kielletään Jeesuksen tulleen Jumalasta, siinneen Pyhästä hengestä ja
syntyneen neitsyt mariasta.
Raamatun ilmoitus selitetään pois ja näin kielletään se Jeesus, joka voi yksin sielumme palastaa.
Sorry, intouduin taas rönsyilemään... - ml213.
betsy kirjoitti:
Katsopa tästä, ensin ilmoitus Jumalan lihaksi tulosta ja mitä varten.
Jes.53:1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
''''Jeesusta kuvataan Herran käsivarreksi.
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.
Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
***Ilmoitus Jeesuksen kasvamisesta ihmisenä, Jumalan Poikana, Vapahtajana, Pelastajana, Sovittajana, jne....
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Tällaisen kohtelun Hän sai myös kokea ihmiskehossa, alennuksen ja nöyryytyksen tilassa ollessaan
Meillä tulisi olla sama mieli.
Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, (oli kuten Jumala)
katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
-----------------(Hän oli ihmisen kaltainen nöyryytetyssä asemassaan)
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
***Alamaisuus Isälle on esimerkkinä meillekin, olla alamaisia Hänelle
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
(Hän oli synnitön ja ainoa täydellinen ihmisruumiissa kulkenut, koska olemukseltaan oli Jumala) ei vain katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen, vaan mieluummin nöyrtyi tehtävänsä ajaksi.
Vielä eräs osa-alue
Hebr.2:14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
Synti tehtiin lihassa, niinpä vapaaksi ostaminenkin oli suoritettava lihassa.
Jeesuksen alamaisuus maan päällisen vaelluksensa aikana vaikuttaa sen, että Hänen Majesteettiuttaan ei hyväksytä, vaan selitetään Hänen olevan
"eräs" jumala, "jumalallinen", jne...
Mutta eksytyksen eräs alue onkin juuri tämä,
ei uskota Jeesusta siksi joka Hän on.
Alennetaan Jeesus pelkästään täydelliseksi ihmiseksi,
selitetään jopa Joosefia Jeesuksen isäksi.
Kielletään Jeesuksen tulleen Jumalasta, siinneen Pyhästä hengestä ja
syntyneen neitsyt mariasta.
Raamatun ilmoitus selitetään pois ja näin kielletään se Jeesus, joka voi yksin sielumme palastaa.
Sorry, intouduin taas rönsyilemään...Niin, kysyn vielä, että misio Jeesus opetti itsensä olevan Jumalan Poika ja ei koskaan opettanut, että olisi Jumala.Taas Jumalan antama valta/jumaluus Jeesuksella oli ja tätä Jeesus opetti/toi esiin erikoisesti.
Ymmärrän ja uskon miten Jeesus oli ainoa ihminen/Jumalan Poika maanpällä, joka ei koskaan valehdellut eli ei ohjannut puheillaan ihmistä harhaan,- vaan päin vastoin ohjasi puheillaan ihmisen näkemään totuuden.Toisaalta tiesi ihmistenb ajatukset ja sydämentilan jne...
Jos Jeesus olisi Jumala, niin hän todella valehtelisi monin paikoin.Tätä en usko. - ml213.
ekivaari kirjoitti:
olla kuuliainen ja uskoa se Jumalan sana, minkä hän on poikansa kautta puhunut:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Jeesus ei tehnyt tunnetuksi omaa tahtoansa ja nimeänsä, vaan Isän Jumalan nimeä ja tahtoa!Jeesus todella korosti monissa kohdin taivaissa olevaa Isäänsä.Esim. kun lukee ajatuksen kanssa Isämeidän rukouksen, niin siinä erikoisesti korostuu, miten Jeesus ei opettanut ihmisiä kohdentamaan edes rukouksiaan itseenä,- vaan Isään.
Jeesus on todelline välimies ja silta Jumalan luo.
- Jeesus....
Joh.10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
10:32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?Joh.10:34-35 Jeesus lainaa Ps. 82:6.
Assaf nimittää tuomareita jumaliksi, koska heidän tehtävänsä on Jumalan käskyläisinä noudattaa oikeutta kansan keskuudessa.
Näin he siis ovat jumalia, toisin sanoen Jumalan antamassa virassa ja Jumalan asemassa.
Jeesus ei jatka tätä Psalmia 82:6, joka kuuluisi: "...ja kaikki tyynni Korkeimman poikia".
Raamattu sanoo ihmistä jopa Korkeimman pojaksi, kuinka Jeesus siis syyllistyisi herjaukseen.
Juutalaiset syyttivät Jeesusta Jumalan pilkasta, koska Jeesus heidän mielestään teki itsensä Jumalaksi (Joh.10:33).- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
Joh.10:34-35 Jeesus lainaa Ps. 82:6.
Assaf nimittää tuomareita jumaliksi, koska heidän tehtävänsä on Jumalan käskyläisinä noudattaa oikeutta kansan keskuudessa.
Näin he siis ovat jumalia, toisin sanoen Jumalan antamassa virassa ja Jumalan asemassa.
Jeesus ei jatka tätä Psalmia 82:6, joka kuuluisi: "...ja kaikki tyynni Korkeimman poikia".
Raamattu sanoo ihmistä jopa Korkeimman pojaksi, kuinka Jeesus siis syyllistyisi herjaukseen.
Juutalaiset syyttivät Jeesusta Jumalan pilkasta, koska Jeesus heidän mielestään teki itsensä Jumalaksi (Joh.10:33).Juutalaisethan syyttivät Jeesusta, koska eivät tienneet miten Jumala oli antanut vallan tehdä Jumalan tekoja ja antaa syntejä anteeksi taivaissa ja maan päällä.Tämä valta ja sen käyttö ärsyynnytti ihmiset.
- to..
Tapio522 kirjoitti:
Joh.10:34-35 Jeesus lainaa Ps. 82:6.
Juutalaiset syyttivät Jeesusta Jumalan pilkasta, koska Jeesus heidän mielestään teki itsensä Jumalaksi (Joh.10:33).kaananilaista jumalten neuvostoa jonka pää oli El ja muut jumalat korkeimman poikia (benei eljon). Tällaisia kaananilaiskielikuvia VT:ssä on paljon. Nimitystä jumalten poika, korkeimman poika käytetään VT.ssä useammankin kerran ja sen tarkoitus ymmärrettiin, mutta missään ei ole nimitystä JHWH:n poika. Sen sijaan JHWH.sta voitiin sanoa "olet isämme" , "sinä, JHWH olet meidän isämme; Jes.63.16
palstalla joten on hyvä jos edelleenkin voisitte mainita ne Raamatunkohdat joissa Jeesus on Jumala.
Ainuttakaan kohtaa ei ole vielä löytynyt.- ml213.
Niin, jospa kysyisit, missä kohtaa selkeästi ilmoitetaan Jeesuksen Krisuksen olevan Jumalan Poika ja vieläpä siten, että jakeen sanojen sisällöstä ilmentyy miten Isä Jumala on erillään Pojastaan,- fyysisesti., mutta silti yhtä tahtotilassaan.
Saisit varmaan repullisen näitä Raamatun ilmoituksia.ketjun sisällä ja myös samoihin aikoihin tehdyssä vastaavassa kyselyssä luterilaisten palstalla.
On kai satoja kohtia Raamatussa, joissa Jeesus ei ole Jumala.Uudesta Testamentista löytyy 33 sellaista jaetta, joissa Kristusta sanotaan Jumalan Pojaksi, ei Jumalaksi. [Raamattu 1992 tekstistä].
´
- juju.
Että silleen:
24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27]
25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]
27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. vastustaja, joka sallii ja korottaa itsensä Jumalaksi;
2. Tessalonikalaiskirje 2:4
"tuo - v a s t u s t a j a, joka - k o r o t t a a - i t s e n s ä - y l i - k a i k e n, - mitä - j u m a l a k s i - tai
j u m a l o i t a v a k s i kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa - o l e v a n s a
J u m a l a."
Kolminaisuusopin Jeesus tekee juuri tuolla tavalla, mutta ei "Isän Jumalan lähettämä" Jeesus Kristus aseta itseänsä Korkeimman vertaiseksi;
Jesaja 14
12 "Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14 Minä nousen pilvien kukkuloille, - t e e n - i t s e n i - K o r k e i m m a n - v e r t a i s e k s i.'
15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
17 joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'
Kukin sitten valitkoon, kummanko Kristuksen itselleen herraksi valitsee!
´- merihukka
ex-hirvas kirjoitti:
täältä, koska tekijätkin ovat samoja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/ApoteoosiJumauuskeskustelun ja muidenkin viestiketjujen ja raamatun valossa on tullut selville, että Jumala ja Jeesus ovat ihmisiä tai ihminen on Jumala.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Jumalaa ei voi nähdä eikä tuntea.Hän ei esiinny ihmisille. Hänen näkemisestään kuolee. Nämä vastaukset annettin jo VT:n aikoina kysymyksiin, missä Herra asuu. Jumalien taivasta ei tarkkaan tiedetty. Se tiedettiin, että maassa ollessaan Herra asui temppelin pimeässä perähuoneessa, silloin kun temppeli oli Jerusalemissa. Muina aikoina Herra oli maanpaossa kuten osa muistakin juutalaisista.
Ylipappi sai vierailla kerran vuodessa temppelin perähuoneessa ja seurustella Herran kanssa. Selvä ristiita sinänsä määräykseen ihmisen kuolemasta, jos näkee Herran. No. Ylipapin ja Herran keskusteluista VT vaikenee tyystin ja myös UT.
Ihminen loi jumalan ja taivaan omaksi ja valtion kuvaksi.
Taivaallinen hierarkia näyttää olevan maallisen hierarkian toisinto armeijaa myöten. Maallinen kuningas on taivaassa kuviteltu jumala. Taivaallisella jumalalla vahvistettiin maallinen kuningasvalta. Ei vain teoreettisesti vaan myös kuninkaan virkaanastujaisseremonioissa. Taivaallisella henkivallalla vahvistettiin antiikin aikojen valtioiden juridisfilosofinen perusta.
Ihminen loi jumalan itsevaltiaan kuninkaansa kuvaksi. Raamatun molemmat osiot puolustavat yksinvaltaan perustuvaa henkivaltiota. Siellä virkamiehistö, enkelit, tottelevat virastaerottamisen uhalla, ja myöhemmin sinne oletetaan saapuvan oikeudettomiksi alamaisiksi ylösnousevat ihmiset. Jumalan ehdoton ylivalta, kansan ehdoton alistuminen. UT:n lausunto; Esivalta on jumalasta, esivaltaa sinun tulee totella.
Joh. 1:1 jakeen Sana ei ole Jeesus. Jae kuvaa Platonin filosofista ideaoppia. Sana on tarkoitettu tarkoitamaan täydellisyyttä tai ylintä ideaa tai absoluuttista tietoa tai maailman kaikkea viisautta.
Sen sisältö kuuluu näin: "Alussa oli kaikki tieto ja tieto oli Jumalan tykönä ja (absoluuttinen) tieto oli Jumala. Uskon, että riviuskovainen ei käsitä tätä. Eikä varsinkaan silloin kun teologia vääntää jakeen sisällön päälaelleen.
Joh.1:18 sanoo vuoden 1992 raamatunkäännöksesä ainoana kohtana UT:ssa Jeesusta jumalaksi. Kohta onkin väärennös vuoden 1933/38 raamattuun nähden.
Kun teologit eivät saa Jeesuksesta muuten Jumalaa, se väärennetään raamattuun.
Kysynkin vain, missä on kristinuskon moraali! En vain pappien osalta vaan maksavien jäsenten vastuuta. Milloin vaaditte väärennöksestä vastuulliset vastuuseen. merihukka kirjoitti:
Jumauuskeskustelun ja muidenkin viestiketjujen ja raamatun valossa on tullut selville, että Jumala ja Jeesus ovat ihmisiä tai ihminen on Jumala.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Jumalaa ei voi nähdä eikä tuntea.Hän ei esiinny ihmisille. Hänen näkemisestään kuolee. Nämä vastaukset annettin jo VT:n aikoina kysymyksiin, missä Herra asuu. Jumalien taivasta ei tarkkaan tiedetty. Se tiedettiin, että maassa ollessaan Herra asui temppelin pimeässä perähuoneessa, silloin kun temppeli oli Jerusalemissa. Muina aikoina Herra oli maanpaossa kuten osa muistakin juutalaisista.
Ylipappi sai vierailla kerran vuodessa temppelin perähuoneessa ja seurustella Herran kanssa. Selvä ristiita sinänsä määräykseen ihmisen kuolemasta, jos näkee Herran. No. Ylipapin ja Herran keskusteluista VT vaikenee tyystin ja myös UT.
Ihminen loi jumalan ja taivaan omaksi ja valtion kuvaksi.
Taivaallinen hierarkia näyttää olevan maallisen hierarkian toisinto armeijaa myöten. Maallinen kuningas on taivaassa kuviteltu jumala. Taivaallisella jumalalla vahvistettiin maallinen kuningasvalta. Ei vain teoreettisesti vaan myös kuninkaan virkaanastujaisseremonioissa. Taivaallisella henkivallalla vahvistettiin antiikin aikojen valtioiden juridisfilosofinen perusta.
Ihminen loi jumalan itsevaltiaan kuninkaansa kuvaksi. Raamatun molemmat osiot puolustavat yksinvaltaan perustuvaa henkivaltiota. Siellä virkamiehistö, enkelit, tottelevat virastaerottamisen uhalla, ja myöhemmin sinne oletetaan saapuvan oikeudettomiksi alamaisiksi ylösnousevat ihmiset. Jumalan ehdoton ylivalta, kansan ehdoton alistuminen. UT:n lausunto; Esivalta on jumalasta, esivaltaa sinun tulee totella.
Joh. 1:1 jakeen Sana ei ole Jeesus. Jae kuvaa Platonin filosofista ideaoppia. Sana on tarkoitettu tarkoitamaan täydellisyyttä tai ylintä ideaa tai absoluuttista tietoa tai maailman kaikkea viisautta.
Sen sisältö kuuluu näin: "Alussa oli kaikki tieto ja tieto oli Jumalan tykönä ja (absoluuttinen) tieto oli Jumala. Uskon, että riviuskovainen ei käsitä tätä. Eikä varsinkaan silloin kun teologia vääntää jakeen sisällön päälaelleen.
Joh.1:18 sanoo vuoden 1992 raamatunkäännöksesä ainoana kohtana UT:ssa Jeesusta jumalaksi. Kohta onkin väärennös vuoden 1933/38 raamattuun nähden.
Kun teologit eivät saa Jeesuksesta muuten Jumalaa, se väärennetään raamattuun.
Kysynkin vain, missä on kristinuskon moraali! En vain pappien osalta vaan maksavien jäsenten vastuuta. Milloin vaaditte väärennöksestä vastuulliset vastuuseen.ei ainakaan ole kukassa, vaan ihan hukassa!
9 vuotta on kulunut, eikä vieläkään ole löytynyt Raamatusta kohtaa, jossa Jeesus olisi Jumala.
- Roponen
Kyllä niitä löytyy. Esimerkiksi tässä:
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala...Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa" (Joh. 1:1-14).
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: 'Minun Herrani ja minun Jumalani!'" (Joh. 20:28).
"Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka" (Hepr. 1:7-8). Roponen kirjoitti:
Kyllä niitä löytyy. Esimerkiksi tässä:
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala...Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa" (Joh. 1:1-14).
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: 'Minun Herrani ja minun Jumalani!'" (Joh. 20:28).
"Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka" (Hepr. 1:7-8).Kysyin kohtia, joissa Jeesus olisi Jumala, mutta et niitä löytänyt.
- Roponen
Pe.ku kirjoitti:
Kysyin kohtia, joissa Jeesus olisi Jumala, mutta et niitä löytänyt.
Siinä oli kolme kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala. Lisäksi tiedämme, että tulee kumartaa ainoastaan Jumalaa eikä ketään muuta. Niinhän enkeli sanoi Johannekselle (Ilm, 22:9). Jeesuksen edessä kumartuu kerran kaikki. Häntä myös rukoillaan ja ylistetään. Ainoastaan Luojaa kohtaa tulee toimia niin kuin Jeesusta kohtaan toimitaan. Jumala on siis kolmiyhteinen.
Roponen kirjoitti:
Siinä oli kolme kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala. Lisäksi tiedämme, että tulee kumartaa ainoastaan Jumalaa eikä ketään muuta. Niinhän enkeli sanoi Johannekselle (Ilm, 22:9). Jeesuksen edessä kumartuu kerran kaikki. Häntä myös rukoillaan ja ylistetään. Ainoastaan Luojaa kohtaa tulee toimia niin kuin Jeesusta kohtaan toimitaan. Jumala on siis kolmiyhteinen.
Et osannut kertoa, missä kohdassa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala?
- kysynpävaa
Pe.ku kirjoitti:
Et osannut kertoa, missä kohdassa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala?
Jumala nimitti Jeesusta Pojakseen ja myös Jumalaksi Hepr. 1:1-8)
- kysynpä
Hebrealaiskirjeen alussa kerrotaan Jumalan puhuneen profeettojen kautta ja myöhemmin Jeesuksen kautta. Raamatussa hän kertoo profeettojensa kautta vanhassa testamentissa ja Jeesuksen kautta ut:ssa hänen ollessaan maan päällä. Ja taivaassa hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella, ei kuitenkaan saman arvoisena, enkeleitä ylempänä, mutta ei Jumalan yläpuolella, eikä samanarvoisena. Huomaa myös, että Jumala korotti hänet, ei Jeesus itseään korottanut. Jumala antoi Jeesukselle vallan toteuttaa hänen tahtoaan. Jeesus on myöskin Jumalan kuva siinä mielessä, että hän heijastaa samoja ominaisuuksia, kuin Jumalalla on. Hänet mainitaan myös Esikoispojaksi. Isä ja esikoinen ei ole koskaan sama. Isä on ollut olemassa ennen esikoisen syntyessä, eivätkä he muutu samaksi .
- Kysynpä
Mitä Roponen ajattelee Markus 10: 17,18 sanoista? Kenestä hän puhui, itsestäänkö? Ei vaan hän puhui Isästään.
Kuinka monta Jumalaa Paavali sanoi olevan? Roomalaisille 3:29, 30. Tai, mitä Jeesuksesta sanottiin Filippiläisille 2: 5,6. Kilpailiko hän jumaluudesta Isänsä kanssa? 11. jae kertoo, että Jeesus on Herra, Jumalan Isän kunniaksi. Kenen kunniaksi Jeesus toimi? Isänsä Jumalan kunniaksi, ei itsensä kunniaksi.
Mikään paikka Raamatussa ei osoita, että he olisivat samanarvoisia. - huomioi
Jeesuksen kasteen yhteydessä, Jumala sanoi: " Tämä on minun rakas Poikani" Olisiko Jumala itse tarvinnut kastetta, ei tietenkään. Kasteensa yhteydessä Jeesus lupasi tehdä Isänsä tahdon, ei omaa tahtoaan.
- Roponen
Jeesuksella on paljon eri nimityksiä. Hän on Jumala, Jumalan Poika, Ihmisen Poika, Daavidin Poika, tie, totuus, elämä jne. Jokaisella on oma merkityksensä, eivätkä ne ole ristiriidassa keskenään, vaan muodostavat yhden täydellisen kokonaisuuden. Mitä Jeesuksen kasteeseen tulee, niin ei hän tietenkään sitä tarvinnut, mutta halusi näyttää esimerkin muille. Hän sanoi siitä Johannes Kastajalle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus" (Matt. 3:15).
- yksilaumasta
Mäkin olen toiminut Isän Jumalan kunniaksi, nooh toisinaan ainakin. Ehkä muakin pitäisi kumartaa ja palvoa. Ei toki mun hyvyyden ja armollisuuteni vuoksi vaan Jumalan kunniaksi.
Joo, no ei se ihan näin mene. Sana sanoo selvästi,että Herraa Jumalaa tulee rukoilla ja Hänelle antaa kiitos ja kunnia. Ja silti sana käskee Jeesusta rukoilemaan ja palvelemaan. Jumala ei kunniaansa jaa, ei edes niiden ihmisten/enkelien jne kanssa jotka tuottavat Hänelle kunniaa.
Jeesus ei tullut tänne leveilemään Jumaluudellaan vaan antamaan täydellisen esikuvan Jumalan nöyrästä palvelijasta. Hän antoi velluksensa,tekonsa ja sanojensa osoittaa Jumaluutensa, eikä kieltänyt Jumaluuttaan,kun ihmiset sen sitten ymmärsivät. Esim Tuomaan "minun Herrani ja minun Jumalani" huudahdus,joka olisi ollut Jumalan pilkkaa ja väärä todistus,ellei se olisi totta.
Juutalaiset halusivat juuri siksi Jeesuksen hengiltä,koska Hän sanoi olevansa Jumalan Poika (sitä Häneltä kysyttäessä). Juutalaisille Jumalan Poikana oleminen tarkoitti samaa kuin olla Jumalan kaltainen. Jumalan Poika on "Jumalasta". Väite olla Jumalan kaltainen, siis itseasiassa Jumala, oli juutalaisille jumalanpilkkaa ja siksi he vaativat kuolemanrangaistusta Jeesukselle. - yksilaumasta
Markus 10: 17
Jeesus kysyy nimettömäksi jääneeltä mieheltä kenenä mies Häntä pitää, Mies ei hiffannut kenelle puhui, vaikka Herra antoi todella selkeän vinkin. Ja kohtaaminen päättyykin siihen, että mies lähtee murheissaan pois. Miten tilanne olisikaan voinut mennä toisin, jos tämä olisi ymmärtänyt olevansa kasvokkain itse luojan kanssa, eikä vain opettajan kuten hän Jeesusta kutsui. Olisiko mies kyennyt luopumaan omaisuudestaan, jos olisi tajunnut, että itse Elohim kutsui häntä siihen.
Jälleen yksi surullinen esimerkki siitä mitä tapahtui, kun ihminen ei ymmärtänyt Jeesusta Jumalaksi,
Filippiläisille 2: 5,6 Taas juuri todistaa Jeesuksen jälleen Jumalaksi. Hänellä oli Jumalan muoto. No kenellä on Jumalan muoto paitsi Jumalalla itsellään,
Jae 11
"jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. "
Juuri siitä tässä(kin) Isä saa kunnian, koska Hän on Pojassaan. Ristillä, Jeesuksen syntymässä, kaikissa Hänen teoissaan He ovat yhtä.
Joh 13:31-32
"Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
32. Jos Jumala on kirkastettu hänessä, niin kirkastaa myös Jumala hänet itsessään ja kirkastaa hänet pian. "
Jeesus antoi hmisenä ollessaan syntejä anteeksi, ristillä Henkensä, (siis vapaaehtoisesti antoi) ja nousi kuolleista eli voitti kuoleman. Nämä kaikki ovat vain ja ainoastaan Jumalan tekoja.- totuus_voittaa
"Jälleen yksi surullinen esimerkki siitä mitä tapahtui, kun ihminen ei ymmärtänyt Jeesusta Jumalaksi,"
Nämä luopiot eivät lakkaa valehtelemasta.
Raamattu ei opeta että meidän pitäisi "ymmärtää Jeesus Jumalaksi" vaan
Raamatussa lukee että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika.
Tämä lukee juuri siinä kirjassa, Johanneksen evankeliumissa, jonka sanomaa väärentämällä haetaan tukea "Jeesus on Jumala"- harhaopille.
Siinä lukee: "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)
Nämä uskovat vastoin evankeliumin sanomaa että "Jeesus on Jumala".
Usein esitetty väite siitä että Jeesus on Jumala koska vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi on sekin väärä. Opetuslapset saivat vallan antaa syntejä anteeksi eikä kukaan heistä ei ollut Jumala.
"Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:23)
Jeesus sanoo: "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua." (Joh 10:27)
"Jeesus on Jumala"- harhaoppiset kuten tämä pässinpää, nimimerkki "yksilaumasta", eivät Jeesuksen ääntä kuule.
Jeesus itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika"(Joh 10:36)
Nämä sanovat: "Jeesus on Jumala".
Jos he olisivat olleet uskossa Jeesukseen he olisivat pitäytyneet Jeesuksen sanomaan, mutta sitä he eivät tee vaan lakkaamatta valehtelevat.
Ne jotka eivät Jeesusta kuule eivät ole hänen lampaitaan eivätkä kuulu hänen laumaansa. He ovat Perkeleen, valheen isän palvelijoita. - kjh98
totuus_voittaa kirjoitti:
"Jälleen yksi surullinen esimerkki siitä mitä tapahtui, kun ihminen ei ymmärtänyt Jeesusta Jumalaksi,"
Nämä luopiot eivät lakkaa valehtelemasta.
Raamattu ei opeta että meidän pitäisi "ymmärtää Jeesus Jumalaksi" vaan
Raamatussa lukee että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika.
Tämä lukee juuri siinä kirjassa, Johanneksen evankeliumissa, jonka sanomaa väärentämällä haetaan tukea "Jeesus on Jumala"- harhaopille.
Siinä lukee: "Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)
Nämä uskovat vastoin evankeliumin sanomaa että "Jeesus on Jumala".
Usein esitetty väite siitä että Jeesus on Jumala koska vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi on sekin väärä. Opetuslapset saivat vallan antaa syntejä anteeksi eikä kukaan heistä ei ollut Jumala.
"Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:23)
Jeesus sanoo: "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua." (Joh 10:27)
"Jeesus on Jumala"- harhaoppiset kuten tämä pässinpää, nimimerkki "yksilaumasta", eivät Jeesuksen ääntä kuule.
Jeesus itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika"(Joh 10:36)
Nämä sanovat: "Jeesus on Jumala".
Jos he olisivat olleet uskossa Jeesukseen he olisivat pitäytyneet Jeesuksen sanomaan, mutta sitä he eivät tee vaan lakkaamatta valehtelevat.
Ne jotka eivät Jeesusta kuule eivät ole hänen lampaitaan eivätkä kuulu hänen laumaansa. He ovat Perkeleen, valheen isän palvelijoita.>>>Raamatussa lukee että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika<<<
Lue 1 Piet 1:11 ja Room 8:9.
Kristus on VT:n Jumala. Jumala on Henki ja Kristus on Henki.
Herra on Henki ja Jeesus on Herra ja Henki. Jumalan Sana on
Henki ja elämä. Herra Jeesus Kristus on ylösnousemus ja elämä.
Uskotko Jeesuksen Kristukseksi VT:n Jumalaksi?
Raamattu käskee uskomaan
http://www.jaikal.se/48683134 - totuus_voittaa
kjh98 kirjoitti:
>>>Raamatussa lukee että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika<<<
Lue 1 Piet 1:11 ja Room 8:9.
Kristus on VT:n Jumala. Jumala on Henki ja Kristus on Henki.
Herra on Henki ja Jeesus on Herra ja Henki. Jumalan Sana on
Henki ja elämä. Herra Jeesus Kristus on ylösnousemus ja elämä.
Uskotko Jeesuksen Kristukseksi VT:n Jumalaksi?
Raamattu käskee uskomaan
http://www.jaikal.se/48683134"Uskotko Jeesuksen Kristukseksi VT:n Jumalaksi?
Raamattu käskee uskomaan "
Eikä käske, sinä valehtelet kuten aina.
Raamattu (Johanneksen evankeliumi) sanoo näin:
"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31) - lkj98
"Uskotko Jeesuksen Kristukseksi VT:n Jumalaksi?
Eikä käske, sinä valehtelet kuten aina.
Raamattu (Johanneksen evankeliumi) sanoo näin:
"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)>>>>"Uskotko Jeesuksen Kristukseksi VT:n Jumalaksi?
Eikä käske, sinä valehtelet kuten aina.<<<<
Itsehän sinä kirjoitit, että Raamattu käskee uskomaan Jeesuksen Kristukseksi.
>>Raamatussa lukee että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika.<<<
Sitten ihmisen, joka uskoo, tulee tutkia Kirjoituksista, mikä tai kuka Kristus on.
Raamattu todistaa, että Kristus on VT:n Jumalan Henki, joka oli profeetoissa.
VT:n pfofeetoissa oli Jumala. Se sinä varmasti tiedät jos olet lukenut
Vanhan Testamentin. - jkl98
lkj98 kirjoitti:
>>>>"Uskotko Jeesuksen Kristukseksi VT:n Jumalaksi?
Eikä käske, sinä valehtelet kuten aina.<<<<
Itsehän sinä kirjoitit, että Raamattu käskee uskomaan Jeesuksen Kristukseksi.
>>Raamatussa lukee että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika.<<<
Sitten ihmisen, joka uskoo, tulee tutkia Kirjoituksista, mikä tai kuka Kristus on.
Raamattu todistaa, että Kristus on VT:n Jumalan Henki, joka oli profeetoissa.
VT:n pfofeetoissa oli Jumala. Se sinä varmasti tiedät jos olet lukenut
Vanhan Testamentin.KUKA POISTUI SAULISTA?
Sauliin tuli Herran Henki joka myöhemmin osoittautui Herraksi joka poistui Saulista.
”Ja Herran Henki tulee sinuun, ja sinäkin joudut hurmoksiin niin kuin hekin; ja sinä muutut toiseksi mieheksi… Silloin Jumalan Henki tuli häneen, ja hänkin joutui hurmoksiin heidän keskellänsä” (1 Sam 10:6,10). ”Herran Henki poistui Saulista,” (1 Sam 16:14). Saul sanoo Samuelille: ”Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa” (28:15).
”Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?” (1 Sam 28:16).
- kaminakuumaksi
Sanassa on kirjoitettu: "mutta Pojasta: Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."
- lkj98
Tuota hebrealaiskirjeen ensimmäisen luvun sanaa nämä vänkääjät eivät usko eikä ota miksikään koska sitä sanaa ei Jeesus itse ole sanonut. Sen on kirjoittanut joku "epäämääräinen teologi" jota kukaan ei tiedä kuka hän on. Siksi he eivät usko sitä.
He uskovat ainoastaan osittain Jeesuksen sanat kun Hän sanoo olevansa Jumalan Poika. Sitäkään he eivät usko kokonaan. Selitän, ...
Minä olen aivan varmasti ihminen, en mitään muuta, koska molemmat vanhempani ovat ihmisiä.
Mutta Jeesuksen kohdalla asia on toisin. Hänen äitinsä oli ihminen ja Isä oli Jumala. Silloin Jeesus on äidin puolelta ihminen ja Isän puolelta Jumala. Näin Jeesus Kristus ei ole tavallinen ihminen. Hän on paljon enemmän kuin ihminen. Sen Jeesus sanoikin moneen otteeseen. Jeesus on sataprosenttisesti ihminen ja sataprosenttisesti Jumala.
Tästä syystä hebrealaiskirjeen kirjoittaja todistaa Jeesuksen Jumalaksi, ja vielä että Jumala itse antaa sen todistuksen Pojastaan. Jumala siis kutsuu Poikaansa Jumalaksi!
Mutta tätä todistusta Herran Jeesuksen kieltäjät eivät tahdo nähdä eivätkä usko.
Juutalaiset ymmärsivät tämän koska Jeesuksen kutsuessaan itseään Jumalan Pojaksi, he aikoivat kivittää Jeesuksen jumalanpilkasta. Kun Jeesus kysyy heiltä syytä miksi kivitätte minut, he vastasivat: "Koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi." Jeesus puhui juutalaisille niin, että heillä oli mahdollista uskoa Hänet Jumalaksi ja Messiaaksi ja ottaa Hänet vastaan.
Ihmeellistä, että vaikka meillä on koko UT josta voimme lukea todisteita Jeesuksen jumaluudesta, tälläkin palstalla on muutamia, jotka eivät näe niitä todisteita. Uskon, että he eivät tahdo nähdä, he ovat ummistaneet silmänsä Totuudelta, Herralta Jeesukselta Kristukselta. He ovat rakentaneet itselleen aivan ikioman jumalan ja oman Jeesuksen jota he julistavat.
Jeesus on siis suurempi kuin yksikään VT:n profeetta.
Matteuksen evankeliumi:12:41 Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas
Matteuksen evankeliumi:12:42 Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo. - totuus_voittaa
lkj98 kirjoitti:
Tuota hebrealaiskirjeen ensimmäisen luvun sanaa nämä vänkääjät eivät usko eikä ota miksikään koska sitä sanaa ei Jeesus itse ole sanonut. Sen on kirjoittanut joku "epäämääräinen teologi" jota kukaan ei tiedä kuka hän on. Siksi he eivät usko sitä.
He uskovat ainoastaan osittain Jeesuksen sanat kun Hän sanoo olevansa Jumalan Poika. Sitäkään he eivät usko kokonaan. Selitän, ...
Minä olen aivan varmasti ihminen, en mitään muuta, koska molemmat vanhempani ovat ihmisiä.
Mutta Jeesuksen kohdalla asia on toisin. Hänen äitinsä oli ihminen ja Isä oli Jumala. Silloin Jeesus on äidin puolelta ihminen ja Isän puolelta Jumala. Näin Jeesus Kristus ei ole tavallinen ihminen. Hän on paljon enemmän kuin ihminen. Sen Jeesus sanoikin moneen otteeseen. Jeesus on sataprosenttisesti ihminen ja sataprosenttisesti Jumala.
Tästä syystä hebrealaiskirjeen kirjoittaja todistaa Jeesuksen Jumalaksi, ja vielä että Jumala itse antaa sen todistuksen Pojastaan. Jumala siis kutsuu Poikaansa Jumalaksi!
Mutta tätä todistusta Herran Jeesuksen kieltäjät eivät tahdo nähdä eivätkä usko.
Juutalaiset ymmärsivät tämän koska Jeesuksen kutsuessaan itseään Jumalan Pojaksi, he aikoivat kivittää Jeesuksen jumalanpilkasta. Kun Jeesus kysyy heiltä syytä miksi kivitätte minut, he vastasivat: "Koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi." Jeesus puhui juutalaisille niin, että heillä oli mahdollista uskoa Hänet Jumalaksi ja Messiaaksi ja ottaa Hänet vastaan.
Ihmeellistä, että vaikka meillä on koko UT josta voimme lukea todisteita Jeesuksen jumaluudesta, tälläkin palstalla on muutamia, jotka eivät näe niitä todisteita. Uskon, että he eivät tahdo nähdä, he ovat ummistaneet silmänsä Totuudelta, Herralta Jeesukselta Kristukselta. He ovat rakentaneet itselleen aivan ikioman jumalan ja oman Jeesuksen jota he julistavat.
Jeesus on siis suurempi kuin yksikään VT:n profeetta.
Matteuksen evankeliumi:12:41 Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas
Matteuksen evankeliumi:12:42 Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo."Jeesus puhui juutalaisille niin, että heillä oli mahdollista uskoa Hänet Jumalaksi ja Messiaaksi ja ottaa Hänet vastaan."
Tuon kirjoittaja on Perkeleen, valheen isän palveluksessa.
Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu:
"siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. (Joh 20:31)
Ai missä kohtaa sanotaan, että Jeesus on Jumala?
""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23
Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14
Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.
"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (John 1:18:) Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs
"Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33
Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.
"Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58
Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.
"Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30
"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6
"Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)
"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3
"Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)
"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16
Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?
"Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28
"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7
"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9
"odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13
"mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8
""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8
"jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16
Puhutaanko tässä vain ihmisestä?- totuus_voittaa
"Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi" (Room 2:5)
"Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi" (Room 2:5)
Niinpä. Raamatussa on about miljoona jaetta, joissa kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala, mutta sinä et osaa niihin sanoa sanaakaan.
- totuus_voittaa
Raamatussa on yksi ihminen joka "julistaa olevansa Jumala" (2 Tess 2:4).
Se ihminen ei ole Jeesus.
Jeesuksen Jumala on Isä, hän joka yksin on totinen Jumala (Joh 17:3, Joh 20:17)
Jeesus todistaa Jumalan olevan yksi ja ainoa: "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)
Tähän kirjanoppinut sanoi: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän." (Markus 12:32)
"Ei ketään muuta ole paitsi hän"
Vääntäkää tuosta kolminaisuus ja "Jeesuksen Jumaluus"!
Jumala itse sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)
"Kristitty" ei Jumalaa usko, ei millään.
Apostoli Paavali kirjoittaa: "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)
Tuo yksi ja ainoa Jumala on Isä, joten kukaan ei voi väittää että yksi ja ainoa Jumala on yhtä kuin "kolminaisuus".
"meillä ON VAIN YKSI JUMALA, ISÄ" (1 Kor 8:6)
Raamattu ei todista Jumalaa eikä Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta vastaan, ellei sen sanomaa väärennetä, tai tahallaan väärinymmärretä.
Jeesuksen todistus itsestään on tämä: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)
Jumalan todistus Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!" (Luukas 9:35)
Eivät kuulleet häntä. Olisivat voineet kuulla, mutta sulkivat korvansa kaikelta totuudelta.Katso viestini ylempänä. Raamatussa on about miljoona jaetta, jossa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala. Mutta sinä et osaa niihin sanoa sanaakaan.
Selitä miten Jumalan poika voi olla vain ihminen? Miten tavallisen ihmisen kuolema ristillä saattoi kantaa koko maailman synnin? Jumalako olisi ottanut koko maailman synnin ja laittanut sen jonkun tavallisen ihmisen harteille, sehän olisi mitä suurinta julmuutta.- totuus_voittaa
Kristitty.net:
"Raamatussa on about miljoona jaetta, jossa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala."
Raamatussa on kaksi todistajaa jotka sanovat että Jeesus on Jumalan Poika, katso viestini ylempänä. Näitä todistajia Kristitty.net ei usko.
"Selitä miten Jumalan poika voi olla vain ihminen?"
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)
"Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)
"Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin." (Room 8:3)
Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. (Hepr 2:8)
"Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos, ja tavatessaan tämän hän kysyi: "Uskotko Ihmisen Poikaan?" (Joh 9:35)
Kristitty.net on tuohon kysymykseen vastannut about miljoona kertaa että hän ei ihmiseen Jeesus Nasaretilaiseen usko. - totuus_voittaa
Kristitty.net kirjoitti:
Katso viestini ylempänä. Raamatussa on about miljoona jaetta, jossa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala. Mutta sinä et osaa niihin sanoa sanaakaan.
Selitä miten Jumalan poika voi olla vain ihminen? Miten tavallisen ihmisen kuolema ristillä saattoi kantaa koko maailman synnin? Jumalako olisi ottanut koko maailman synnin ja laittanut sen jonkun tavallisen ihmisen harteille, sehän olisi mitä suurinta julmuutta."Jumalako olisi ottanut koko maailman synnin ja laittanut sen jonkun tavallisen ihmisen harteille, sehän olisi mitä suurinta julmuutta."
Jumala antoi Poikansa, "Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin." (Room 8:3)
Kristitty.net syyttää Jumalaa julmuriksi. totuus_voittaa kirjoitti:
"Jumalako olisi ottanut koko maailman synnin ja laittanut sen jonkun tavallisen ihmisen harteille, sehän olisi mitä suurinta julmuutta."
Jumala antoi Poikansa, "Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin." (Room 8:3)
Kristitty.net syyttää Jumalaa julmuriksi.Jumala itse uhrasi itsensä ristillä ja kantoi koko maailman synnin. Hän ei kidnapannut kadulta jotain rändöm tavista siihen tehtävään.
- totuus_voittaa
Kristitty.net kirjoitti:
Jumala itse uhrasi itsensä ristillä ja kantoi koko maailman synnin. Hän ei kidnapannut kadulta jotain rändöm tavista siihen tehtävään.
Kristitty.net ei usko sitä että Jumala lähetti Poikansa.
Kristitty.net ei usko sitä että Jumala lähetti Poikansa.
Lähetti tietenkin Poikansa. Kolmiyhteisen Jumalan poika on Jumala itse. Selitä miten Jumalan poika voi olla tavallinen ihminen?
- totuus_voittaa
Kristitty.net kirjoitti:
Lähetti tietenkin Poikansa. Kolmiyhteisen Jumalan poika on Jumala itse. Selitä miten Jumalan poika voi olla tavallinen ihminen?
Yhtä järjetöntä kuin sanoa että Pekan poika on Pekka itse.
Yhtä järjetöntä kuin sanoa että Pekan poika on Pekka itse.
Siinä ei ole mitään järjetöntä, koska kolmiyhteinen Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Mutta se on järjetöntä, että Jumalan poika muka olisi tavallinen ihminen. Raamattu todistaa, että Jeesus on ollut olemassa jo maailman alusta, ennen Aabrahamia ja että hän on itse Jumala. Mutta suorat sanat Raamatusta eivät kelpaa sinulle. Laitan kuitenkin, vaikka tiedän, että sinä et näihin osaa mitään vastata.
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14
"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (John 1:18:) Hyvä opetus Eero Junkkaalalta tästä jakeesta: https://www.youtube.com/watch?v=LiC1kDEJuZs
"Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16
Miten maailma luotiin hänessä, jos Jeesus oli tavallinen ihminen? Hänen on täytynyt olla olemassa ennen omaa syntymäänsä.
"Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28
"enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:12)
Paavali sanoo, että ei ole saanut opetustaan keneltäkään ihmiseltä, vaan Jeesukselta, joka tarkoittaa, että Jeesus ei ole tavallinen ihminen.- totuus_voittaa
Kristitty.net kirjoitti:
Siinä ei ole mitään järjetöntä, koska kolmiyhteinen Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Mutta se on järjetöntä, että Jumalan poika muka olisi tavallinen ihminen. Raamattu todistaa, että Jeesus on ollut olemassa jo maailman alusta, ennen Aabrahamia ja että hän on itse Jumala. Mutta suorat sanat Raamatusta eivät kelpaa sinulle. Laitan kuitenkin, vaikka tiedän, että sinä et näihin osaa mitään vastata.
Miten maailma luotiin hänessä, jos Jeesus oli tavallinen ihminen? Hänen on täytynyt olla olemassa ennen omaa syntymäänsä.
"enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:12)
Paavali sanoo, että ei ole saanut opetustaan keneltäkään ihmiseltä, vaan Jeesukselta, joka tarkoittaa, että Jeesus ei ole tavallinen ihminen.Johanneksen evankeliumia ei ole kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala vaan:
"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. "(Joh 20:30)
Siinä putosivat kaikki valheelliset väitteet joihin luullaan saatavan tukea Johanneksen evankeliumista. Tuota ei Kristitty.net kykene ymmärtämään koska hän ei ymmärrä lukemaansa tekstiä.
"Paavali sanoo, että ei ole saanut opetustaan keneltäkään ihmiseltä, vaan Jeesukselta, joka tarkoittaa, että Jeesus ei ole tavallinen ihminen."
Kas kun ei Paavali tunne mitään tarvetta määritellä Kristusta Jeesusta muuksi kuin ihmiseksi tässä raamatunkohdassa:
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 tim 2:5)
eikä tässä:
"Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15) totuus_voittaa kirjoitti:
Johanneksen evankeliumia ei ole kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala vaan:
"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. "(Joh 20:30)
Siinä putosivat kaikki valheelliset väitteet joihin luullaan saatavan tukea Johanneksen evankeliumista. Tuota ei Kristitty.net kykene ymmärtämään koska hän ei ymmärrä lukemaansa tekstiä.
"Paavali sanoo, että ei ole saanut opetustaan keneltäkään ihmiseltä, vaan Jeesukselta, joka tarkoittaa, että Jeesus ei ole tavallinen ihminen."
Kas kun ei Paavali tunne mitään tarvetta määritellä Kristusta Jeesusta muuksi kuin ihmiseksi tässä raamatunkohdassa:
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 tim 2:5)
eikä tässä:
"Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)Kuten sanoin, et osaa vastata yhtään mitään niihin lukuisiin Raamatun jakeisiin, jotka suoraan sanovat, että Jeesus on Jumala.
- totuus_voittaa
Kristitty.net kirjoitti:
Kuten sanoin, et osaa vastata yhtään mitään niihin lukuisiin Raamatun jakeisiin, jotka suoraan sanovat, että Jeesus on Jumala.
Ei ole mitään syytä vastata.
Jeesus itse sanoo:
"Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Jumala todistaa Jeesuksesta:
"Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!" (Luukas 9:35)
Kaksi todistajaa joita kukaan "Jeesus on Jumala" hörhö ei usko.
Miksi olisin niin hullu että Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen sijaan rupeaisin uskomaan jotain "Kristitty.nettiä". totuus_voittaa kirjoitti:
Jeesus itse sanoo:
Miksi olisin niin hullu että Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen sijaan rupeaisin uskomaan jotain "Kristitty.nettiä".Ei ole mitään syytä vastata niihin lukuisiin Raamatun jakeisiin, jotka todistavat, että Jeesus on Jumala? Niin, koska sinulle ei ole niihin mitään vastattavaa, et osaa niitä selittää.
Se että Jeesus sanoo olevansa Jumalan poika ei tarkoita, että hän ei olisi Jumala. Se että Jumala sanoo, että Jeesus on hänen poikansa ei tarkoita, että hän ei olisi Jumala. Koska Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki, niin Jumala voi Pojastaan sanoa, että tämä on minun Poikani.
Selitä nyt jo vihdoin, miten Jumalan Poika voi olla tavallinen ihminen?- totuus_voittaa
Kristitty.net kirjoitti:
Ei ole mitään syytä vastata niihin lukuisiin Raamatun jakeisiin, jotka todistavat, että Jeesus on Jumala? Niin, koska sinulle ei ole niihin mitään vastattavaa, et osaa niitä selittää.
Se että Jeesus sanoo olevansa Jumalan poika ei tarkoita, että hän ei olisi Jumala. Se että Jumala sanoo, että Jeesus on hänen poikansa ei tarkoita, että hän ei olisi Jumala. Koska Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki, niin Jumala voi Pojastaan sanoa, että tämä on minun Poikani.
Selitä nyt jo vihdoin, miten Jumalan Poika voi olla tavallinen ihminen?"Selitä nyt jo vihdoin, miten Jumalan Poika voi olla tavallinen ihminen?"
Jumalan Sanassa lukee että Jumala on yksi, ja että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)
Sen joko uskoo tai on uskomatta.
Mitään erillisiä määritteitä ei sanalle ihminen siinä lue, ei lue tavallinen ihminen, eikä lue erikoinen ihminen, lukee ihminen.
Se jolle ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa välittäjäksi hänen ja Jumalan välillä on ilman välittäjää koska on vain yksi välittäjä, ihminen Kristus Jeesus.
(tämä saa riittää vastauksiksi nimimerkille Kristitty.net, enempään ei ole aihetta) - isäpoikajapyhähenki
Jeesus itse sanoo:
Miksi olisin niin hullu että Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen sijaan rupeaisin uskomaan jotain "Kristitty.nettiä".>>>Miksi olisin niin hullu että Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen sijaan rupeaisin uskomaan jotain "Kristitty.nettiä".<<<
Jos et usko kristitty nettiä, usko kuitenkin Raamatun Sanaa, usko Jeesusta Kristusta:
"enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:12).
Galatalaiskirje:1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, EI IHMISILTÄ EIKÄ IHMISEN KAUTTA vaan JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA ja ISÄN JUMALAN, joka on hänet kuolleista herättänyt,
Tässä apostoli Paavali, joka oli saanut virkansa, ei ihmisiltä eikä ihmisten kautta, vaan Jumalalta, itse Herralta Jeesukselta Kristukselta, todistaa tehtävän antajastaan, ettei Hän olekaan ihminen.
Mitäs tähän sanot? Sanotko että Paavali houri? Jos sanot niin, sinä sanot, että Jeesus houri koska Paavalin julistama oppi ja koko evankeliumi oli Jeesukselta Kristukselta saatu oppi. Kai sinä uskot Jeesusta Kristusta? Jos et usko kaikkea mitä Jeesus on sanonut, sinä et voi vedota mihinkään Hänen Sanoihinsa ja väittää uskovasi niihin. Sinä joko uskot kaiken mitä Jeesus on puhunut ja tehnyt, tai sinä et usko mihinkään Hänen Sanoihinsa ja tekoihinsa.
Huomaa, että Jeesus teki tekonsa jotta ihmiset uskoisivat, että Hän on Jumalan Poika joka merkitsee; Jumala lihassa. Jeesus ei siis olekaan ihminen Hänen omien Sanojensa mukaan jotka Hän todistaa itsestään Paavalin kautta. Ja tässä sinun teologiasi kaatuu rähmälleen maahan. - isäpoikajapyhähenki
"Selitä nyt jo vihdoin, miten Jumalan Poika voi olla tavallinen ihminen?"
Jumalan Sanassa lukee että Jumala on yksi, ja että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)
Sen joko uskoo tai on uskomatta.
Mitään erillisiä määritteitä ei sanalle ihminen siinä lue, ei lue tavallinen ihminen, eikä lue erikoinen ihminen, lukee ihminen.
Se jolle ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa välittäjäksi hänen ja Jumalan välillä on ilman välittäjää koska on vain yksi välittäjä, ihminen Kristus Jeesus.
(tämä saa riittää vastauksiksi nimimerkille Kristitty.net, enempään ei ole aihetta)>>>Se jolle ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa välittäjäksi hänen ja Jumalan välillä on ilman välittäjää koska on vain yksi välittäjä, ihminen Kristus Jeesus.<<<
Jos minä toimin ja vastaan sinulle saman säännön mukaisesti kuin miten sinä päättelet asiasta, minä voin sanoa Raamatun Sanan mukaisesti:
Sille, jolle Herra Jeesus Kristus: Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa, ei kelpaa Pelastajaksi, sillä ei ole Pelastajaa koska Jumala on ainoa Pelastaja (Jes 43:11).
Pelastajasi täytyy olla Jumala koska Jumala on ainoa Pelastaja. - isäpoikajapyhähenki
isäpoikajapyhähenki kirjoitti:
>>>Se jolle ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa välittäjäksi hänen ja Jumalan välillä on ilman välittäjää koska on vain yksi välittäjä, ihminen Kristus Jeesus.<<<
Jos minä toimin ja vastaan sinulle saman säännön mukaisesti kuin miten sinä päättelet asiasta, minä voin sanoa Raamatun Sanan mukaisesti:
Sille, jolle Herra Jeesus Kristus: Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa, ei kelpaa Pelastajaksi, sillä ei ole Pelastajaa koska Jumala on ainoa Pelastaja (Jes 43:11).
Pelastajasi täytyy olla Jumala koska Jumala on ainoa Pelastaja.Pelastajasi täytyy olla Jumala koska Jumala on ainoa Pelastaja.
Pelastajasi täytyy olla Herra Jeesus Kristus koska Hän on
Jumala, joka ilmoitti itsensä lihassa, ja ainoa Pelastaja
(Apt 4:12, Juuda 1:4, 25, 1 Tim 3:16). - totuus_voittaa
isäpoikajapyhähenki kirjoitti:
>>>Se jolle ihminen Kristus Jeesus ei kelpaa välittäjäksi hänen ja Jumalan välillä on ilman välittäjää koska on vain yksi välittäjä, ihminen Kristus Jeesus.<<<
Pelastajasi täytyy olla Jumala koska Jumala on ainoa Pelastaja.Sinun Herrasi ei voi olla Jeesus Kristus koska sinä et lakkaa vääristämästä Herran suoria teitä. (Ap. t. 13:10)
Jumala on pelastaja sekä Vanhassa Testamentissa että Uudessa Testamentissa!
"Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, jonka Jumala, meidän pelastajamme, ja Kristus Jeesus, meidän toivomme, ovat määränneet tähän virkaan" (1 Tim 1:1)
Siis Jumala, JA, Kristus Jeesus, eikä "Jumala Kristus Jeesus".
"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)
Sama ainoa Jumala pelastaa Vanhassa Testamentissa ja Uudessa Testamentissa!
Jeesus sanoo: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)
Jaikal ei usko kumpaakaan eikä moni muukaan Jumalan Pojan kieltäjä joita täällä on paljon.
Jos olisi uskonut Jeesusta niin olisi tietänyt että Jeesus Kristus on Jumalan Poika eikä Jumala itse.
Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Kukaan Jeesukseen uskova ei mene väittämään häntä vastaan mutta nämä jaikalit ja uskotoivoset eivät muuta teekkään kuin vääristävät Herran suoria teitä etsien aina vaan uusia verukkeita joilla he Jumalan Pojan kieltävät. - lkj98
Sinun Herrasi ei voi olla Jeesus Kristus koska sinä et lakkaa vääristämästä Herran suoria teitä. (Ap. t. 13:10)
Jumala on pelastaja sekä Vanhassa Testamentissa että Uudessa Testamentissa!
"Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, jonka Jumala, meidän pelastajamme, ja Kristus Jeesus, meidän toivomme, ovat määränneet tähän virkaan" (1 Tim 1:1)
Siis Jumala, JA, Kristus Jeesus, eikä "Jumala Kristus Jeesus".
"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)
Sama ainoa Jumala pelastaa Vanhassa Testamentissa ja Uudessa Testamentissa!
Jeesus sanoo: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)
Jaikal ei usko kumpaakaan eikä moni muukaan Jumalan Pojan kieltäjä joita täällä on paljon.
Jos olisi uskonut Jeesusta niin olisi tietänyt että Jeesus Kristus on Jumalan Poika eikä Jumala itse.
Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Kukaan Jeesukseen uskova ei mene väittämään häntä vastaan mutta nämä jaikalit ja uskotoivoset eivät muuta teekkään kuin vääristävät Herran suoria teitä etsien aina vaan uusia verukkeita joilla he Jumalan Pojan kieltävät.Saiko Paavali evankeliuminsa ihmiseltä vai Jumalalta?
Opettiko ihmiset Paavalille evankeliumin vain Jeesus Kristus?
Miten tämä on sinun Raamatussa? Edellä kerroin miten se on
minun Raamatussa.
Onko sinun Raamatussa vielä jäljellä ne sivut joissa tämä
kerrotaan. Minun Raamatussa ne sivut ovat jäljellä ja
siksi minä tiedän keneltä Paavali sai evankeliuminsa.
Miten sinä? - totuus_voittaa
lkj98 kirjoitti:
Saiko Paavali evankeliuminsa ihmiseltä vai Jumalalta?
Opettiko ihmiset Paavalille evankeliumin vain Jeesus Kristus?
Miten tämä on sinun Raamatussa? Edellä kerroin miten se on
minun Raamatussa.
Onko sinun Raamatussa vielä jäljellä ne sivut joissa tämä
kerrotaan. Minun Raamatussa ne sivut ovat jäljellä ja
siksi minä tiedän keneltä Paavali sai evankeliuminsa.
Miten sinä?Tämä on älytöntä.
Luullaan että sama Paavali joka kirjoittaa että välimies Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus (1Tim 2:5) toisaalla kirjottaisi jotain muuta todistaakseen että Jeesus ei olekaan ihminen vaan Jumala!
Näillä ei ole mitään järkeä!
Totuutta vastustavat ovat menettäneet järkensä ja heidän uskonsa on kelvoton. (2 Tim 3:8) - totuus_voittaa
Tämä on älytöntä.
Luullaan että sama Paavali joka kirjoittaa että välimies Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus (1Tim 2:5) toisaalla kirjottaisi jotain muuta todistaakseen että Jeesus ei olekaan ihminen vaan Jumala!
Totuutta vastustavat ovat menettäneet järkensä ja heidän uskonsa on kelvoton. (2 Tim 3:8)kun järki on menetetty sitä ei ole tippaakaan jäljellä, mikään ei enää auta.
- klj98
Tämä on älytöntä.
Totuutta vastustavat ovat menettäneet järkensä ja heidän uskonsa on kelvoton. (2 Tim 3:8)Sinun Raamatustasi siis puuttuu sivu jossa on Galatalaiskirjeen 1. luku?
Tai sinulta puuttuu usko? Usko puuttuu kun ei ole tietoa. Tieto puuttuu
kun ei ole uskoa. Nämä ovat toisistaan riippuvaisia.
1. Sinulla pitää olla tieto, jotta voit uskoa
2. Sinulla pitää olla usko, jotta voit tietää. - lkj98
kun järki on menetetty sitä ei ole tippaakaan jäljellä, mikään ei enää auta.
>>>kun järki on menetetty sitä ei ole tippaakaan jäljellä, mikään ei enää auta.<<<
Minun järki sanoo minulle, että minä en tiedä mitä minulle ilmoitetaan ellen minä usko mitä minulle ilmoitetaan. Mutta jos minä uskon, minä tiedän mitä minulle ilmoitetaan.
Jumala on ilmoittanut Herran Jeesuksen Kristuksen Raamatun Sanassa Ihmiseksi ja Jumalaksi. Tämä tieto tulee ihmiselle uskomalla Jumalan ilmoitukset Raamatussa.
Jos tämä on järjen menettämistä, okei, minä olen sitten menettänyt järkeni.
Mutta minä menen mieluummin järkeni menettäneenä Herran Jeesuksen Kristuksen luokse taivaan ihanuuteen kuin järkevänä kadotukseen. Mutta onko järkevää olla uskomatta Jumalaa?
Mikä sinun mielestäsi on vakavampaa? Menettää järkensä tai menettää usko,
joka kautta opitaan tuntemaan Jumalaa ja se mitä Hän on ilmoittanut ja jonka
kautta pelastutaan Jumalan luokse? - totuus_voittaa
lkj98 kirjoitti:
>>>kun järki on menetetty sitä ei ole tippaakaan jäljellä, mikään ei enää auta.<<<
Minun järki sanoo minulle, että minä en tiedä mitä minulle ilmoitetaan ellen minä usko mitä minulle ilmoitetaan. Mutta jos minä uskon, minä tiedän mitä minulle ilmoitetaan.
Jumala on ilmoittanut Herran Jeesuksen Kristuksen Raamatun Sanassa Ihmiseksi ja Jumalaksi. Tämä tieto tulee ihmiselle uskomalla Jumalan ilmoitukset Raamatussa.
Jos tämä on järjen menettämistä, okei, minä olen sitten menettänyt järkeni.
Mutta minä menen mieluummin järkeni menettäneenä Herran Jeesuksen Kristuksen luokse taivaan ihanuuteen kuin järkevänä kadotukseen. Mutta onko järkevää olla uskomatta Jumalaa?
Mikä sinun mielestäsi on vakavampaa? Menettää järkensä tai menettää usko,
joka kautta opitaan tuntemaan Jumalaa ja se mitä Hän on ilmoittanut ja jonka
kautta pelastutaan Jumalan luokse?"Mikä sinun mielestäsi on vakavampaa? Menettää järkensä tai menettää usko,"
Molemmat ovat tuolta nimimerkiltä hukassa.
Se ei tarkoita sitä että ihminen olisi arkipäivän asioissa järkensä menettänyt, eikä tarkoita sitä että ihminen olisi tyhmempi kuin joku toinen. Oppineet lutherilaiset "teologit" toistavat samaa järjetöntä kolminaisuusoppia kuin helluntailaiset rivimiehetkin. Täällä vieraili joku Ville-pappi jolla oli samat harhat, vähän eri mausteilla ehkä.
Ei taida olla aihetta enempään, ei varsinkaan niiden jaikalien ja uskotoivosten kanssa jotka ovat täysin paatuneita. - lkj98
"Mikä sinun mielestäsi on vakavampaa? Menettää järkensä tai menettää usko,"
Molemmat ovat tuolta nimimerkiltä hukassa.
Se ei tarkoita sitä että ihminen olisi arkipäivän asioissa järkensä menettänyt, eikä tarkoita sitä että ihminen olisi tyhmempi kuin joku toinen. Oppineet lutherilaiset "teologit" toistavat samaa järjetöntä kolminaisuusoppia kuin helluntailaiset rivimiehetkin. Täällä vieraili joku Ville-pappi jolla oli samat harhat, vähän eri mausteilla ehkä.
Ei taida olla aihetta enempään, ei varsinkaan niiden jaikalien ja uskotoivosten kanssa jotka ovat täysin paatuneita.>>>Molemmat ovat tuolta nimimerkiltä hukassa. <<<
Koska sinulla on usko ja järki tallella, sinä et ole repinyt yhtään sivua
Raamatustasi. Sinä uskot siis myös Gal 1. luvun, jossa Paavali todistaa,
ettei hän ole saanut evankeliumiaan keneltäkään ihmiseltä, eikä sitä
ole ihmiset hänelle opettaneet. Paavali tähdentää, että hän on saanut
evankeliuminsa suoraan Jumalalta, ja että Jeesus Kristus on sen hänelle
ilmoittanut. Hyvä!
Kun tämän uskoo niin kuin Paavali on sen kertonut Raamatussa,
ymmärrämme, että Paavali todisti Jeesuksesta Kristuksesta, että Hän
on Jumala ja ihminen samanaikaisesti.
Ihmiseksi kenenkään ei tarvitse Jeesusta todistella, sillä varmasti
jokainen, joka uskoo Jeesuksen eläneen, uskoo, että Hän oli ihminen.
Jos emme usko Jeesusta Jumalaksi, meidän on revittävän Raamatustamme
ne sivut, joissa Jeesus todistetaan Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu
lihassa. Silloin Raamatustamme tulisi tosi ohut.
Montako sivua sinun Raamatussa on? Ai niin, sinä uskot nyt!
Silloin sinulla on koko Raamattu tallella, No hyvä, nyt sinä uskot!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725